Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä huitsin takia vihreät on ydinvoimaa vastaan?

Vierailija
23.10.2014 |

Ydinvoima on turvallisin ja puhtain energialähde mitä tällä hetkellä on helposti saatavilla. En väitä ettei yhteiskunnan pitäisi kehittää vielä parempaa ratkaisua, mutta nyt ja lähitulevaisuudessa Suomi tarvitsee lisää ydinvoimaa.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:17"]Tuulivoima ei ole tulevaisuuden energiamuoto, koska sen liian konkreettista tekniikkaa, joka vaatii paljon rakentamista, huoltamista ja sen tuottama sähkö ei tosiaan ole ilmaista, vaan nostaa muillakin tavoilla tuotetun sähkön hintaa, koska sitä pitää tukea. Se vihonviimeinen energiaratkaisu.

Tulevaisuuden ratkaisuja ovat aurinkoenergia, joka teknologia kehittyy koko ajan sekä uuden sukupuolven ydintekniikka. Niissä ei tuhota luontoa, ei raiskata maisemia eikä tuoteta näennäisenergiaa.
[/quote]

Jep.......tosin aurinkoenergian kannattavuus täällä suomessa on vähän siinä ja siinä

Vierailija
42/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan hiilidioksidipäästöt ovat selkeästi korkeammat kuin Suomessa, koska tuulivoimaloiden kanssa tarvitaan fossiilisista polttoaineista saatavaa säätövoimaa. Tanskassa tuotetaan tuulivoimalla vain noin 19% sähköstä, loput kivihiilellä, kaasulla ja öljyllä. Suomessa vesi-ja ydinvoimalla tuotetaan 44% maamme tarvitsemasta sähköstä, siksi myös päästömme ovat pienemmät.

Ydinvoima on toistaiseksi paras ja puhtain ratkaisu energiantuotantoomme. Ihmiskunta on osoittanut olevansa hyvinkin kekseliäs, joten tulevaisuudessa insinöörit aivan varmasti keksivät vieläkin paremman ja puhtaamman tavan tuottaa energiaa. Siihen saakka meidän kaikkien eduksi on käyttää ydinvoimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoenergian kannattavuus vähän niin ja näin siitä syystä että valtiovalta ei sitä tue, vaan päinvastoin yliverottaa jos laittaa aurinkokennot ja myy ylijäämää sähköyhtiölle. Siinä joutuu tavallaan itse maksumieheksi ja se lannistanut intoa viritellä aurinkokennoja. Niiden hinnat tulleet alas ja varsinkin kesällä aurinko paistaa läpi vuorokauden. Yhteiskunta vain ei tue sitä yksityistä saasteetonta energiamuotoa, vaan haluaa siitä päästä eroon.

Sen sijaan tuetaan tuulimyllyrumiluksia joiden rakentaminen kauhea työ, tuulimyllyt jopa vaarallisia ihmisille ja niiden energia tuhottoman kallista. Sitä halutaan ja väen väksin halutaan, mutta yksityiset saatettomat energiamuodot halutaan verottaa alas.

Se vihreiden politiikkaa.

Vierailija
44/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:05"]Minä siinä tuulivoimassa ahdistaa? Käytiin kesälomalla Tanskassa ja Etelä-Ruotsin maaseudut ja Tanska olivat täynnä tuulimyllyjä! Juutinrauman hienoa siltaakin vartioi tusina ylväitä tuulimyllyjä. [/quote] Ei ole kustannustehokasta tollo. [/quote][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:05"]Minä siinä tuulivoimassa ahdistaa? Käytiin kesälomalla Tanskassa ja Etelä-Ruotsin maaseudut ja Tanska olivat täynnä tuulimyllyjä! Juutinrauman hienoa siltaakin vartioi tusina ylväitä tuulimyllyjä. [/quote] Ei ole kustannustehokasta tollo. [/quote] Eipä ole kulttuuritoimintakaan kustannustehokasta ja silti sitä tuetaan. Tollo.

[/quote]

Tollo olet, ei voi mitään. Kuinka kuvittelet maamme tuotantolaitosten pystyvän kilpailemaan vientimarkkinoilla, jos ne joutuvat maksamaan tuotannon tarvitsemasta energiasta enemmän kuin kilpailijansa. Olet siis vielä enemmän tollo, jos et ymmärrä, mitä siitä seuraa.

Vierailija
45/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoima.

Kun tuulee liikaa ei sitä voida tuottaa!

Kun pakkastaa ei ole järkeä tuottaa tuulivoima energiaa... syy tuulivoimalan lämmitykseen menee enemmän energiaa mitä siitä saa!

Vierailija
46/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät vastustaa ydinvoimaa, koska tämä varmistaa ristiriitojen jatkumisen.

Vihreä liike pelkää kannatuksensa puolesta jos koittaisi joskus hetki jossa ympäristöasiat eivät olisikaan se tärkein asia ihmisten äänestyskäyttäytymisessä. Tämän takia Vihreä liike varmistaa poliittisella ohjauksella sen että ristiriitoja esimerkiksi yritystoimintaa harjoittavien kanssa syntyy jatkuvasti. Tällöin profiloitumalla saa osan 5-10% kansasta tasaisesti taakseen ja näin varmistaa samalla satoja poliittisia suojatyöpaikkoja aatteen sisäpiirille.

Vierailija
47/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 18:54"]

Niin maanjäristyksiä ja varastelvia terroristejahan ei ole olemassa...

[/quote]

Meinaat että paremmat geologit kun vihreät ei ole tutkineet aluetta mihin ne sijoitetaan? Maailmassa on aika monta kolkkaa missä ei ole maanjäristyksiä jotka repivät kallioita...Suomi on yksi.

Terroristit olisivat varastaneet ne jo ajat sitten, jos niillä olisi siihen mahdollisuus.

[/quote]

Osoitit juuri tyhmyytesi. Suomessa on maanjäristyksiä, jopa kolmen luokkaa richterin asteikolla. Niistä uutisoidaan aina välillä, ja kolmonen jo tuntuu. Suomen maanjäristykset johtuvat siitä, että jääkauden aikana kilometrien paksuinen jääkerros painoi maankuorta alaspäin, ja se nousee hiljalleen takaisin. Samasta syystä Merenkurkku kapenee.

Vierailija
48/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmettelen miksi vihreät vouhkaa niin paljon ydinvoimasta ja niin vähän fossiilisten polttoaineiden käytöstä, jotka kuitenkin ovat syy tämän hetken ilmastokriisiin ja joiden takia kuolee välillisesti paljon enemmän väkeä vuosittain.

Jostain sitä energiaa kuitenkin on hommattava, ja uusiutuvilla lähteillä ei vielä kateta kuin murto-osa kokonaistarpeesta.

Vierailija
49/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinjätettä tulee itseasiassa aivan mitätön määrä ja se voidaan varastoida turvallisesti. Meillä ei oikein ole vaihtoehtoa tälle, joten siksi kannatan.

Vierailija
50/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tähän väliin huomauttaa, että kaikki vihreät eivät vastusta ydinvoimaa, tai ainakaan ajattele, että sen alas ajaminen olisi järkevää vielä tässä vaiheessa. Itsekin kuulun tähän vihreiden porukkaan, joka tuntuu kasvavan pikkuhiljaa. Minusta hallituksesta ei olisi missään nimessä olisi pitänyt lähteä.

Vierailija
51/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä äänestävät ihmiset, jotka eivät pysty perustelemaan omia näkökantojaan ja äänestetään koska vihreät on niin trendikkäitä ja niitä kuuluu äänestää, kun mun kaveritkin...

Vierailija
52/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:12"]

Vihreitä äänestävät ihmiset, jotka eivät pysty perustelemaan omia näkökantojaan ja äänestetään koska vihreät on niin trendikkäitä ja niitä kuuluu äänestää, kun mun kaveritkin...

[/quote]

No joo, tuollaisia sloganeita voi tietysti heitellä. Tähän voisi  kertoa omasta vihreästä tuttavapiiristään ja itsestään kaikenlaisia vastaesimerkkejä. Mutta eipä taida kannattaa, koska olet jo päättänyt asian olevan noin.

Vierailija
53/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:59"]

Meinaat että paremmat geologit kun vihreät ei ole tutkineet aluetta mihin ne sijoitetaan? Maailmassa on aika monta kolkkaa missä ei ole maanjäristyksiä jotka repivät kallioita...Suomi on yksi.

Terroristit olisivat varastaneet ne jo ajat sitten, jos niillä olisi siihen mahdollisuus.

[/quote]

Osoitit juuri tyhmyytesi. Suomessa on maanjäristyksiä, jopa kolmen luokkaa richterin asteikolla. Niistä uutisoidaan aina välillä, ja kolmonen jo tuntuu. Suomen maanjäristykset johtuvat siitä, että jääkauden aikana kilometrien paksuinen jääkerros painoi maankuorta alaspäin, ja se nousee hiljalleen takaisin. Samasta syystä Merenkurkku kapenee.

[/quote]

Kai nuo uutiset on jokainen kuullut, ja sinäkin osasit googlettaa näköjään.

Jos et ymmärtänyt, niin väännän rautalangasta. Kukaan ei väittänyt, että Suomessa ei olisi maanjäristyksiä vaan, että esim. Suomessa (ja muualla maailmassa) on paikkoja johon voidaan turvallisesti sijoittaa ydinjätettä, koska siellä ei ole kalliota repiviä (kirjoitin saman aiemmin) maanjäristyksiä.

Voit tutustua aiheeseen .... loppusijoitus

Vierailija
54/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:10"]

Haluaisin tähän väliin huomauttaa, että kaikki vihreät eivät vastusta ydinvoimaa, tai ainakaan ajattele, että sen alas ajaminen olisi järkevää vielä tässä vaiheessa. Itsekin kuulun tähän vihreiden porukkaan, joka tuntuu kasvavan pikkuhiljaa. Minusta hallituksesta ei olisi missään nimessä olisi pitänyt lähteä.

[/quote]

Olet siis puolueesi kanssa vahvasti eri mieltä. Aiotko vielä antaa äänesi vihreille? Jos aiot, niin kiinnostaisi kuulla miksi, kun näinkin perustavaa laatua olevasta kysymyksessä mielipiteenne eroavat.

Vierailija
55/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:12"]

[/quote]

No joo, tuollaisia sloganeita voi tietysti heitellä. Tähän voisi  kertoa omasta vihreästä tuttavapiiristään ja itsestään kaikenlaisia vastaesimerkkejä. Mutta eipä taida kannattaa, koska olet jo päättänyt asian olevan noin.

[/quote]

Vierailija
56/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Olet siis puolueesi kanssa vahvasti eri mieltä. Aiotko vielä antaa äänesi vihreille? Jos aiot, niin kiinnostaisi kuulla miksi, kun näinkin perustavaa laatua olevasta kysymyksessä mielipiteenne eroavat.

[/quote]

Kyllä, koen ristiriitaa. On silti hyvin mahdollista, että äänestän jatkossakin vihreitä, koska itselleni täydellistä puoluetta ei muidenkaan joukosta löydy. Äänestäminen on minulle usein kompromissia, mutta äänestämättäkään en halua jättää. 

Tunnen oikeasti enemmänkin ihmisiä jotka ovat erittäin kiinnostuneita ympäristönsuojelusta, ja ainakin suht todennäköisesti äänestävät vihreitä (useimmista tutuistani en varmaksi tiedä, koska you know, vaalisalaisuus) ja ajattelevat ydinvoimakysymyksessä samalla lailla kuin minä. Saa nahdä, muuttuuko puolueen virallinen kanta jossain vaiheessa jotenkin.

Vierailija
57/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:26"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, koen ristiriitaa. On silti hyvin mahdollista, että äänestän jatkossakin vihreitä, koska itselleni täydellistä puoluetta ei muidenkaan joukosta löydy. Äänestäminen on minulle usein kompromissia, mutta äänestämättäkään en halua jättää. 

Tunnen oikeasti enemmänkin ihmisiä jotka ovat erittäin kiinnostuneita ympäristönsuojelusta, ja ainakin suht todennäköisesti äänestävät vihreitä (useimmista tutuistani en varmaksi tiedä, koska you know, vaalisalaisuus) ja ajattelevat ydinvoimakysymyksessä samalla lailla kuin minä. Saa nahdä, muuttuuko puolueen virallinen kanta jossain vaiheessa jotenkin.

[/quote]I SO hear you, sis. Mäkin tunnen paljon ihmisiä, ja mulle toimivin keino erottaa todennäköiset vihreiden äänestäjät persuista ja vasureista ja muista junteista aka jyvät akanoista on miettiä, onko kyseinen henkilö älykäs vai ei. Jos on, hän on yksi meistä. Koska tyhmät ei vihreitä äänestä ja vice versa vai miten se nyt menikään, don't know but you might. Jos sä snaijaat mitä mä tarkotan;) Viis siitä kannattaako hän vihreiden julkipoliittista linjaa vai ei. Mä itse tosin vastustan ydinvoimaa ja seison muutenkin Hautalan ja Sinniksen takana 100% full support.

Vierailija
58/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:51"]

I SO hear you, sis. Mäkin tunnen paljon ihmisiä, ja mulle toimivin keino erottaa todennäköiset vihreiden äänestäjät persuista ja vasureista ja muista junteista aka jyvät akanoista on miettiä, onko kyseinen henkilö älykäs vai ei. Jos on, hän on yksi meistä. Koska tyhmät ei vihreitä äänestä ja vice versa vai miten se nyt menikään, don't know but you might. Jos sä snaijaat mitä mä tarkotan;) Viis siitä kannattaako hän vihreiden julkipoliittista linjaa vai ei. Mä itse tosin vastustan ydinvoimaa ja seison muutenkin Hautalan ja Sinniksen takana 100% full support.

[/quote]

OHIS.

Voitit juuri AV-palstan lokakuun "typerimmän kirjoitustyyli" palkinnon. Kuukautta on vielä jäljellä, mutta ei tuosta enää pysty pistämään kukaan paremmaksi. ONNEA voittajalle, voitte jatkaa keskustelua.

Vierailija
59/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on niin isot riskit.

lakaistaan maan uumeniin. Odottamaan mitä tulevat sukupolvet keksii. Ydinreaktoreita jopa räjähtää tai tulee vuotoja. Se ei ole mitään puhdasta. Ihmiset saa vammoja, sikiöt epämuodostumia ja tulevat sukupolvet myös.

kyllä mä ymmärrän miksi ei ydinvoimalle.

kyllä ihmiset voisivat kuluttaa vähemmän. Ei tää voi olla niin, että tuhotaan vaan enemmän ja enemmän sillä verukkeella... Että me tarvitaan energiaa. Toki tarvitaan, mutta jätettäisiin ne kiinalaistnuket ostamatta ja keskityttäisiin olennaisempia ja lähempänä olevina asioihin. 

Ei tarvitsisi heittää niin paljon pois eikä tarvitsisi ostaa niin paljon.

lämmitys toki on talvella panollinen ja kesälläkin, ettei talot homehdu.

autoilua voisi vähentää ja muuta kulutusta. Me tultaisiin paljon vähemmällä toimeen jos haluttaisiin.

tuulivoimaa Suomessa on. Aurinkoa voisi enemmän hyödyntää. En tiedä, miten paljon jätteiden poltosta tulee energiaa ja hyödynneäänkö sitä.

koteihin voisi asentaa energiaa talteen kerääviä systeemejä paljon enemmän...

samalla kun lämmittää saunaan, niin samalla lämmitetään vesi, jos kiertää patterista.

lämmön talteen otto jätevedestä vaikka kaikkiin kerrostaloihin. Nythän menee pesuvedet lämpimänä suoraan viemäriin, eikä niitä mitenkään hyödynnetä. Se on ihan energian hukkaamista.

varmaan monta muutakin olisi.

mennään vaan nyt rahan perässä. Eikä tueta pientä, joka voisi hoitaa energiaa paljon taloudellisemmin. Pitäisi tukea energiatehokkuutta. Nyt mennään vahvimman siis rahakkaimman pillin mukaan.

Vierailija
60/78 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:51"]

I SO hear you, sis. Mäkin tunnen paljon ihmisiä, ja mulle toimivin keino erottaa todennäköiset vihreiden äänestäjät persuista ja vasureista ja muista junteista aka jyvät akanoista on miettiä, onko kyseinen henkilö älykäs vai ei. Jos on, hän on yksi meistä. Koska tyhmät ei vihreitä äänestä ja vice versa vai miten se nyt menikään, don't know but you might. Jos sä snaijaat mitä mä tarkotan;) Viis siitä kannattaako hän vihreiden julkipoliittista linjaa vai ei. Mä itse tosin vastustan ydinvoimaa ja seison muutenkin Hautalan ja Sinniksen takana 100% full support.

[/quote]

OHIS.

Voitit juuri AV-palstan lokakuun "typerimmän kirjoitustyyli" palkinnon. Kuukautta on vielä jäljellä, mutta ei tuosta enää pysty pistämään kukaan paremmaksi. ONNEA voittajalle, voitte jatkaa keskustelua.

[/quote]I'll hail to that. Älä polta päreitäsi KATEUKSISSASI, vaikka et yhtä sujuvaa englantia puhukaan. Kieli se apukoulutankerokin on. Mä näen, että äänestät persuja, koska et ole älykäs, joten mä päätän keskustelun kanssasi tähän. Over and out.