Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junan perhehytin väärinkäyttäjille

Vierailija
24.10.2014 |

Opetelkaa käyttämään sitä perhehyttiä oikein. Eli se on oikeasti tarkoitettu perheille! Nytkin varausta tehdessä taas osui silmiin useita varauksia, joissa varattu yksi paikka siitä hytistä. Oletko sinä itseksesi perhe? Joskus olemme sitten varanneet ne kolme muuta paikkaa hytistä ja sillä yhdellä paikalla on istunut esim. yksi ylipainoinen aikuinen ja hän on selittänyt, että joo, varasin paikan tänne hyttiin, kun täällä on leveämmät penkit. Ei ole tarkoitettu ylipainoisten osastoksi. Ja jos joku väittää, että yhden paikan on voinut ostaa esim. yksinhuoltaja lapsensa kanssa, niin ei sekään päde. Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle. Korrektimpaa olisi ostaa aina esim. tarjouslipuistakin joka lapselle oma lippu ja varata se hytti oikeasti kokonaan. On tarkoitettu juuri perheille, joissa monta lasta.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei niitä kyllä erotella ainakaan netistä varatessa mitenkään. Hytti kuin hytti.

[/quote]

Viikko sitten ostin viimeksi liput ja kohdassa "paikkatoive" on vaihtoehtoina esim. perhehytti, invapaikka. Että kyllä ne erikseen mainitaan.

Vierailija
102/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:56"]

[/quote]

[/quote]

Viikko sitten ostin viimeksi liput ja kohdassa "paikkatoive" on vaihtoehtoina esim. perhehytti, invapaikka. Että kyllä ne erikseen mainitaan.

[/quote]

Jaa, no kun mä en listaile mitään paikkatoiveita, vaan suoraan varaan sen paikan, jonka haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:24"]

Onko perhehytti eri asia kuin työskentelyhytti?

En itse ottaisi koskaan sitä riskiä, että joutuisin jakamaan pienen kopin lapsiperheen kanssa.

Varausjärestelmä voisi tietenkin estää yksittäisten lippujen mynnin perhehytteihin.

[/quote]

Ilmeisesti perhehytti on eri asia kuin työskentelyhytti: http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/junien-perhepalvelut-laajenevat-uusien-vaunujen-myota-070620110630/

En kyllä muista koskaan tuollaista hyttiä nähneeni.

Itse varaan työskentelyhyttejä useinkin, sillä teen töitä junassa. -6

Vierailija
104/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:49"]

Voi haloo! Käykää siellä vr-sivuilla ja katsokaa, miten monta eri hyttiä siellä on tarjolla. Kullakin hytillä on ihan oma nimensä ja niitä varataan ihan erikseen. Mutta joo, tyhmyyshän se aikuisporukalla sinne perhehyttiin tuo, kun ei edes tämä asia mene jakeluun...

[/quote]

Itse varaan hyttipaikan siinä vaiheessa kun varaan matkaa ja sitten vaan valitsen istumapaikkaa. Ei siellä eritellä mitään perhe- ja työskentelyhyttejä. Ainoastaan pohjakuvasta näkee, että kyseessä on jonkin sortin hytti.

[/quote]

Juurikin siitä kuvasta on hlppo nähdä, mikä hytti se on. Perhehytissä on neljä paikkaa kaaressa ja työskentelyhytissä joko kaksi paikkaa tai vastakkain kaksi + kaksi.

Vierailija
105/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:49"]

Voi haloo! Käykää siellä vr-sivuilla ja katsokaa, miten monta eri hyttiä siellä on tarjolla. Kullakin hytillä on ihan oma nimensä ja niitä varataan ihan erikseen. Mutta joo, tyhmyyshän se aikuisporukalla sinne perhehyttiin tuo, kun ei edes tämä asia mene jakeluun...

[/quote]

Itse varaan hyttipaikan siinä vaiheessa kun varaan matkaa ja sitten vaan valitsen istumapaikkaa. Ei siellä eritellä mitään perhe- ja työskentelyhyttejä. Ainoastaan pohjakuvasta näkee, että kyseessä on jonkin sortin hytti.

[/quote]

Juurikin siitä kuvasta on hlppo nähdä, mikä hytti se on. Perhehytissä on neljä paikkaa kaaressa ja työskentelyhytissä joko kaksi paikkaa tai vastakkain kaksi + kaksi.

[/quote]

Joo, no kun tässä keskustelussa ensimmäistä kertaa kuulen tuonkin jutun, että perhehytissä on nuo kaarevat penkit ja työskentelyhytissä vastakkaiset.

Vierailija
106/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:45"]

Joo kun nimenomaan yritetään aina varata ne paikat 2kk etukäteen heti sinä päivänä, kun tulevat myyntiin ja ostetaan aina koko hytti, mutta kas, niin vaan joku nopeasormi ostaa sen yhden paikan ennenmmin ja isommalla perheellä ei sinne enää mahdu. Ja vielä rautalangasta: PERHEHYTTI ON  SE HYTTI, JOSSA PIKKULAPSILLE LELUJA. Muut hytit aikuislle tarkoitettuja yhtä hyvin kuin lapsillekin.

[/quote]

No mistäs helvetistä minä netistä näen missä hytissä on PIKKULAPSILLE LELUJA? Aivot vähän jäässä arvon mammalla :D

[/quote]

Netissä voi kyllä varata itselleen ihan tietyn istumapaikan ja tietyn erityistoiveen. Erityistoiveissa on esimerkiksi ihan eriteltynä "Perhehytti", "työskentelyhytti", "allergiahytti", "invalidipaikka", "lemmikkieläinvaunu" jne. Jos on lukutaitoinen, saa kyllä paikan oikeasta hytistä.

Vierailija
107/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis monelle tarpeen tämä ketju. Näyttää siltä, että ihmiset oikeasti luulevat, että hytti kuin hytti. Sivistykää siis tästä, ettette tee itseänne naurunalaisiksi. Lippua varatessa voin erikseen valita: Työskentelyhytti, allergiahytti, perhehytti jne. Vaihtoehtoja taita olla lähemmäs kymmenen.

Vierailija
108/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:13"]

Opetelkaa käyttämään sitä perhehyttiä oikein. Eli se on oikeasti tarkoitettu perheille! Nytkin varausta tehdessä taas osui silmiin useita varauksia, joissa varattu yksi paikka siitä hytistä. Oletko sinä itseksesi perhe? Joskus olemme sitten varanneet ne kolme muuta paikkaa hytistä ja sillä yhdellä paikalla on istunut esim. yksi ylipainoinen aikuinen ja hän on selittänyt, että joo, varasin paikan tänne hyttiin, kun täällä on leveämmät penkit. Ei ole tarkoitettu ylipainoisten osastoksi. Ja jos joku väittää, että yhden paikan on voinut ostaa esim. yksinhuoltaja lapsensa kanssa, niin ei sekään päde. Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle. Korrektimpaa olisi ostaa aina esim. tarjouslipuistakin joka lapselle oma lippu ja varata se hytti oikeasti kokonaan. On tarkoitettu juuri perheille, joissa monta lasta.

[/quote]

Mamma hyvä. Maailma ei pyöri sinun ja penikoittesi ympärillä. Muutkin ihmiset saavat elää ja matkustaa. Myös yksin perhehytissä. Otan osaa.

Vierailija
109/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu lemmikkivaunun kanssa, sinne ei tarvitse tunkea "kun mä tykään elämistä" mentaliteella. Näitä paikkoja on vähän, ja toivon että ne olisi oikeasi niille joilla on lemmikki mukana. 

Eläintenystävät voi rapsutella niitä koiria sitten asemalla, kun odotetaan junaa.

Vierailija
110/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jaa, no kun mä en listaile mitään paikkatoiveita, vaan suoraan varaan sen paikan, jonka haluan.

[/quote]

No sehän on sitten ihan oma ongelmasi. Turha itkeä sitten siellä lapsiperheiden keskellä kakan ja vauvanruoan hajussa kun skype-palaveri menee pialle :)

Vierailija
111/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:31"]

Se ylipainoisen tapaus oli vain esimerkki, on siellä laihojakin väärinkäyttäjiä nähty.

[/quote]

Juu, silti halusit sen oikein ottaa esille. Yhtä hyvin olisit voinut vain esitellä ongelman ilman mitään kenenkään ulkomuotoon liittyviä kommentteja.
[/quote]
Se läski on suurempi ongelma, kun se vie enempi tilaa.

Vierailija
112/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sehän on sitten ihan oma ongelmasi. Turha itkeä sitten siellä lapsiperheiden keskellä kakan ja vauvanruoan hajussa kun skype-palaveri menee pialle :)

[/quote]

Joo, no kun eipä ole tarvinnut tähänkään mennessä itkeä. Siellä on kyllä ollut lapsiperheitä rääkymässä käytävällä mutta eipä ole kukaan uskaltanut tulla sinne hyttiin kun on ollut se minun paikkani varattuna.

Vierailija
113/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:03"]

Joo kun nimenomaan yritetään aina varata ne paikat 2kk etukäteen heti sinä päivänä, kun tulevat myyntiin ja ostetaan aina koko hytti, mutta kas, niin vaan joku nopeasormi ostaa sen yhden paikan ennenmmin ja isommalla perheellä ei sinne enää mahdu. Ja vielä rautalangasta: PERHEHYTTI ON  SE HYTTI, JOSSA PIKKULAPSILLE LELUJA. Muut hytit aikuislle tarkoitettuja yhtä hyvin kuin lapsillekin.

[/quote]

No mistäs helvetistä minä netistä näen missä hytissä on PIKKULAPSILLE LELUJA? Aivot vähän jäässä arvon mammalla :D

[/quote]

Netissä voi kyllä varata itselleen ihan tietyn istumapaikan ja tietyn erityistoiveen. Erityistoiveissa on esimerkiksi ihan eriteltynä "Perhehytti", "työskentelyhytti", "allergiahytti", "invalidipaikka", "lemmikkieläinvaunu" jne. Jos on lukutaitoinen, saa kyllä paikan oikeasta hytistä.

[/quote]

No minä varaan ihan suoraan sen paikan jonka haluan, enkä anele mitään erityistoiveita. Kannattaisi varmaan sinunkin, niin ei tarvitse täällä valittaa kun ei saanutkaan haluamaansa paikkaa.

Vierailija
114/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä on itsekäs: Se, joka käyttää perhehyttiä siihen tarkoitukseen kuin se on tarkoitettu eli helpottamaan pikkulapsiperheensä matkaa vai se aikuinen, joka luulee saavansa matkustaa siellä yksin ihan vaan siksi, ettei maailma pyörisi lapsiperheiden ympärillä. Sorry, otan osaa, että sulta ne lapset puuttuvat.

Vierailija
115/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No minä varaan ihan suoraan sen paikan jonka haluan, enkä anele mitään erityistoiveita. Kannattaisi varmaan sinunkin, niin ei tarvitse täällä valittaa kun ei saanutkaan haluamaansa paikkaa.

[/quote]

Ok. Olet varmaan aika yksinäinen ihminen. Ainakin vaikutat aika itseriittoiselta ja ylimieliseltä...

Vierailija
116/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska keskustelu! Täällä ihmiset, jotka eivät käytä junaa tai osaa varata netistä paikkalippuja valitsemilleen paikoille inttävät kiihkeästi siitä, miten junassa matkustetaan. En usko että kukaan voi erehtyä perhehytistä; en ikinä kehtaisi mennä sinne Hessu Kissalan ja Mato Matalan kuvien alle pitämään työpalavereja. Viimeistään siinä vaiheessa tajuaisin että olen väärässä paikassa. Junissa on aika hyvin huomioitu kaikki käyttäjäryhmät, niin lapsiperheet kuin työskentelevätkin, kuten myös eläimen tai pyörätuolin kanssa matkustavat, vaikea ymmärtää että joku haluaisi ehdoin tahdoin käyttää näitä etuisuuksia väärin.

Vierailija
117/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle"

Nyt olet väärässä. VR ohjeissa sanotaan, että alle 12-vuotias voi matkustaa ilmaiseksi aikuisen lipulla. Huom. matkustaa, matkustaa... mutta paikkalippu ostetaan erikseen, jos lapsi ei istu matkustajan sylissä tai ole "heittopussina". 

Jos et ole lapsellesi ostanut istumapaikkaa erikseen, niin lapsi on junassa "heittopussina" eli paikkalipun ostaneelle on hänen luovutettaa paikkansa.

Mitä jos lukiset vielä kerran perhehytin ehdot.

Vierailija
118/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:23"]Olin kerran varannut perhehytin itselleni ja kahdelle lapselleni, olin siis maksanut ja varannut sen kolmannen istuimen. Sinne oli kuitenkin tunkenut joku mamma lapsen kanssa sinne viimeiseen penkkiin, ilman istumapaikkaa lapselle. Vittu että vitutti säätää kun kaikki ei mahdu penkeille. Älkää tunkeko perhehyttiin myöskään ylimääräisiä, kiitos.
[/quote]Siis olit varannut kolme paikkaa ja neljännessä oli joku muu? Mikä ongelma tässä nyt oli?

Vierailija
119/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat. Jos on kerran omalla rahallaan maksanu koko summan niin eipä sulla ole valittamista. Saahan allerkiahytinkin ottaa vaikka ei olisikkaan allerkinen millekkään, muille kuin valittaville naisille.

Vierailija
120/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:07"]

Kuka tässä on itsekäs: Se, joka käyttää perhehyttiä siihen tarkoitukseen kuin se on tarkoitettu eli helpottamaan pikkulapsiperheensä matkaa vai se aikuinen, joka luulee saavansa matkustaa siellä yksin ihan vaan siksi, ettei maailma pyörisi lapsiperheiden ympärillä. Sorry, otan osaa, että sulta ne lapset puuttuvat.

[/quote]

Jos minua työmatkailaista tarkoitat, niin minä olen kyllä neljä lasta kasvattanut aikuiseksi asti. Ja ihan ilman mitään etuoikeus -pelleilyjä. Aikoinaan matkusteltiin junalla paljon, ja ihan siellä samoilla osastoilla kuin kaikki muutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi