Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun haussa on mies, joka pitää matkailusta ja kulttuurista

Kuulunko kohderyhmään
12.09.2021 |

Naiset usein deittiprofiileissaan ja tällaisilla palstoilla toivovat löytävänsä miehen, joka pitää matkailusta ja kulttuurista. Mitä te tällä tarkalleen ottaen tarkoitatte?

Riittäänkö, että käy kerran vuodessa etelässä ja on käynyt Kiesmassa, vai pitääkö olla kausikortti oopperaan ja Momat sun sun muut jo kierrettynä?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä, joka matkustaa lähinnä patikoiden ja polkupyörällä sekä harrastaa kulttuuria piirtämällä, säveltämällä musiikkia ja kirjoittamalla muuallekin kuin pöytälaatikkoon, en vastaa lainkaan näiden "matkustelu ja kulttuuri"-naisten ihannemieskuvaa. Se tarkoittaa ilmeisesti jotain ihan muuta.

Naisena taas lähtisin ihan mielelläni patikoimaan ja pyöräilemään silloin tällöin ja pidän luovista miehistä. Vastapainoksi sitten kyllä haluan välillä myös kaupunkilomia ja luksuslomia tropiikissa rentoutuen.

Vierailija
42/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida AP:n speksit riittää matkusteleville naisille....

Miksi sen pitäisi sitten saada juuri matkusteleva nainen? On niitäkin jotka tykkäävät vain kököttää kotona.

Aloituksen perusteella kuulosti, että AP olisi mahdollisesti kiinnostunut niistäkin naisista, jotka mainitsevat matkustuksen profiilissaan, siksi ilmeisesti tällainen aloitus?

Saahan sitä olla kiinnostunut, mutta onko hänellä mitään yhteistä niiden naisten kanssa? Ehkä joku kotona ja mökillä viihtyvä sopisi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.

Eikö työtön voi olla kiinnostunut kulttuurista? Ja matkailustakin silloin, kun on töissä ollut?

Ja kyllähän työtönkin voi harrastaa kulttuuria ja voi harrastaa lähiseutumatkailua ja sitten kun on taas saanut töitä niin voi matkustella pidemmälle/kalliimmalla.

Vierailija
44/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan puhu Kiesmasta jos haluat esittää sivistynyttä.

Ai liittyykö kulttuuri jotenkin sivistykseen? On kyllä tylsä aihe.

Vierailija
45/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä reissataan 2-3 kertaa vuodessa. Välillä viikonloppu Berliinissä museoita ja kahviloita kierrellen, välillä vaikka jenkkilään. Kotimaassa on kiva välillä poiketa näyttelyissä, museoissa, teatterissa. Oma mies tykkää tästä myös.

Oikeastikko noin paljon noin tylsää? Museoita ja kahviloita ne lomat😳

Jos naisten ulkomaan reissut ovat tuollaisia niin olen kyllä mieluummin yksin. Yök miten tylsää🤮

Vierailija
46/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.

Eikö työtön voi olla kiinnostunut kulttuurista? Ja matkailustakin silloin, kun on töissä ollut?

Ja kyllähän työtönkin voi harrastaa kulttuuria ja voi harrastaa lähiseutumatkailua ja sitten kun on taas saanut töitä niin voi matkustella pidemmälle/kalliimmalla.

Mielestäni työttömänä nimenomaan on aikaa harrastaa ja kehittää itseään ja lähimatkailua harrastava työtön olisi monelle naiselle varmaan kiinnostavampi kumppaniehdokas kun työtön, joka ei oikein ole kiinnostunut hankkimaan minkäänlaista sisältöä elämäänsä. 

Vierailija
47/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä reissataan 2-3 kertaa vuodessa. Välillä viikonloppu Berliinissä museoita ja kahviloita kierrellen, välillä vaikka jenkkilään. Kotimaassa on kiva välillä poiketa näyttelyissä, museoissa, teatterissa. Oma mies tykkää tästä myös.

Jos naisten ulkomaan reissut ovat tuollaisia niin olen kyllä mieluummin yksin. Yök miten tylsää🤮

Osa naisista kiertää museoita ja kahviloita, osa festareita, osa löhöilee rannalla, osa seikkailee viidakossa. Itse teen noita kaikkia.

Vierailija
48/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sinun mielestäsi on hauskaa? Ihmiset ovat erilaisia...

Vierailija
49/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi sitten saada juuri matkusteleva nainen? On niitäkin jotka tykkäävät vain kököttää kotona.

Aloituksen perusteella kuulosti, että AP olisi mahdollisesti kiinnostunut niistäkin naisista, jotka mainitsevat matkustuksen profiilissaan, siksi ilmeisesti tällainen aloitus?

Tuota juuri tarkoitin.

Vierailija
50/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.

Harvalla naisella on varaa kustantaa itselleen ulkomaanmatkaa kerran kuussa. Tai no, tuossahan sanottiin, että tykkää. Ei, että matkustaisi.

Asun Lontoossa ja täältä lähtee halpoja lentoja ympäri Eurooppaa todella edullisesti, joten suht helposti pystyn lähtemään viettämään pitkän viikonlopun jonnekin ulkomaille. Matkustamisen ei aina myöskään tarvitse olla ulkomaan matkailua, nyt korona-aikaan on tullut paljon matkusteltua Englannin ja Walesin maaseudulla.

Tuopa olikin tosi tyypillinen tapaus tällä pastalla. 

No jokaisella on oma elämäntilanteensa ja omat syynsä ja tapansa matkustaa. Miksi tuomita toisia siksi, että haluavat elää omanlaistaan elämää? Mielestäni ihmisten pitäisi hakea kaltaistaan seuraa ja antaa niiden, jotka haluavat elää erilaista elämää elää sitä myös rauhassa.

Eivät kaikki halua tehdä kaikkea kumppanin kanssa, sekin on hyvä muistaa. Haluan itse tavata ystäviäni enkä vaadi miestä joka lähtee joka paikkaan mukaan. Samaa odotan mieheltä. Eli aina harrastukset eivät ratkaise vaan asenne.

Vierailija
51/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä olla kiinnostunut, mutta onko hänellä mitään yhteistä niiden naisten kanssa? Ehkä joku kotona ja mökillä viihtyvä sopisi paremmin.

Olen minä ulkomailla asunut, reilussa 40 maassa käynyt ja museot kiertänyt. Se ei ollut aloitukseni pointti.

Vierailija
52/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "naiset"? Etkö ymmärrä, että ulkomailla voi tehdä monia asioita? Esimerkiksi ystävättäreni haluaa aina ulkomailla mennä johonkin viidakkoon patikoimaan, eikä mua saa sinne kirveelläkään. Joten me mennään sitten erillämme, hän sinne luontokohteisiin ja minä pyörin kaupungissa. Mitä sinä haluaisit tehdä ulkomailla?

Vierailija
53/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa. 

Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.

Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.

Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.

Aikaisemmin jo kommentoin sitä, että onko lapsia perheessä? Ehkä kun on 24 h sitä rumbaa niin ei ole aikaa lähteä fiilistelemään kulttuuria. Lapset eivät jaksa tuollaista.Niiden ehdoilla mennään. Lähinnä sinkkujen herkkua tuo.

Kyllä meillä lasten kanssa matkustellaan ja käydään kulttuuritapahtumissa ja jos on lapselle sopimattomia tapahtumia tai halutaan aikaa kahdestaan niin hankitaan lastenvahti. Suomalaisten kannattaisi ottaa mallia ranskalaisesta perhe-elämästä, jossa lapset otetaan usein mukaan teatteriin, museoihin ja fine dining ravintoloihin jo pienestä pitäen.

Tylsimpiä asioita elämässä ovat kulttuuri, teatterit, ravintolat, keikat. Ei aikuinenkaan halua niitä. Miksi vielä lapset raahata? Meillä ei käydä koskaan.

Vierailija
54/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "naiset"? Etkö ymmärrä, että ulkomailla voi tehdä monia asioita? Esimerkiksi ystävättäreni haluaa aina ulkomailla mennä johonkin viidakkoon patikoimaan, eikä mua saa sinne kirveelläkään. Joten me mennään sitten erillämme, hän sinne luontokohteisiin ja minä pyörin kaupungissa. Mitä sinä haluaisit tehdä ulkomailla?

Ei naiset ole mikään homogeeninen joukko, jotka kaikki viettävät lomansa samalla lailla. Tuohan oli vain yhden henkilön kommentti miten viettää lomansa, sinun mielestä tämä on ehkä tylsää, mutta hän on ilmeisesti löytänyt juuri oikeanlaisen kumppanin itselleen kun kertoo miehensäkin tykkäävän samankaltaisesta lomailusta...

Vierailija
55/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa. 

Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.

Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.

Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.

Aikaisemmin jo kommentoin sitä, että onko lapsia perheessä? Ehkä kun on 24 h sitä rumbaa niin ei ole aikaa lähteä fiilistelemään kulttuuria. Lapset eivät jaksa tuollaista.Niiden ehdoilla mennään. Lähinnä sinkkujen herkkua tuo.

Kyllä meillä lasten kanssa matkustellaan ja käydään kulttuuritapahtumissa ja jos on lapselle sopimattomia tapahtumia tai halutaan aikaa kahdestaan niin hankitaan lastenvahti. Suomalaisten kannattaisi ottaa mallia ranskalaisesta perhe-elämästä, jossa lapset otetaan usein mukaan teatteriin, museoihin ja fine dining ravintoloihin jo pienestä pitäen.

Tylsimpiä asioita elämässä ovat kulttuuri, teatterit, ravintolat, keikat. Ei aikuinenkaan halua niitä. Miksi vielä lapset raahata? Meillä ei käydä koskaan.

Ottaen huomioon, että kukaan aikuinen ole kiinnostunut noista asioista niin yllättävän paljon ravintoloita ja kulttuuritapahtumia maailmasta kuitenkin löytyy....

Vierailija
56/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri ja matkustelu= rahaa ja sivistystä olisi oltava. Kirjastossa käymistä ja telttailua ei lasketa!

Vierailija
57/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.

Harvalla naisella on varaa kustantaa itselleen ulkomaanmatkaa kerran kuussa. Tai no, tuossahan sanottiin, että tykkää. Ei, että matkustaisi.

Vaikka harvalla naisella on varaa niin kyllä niitäkin on, joilla on varaa. Kulutan sinkkunaisena rahaa kolmisen tonnia kuussa ja varmasti menoja priorisoimalla olisi mahdollista matkata kerran kuussa ulkomaille, jos sellainen alkaisi kiinnostaa. 

Vierailija
58/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos mies on jo toteuttanut tuon? Pitääkö lähteä uudelleenkin?

Jos sinä et halua lähteä kiertämään maailmaa, niin miksi haluaisit parisuhteeseen naisen kanssa, joka haaveilee sellaisesta?

Vierailija
59/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä, joka matkustaa lähinnä patikoiden ja polkupyörällä sekä harrastaa kulttuuria piirtämällä, säveltämällä musiikkia ja kirjoittamalla muuallekin kuin pöytälaatikkoon, en vastaa lainkaan näiden "matkustelu ja kulttuuri"-naisten ihannemieskuvaa. Se tarkoittaa ilmeisesti jotain ihan muuta.

Eihän sinun tarvitsekaan koska tuskinpa itsekään haluaisit naista, johon viittaat. Sinä etsit tietysti naista, joka jakaa saman ymmärryksen matkustelusta ja kulttuurista kuin sinä itse.

Vierailija
60/79 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuri ja matkustelu= rahaa ja sivistystä olisi oltava. Kirjastossa käymistä ja telttailua ei lasketa!

Kyllä, pidin itsestäänselvänä, että miehellä on varaa maksaa omat matkansa ja lippunsa. Ja että hän on kielitaitoinen ja kiinnostunut kulttuurista. Kirjastossa käymme molemmat vähintään viikoittain ja harrastamme myös telttailua. Kuluneena kesänä emme ylipäänsä käyneet ulkomailla vaan telttailimme ja mökkeilimme kotimaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi