Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junan perhehytin väärinkäyttäjille

Vierailija
24.10.2014 |

Opetelkaa käyttämään sitä perhehyttiä oikein. Eli se on oikeasti tarkoitettu perheille! Nytkin varausta tehdessä taas osui silmiin useita varauksia, joissa varattu yksi paikka siitä hytistä. Oletko sinä itseksesi perhe? Joskus olemme sitten varanneet ne kolme muuta paikkaa hytistä ja sillä yhdellä paikalla on istunut esim. yksi ylipainoinen aikuinen ja hän on selittänyt, että joo, varasin paikan tänne hyttiin, kun täällä on leveämmät penkit. Ei ole tarkoitettu ylipainoisten osastoksi. Ja jos joku väittää, että yhden paikan on voinut ostaa esim. yksinhuoltaja lapsensa kanssa, niin ei sekään päde. Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle. Korrektimpaa olisi ostaa aina esim. tarjouslipuistakin joka lapselle oma lippu ja varata se hytti oikeasti kokonaan. On tarkoitettu juuri perheille, joissa monta lasta.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä juna vaan oli täynnä. Ei ne ole missään piilossa, kuka vaan voi ostaa erilaisia hyttipaikkoja.

Vierailija
42/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain invapaikat vapaina, se tarkoittaa, että vapaita istuimia ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran kauheaa mulkoilua kun uskaltauduin perhehyttiin josta oli varattu kaks paikkaa. Itse silloin imetin ja vauva oli tosi pieni ni mulle vinkattiin sitä. No sieltä sitten tuli neljän hengen perhe jonka äiti mulkoili aika antaumuksella. Isä oli ihan ystävällinen.

Silloin en tiennyt mistään etiketeistä et ei sais varata hyttiä jos siellä on jo varauksia. Tän opin sitten avltä jälkikäteen.

Suuri osa junalla matkustavista on opiskelijoita ja siihen hintaan ei tietty saa perhelippua. Tällä perheellä ei kyllä ollut edes sellaista habitusta.

Vierailija
44/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei saisi varata perhehytistä jäljellä olevia paikkoja, jos itse liikkuu lapsen kanssa on potaskaa. Sitä saavat lapsiperheelliset varata ihan niin kauan kuin siellä on paikkoja. Jos joku perhe haluaa hytin kokonaan itselleen, niin silloin pitää myös maksaa kaikki paikat. Kritiikki väärinkäytöstä vain heille, jotka tulevat perhehyttiin ilman lapsia!

Vierailija
45/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä aina junassa ja vituttaa kun työskentelyhyttiin tulee puhelimeen lörpöttelijöitä tai äänekkäitä pariskuntia jotka ei anna työrauhaa. 

Vierailija
46/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:14"]

"Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle"

Nyt olet väärässä. VR ohjeissa sanotaan, että alle 12-vuotias voi matkustaa ilmaiseksi aikuisen lipulla. Huom. matkustaa, matkustaa... mutta paikkalippu ostetaan erikseen, jos lapsi ei istu matkustajan sylissä tai ole "heittopussina". 

[/quote]

Olet itse väärässä. Yhden aikuisen lipun hinnalla voi ostaa perhelipun yhdelle aikuiselle ja yhdelle alle 17-vuotiaalle lapselle. Perhelipun hintaan kuuluu myös paikkallput (tässä tapauksessa siis kahdelle).

Vierailija
47/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:23"]Olin kerran varannut perhehytin itselleni ja kahdelle lapselleni, olin siis maksanut ja varannut sen kolmannen istuimen. Sinne oli kuitenkin tunkenut joku mamma lapsen kanssa sinne viimeiseen penkkiin, ilman istumapaikkaa lapselle. Vittu että vitutti säätää kun kaikki ei mahdu penkeille. Älkää tunkeko perhehyttiin myöskään ylimääräisiä, kiitos. [/quote] Tuollaisessa tilanteessa ei oikein sitä yhtä tenavaa voi käytävälläkään seisottaa vaikka itse on maksanut paikkalipuista.

[/quote]

Minä voin seisottaa jos niikeseen tulee. Jos olen maksanut paikat lapsilleni niin nehän myös istuu niissä. Tämä rouva jolla varattuna vain yksi istumapaikka pitää sen lapsensa sitten sylissään. Kai se tiesi riskit kun säästi ja varasi vain yhden paikan? Jos ei niin sittenpähän aiakin oppii ettei muiden paikoilla loisita.

Vierailija
48/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää, kun esimerkiksi perheparkkipaikkoja käyttävät ilman lapsia liikkuvat (kun ne ruudut on leveämpiä juuri siksi, että helpompi operoida rattaiden kanssa eikä lapsi niin helposti paukauta auton ovea viereiseen autoon).

Mutta sinua näyttää kirjoituksesi perusteella enemmän ärsyttävän ylipainoisuus, piti tännekin oikein tehdä avaus, että ylipainoiset valtaavat hyttejä muilta.

Vierailija
49/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä saa varata ihan kuka vaan. Myös allergiapaikkoja saa varata ihan ilman allergioita.

Vierailija
50/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillepä ei mitään voi jos automaatista lipun ostaa ja automaatti sulle sen paikan ihan randomina heittää. Eipä ole paljon valinnanvaraa.

Vierailija
51/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahduthan sinä sinne lastesi kanssa vaikka sieltä yksi paikka olisikin varattu, siinähän on lapsille leikkitilaa.

Vierailija
52/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ei pelkästään tarkoita yksikköä jossa on MONTA lasta. Myös yksi lapsi muodostaa perheen. Ja myös pariskunta kaksistaan on perhe. 

Vierailija
53/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ne on perhehyttejä? Minä olen ristinyt ne päässäni läskiterraarioiksi, kun koskaan en ole yhtään lapsiperhettä moisessa nähnyt :D

Vierailija
54/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kielletty varaamasta perhehyttiä. Se voi ehkä olla moraalisesti väärin, mutta perhehytin varaaminen ei vaadi sitä, että on pikkulapsiperhe.

Me otimme kerran aikuisten kesken - olimme kyllä sisaruksia - ja neljänneksi hyttiin tuli joku mummo, joka tahtoi matkustaa rauhassa.

Asenteesi ylipainoisia kohtaan on törkeä. (Olen itse normaalipainoinen.)

Vierailija
55/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juna on täynnä ja perhehyteissä tilaa, niin automaatti antaa sinne paikkalipun perheestä kyselemättä.

Vierailija
56/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut perhehytissä alle kuusi vuotiaiden lasten kanssa niin, että vain minulla oli maksettu paikka. Riippuu ehkä lipunmyyjästäkin, miten myyvät. Mulle ei ainakaan edes tarjottu toista paikkaa samaan hintaan. 

Vierailija
57/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan tästä lähin varata paikan aina perhehyttiin, vaikka yksin matkustakin. Miksi sinua ja sinun matkustusmukavuuttasi täytyisi kunnioittaa, kun sinäkään et kunnioita muiden (ylipainoisten)?

Vierailija
58/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan lipulla ei saa (-nut ainakaan ennen lippu-uudistusta) lapselle samaan hintaan istumapaikkaa, mutta jos tietäisin perhehyteistä niin ehdottomasti varaisin sellaisen itselleni ja lapsi olisi tietysti mukana. Näkyisi pelkkä yksi varattu paikka (opiskelijalle).

Vierailija
59/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se yksi paikka on varattu äidille ja pienelle vauvalle? Minä ainakin matkustin välillä junalla vanhempinéni luo kun esikoinen oli pieni vauva, ja varasin aina paikan perhehytistä sillä siellä oli huomattavasti miellyttävämpää imettää eikä vauvan kitinä haitannut. 

Vierailija
60/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran varannut perhehytin itselleni ja kahdelle lapselleni, olin siis maksanut ja varannut sen kolmannen istuimen. Sinne oli kuitenkin tunkenut joku mamma lapsen kanssa sinne viimeiseen penkkiin, ilman istumapaikkaa lapselle. Vittu että vitutti säätää kun kaikki ei mahdu penkeille. Älkää tunkeko perhehyttiin myöskään ylimääräisiä, kiitos.