Kun haussa on mies, joka pitää matkailusta ja kulttuurista
Naiset usein deittiprofiileissaan ja tällaisilla palstoilla toivovat löytävänsä miehen, joka pitää matkailusta ja kulttuurista. Mitä te tällä tarkalleen ottaen tarkoitatte?
Riittäänkö, että käy kerran vuodessa etelässä ja on käynyt Kiesmassa, vai pitääkö olla kausikortti oopperaan ja Momat sun sun muut jo kierrettynä?
Kommentit (79)
Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.
Älä ainakaan puhu Kiesmasta jos haluat esittää sivistynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kiertoilmaisu sille, että mies ei olisi työtön. Naiset haluavat työllistyneen miehen, mutta eivät sano sitä suoraan.
Eikö työtön voi olla kiinnostunut kulttuurista? Ja matkailustakin silloin, kun on töissä ollut?
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan puhu Kiesmasta jos haluat esittää sivistynyttä.
Joo, typot ei ole sivistystä, vai mikä oli pointtisi?
Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Esim. minä haluaisin miehen juuri noihin puuhiin kanssani. Ei olisi nihkeänä lähdössä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo kuulostaa todella vähältä, itse tykkään normitilanteessa matkustella noin kerran kuukaudessa lyhyempiä matkoja ja useamman kerran vuodessa sitten myös pidempiä matkoja. Joskus haluaisin kokeilla digital nomad elämää ja lähteä vuodeksi kiertelemään maailmaa.
Harvalla naisella on varaa kustantaa itselleen ulkomaanmatkaa kerran kuussa. Tai no, tuossahan sanottiin, että tykkää. Ei, että matkustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies on jo toteuttanut tuon? Pitääkö lähteä uudelleenkin?
Minulla ei olisi ollut kovin paljon yhteistä miehen kanssa, jolle riittää "etelänmatka" kerran vuodessa. Ennen koronaa matkustelin (useimmiten puolison kanssa) 5-6 kertaa vuodessa eri puolilla Keski- ja Etelä-Eurooppaa. Enimmäkseen kaupunkilomilla mutta myös vuoristossa. Ns. rantalomalla en ole 2000-luvulla käynyt kertaakaan.
Kulttuurin harrastaminen on meille sitä, että luemme paljon ja keskustelemme lukemastamme. Paljon tulee luettua ihan perusdokkareitakin, mutta esimerkiksi tällä hetkellä luen Martelan kirjaa elämän merkityksestä ja puoliso odottaa, että se vapautuu hänen luettavakseen ja päästään siitä juttelemaan. Ennen koronaa kävimme ainakin Docpoint ja R&A filkkareilla sekä muutaman kerran vuodessa elokuvissa, nyt katsomme muutaman R&A leffan verkosta (voi olla vaikea saada lippuja näytöksiin, kun saleja ei vieläkään saa myydä täyteen). Elokuvia katsomme myös Kirjastokinosta ja Viddlasta.
Konserteissa tai keikoilla kävimme myös hyvinkin kerran kuukaudessa, esimerkiksi Vuotalolla ja Malmitalolla. Oopperassa emme ole yhdessä käyneet koskaan, erikseen toki. Myös teatterissa käyminen on jäänyt harmillisen vähälle. Taidenäyttelyissä emme tämän vuoden puolella ole juuri käyneet.. vain kaksi näyttelyä tulee äkkiseltään mieleen. Niitäkin tuli harrastettua enemmän silloin, kun pystyi liikkumaan huolettomasti.
Automatkoilla kuuntelemme podcasteja, kuluneena kesänä mm. filosofiasta, en tiedä laskettaisiinko sekin kulttuuriharrastukseksi, mutta eipä sillä kai ole merkitystä. Olennaistahan on löytää ihminen, jonka kanssa viihtyy ihan omana itsenään, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse kiertoilmaisua, tottakai halusin miehen, jolla olisi oma työ ja oma ura. Sen lisäksi, että toivoin hänen olevan kiinnostunut kulttuurista ja matkailusta.
Saivartelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla naisella on varaa kustantaa itselleen ulkomaanmatkaa kerran kuussa. Tai no, tuossahan sanottiin, että tykkää. Ei, että matkustaisi.
Asun Lontoossa ja täältä lähtee halpoja lentoja ympäri Eurooppaa todella edullisesti, joten suht helposti pystyn lähtemään viettämään pitkän viikonlopun jonnekin ulkomaille. Matkustamisen ei aina myöskään tarvitse olla ulkomaan matkailua, nyt korona-aikaan on tullut paljon matkusteltua Englannin ja Walesin maaseudulla.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse. Mutta haluaisitko parisuhteeseen naisen kanssa, joka lähtee vuodeksi kiertelemään maailmaa? Osalle se olisi varmaan ok, osalle ei.
eri
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin haluan matkustaa enimmäkseen kumppanini kanssa.
Saivartelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempi ongelma on ehtiä Suomesta mielekkäälle kaupunkilomalle kuukausittain, kun perillä haluaisi ehtiä tehdäkin jotain. Käytännössä pitäisi päästä lähtemään torstai-iltana ja palata joko sunnuntai-iltana tai aikaisin maanantaiaamuna, eikä lentovaihtoehtoja ole rajattomasti.
Lennot ja majoitus ovat sen verran halpoja nykymaailmassa, että ne eivät estäisi käymästä ulkomailla vaikka kuukausittain. Tosin tuossa edellähän ei edes puhuttu ulkomaanmatkoista.
eri
Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa.
Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.
Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.
Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.
Saivartelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, Euroopassa matkustelu halpalentoyhtiöillä / busseilla / junilla ja yöpyminen hostellidormeissa ei maksa juuri mitään. Yleensä hintataso on kaikin tavoin Suomea alhaisempi, joten siinä saattaa jopa säästää syömiskuluissa yms.
Et taida kamalasti matkustella? Halvimmalla olen viettänyt viikonlopun Gdanskissa 60 eurolla, lennot 34 euroa ja dormipunkka kahdeksan euroa yöltä. Oli kaunista, lämmintä ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Saivartelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Lontoossa ja täältä lähtee halpoja lentoja ympäri Eurooppaa todella edullisesti, joten suht helposti pystyn lähtemään viettämään pitkän viikonlopun jonnekin ulkomaille. Matkustamisen ei aina myöskään tarvitse olla ulkomaan matkailua, nyt korona-aikaan on tullut paljon matkusteltua Englannin ja Walesin maaseudulla.
Tuopa olikin tosi tyypillinen tapaus tällä pastalla.
Vierailija kirjoitti:
Matkailua ja kulttuuria on niin monenlaista. Viikonlopun cityshoppailut, aurinkorantalöhöilyt, hyvinvointiluxusresortit ja kuukauden rinkkapatikat toisilla mantereilla ovat hiukka eri kategorioissa.
Samoin kulttuuria on monenlaista. Toiset sarjakuluttaa museokorttia joka viikonloppu, toiset kiertää keikkoja ja kesäfestareita, toiset maalaa tauluja ja kulkee skumppalasi kädessä galleriasta toiseen ja vaikka mitä muuta vielä.
Siinäpä puheenaihe matchin kanssa: kysyt siltä ekana, mitä se matkailu ja kulttuuri sille oikein tarkoittaa ja kerrot mitä se itsellesi tarkoittaa.
Itselleni pointti olisi lähinnä, että nuo sanat eivät aiheuta deitille allergiaa ja että kiinnostusta olisi lähteä mukaan toisen kanssa näihin menoihin puolin ja toisin. En minäkään olisi Design-museota itse valinnut deittipaikaksi, mutta ihan kivaa meillä oli kun bongailin ja kommentoin mm. suomalaisten arkielämään kuuluvia asioita ja niihin liittyviä muistoja ja itse esitin sitten kutsun Egypti-näyttelyyn. Konsertteihin ei korona-aikana ehditty, mutta hän olisi varmaan mielellään kuunnellut klassista kanssani ja esim. Savonlinnan oopperajuhlat olisivat olleet minulle varmaan jännä uusi elämys. Veikkaan, että rakastamani industrial-keikat ja rock-festarit olisivat olleet hänelle liikaa, mutta ehkä uteliaisuus olisi riittänyt esim. folk-festareille. Oltiin molemmat kuitenkin älyllisesti uteliaita sieluja, vaikka elämänkokemukset siihen asti olivatkin lähes kirjaimellisesti toisista maailmoista. Kulttuurillakin voidaan siis tarkoittaa hyvin monenlaisia asioita.
Niin, eli entä jos molemmat ovat kiinnostuneita kulttuurista, mutta kovin sen eri puolista? Tai matkailun osalta toinen haluaa kiertää kotimaan kansallispuistoja ja toinen kaupunkikohteiden museoita eri mantereilla.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli entä jos molemmat ovat kiinnostuneita kulttuurista, mutta kovin sen eri puolista? Tai matkailun osalta toinen haluaa kiertää kotimaan kansallispuistoja ja toinen kaupunkikohteiden museoita eri mantereilla.
No eikö aikuiset ihmiset silloin ihan itse tiedä, onko heidän välillään riittävästi yhteistä ja ennen kaikkea onko heillä halua olla sen toisen ihmisen kanssa ja tutustua myös tämä mielenkiinnon kohteisiin. Jollekin tuo voi olla turnoff, hän haluaa suhteen, jossa tehdään kaikki yhdessä, useimmat luultavasti ovat valmiita kompromisseihin eli esimerkiksi osa matkoista tehdään yhdessä ja muut yksin tai kavereiden kanssa.
En minäkään välitä isommin kahviloista tai kirpputoreista, mutta koska puolisoni haluaa niissä käydä, niin niitäkin matkoihimme sisältyy. Usein menen itse kävelylle jonnekin siksi aikaa, kun hän käy kirpparilla. Kahvilaan lähden seuraksi vaikka en itse siellä ostaisi kuin vissyveden.
eri
Muahan muuttajien keskuudesta löytyy näitä, joihin molemmat kriteerisi täsmäävät. On kylddyyriä ja reissaavat tiuhaan erikoisissa ja eksoottisissa kotimaissaan. Myös sukulaisensa tekisivät vaikutuksen.