Lämpimät ja katseenkestävät kengät äidille?
Lasten kanssa ulkoiluun siis. Asutaan keskustassa ja käydään ulkoilureissulla useasti kaupassa jne. Mitään kuomia tai vastaavia en kehtais ihmisten ilmoilla käyttää. Suositelkaa omianne! :) talvi converset mulla on nyt ja alkaa olla varpaat jäässä.
Hyvät kalsarit tarvisin kans. Tiukat että menee farkkujenkin alla ja sellaset mitkä ei kutita. Minkälaista merinovilla on, kutiseeko Se? :)
Kommentit (46)
Kalsareista: Merinovilla on ehkä vähiten kutiseva, mutta ei auta, jos on villalle allerginen. Itse pystyn hyvin käyttämään merinovillaisia asusteita.
Columbialla on sellasia kauniita aikuisten toppakenkiä. Helppo pukea, lämåimät (mun kengissä oikeen joku lämpöpohja), vedenpitävät ja tosi kivat. Googlaa, malleja monia
Kalsareihin suositan Seppälästä Thermolegginssejä. On muuten edulliset, hyvät ja lämpimät.
Mulla on Merrellin Nataliat, tarkenee seistä lumihangessa ja kehtaa mennä kauppaan :). Partioaitasta.
Sorel tai Merrell merkkiset kengät saa sekä retkeilykaupoista että esim zalandosta voin sanoa ettäkestää monta monta talvea, ja pysyy jalat lämpimänä eikä kastu!
Kunnolliset talvikengät on sellaiset mihin kannattaa satsata se 200! Itse kyllästyin pitämään "nättejä 50€" kenkiä joissa varpaat paleli aina jo piti vähänkin olla paikoillaan, ja kastu jos oli pitkään loskassa tms kävelemässä. Eikä kaikki kengät kestänyt kun sen yhden talven, kun piti roskiin heittää.
Halvalla ei saa hyvää pitää tässä kenkäasiassa kyllä paikkansa..
Vaikka on kaapissa vieläkin myös ne "nätit" kengät tallella. Laitan ne välillä jalkaan, jos tiedän ettei tarvitse paljoa odotella missään tms. :)
ps. UGG:ja en suosittele. Itsellä oli, oli kyllä lämpimät ja nätit. Mutta pohjat meni nopeasti huonoksi, ei kestänyt edes vuotta itsellä. :(
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 11:55"]
ps. UGG:ja en suosittele. Itsellä oli, oli kyllä lämpimät ja nätit. Mutta pohjat meni nopeasti huonoksi, ei kestänyt edes vuotta itsellä. :(
[/quote]
Oliko ne sellaset lättäpohjauggit vai kunnolliset? Tuskin tällaiset ihan yhdessä talvessa menee huonoksi: http://www.brandos.fi/ugg-australia/lilyan-stout-05901-00/b59817
Merrell tekee myös lämpimiä ja säänkestäviä kenkiä, osa on ohan siedettävän näköisiäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 12:15"]
[/quote]
Oliko ne sellaset lättäpohjauggit vai kunnolliset? Tuskin tällaiset ihan yhdessä talvessa menee huonoksi: http://www.brandos.fi/ugg-australia/lilyan-stout-05901-00/b59817
[/quote]
Tollaset on varmasti hyvät! :) Mulla oli "tavalliset" Ugg-kengät, ja ne ei kestänyt.
Merrelit! Minulla jo 7. talvi menossa ja vieläkin ehjät ja lämpöiset. Muista villapohjasukka.
Mulla timberlandit, mokkanahkaa ja gorepinta. Tosi hyvät ja lämpimät, minusta myös hyvännäköiset vaikka ovatkin vähän kuin eskimokengät. Ovat ainakin nätimmät kuin suurin osa sorelin kengistä tai jotkut toppajutut. Ominaisuuksiltaan pettämättömät!!
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:44"]
Kaikista pahin on se hangessa seisoskelu, kun lapset seisovat keskenään. Silloin alkaa varpaita palelemaan. Mulla on sellaiset Haltin pitkävartiset toppamaiset kengät. Toisaalta kaikki kehuu Uggien olevan lämpimät. Mä en tiedä, kun ei ole.
[/quote]
UGGit on järkyttävän liukkaat
Mulla on Riekerin hieman biker-tyyliset kengät. Varsi jotain nilkkureiden ja saappaiden väliltä. Lämmin teddyvuori, villapohja ja tex-kalvo joka hylkii kosteuden. Musta ihan parhaat, lämpimät ja hyvännäköiset. Käy niin farkkujen kuin toppahousujen kanssa
Minulla on käytössä eccon talvikengät, jotka riittävät tavalliseen ulkoilusäähän, mutta eivät paikalla seisomiseen kovassa pakkasessa. Vedenkesto on ongelma, jos ei suojaa kenkiä riittävän usein, vaikka vesilammikoissa seisomiseen ei sovellu kuin kumisaappaat.
Minä suosittelen näitä: http://www.crocs.fi/crocs-womens-allcast-luxe-duck-boot/12812,fi_FI,pd.html?cid=26H&cgid=women-footwear-boots
Ovat ihanan lämpimät, vedenpitävät ja lisäksi todella kevyet =)
Sorel tai Merrell merkkiset kengät saa sekä retkeilykaupoista että esim zalandosta voin sanoa ettäkestää monta monta talvea, ja pysyy jalat lämpimänä eikä kastu!
Kunnolliset talvikengät on sellaiset mihin kannattaa satsata se 200! Itse kyllästyin pitämään "nättejä 50€" kenkiä joissa varpaat paleli aina jo piti vähänkin olla paikoillaan, ja kastu jos oli pitkään loskassa tms kävelemässä. Eikä kaikki kengät kestänyt kun sen yhden talven, kun piti roskiin heittää.
Halvalla ei saa hyvää pitää tässä kenkäasiassa kyllä paikkansa..
Vaikka on kaapissa vieläkin myös ne "nätit" kengät tallella. Laitan ne välillä jalkaan, jos tiedän ettei tarvitse paljoa odotella missään tms. :)
[/quote]
Samaa mieltä siitä, että talvikenkiin kannattaa satsata. Ja omiin talvivaatteisiin muutenkin. Ostin itse myös monena talvena ihan kivat "talvikengät" jostain halpisketjusta 60-70e hintaan. Harvoin kestivät edes kahta talvea, vaan esim pohka saattoi irrota. Ja eivät todellakaan olleet lämpimät. Pari talvea sitten satsasin kenkiin. Ostin eccon talvisaappaat (160e) ja kyllä kannatti. Lämpimät ja aktiivikäytön jälkeen tosi hyvässä kunnossa! Tänä talvena vuorossa talvitakkiin satsaus. Kannattaa mieluummin säästää ja ostaa kerralla kunnollinen! Aikuinen ihminen ei enää kasva... Laadukas vaate/kenkä tulee lopulta halvemmaksi... Mitä joka talvi uudet .
Uggit on liukkaat mutta lämpimät. Ainoiksi talvikengiksi en ostaisi niitä, mutta koville pakkasille ehdottomat ja näin käytettynä kestävät vuosikausia. Lisäksi Sorelit, niitä on katseenkestäviäkin. Kerran löysin hyvät Helly Hansenit Stockan urheiluosastolta, nahkaa, turkisvuori ja ulkonäkö kaupunkikäyttöön.