Minkä huitsin takia vihreät on ydinvoimaa vastaan?
Ydinvoima on turvallisin ja puhtain energialähde mitä tällä hetkellä on helposti saatavilla. En väitä ettei yhteiskunnan pitäisi kehittää vielä parempaa ratkaisua, mutta nyt ja lähitulevaisuudessa Suomi tarvitsee lisää ydinvoimaa.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:03"]
kyllä ihmiset voisivat kuluttaa vähemmän. Ei tää voi olla niin, että tuhotaan vaan enemmän ja enemmän sillä verukkeella... Että me tarvitaan energiaa. Toki tarvitaan, mutta jätettäisiin ne kiinalaistnuket ostamatta ja keskityttäisiin olennaisempia ja lähempänä olevina asioihin.
[/quote]
Miten tämä toteutettaisiin käytännössä? Joka kansalaiselle/yritykselle sähkökiintiö, jonka jälkeen töpselistä katkaistaisiin loppuvuodeksi virta? Sähkölle haittavero? Kaunis ajatus että jokainen säästäväisenä lähtee mukaan energiatalkoisiin, mutta käytännössä jokainen kuluttaa aivan kuten ennenkin.
Energiakeskustelussa on aina niin paljon mielipiteitä mutta niin vähän oikeita ratkaisuehdotuksia.
Miksei ydinjätettä voi ampua avaruuteen?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:16"]
Miksei ydinjätettä voi ampua avaruuteen?
[/quote]
Google...Sen oli joku kysynyt ja siihen oli vastaus...
Se olisi törkeän kallista ja kovin vaarallista.
Esimerkiksi SpaceX-yhtiön raskaimmalla raketilla (Falcon 9 kaikkine apuraketteineen) 29 tonnin kuorman ampuminen matalalle kiertoradalle maksaa noin 95 miljoonaa dollaria. Tämä on siitä halvemmasta päästä. Jos halutaan kiertoradalta vielä poiskin, niin hinta nousee selvästi. Maailmassa on 250000 tonnia korkea-aktiivista ydinjätettä (käytettyä polttoainetta).
Historiallisesti avaruuslennoista pari prosenttia on epäonnistunut fataalisti ennen kiertoradalle pääsyä. Jos ydinjätettä kuljettava raketti räjähtäisi lähdön jälkeen ja levittäisi lastinsa ilmakehään, seuraukset olisivat kovin ikävät.
Halvempaa ja turvallisempaa on siis haudata ne syvälle peruskallioon.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:51"]
I SO hear you, sis. Mäkin tunnen paljon ihmisiä, ja mulle toimivin keino erottaa todennäköiset vihreiden äänestäjät persuista ja vasureista ja muista junteista aka jyvät akanoista on miettiä, onko kyseinen henkilö älykäs vai ei. Jos on, hän on yksi meistä. Koska tyhmät ei vihreitä äänestä ja vice versa vai miten se nyt menikään, don't know but you might. Jos sä snaijaat mitä mä tarkotan;) Viis siitä kannattaako hän vihreiden julkipoliittista linjaa vai ei. Mä itse tosin vastustan ydinvoimaa ja seison muutenkin Hautalan ja Sinniksen takana 100% full support.
[/quote]
OHIS.
Voitit juuri AV-palstan lokakuun "typerimmän kirjoitustyyli" palkinnon. Kuukautta on vielä jäljellä, mutta ei tuosta enää pysty pistämään kukaan paremmaksi. ONNEA voittajalle, voitte jatkaa keskustelua.
[/quote]I'll hail to that. Älä polta päreitäsi KATEUKSISSASI, vaikka et yhtä sujuvaa englantia puhukaan. Kieli se apukoulutankerokin on. Mä näen, että äänestät persuja, koska et ole älykäs, joten mä päätän keskustelun kanssasi tähän. Over and out.
[/quote]
Tuota... Miten tämän nyt sanoisi.
Minä en kylläkään nyt samastu tähän kirjoittajaan, vaikka hän jollain lailla minun viestiini samastuikin. En ajattele noin ihmisistä.
Mieleen muuten tuli, että minkä tahansa puolueen kannattajahan voi kertoa olevansa täällä mitä vaan ja kirjoitella "vihreänä" myös muussa kuin vilpittömässä tarkoituksessa.
nro 56
Jos ne ajattelee asioita vähän pitemmällä tähtäimellä eikä "nyt tässä heti mulle kaikki paskat tulevasta" -mentaliteetilla. Vihreä puolue joka kannattaa ydinvoimaa olisi aika absurdi juttu.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:59"]
Meinaat että paremmat geologit kun vihreät ei ole tutkineet aluetta mihin ne sijoitetaan? Maailmassa on aika monta kolkkaa missä ei ole maanjäristyksiä jotka repivät kallioita...Suomi on yksi.
Terroristit olisivat varastaneet ne jo ajat sitten, jos niillä olisi siihen mahdollisuus.
[/quote]
Osoitit juuri tyhmyytesi. Suomessa on maanjäristyksiä, jopa kolmen luokkaa richterin asteikolla. Niistä uutisoidaan aina välillä, ja kolmonen jo tuntuu. Suomen maanjäristykset johtuvat siitä, että jääkauden aikana kilometrien paksuinen jääkerros painoi maankuorta alaspäin, ja se nousee hiljalleen takaisin. Samasta syystä Merenkurkku kapenee.
[/quote]
Kai nuo uutiset on jokainen kuullut, ja sinäkin osasit googlettaa näköjään.
Jos et ymmärtänyt, niin väännän rautalangasta. Kukaan ei väittänyt, että Suomessa ei olisi maanjäristyksiä vaan, että esim. Suomessa (ja muualla maailmassa) on paikkoja johon voidaan turvallisesti sijoittaa ydinjätettä, koska siellä ei ole kalliota repiviä (kirjoitin saman aiemmin) maanjäristyksiä.
Voit tutustua aiheeseen .... loppusijoitus
[/quote]
En googlettanut, olin koulussa hereillä, tosin kuten sinä
Ydinvoimaa tulee lisää jos tulee riippumatta siitä ketä äänestää. Vihreillä ei ole siihen asiaan osaa eikä arpaa. Nämä kuviot päätetään ihan muualla.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 04:52"]
En googlettanut, olin koulussa hereillä, tosin kuten sinä
[/quote]
Jos itse et ymmärrä toisen kirjoittamaa, niin miksi se toinen ei olisi ollut hereillä? Tosin jos sinun ainoat pointit tänne on, "osoitit typeryytesi, olin koulussa hereillä" niin jätä kommentoimatta kokonaan.
Olemme nähneet tässä jopa muutaman älykkään kommentin. Kiitos. Miten estämme esim. Amazonian "keuhkojen" tuhon, kun "tarvitse mme" aina hiukan lisää resursseja hienompiin härpäkkeisiin jne. Suomen esimerkiksi " paras" on ydin-metallikaivos Talvivaaran aiheuttamat tuhot. Energian halpuus mahdollistaa tuhokierteen jatkumisen .
Täh on näköjään on vedetty missi mukaan tähän: Fennovoimalta edustaja Miss Atom -kilpailuun Venäjälle Onks tää nyt hyvä juttu?!
haha! ei pärjää Miss Suomi -kilpailussa niin lähtee jonnekin ryssämissikisaan. [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:33"]
Täh on näköjään on vedetty missi mukaan tähän: Fennovoimalta edustaja Miss Atom -kilpailuun Venäjälle Onks tää nyt hyvä juttu?!
[/quote]
siis kuka toi on?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:05"]Minä siinä tuulivoimassa ahdistaa? Käytiin kesälomalla Tanskassa ja Etelä-Ruotsin maaseudut ja Tanska olivat täynnä tuulimyllyjä! Juutinrauman hienoa siltaakin vartioi tusina ylväitä tuulimyllyjä. [/quote] Ei ole kustannustehokasta tollo. [/quote][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:05"]Minä siinä tuulivoimassa ahdistaa? Käytiin kesälomalla Tanskassa ja Etelä-Ruotsin maaseudut ja Tanska olivat täynnä tuulimyllyjä! Juutinrauman hienoa siltaakin vartioi tusina ylväitä tuulimyllyjä. [/quote] Ei ole kustannustehokasta tollo. [/quote] Eipä ole kulttuuritoimintakaan kustannustehokasta ja silti sitä tuetaan. Tollo.
[/quote]
Ihan näin sivusta: ymmärrätkö sinä mitä kustannustehokas tarkoittaa? Ethän sinä voi sanoa, että kulttuuritoiminta ei ole kustannustehokasta. :D Tuo on järjetön lause, eikä tarkoita mitään.
Juuri nyt (11:10 21.11.2014) Tanskan sähköntuotanto:
3 577 MW hiilivoimalla
45 MW tuulivoimalla
1 329 MW tuonti muualta
41vm
Joku tyttönen ei pärjää suomalaisissa kisoissa niin pitää lähtee neukkulaan ydinvoimamissiks
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:49"]siis kuka toi on?
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Vihreät sai tahtonsa läpi Saksassa ja ydinvoimaa ajetaan alas. Rakennettiin tilalle "komeita" tuulimyllyjä mutta kun sitä sähköäkin pitää vielä jostain saada niin uusia hiilivoimaloita pukataan sitä tahtia että kohta ilma on mustaa kuin Lontoossa 1800-luvulla. Tämä on pitkäjänteistä Vihreää energiapolitiikkaa parhaimmillaan:
http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2014/01/e0155-germpoweer.gif
Ydinjätettä tuskin tullaan koskaan maahan kaivamaan, kunhan toisen sukupolven reaktoreita aletaan tehdä. Niissä kun voi hyödyntää tuota "jätettä".
Tämä on nykypäivän Vihreää energiaa, ei ydinvoima:
Mistäs toi yllä oleva on kopiotu? Jaksotus todella kohillaan.. :)