Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junan perhehytin väärinkäyttäjille

Vierailija
24.10.2014 |

Opetelkaa käyttämään sitä perhehyttiä oikein. Eli se on oikeasti tarkoitettu perheille! Nytkin varausta tehdessä taas osui silmiin useita varauksia, joissa varattu yksi paikka siitä hytistä. Oletko sinä itseksesi perhe? Joskus olemme sitten varanneet ne kolme muuta paikkaa hytistä ja sillä yhdellä paikalla on istunut esim. yksi ylipainoinen aikuinen ja hän on selittänyt, että joo, varasin paikan tänne hyttiin, kun täällä on leveämmät penkit. Ei ole tarkoitettu ylipainoisten osastoksi. Ja jos joku väittää, että yhden paikan on voinut ostaa esim. yksinhuoltaja lapsensa kanssa, niin ei sekään päde. Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle. Korrektimpaa olisi ostaa aina esim. tarjouslipuistakin joka lapselle oma lippu ja varata se hytti oikeasti kokonaan. On tarkoitettu juuri perheille, joissa monta lasta.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perhehytti eri asia kuin työskentelyhytti?

En itse ottaisi koskaan sitä riskiä, että joutuisin jakamaan pienen kopin lapsiperheen kanssa.

Varausjärestelmä voisi tietenkin estää yksittäisten lippujen mynnin perhehytteihin.

Vierailija
62/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo VR:n ohjeista, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ei saa lapselle paikkaa. Eikä aikuisen lipulla saa kuin yhden paikan lapselle. Jatkossakin me opiskelijaperhe varaamme perhehytin, jos vaan tilaa on, sorry vaan (2 opiskelijaa, 3 lasta).
Parhaillaan olen seissyt 4 tuntia ja kaksi lastani istunut samalla penkillä tavisosastolla. Mutta kyllä se menettelee, en maksaisi 3 lipun hintaa kun 1 opiskelijalipulla pääsen kulkemaan 2 alle kouluikäisen lapseni kanssa.

Vierailija
64/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi ap, ensi kerralla olet sitten nopeampi kun varailet junalippujasi. Minä matkustan työmatkani niissä hyteissä, koska niissä on paljon rauhallisempaa ja voi pitää esim. skype palavereja. Pikkulapsi perheitä paapotaan muutenkin jo ihan riittävästi, kyllä joskus voitte elää niin kuin tavalliset ihmiset.

Vierailija
65/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:23"]Olin kerran varannut perhehytin itselleni ja kahdelle lapselleni, olin siis maksanut ja varannut sen kolmannen istuimen. Sinne oli kuitenkin tunkenut joku mamma lapsen kanssa sinne viimeiseen penkkiin, ilman istumapaikkaa lapselle. Vittu että vitutti säätää kun kaikki ei mahdu penkeille. Älkää tunkeko perhehyttiin myöskään ylimääräisiä, kiitos.
[/quote]

Tuollaisessa tilanteessa ei oikein sitä yhtä tenavaa voi käytävälläkään seisottaa vaikka itse on maksanut paikkalipuista.

Vierailija
66/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr myy samoja hyttejä myös "työskentelyhytin" nimellä. Työskentelyhytti taas on tarkoitettu nimenomaan yhdelle yksinäiselle tai muutamalle aikuiselle jotka haluavat tehdä junamatkalla töitä. Mikä sinänsä on kyllä melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, että sitten loput paikat hytissä onkin ostanut joku wt-mama melskaavan kakaralaumansa kanssa.

Vierailija
67/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen äiti ja matkustin joskus ilman heitä. Junassa oli täyttä ja lipunmyyjä siinä tiskillä totesi, että perhehytissä on yksi vapaa paikka, jos ei sinua haittaa niin laitetaanko Se. No ei minua haitannut äiti ja kaksi lasta, eikä heitäkään haitannut minun läsnäoloni ja kirjan luku siinä viereisellä paikalla. Tosin en ole käski, kun Se näytti olevan toi ap:n isoin ongelma.

Vierailija
68/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhehytissä on yksi paikka jäljellä sinne mahtuu siis yksi ihminen. Ei yksi ihminen ja lapsi tai opiskelijaäiti ja kaksi lasta...

Vierailija
69/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]

No voi voi ap, ensi kerralla olet sitten nopeampi kun varailet junalippujasi. Minä matkustan työmatkani niissä hyteissä, koska niissä on paljon rauhallisempaa ja voi pitää esim. skype palavereja. Pikkulapsi perheitä paapotaan muutenkin jo ihan riittävästi, kyllä joskus voitte elää niin kuin tavalliset ihmiset.

[/quote]

Ai pitää skype- palaveria ja työskennellä rauhassa kun samassa hytissä on 3 alle 4 vuotiasta ja puhelimeen juoruava äiti? :D

Vierailija
70/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te hauskoja. Ihan sama, onko sen paikan varannut laiha vai lihava, mutta jokainen, joka varaa sen ilman lapsia tekee oikeasti väärin. Se ylipainoisen tapaus oli vain esimerkki, on siellä laihojakin väärinkäyttäjiä nähty. Se on tarkoitettu monilapsiselle pikkulapsiperheelle. Ja kerran siellä oli ehkä 20-vuotias poika vanhempineen. Mieheni näki heidät ensin ja ihmeteltiin, mitä he siellä tekevät. Sanoin, että ehkä heillä oli pikkulapsi jossain, mutta ei vaan sillä hetkellä näkynyt. Mieheni heitti: " Eipä oo, käypä kurkistamassa, niin huomaat, että se sakki ei lisäänny." Ja tosiaan se nörttipoika läppärinsä kanssa ei kovin isäainekselta näyttänyt. Eli jos haluatte tehdä itsestänne hölmöjä ja naureskelun aiheita, niin varatkaa ihmeessä sitä hyttiä ilman lapsia. Tuleepa kivaa läppää pitkäksi aikaa. Sinne vain kärpässienituoleille istumaan ja helmilelulla leikkimään. Ja siis ei kyse mistään automaattivarauksista, koska varaamme junalippumme aina vähintään kuukautta etukäteen ja näemme kyllä, missä vaiheessa hytti on varattu. Ja sille joka sanoi, että mahdutte sinne lastenne kanssa, niin toki, mutta taitaa riippua lasten määrästä, mahdutaanko. 

Vierailija
71/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]No voi voi ap, ensi kerralla olet sitten nopeampi kun varailet junalippujasi. Minä matkustan työmatkani niissä hyteissä, koska niissä on paljon rauhallisempaa ja voi pitää esim. skype palavereja. Pikkulapsi perheitä paapotaan muutenkin jo ihan riittävästi, kyllä joskus voitte elää niin kuin tavalliset ihmiset.
[/quote]

Siinähän varaat, mutta sitten sinulla ei ole varaa valittaa jos saat Skype-puheluni taustaääniksi vaivan itkua ja lastenohjelmien tunnareita.

Vierailija
72/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Ai pitää skype- palaveria ja työskennellä rauhassa kun samassa hytissä on 3 alle 4 vuotiasta ja puhelimeen juoruava äiti? :D

[/quote]

Ei niissä kyllä mitään melskaavia tenavia ja puhelimeen juoruilevia äitejä ole näkynyt. Ärsyyntyvät varmaan siitä, kun siellä on minulla se yksi ainoa paikka varattuna. Joskus joku toinen työmatkalainen on sattunut.

Vierailija
73/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä, miksi esimerkiksi työrauhan haluavan (kuten tuo skype palaverin pitäjä) on ehdoin tahdoin tungettava PERHEhyttiin, ja sitten itketään kun lapset mekastaa ja häiritsee työntekoa. Siis haloo! Jos mun pitäisi tehdä junassa töitä, menisin mihin tahansa muualle paitsi perhehyttiin tai leikkivaunuun ja työrauha olisi kohtuullisen taattu. Harvoin siellä tavallisessa vaunussa mitään meteliä on ja skype-palaverin voi varmaan pitää muuallakin kuin junassa, jossa netti toimii muutenkin huonosti?

Vierailija
74/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]No voi voi ap, ensi kerralla olet sitten nopeampi kun varailet junalippujasi. Minä matkustan työmatkani niissä hyteissä, koska niissä on paljon rauhallisempaa ja voi pitää esim. skype palavereja. Pikkulapsi perheitä paapotaan muutenkin jo ihan riittävästi, kyllä joskus voitte elää niin kuin tavalliset ihmiset. [/quote] Siinähän varaat, mutta sitten sinulla ei ole varaa valittaa jos saat Skype-puheluni taustaääniksi vaivan itkua ja lastenohjelmien tunnareita.

[/quote]

No eipä niissä ole tähän saakka ainakaan ketään näkynyt. Ärsyyntyvät siis ilmeisesti ap:n tapaan tuosta kun koko helvetin vaunu ei ole varattuna heitä varten vaan siellä perhehytissäkin istuu varmaan joku läski yksinään :D

Vierailija
75/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:25"]

Opiskelija ei saa lapselle paikkaa. Eikä aikuisen lipulla saa kuin yhden paikan lapselle. Jatkossakin me opiskelijaperhe varaamme perhehytin, jos vaan tilaa on, sorry vaan (2 opiskelijaa, 3 lasta). Parhaillaan olen seissyt 4 tuntia ja kaksi lastani istunut samalla penkillä tavisosastolla. Mutta kyllä se menettelee, en maksaisi 3 lipun hintaa kun 1 opiskelijalipulla pääsen kulkemaan 2 alle kouluikäisen lapseni kanssa.

[/quote]

Ei tullut mieleen ostaa lapsille junior-lippuja? Niillä saa lapsillekin paikan.

Silloin kun meillä ei ollut vielä autoa ja matkkustimme junalla, menimme aina ykkösluokassa. Siellä ei ollut koskaan ruuhkaa ja opiskelijat saavat sieltäkin alennuksen.

Vierailija
76/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehtykää asioihin. Ne työskentely- ja allergiahytit ovat ihan eri hyttejä kuin perhehytit. Varatkaa se hyttinne käyttötarkoituksen mukaan!

Vierailija
77/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:34"]

Mä taas en ymmärrä, miksi esimerkiksi työrauhan haluavan (kuten tuo skype palaverin pitäjä) on ehdoin tahdoin tungettava PERHEhyttiin, ja sitten itketään kun lapset mekastaa ja häiritsee työntekoa. Siis haloo! Jos mun pitäisi tehdä junassa töitä, menisin mihin tahansa muualle paitsi perhehyttiin tai leikkivaunuun ja työrauha olisi kohtuullisen taattu. Harvoin siellä tavallisessa vaunussa mitään meteliä on ja skype-palaverin voi varmaan pitää muuallakin kuin junassa, jossa netti toimii muutenkin huonosti?

[/quote]

Koska niitä samoja koppeja myydään myös työskentelyhytteinä. Ja VR:n ajatus tuosta toimii ilmiesti ihan hyvin, koska ei sieltä perheet tunnu varailevan paikkoja kun yksikin paikka on varattuna (tämä asia, mistä ap:kin nyt valittaa, kun hän ei voi varata perhehyttiä).

Vierailija
78/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]No voi voi ap, ensi kerralla olet sitten nopeampi kun varailet junalippujasi. Minä matkustan työmatkani niissä hyteissä, koska niissä on paljon rauhallisempaa ja voi pitää esim. skype palavereja. Pikkulapsi perheitä paapotaan muutenkin jo ihan riittävästi, kyllä joskus voitte elää niin kuin tavalliset ihmiset. [/quote] Siinähän varaat, mutta sitten sinulla ei ole varaa valittaa jos saat Skype-puheluni taustaääniksi vaivan itkua ja lastenohjelmien tunnareita.

[/quote]

No eipä niissä ole tähän saakka ainakaan ketään näkynyt. Ärsyyntyvät siis ilmeisesti ap:n tapaan tuosta kun koko helvetin vaunu ei ole varattuna heitä varten vaan siellä perhehytissäkin istuu varmaan joku läski yksinään :D

[/quote]

Eihän tässä mistään koko vaunusta puhuta, vaan perhehytistä jossa on muutama hassu istumapaikka...

Vierailija
79/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut täällä sekottavat perhehytin ja työskentelyhytin. Ne ovat eri hyttejä. Työskentelyhytissä on joko kaksi tai neljä paikkaa vastakkain. Perhehytissä on taas neljä vähän tavallista leveämpää paikaa kaaressa. Lisäksi perhehytissä on kaksi pientä puujakkaraa pikkuhyllykön edessä (hyllykköä voi käyttää piirustuspöytänä). En todellakaan varaisin paikkaa perhehytiiin, jos haluaisin skypettää rauhassa. Sen sijaan työskentelyhytti on siihen loistava, jos hyttikaverit eivät häiriinny.

Vierailija
80/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:37"]

Koska niitä samoja koppeja myydään myös työskentelyhytteinä.

[/quote]

Ei todellakaan myydä. Perhehytti ja työskentelyhytti ovat eri hyttejä.