Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haussa on mies, joka pitää matkailusta ja kulttuurista

Kuulunko kohderyhmään
12.09.2021 |

Naiset usein deittiprofiileissaan ja tällaisilla palstoilla toivovat löytävänsä miehen, joka pitää matkailusta ja kulttuurista. Mitä te tällä tarkalleen ottaen tarkoitatte?

Riittäänkö, että käy kerran vuodessa etelässä ja on käynyt Kiesmassa, vai pitääkö olla kausikortti oopperaan ja Momat sun sun muut jo kierrettynä?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä, joka matkustaa lähinnä patikoiden ja polkupyörällä sekä harrastaa kulttuuria piirtämällä, säveltämällä musiikkia ja kirjoittamalla muuallekin kuin pöytälaatikkoon, en vastaa lainkaan näiden "matkustelu ja kulttuuri"-naisten ihannemieskuvaa. Se tarkoittaa ilmeisesti jotain ihan muuta.

Eihän sinun tarvitsekaan koska tuskinpa itsekään haluaisit naista, johon viittaat. Sinä etsit tietysti naista, joka jakaa saman ymmärryksen matkustelusta ja kulttuurista kuin sinä itse.

Eipä ole vielä tullut vastaan yhtäkään.

Vierailija
62/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.

Parikymmentä vuotta sitten harrastin aika paljonkin sokkotreffejä. Olen korkeasti koulutettu kulttuurin ammattilainen, jolle useimmat Euroopan maat ovat tuttuja, USA:ssa, Etelä-Amerikassa ja muutamassa Aasiankin maassa on tullut käytyä.Treffeillä sain käsityksen, että hyvin harva naisista oli kiinnostunut kulttuurista (etsin juuri siitä kiinnostunutta) - muuten kuin korkeintaan pintatasolla. Kyseessä oli todellakin kiertoilmaisu - vähän kuin "henkilökemia", jonka puuttuminen tarkoittaa sitä, ettei miehen ulkonäkö miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.

Entä jos mies on jo toteuttanut tuon? Pitääkö lähteä uudelleenkin?

Jos sinä et halua lähteä kiertämään maailmaa, niin miksi haluaisit parisuhteeseen naisen kanssa, joka haaveilee sellaisesta?

Juuri näin, harva nainen on valmis luopumaan unelmastaan miehen takia ja hyvin harva suhde kestää sen, että toinen koko ajan matkustaa ja toinen on kotona. 

Vierailija
64/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille riittää että mies on varakas, ei mulla muuta.

Vierailija
65/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa. 

Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.

Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.

Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.

Niin, eli entä  jos molemmat ovat kiinnostuneita kulttuurista, mutta kovin sen eri puolista? Tai matkailun osalta toinen haluaa kiertää kotimaan kansallispuistoja ja toinen kaupunkikohteiden museoita eri mantereilla.

Jank jank

Vierailija
66/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin naisille ehkä asia on näinkin. Suurin osa naisista kuitenkin haluaa miehen joka on rakastava, jolla on samanlaiset arvot ja tavoitteet, samankaltainen huumorintaju ja jota kohtaan tunteen niin seksuaalista kuin älyllistä viehätysvoimaa.

Vierailija
67/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.

Tai sille että mies ainoat kiinnostuksen kohteet olisivät metsästys, autot ja penkkiurheilu.

Vierailija
68/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se kerran on noin yksinkertaista niin silloinhan jokainen mies voi tahollaan vetää johtopäätöksensä siitä, mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
69/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultturelli mies joka tykkää matkustella ja tutustua eri maiden kulttuureihin, lomakohteena muitakin kohteita kuin pattaya ja nauttii lomalla muustakin kuin halvan kaljan kittamisesta.

Vierailija
70/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se tarkoittaisi yhtä 1-2 viikon ulkomaanmatkaa ja paria kotimaa/skandinavia-reissua vuodessa. Ja myös toiveissa, että elämässä voisi muutaman 1-4 kuukauden pituisen pidemmän jakson oleilla jossain ulkomailla. Kulttuuri tarkoittaisi mulle festareita ja raskaan musiikin keikkoja. 

Uskon, että naiset laittavat näitä tekstejä profiileihin viestiäkseen "en tee mitään kumppanilla, jolla ei ole aikaa, rahaa tai kiinnostusta tehdä elämässään mitään mielekästä". Vaikea kuvitella, että nainen etsii kumppania, jolla on täytyy olla spesifi maku jonkun tietyn kulttuuriharrastuksen tai muun suhteen, kunhan yrittävät välttää tyypit, joiden elämä koostuu kaljan juomisesta, netfliksistä, pelaamisesta ja parveketupakoinnista.

Vierailija
71/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa. 

Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.

Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.

Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.

Niin, eli entä  jos molemmat ovat kiinnostuneita kulttuurista, mutta kovin sen eri puolista? Tai matkailun osalta toinen haluaa kiertää kotimaan kansallispuistoja ja toinen kaupunkikohteiden museoita eri mantereilla.

No eikö aikuiset ihmiset silloin ihan itse tiedä, onko heidän välillään riittävästi yhteistä ja ennen kaikkea onko heillä halua olla sen toisen ihmisen kanssa ja tutustua myös tämä mielenkiinnon kohteisiin. Jollekin tuo voi olla turnoff, hän haluaa suhteen, jossa tehdään kaikki yhdessä, useimmat luultavasti ovat valmiita kompromisseihin eli esimerkiksi osa matkoista tehdään yhdessä ja muut yksin tai kavereiden kanssa.

En minäkään välitä isommin kahviloista tai kirpputoreista, mutta koska puolisoni haluaa niissä käydä, niin niitäkin matkoihimme sisältyy. Usein menen itse kävelylle jonnekin siksi aikaa, kun hän käy kirpparilla. Kahvilaan lähden seuraksi vaikka en itse siellä ostaisi kuin vissyveden.

eri

Hyvä vastaus! Pitää tietää, miten paljon on valmis tekemään kompromisseja toisen vuoksi ja menevätkö kulttuuritoiveet yhteen miten paljon. Jos tosiaan toiselle matkailu on vaikka citymatkoja ja toinen ei  halua pitkällä tikullakaan koskea mihinkään citymatkoihin, sitten vaihtoehtoina on eri suuntiin, matkat erikseen tai kompromissi, jossa ollaan sekä kaupungissa, että maaseudulla ja kumpikaan ei sitten nurise tästä toiselle.

Matkustelen sinkkuna mieluiten yksin, koska ystävilläni on ihan erilaiset toiveet matkojen sisällölle kuin minulla. Yksi haluaa ja voi kuluttaa vaikka 6h vaatekaupoissa. Yksi taas haluaa yöelämään ja keikoille joka ilta. Minä puolestani voin kuljeskella historiamuseossa 6h/per museo, sekä viipyä sarjakuvakaupassa 2h. Voimme välillä tehdä asioita erikseen, mutta toisaalta tympeäähän se on matkustaa yhdessä, jos ainoa yhteinen asia matkassa on samassa tilassa nukkuminen. Toivoisin siis, että kumppanillani ja minulla, jos joskus puolison löydän, olisi pääasiallisesti samantyyppinen kiinnostus matkailuun ja kulttuuriin.

Vierailija
72/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työtön voi olla kiinnostunut kulttuurista? Ja matkailustakin silloin, kun on töissä ollut?

Oon ollut työttömänäkin kiinnostunut kulttuurista ja matkailusta. Ja käyttänyt rahaa kumpaakin harrastukseen. Sitten säästetään jostain muusta ja matkailla voi vähemmälläkin rahalla.

Matkailla voi tosiaan erittäin halvasti ja matkailu halpenee koko ajan. Halvimmat näkemäni lennot ovat olleet Ryanairin meno-paluu 10 euroa Edinburghiin, ja tämä oli jo 10 vuotta sitten. Itse matkustan aina edullisesti, myös kaukokohteisiin. Osaltani matkailua auttaa se, että haluan nähdä enemmän normaalia arkielämää, eikä minulla ole mitään vimmaa shoppailla, baareilla tai syödä ulkona (hienoissa paikoissa) päivittäin matkoilla ollessani. Lähinnä pyrin elämään samoin kuin paikalliset ja katselemaan ympärilleni paljon, ja ruoaksi riittää mitä marketista ja/tai majapaikasta saa.

Matkailusta saa just tasan niin kallista ja aikaavievää kuin siitä haluaa.

Vierailija
73/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä, joka matkustaa lähinnä patikoiden ja polkupyörällä sekä harrastaa kulttuuria piirtämällä, säveltämällä musiikkia ja kirjoittamalla muuallekin kuin pöytälaatikkoon, en vastaa lainkaan näiden "matkustelu ja kulttuuri"-naisten ihannemieskuvaa. Se tarkoittaa ilmeisesti jotain ihan muuta.

Voi, minulle kelpaisi toinen taiteilija-kirjailija, kun itsekin olen. Ainoastaan terveyteni puolesta patikointi-pyöräily ei tule kysymykseen, mutta saisit patikoida ja pyöräillä ihan vapaasti sielusi kyllyydestä. Harmi vain, etten voisi olla siinä seurana.

Vierailija
74/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työtön voi olla kiinnostunut kulttuurista? Ja matkailustakin silloin, kun on töissä ollut?

Oon ollut työttömänäkin kiinnostunut kulttuurista ja matkailusta. Ja käyttänyt rahaa kumpaakin harrastukseen. Sitten säästetään jostain muusta ja matkailla voi vähemmälläkin rahalla.

Matkailla voi tosiaan erittäin halvasti ja matkailu halpenee koko ajan. Halvimmat näkemäni lennot ovat olleet Ryanairin meno-paluu 10 euroa Edinburghiin, ja tämä oli jo 10 vuotta sitten. Itse matkustan aina edullisesti, myös kaukokohteisiin. Osaltani matkailua auttaa se, että haluan nähdä enemmän normaalia arkielämää, eikä minulla ole mitään vimmaa shoppailla, baareilla tai syödä ulkona (hienoissa paikoissa) päivittäin matkoilla ollessani. Lähinnä pyrin elämään samoin kuin paikalliset ja katselemaan ympärilleni paljon, ja ruoaksi riittää mitä marketista ja/tai majapaikasta saa.

Sama. Kun kohde on päätetty niin otan/otamme mahdollisimman halvat lennot ja vuokraamme apartmentin joko booking.comin tai airbnb.comin kautta. Teemme ruuat itse, käymme ulkona syömässä vain muutaman kerran, kävelemme kaupungilla tutustumassa paikkoihin ja kohteisiin ja jos on pitempi kuin viikonlopun matka niin vuokraamme auton tai retkeilemme julkisilla jossain mielenkiintoisissa lähiseudun kohteissa.

Vierailija
75/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi ollut kovin paljon yhteistä miehen kanssa, jolle riittää "etelänmatka" kerran vuodessa. Ennen koronaa matkustelin (useimmiten puolison kanssa) 5-6 kertaa vuodessa eri puolilla Keski- ja Etelä-Eurooppaa. Enimmäkseen kaupunkilomilla mutta myös vuoristossa. Ns. rantalomalla en ole 2000-luvulla käynyt kertaakaan.

Kulttuurin harrastaminen on meille sitä, että luemme paljon ja keskustelemme lukemastamme. Paljon tulee luettua ihan perusdokkareitakin, mutta esimerkiksi tällä hetkellä luen Martelan kirjaa elämän merkityksestä ja puoliso odottaa, että se vapautuu hänen luettavakseen ja päästään siitä juttelemaan. Ennen koronaa kävimme ainakin Docpoint ja R&A filkkareilla sekä muutaman kerran vuodessa elokuvissa, nyt katsomme muutaman R&A leffan verkosta (voi olla vaikea saada lippuja näytöksiin, kun saleja ei vieläkään saa myydä täyteen). Elokuvia katsomme myös Kirjastokinosta ja Viddlasta.

Konserteissa tai keikoilla kävimme myös hyvinkin kerran kuukaudessa, esimerkiksi Vuotalolla ja Malmitalolla. Oopperassa emme ole yhdessä käyneet koskaan, erikseen toki. Myös teatterissa käyminen on jäänyt harmillisen vähälle. Taidenäyttelyissä emme tämän vuoden puolella ole juuri käyneet.. vain kaksi näyttelyä tulee äkkiseltään mieleen. Niitäkin tuli harrastettua enemmän silloin, kun pystyi liikkumaan huolettomasti.

Automatkoilla kuuntelemme podcasteja, kuluneena kesänä mm. filosofiasta, en tiedä laskettaisiinko sekin kulttuuriharrastukseksi, mutta eipä sillä kai ole merkitystä. Olennaistahan on löytää ihminen, jonka kanssa viihtyy ihan omana itsenään, eikö totta?

Toi olisi ihan unelmaelämää. Tuohon päälle paljon kiihkeätä seksiä niin elämässä on se toinenkin puoli täynnä.

Vierailija
76/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kun kohde on päätetty niin otan/otamme mahdollisimman halvat lennot ja vuokraamme apartmentin joko booking.comin tai airbnb.comin kautta. Teemme ruuat itse, käymme ulkona syömässä vain muutaman kerran, kävelemme kaupungilla tutustumassa paikkoihin ja kohteisiin ja jos on pitempi kuin viikonlopun matka niin vuokraamme auton tai retkeilemme julkisilla jossain mielenkiintoisissa lähiseudun kohteissa.

Mahtaavaa, sama! Itselläni auttaa, että minulla on ystäviä vähän siellä täällä maailmaa, joten jos haluan matkailla erityisen halvalla, voin mennä käymään ystäväni luona. Se on yksinmatkustavalle halvempaa kuin majoittuminen jossain, joten senkin puolesta matkusteleva puoliso olisi kiva. Laajentaisi mahdollisuuksia lähteä ja kokea asioita - esimerkiksi minulla ei ole ajokorttiakaan, joten autovuokra ei tule kyseeseen.

Ruoat voin laittaa itse, monet kirkot ja temppelit ovat ilmaisia, kauppakeskuksiin pääsee ilmaiseksi, 1-2 kertaa voi sponssata kahvilaan tai ulkona syömiseen. Tuliaiset, syömiset, ostokset jne. hoidan siellä, mistä niitä saa edullisesti järkevään laatuun, esimerkiksi pelejä ostan käytettyinä. Kävelen kaikkialle, minne voin matkoilla, käytän julkista liikennettä ja selvitän etukäteen onko kohteessa jotain alennuksia julkiseen liikenteeseen. Esimerkiksi Osakassa on 24h voimassa oleva rajattomiin matkoihin oikeuttava metrolippu 600 jeniä (4.60€) ja viikonloppuisin sama lippu 800 jeniä (6.15€), kun yksittäisen metromatkan hinta vaihtelee 180-990 jenin välillä.

Moni maa on tietysti myös aivan äärettömän paljon halvempi kuin Suomi. Esimerkiksi nuo käytetyt pelit; Suomessa yleensä vähintään 10 euroa, yleensä 15-20 euroa, Englannissa samat pelit käytettyina 2-6 puntaa. Jopa kalliiksi paheksuttu Berliini, jonka kaikissa hinnoissa on ns. berliinilisä, on suomalaisittain matkailijan näkökulmasta erityisen halpa. On Lidl, Aldi, Rossmann, DM ja euron kaupat. Suomessa suunnilleen samaa hintatasoa, mutta huonommalla laadulla, on Flying Tiger ja Normal.

Euron kaupoista, josta saa kaikkea maan ja taivaan väliltä matkalle ja kotiin nimenomaan sillä yhdellä eurolla, saa täällä vaan haaveilla.

Vierailija
77/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lasten kanssa voi matkustaa ja käydä museoissa, pienestä asti. Pitää ehkä vähän valita museot, ja yhtä paljon kävelyä ei kaupunkilomalla voi olla.

Vierailija
78/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lasten kanssa voi matkustaa ja käydä museoissa, pienestä asti. Pitää ehkä vähän valita museot, ja yhtä paljon kävelyä ei kaupunkilomalla voi olla.

Voi, tottakai, mutta eiköhän tuo ole useimmille vain ohimenevä elämänvaihe. Suurin osa aikuiselämästä on kuitenkin muuta kuin pikkulapsielämää.

Vierailija
79/79 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.

Entä jos mies on jo toteuttanut tuon? Pitääkö lähteä uudelleenkin?

Jos minun vastauksellani on merkitystä, niin pitäis lähteä mun kanssa ja mielellään kohta, kiitos. Haluaisin lähteä, mutta helpompaahan se olisi kumppanin kanssa. Nytsinkku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme