Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin, ettei siedä tyhmiä ihmisiä?

Vierailija
22.10.2014 |

Turhaudun helposti ihmisiin, jotka ovat selvästi vähemmän älykkäitä kuin itse olen. Joutavat puheenaiheet, kyvyttömys abstraktiin ajatteluun sekä älykkyyden kanssa usein korreloivien sivistyneisyyden, keskustelutaidon ja huumorintajun puutte ärsyttäät minua, ja tunnen usein olevani aivan eri aaltopituudella tällaisten ihmisten kanssa. Etenkin työkavereina tyhmiä ihmisiä on vaikea sietää, kun he tekevät työnsä huonosti ja hitaasti ja pitävät kovaa melua itsestään ja typeristä, huonosti mietityistä mielipiteistään.

Teenkö moraalisesti väärin, kun tuskastun itseäni tyhmempiin? Pitäisikö minun pakottaa itseni arvostamaan tyyppiä, jota en todellisuudessa lainkaan arvosta?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kysymys: Mitä sitten teet täällä? Toinen kysymys: Mitä on "moraalisesti väärin"? Eikö se ole vain yksinkertaisesti "väärin" tai "moraalitonta". Ärsyttää, kun tyhmät ihmiset sanovat esim. "esteettisesti kaunis" :D

Vierailija
22/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:23"]

Ap:n kaltaiset ovat narsisteja. Kuvittelevat olevansa parempia kuin muut. Ei ihmisarvoa voi määritellä noin yksinkertaisesti arvioimalla vain ihmisen yhtä ominaisuutta. Minulle sinä olet se TYHMÄ.

[/quote]

Ylläolevat lainaamani kaltaiset ovat idiootteja, jotka heittelevät narsisti termiään ympäri tilanteessa kuin tilanteessa ja tuskin edes ymmärtävät mitä se tarkoittaa.
[/quote]

Onneksi sinä kaikessa viisaudessasi tiedät senkin termin kaikessa laajuudessaan. ;) Kovin hyväsydämiseltä ihmiseltä et kyllä vaikuta. Sellaiset ihmiset jotka korostavat omaa älykkyyttään harvemmin niitä oikeasti ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 09:34"]

Tää kertoo just siitä mistä ap puhuu. Palsta täynnä urpoja jotka eivät erota kirjaviisauden ja sosiaalisen älykkyyden eroa. Eikä erota suvaitsevaisuutta älykkyydestä. Huh huh!! Sosiaalista älykkyyttä ja tilannetajua joko on tai ei ole. Samat tyypit on tod näk niitä jotka eivät ymmärrä sarkasmia tai ironiaa. Täällä usein huudellaan provoa yms kun kyseessä ollut alunperinkin esim ironinen heitto... Useimmiten oikeasti älykkäät ovat juurikin sosiaalisesti älykkäitä eivätkä kirjaviisaita. Nämä kaksi eivät poissulje toisiaan. Sosiaalinen älykkyys ei ole suvaitsevuutta vaan kykyä lukea ihmisiä, eleitä, tilannetta, hahmottaa, looginen ajattelu yms....

[/quote]

Mä en kyllä näe mitään hienoa ylemmyydentuntoisuudessa ja toisten nimittelemisessä tyhmyydeksi. Enkä nyt sanoisi että ap kirjoitustensa perusteella kovin sosiaalisesti älykästä ihmistä edustaa. IHmettelen myös mistä tulee ajatus että esim, ironiassa olisi jotain hienoa? Itse liitän sen kyynisyyteen ja katkeruuteen, joita alkoholisoituneet 70-luvun "älyköt" pitivät älykkyyden symbolina. Kuten myös ajattelivat että ilkeys ja omahyväisyys ovat ihailtavia, "älykkäitä" ominaisuuksia. Huomattavasti älykkyyttä vaativampaa, tärkeämpää, ihailtavampaa on mielestäni inhimillinen kasvu ja tunneäly. SE että ihminen haastaa itseään kasvamaan paremmaksi ihmiseksi. SE on paljon vaikeampaa ja vaativampaa kuin ylimielinen kusipäisyys. Että jos en ymmärtäisi ap:n kaikessa älykkyydessään olevan varsin vajaa, saattaisin suhtautua häneen kuten hän "tyhmiin".

[/quote]

Nähty on heitä, jotka pienillä halpahintaisilla tempuilla loistavat älyllään, eivätkä silti itseään kyenneet elättämään.  Palautin maanpinnalle, hän antaa vain itsestään sen kuvan, jokainen pystyy halutessaan, kun toiset huokailivat kuinka nokkela kaveri on.  Jälkeenpäin hän jäi monista valeista kiinni, oikeasti oli vain voimakas ja yksinkertainen siivellä eläjä.

Vierailija
24/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se väärin ole. Tutkimusten mukaan ihmisiä ärsyttää toisissa ne piirteet, joita ei itsessään siedä. Samojen tutkimusten mukaan tyhmyydestä ärsyyntyvillä itsellään on hieman keskitasoa alempi äo.

Vierailija
25/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:45"]Ei kai se väärin ole. Tutkimusten mukaan ihmisiä ärsyttää toisissa ne piirteet, joita ei itsessään siedä. Samojen tutkimusten mukaan tyhmyydestä ärsyyntyvillä itsellään on hieman keskitasoa alempi äo.
[/quote]

Mikäs tutkimus tuo on? Linkki? Mä olen aina kuullut puhuttuvan että samankaltaisuus ärsyttää. Sen mukaanhan ap:tä ärsyttää tyhmät koska on itse tyhmä.

Vierailija
26/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:10"]

Älykkyys on myös sitä, että hyväksyy sen että ihmisiä on erilaisia.

[/quote]

Se on suvaitsevaisuutta, ei älykkyyttä. Ensin mainittu ei millään muotoa takaa jälkimmäistä. -ap

Vierailija
27/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden vammaisen lapsen äitinä soisin ap:lle oman erityisen lapsen, joka ei kehity niinkuin elokuvissa. Se pakottaa omien arvojen muuttumiseen ja näkemään muutakin kuin mustaa ja valkoista.

Vierailija
28/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi olet älyllisesti tyhmä.

Vierailija
29/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:38"]

Sulla menee valtavasti energiaa tuohon turhautumiseen ja se on myös työtehosta pois. Ajattelet ihan liikaa ihmisiä älykkyyden kautta, vaikka et itsekään taida olla ihan niin älykäs kuin luulet. Se se vasta onkin älykäs, joka saa tyhmästä irti hyvät asiat tai keskii molempia kiinnostavia keskusteluaiheita vaikka aidanseipään kanssa. 

[/quote]

Älykkäät ihmiset tietävät olevansa älykkäitä. Juuri kukaan ei ole älykkäämpi kuin ajattelee. -ap

Vierailija
30/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:42"]

Mä turhaudun kans "tyhmiin" ihmisiin. Tarkoitan tällä "tyhmyydellä" siis ihmisiä joulta ihan perus maalaisjärki puuttuu! Ja uusavuttomat ihmiset!! Mulle on ihan sama pystyykö ihmisen kanssa puhumaan politiikasta vai pelkästään viime lauantain Putouksesta, onko sillä syviä ja filosofisia mielipiteitä vai enemmän joo/ei-tyyppisiä... Mutta voi vittu mä turhaudun kun esimerkiksi luen feissarimokia.. ihan oikeesti, sellainen tyhmyys mitä sieltä löytyy, on TURHAUTTAVAA.

[/quote]

Tämä kolahti. Jos haluan raivostua, luen nimenomaan Feissarimokia. -ap

Vierailija
31/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:45"]

Ei kai se väärin ole. Tutkimusten mukaan ihmisiä ärsyttää toisissa ne piirteet, joita ei itsessään siedä. Samojen tutkimusten mukaan tyhmyydestä ärsyyntyvillä itsellään on hieman keskitasoa alempi äo.

[/quote]

Ja netissä tutkimuksia siteeraava ihminen, joka ei ole koskaan lukenut yhtä ainoaa tutkimusta, mutta keksii valheita näin ikävällä taalla, on sosiopaatti.

Vierailija
32/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pakottaa? On täällä niin paljon ihmisiä, että löytänet kiinnostavia. Et sinäkään kaikkia kiinnosta. Saatat olla jonkun mielestä tylsä tai monimutkainen tai muuten vaan ei niin kiinnostva tyyppi. Sinäkin.

Jokaiselle onneks löytyy niitä kiinnostavia. Ainakin joskus.

Vierailija
33/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tyly ja ikävä. Toivottavasti löydät kaltaistasi seuraa, ettet ole kovin yksinäinen.

Vierailija
34/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:57"]

Mä turhaudun kans "tyhmiin" ihmisiin. Tarkoitan tällä "tyhmyydellä" siis ihmisiä joulta ihan perus maalaisjärki puuttuu! Ja uusavuttomat ihmiset!! Mulle on ihan sama pystyykö ihmisen kanssa puhumaan politiikasta vai pelkästään viime lauantain Putouksesta, onko sillä syviä ja filosofisia mielipiteitä vai enemmän joo/ei-tyyppisiä... Mutta voi vittu mä turhaudun kun esimerkiksi luen feissarimokia.. ihan oikeesti, sellainen tyhmyys mitä sieltä löytyy, on TURHAUTTAVAA.

[/quote]

[/quote]

Tämä kertoo kummankin kirjoittajan älykkyydestä. Suurin osa "feissarimokista" on täysin fiktiivisiä ja luotu nimenomaan tuomaan ihmisille ylemmyydentuntoa.

Vierailija
35/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:57"]

[/quote]

[/quote]

Tämä kertoo kummankin kirjoittajan älykkyydestä. Suurin osa "feissarimokista" on täysin fiktiivisiä ja luotu nimenomaan tuomaan ihmisille ylemmyydentuntoa.
[/quote]

Näinpä! Mitä oikeasti kertoo ihmisestä joka raivostuu luettuaan feissarimokia!? Aika huolestuttavaa etten sanoisi. Mua me jutut on naurattanu vaan. Ne on kevyttä viihdettä. Mitä noita vakavasti ottamaan ja raivostumaan?

Vierailija
37/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Epäilemättä joukossa on myös tekaistuja juttuja. Osan tiedän kyllä varmuudella aidoiksi, ja sen perusteella uskon samanlaista tyhmyyttä olevan lisääkin. -ap

Vierailija
38/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tästä opimme että älykkyys ei tee onnelliseksi

Vierailija
39/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ap on taatusti niitä ihmisiä, jotka haluavat "keskustella tieteestä, politiikasta ja filosofiasta" ystäviensä kanssa :D Nyt minulla taas on vaikeuksia sietää.

Vierailija
40/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan