Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin, ettei siedä tyhmiä ihmisiä?

Vierailija
22.10.2014 |

Turhaudun helposti ihmisiin, jotka ovat selvästi vähemmän älykkäitä kuin itse olen. Joutavat puheenaiheet, kyvyttömys abstraktiin ajatteluun sekä älykkyyden kanssa usein korreloivien sivistyneisyyden, keskustelutaidon ja huumorintajun puutte ärsyttäät minua, ja tunnen usein olevani aivan eri aaltopituudella tällaisten ihmisten kanssa. Etenkin työkavereina tyhmiä ihmisiä on vaikea sietää, kun he tekevät työnsä huonosti ja hitaasti ja pitävät kovaa melua itsestään ja typeristä, huonosti mietityistä mielipiteistään.

Teenkö moraalisesti väärin, kun tuskastun itseäni tyhmempiin? Pitäisikö minun pakottaa itseni arvostamaan tyyppiä, jota en todellisuudessa lainkaan arvosta?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itse tuskailen ihan samanlaisen ongelman kanssa. Kunpa voisin alentua samalle tasolle kuin muut. Mitään hyötyä minulle ei älykkyydestäni ole, kun en sitä pääse hyödyntämään.

Vierailija
2/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän tyhmempänä (tai sanotaan että puhun ensin ja ajattelen vasta sitten) näen ap:n kaltaiset tyypit ylenkatsojina ja muka-parempina ihmisinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on myös sitä, että hyväksyy sen että ihmisiä on erilaisia. Ei se ole moraalisesti väärin että tuskastut ihmisiin jotka eivät ole täytä sinun standardejasi, vaan se on vain kypsymättömyyttä.  Toista ihmistä kuuluu kunnioittaa, vaikka hän ei olisi sellainen mitä itse tahtoisi. Voit toki tuskastua, mutta on epäkohteliasta käytöstä näyttää se tuskastumisesi, eikä sellainen anna sinusta kovin fiksua kuvaa.

Vierailija
4/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin suosittu ja pidetty ihminen ? Sosiaalisten taitojen puute on ehkä estänyt etenemisesi muita kykyjäsi vastaaviin tehtäviin ? Vai miksi joudut viettämään aikaasi itseäsi tyhmempien seurassa ?

Vierailija
5/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset ovat narsisteja. Kuvittelevat olevansa parempia kuin muut. Ei ihmisarvoa voi määritellä noin yksinkertaisesti arvioimalla vain ihmisen yhtä ominaisuutta. Minulle sinä olet se TYHMÄ.

Vierailija
6/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta ihan täysin, samaa olen miettinyt todella paljon.

Vierailija
7/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:23"]

Ap:n kaltaiset ovat narsisteja. Kuvittelevat olevansa parempia kuin muut. Ei ihmisarvoa voi määritellä noin yksinkertaisesti arvioimalla vain ihmisen yhtä ominaisuutta. Minulle sinä olet se TYHMÄ.

[/quote]

Ylläolevat lainaamani kaltaiset ovat idiootteja, jotka heittelevät narsisti termiään ympäri tilanteessa kuin tilanteessa ja tuskin edes ymmärtävät mitä se tarkoittaa.

Vierailija
8/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse monesti teeskentelen tyhmää. Erityisesti silloin, kun huomaan että keskustelukumppanilla on kova tarve päteä. On niin hauska nähdä kuinka toinen oikein tuskastuu ja alkaa selittää sel-ke-äs-ti tärkeänä jotain asiaa joka on kaikille ihan selvä. Kun kukaan ei kattokaas tajuu, kun mä oon se ainoa älykäs täällä.

Vierailija
9/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se osoittaa vain, että sinulla on tekemistä itsesi kanssa ja siinä voi halutessaan kehittyä. Usein muissa ihmisissä häiritsevät ne piirteet, joita ei salli itselleen. Ehkä yrität nostaa omaa omanarvontuntoasi muiden kustannuksella. Onko sinun vaikeaa löysätä pipoa?

Pidätkö itseäsi parempana kuin muut ihmiset?

Vierailija
10/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit elää itsesi kanssa? 

Vierailija
11/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittaa pitää. Kaikilla ihmisillä ei ole samoja lähtökohtia elämälle, eikä se oikeuta halveksimaan heitä.

Vierailija
12/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkyys ei tee ihmisestä hyvää, päinvastoin, se eristää ja tekee onnettomaksi.

Vierailija
13/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap vaikutat tyhmältä. Juuri tyhmimpiä ovat ihmiset jotka luulevat olevansa älykkäitä ja muita parempia ja joiden jutut ei oikeasti kiinnosta ketään.

Vierailija
14/114 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkikisi mitä keskusteluja niin voidaan miettiä yhdessä niiden älyllistä tasoa? Tämä on tietenkin väärin henkilöstä joka kokee olevan heikommilla lahjoilla varustettu ja silloin on tarpeen todistella että hevosista ja naisista puhuminen on vain kiinnostavampaa. Minua ahdistaa usein lähteä kaveriporukalla viettämään viikonloppua koska keskustelu ei useinkaan jatku yli kolmea minuuttia aiheesta ellei kyse ole autoista tai naisista tai niiden puutteesta. Ai niin unohtamatta urheilua.

Jo lapsena kun kyseenalaistin asioita saatoi heikompi tapaus ölähdella cheek:mäisiä orähdyksiä puheeni päälle tai mölöttää mitä vaan ettei tarvitsisi kuunnella itse ASIASTA. Useilla ihmisillä myös argumentointi tapahtuu asian vierestä esitetään joku kaukaa haettu esim esität asian väärin kommentoimatta itse asiaa. Valitettavasti tyhmiä ja lahjattomia ihmisiä on suurin osa niistäkin jotka esittävät olevansa älykkäitä. Maapallo on mielestäni kuin avaruus älyllistä elämää on vaikea löytää.

Vierailija
15/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelisin että joku dementia tai onnettomuus voi kohdata ketä tahansa, ja silloin voi itsestäkin tulla ns. tyhmä. Masennuspotilaskin voi vaikuttaa vähän hitaalta ja laiskalta ja avuttomalta.

Eikä kukaan voi olla varma mitä omista lapsistakaan tulee. 

Vierailija
16/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee valtavasti energiaa tuohon turhautumiseen ja se on myös työtehosta pois. Ajattelet ihan liikaa ihmisiä älykkyyden kautta, vaikka et itsekään taida olla ihan niin älykäs kuin luulet. Se se vasta onkin älykäs, joka saa tyhmästä irti hyvät asiat tai keskii molempia kiinnostavia keskusteluaiheita vaikka aidanseipään kanssa. 

Vierailija
17/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ja sivistynyt pitää joitakin työtovereitaan tyhminä. He myös puhuvat joutavia. Eikö AP näe mitään ristiriitaa ajatusmaailmassaan? Mitähän se sivistys onkaan? 

Entä oikeinkirjoitus? Luulisi noin älykkään ja sivistyneen kirjoittavan muutaman rivin ilman alkeellisia kirjoitusvirheitä. Onkohan tuo älykkyys joillakin ihmisillä hieman "erilaista"?

Vierailija
18/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Vietin amk:ssa aikaa ennen kuin pääsin yliopistoon. En ole sen jälkeen oikein jaksanut tyhmiä. Mua ne kohteli huonosti siellä, joten en koe että mun pitäis olla niille mukava nyt. Niin makaa kuin petaa.

Ja kyllähän elämä on mukavampaa itseään fiksumpien kuin tyhmempien kanssa.

Vierailija
19/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä turhaudun kans "tyhmiin" ihmisiin. Tarkoitan tällä "tyhmyydellä" siis ihmisiä joulta ihan perus maalaisjärki puuttuu! Ja uusavuttomat ihmiset!! Mulle on ihan sama pystyykö ihmisen kanssa puhumaan politiikasta vai pelkästään viime lauantain Putouksesta, onko sillä syviä ja filosofisia mielipiteitä vai enemmän joo/ei-tyyppisiä... Mutta voi vittu mä turhaudun kun esimerkiksi luen feissarimokia.. ihan oikeesti, sellainen tyhmyys mitä sieltä löytyy, on TURHAUTTAVAA.

Vierailija
20/114 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:41"]En tiedä. Vietin amk:ssa aikaa ennen kuin pääsin yliopistoon. En ole sen jälkeen oikein jaksanut tyhmiä. Mua ne kohteli huonosti siellä, joten en koe että mun pitäis olla niille mukava nyt. Niin makaa kuin petaa.

Ja kyllähän elämä on mukavampaa itseään fiksumpien kuin tyhmempien kanssa.
[/quote]

kai tää on provo..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän