Mies ei muista missä oli 11.9.2001!
Siis ei tarvitse edes salata mitään koska ei tunnettu tietenkään vielä silloin, jos joku sitä epäilee.
Kommentit (80)
Jaa. Muistatko itse missä olit esim. 1.2.2003 tai 3.4.2005?
Jotenkin tuo päivämäärä vaan on helppo muistaa, silloin oli huoli kun ystävä oli työmatkalla NYCssa. Myöhempinä vuosina mun paras kaveri meni naimisiin 11.9.
Tsunamin aikaan taas työkaveri perheineen oli Khao Lakissa, kova oli huoli silloinkin.
Olin opiskelijakämpässä ja vilkaisin teksti-tv:tä. Eräs otsikko luki "Tornitalo liekeissä Yhdysvalloissa". Vähitellen tietoa alkoi tulemaan enemmän televisio- ja nettiuutisia myöten, varsinkin toisen koneen iskeydyttyä. Vietin loppuiltaa sitten enimmäkseen uutisia seuraten koska olihan kyseessä aika merkittävä juttu.
Tunteiden tasolle asia ei noussut sen kummemmin. Erityyppistä informaatiota tuli sen verran muutenkin, joten käsittelin päässäni sitä.
Maailmassa on suurempiakin tragedioita. Tsunamit, kansanmurhat, Afganistanin sota. Ja pitäisi muistaa, mitä tapahtui kun muutama ihminen kuoli 20 vuotta sitten?
Missä olit 26.4.2016 ja 27.4.2017? Jokaisen pitäisi tietää.
Mä olin opiskelijabileissä. Ravintolan saunatiloissa avattiin tv kun jonkun äiti soitti, että katso mitä tapahtuu. Siinä sit katseltiin, että jaahas, osin iloittiin, osin kauhisteltiin. Sit painuttiin uima-altaaseen, avattiin bisset ja sen jälkeen siirryttiin ravintolasalin puolelle.
En ehkä muistaisi, jos olisin ollut kotona ja tehnyt jotain tavallista asiaa.
Ei moni muista näköjään sitäkään, ettei nähnyt iskua suorana...
Eihän George W. Bushkaan muista missä oli 22.11.1963 John F. Kennedyn murhan aikaan. Oli töissä CIA:ssa silloin ja seisoi sen kirjamakasiinin edessä, mistä murhalaukaus ammuttiin. Siitä on valokuvakin. Silti ei mukamas muista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi tärkeätä muistaa?
Itseasiassa en muista minäkään. Tiedän toki missä kaupungissa olin.
Oikeastaan mielenkiintoista, koska muistan oikein hyvin mitä olin tekemässä ja jopa fyysisen asentoni, kun kuulin Estonian uppoamisesta. Tosin, en ihan juuri siinä hetkessä ymmärtänyt, kun radiosta sen kuulin, vaan "seisahduin" kelaamaan päässäni takaisin päin, että mitä sanottiin, enkä uskonut. Kuvittelin ymmärtäneeni jotenkin väärin. Se oli varmaan aamun ensimmäinen uutislähetys ja viesti oli lyhyt, koska tietoa ei vielä ollut sen kummemmin. Totta se sitten kuitenkin oli.
Normaali työ/koulupäivä ollut useimmilla, kuka semmoisia muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa olla muistamatta. Joko valehtelee tai ei seurannut yhtään maailmamenoa - koko päivän tajuton?
Tai on vaan nuori.
Minä en muista tarkalleen Dianan kuoleman aikoja. Olen ollut 20v silloin.
Estoniasta muistan vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä maailmanpoliittisesti muka tuolloin tapahtui? Etkö todellakaan seuraa lainkaan uutisia?
Kannattaa kommentoida vain semmoisia juttuja, joista ymmärtää jotakin. Ehkä jollain muulla alustalla semmoisia olisi.
Mä muistan kyllä missä olen ollut useiden isojen tapahtumien hetkellä, tai oikeastaan sen hetken kun olen niistä kuullut. Mutta en todellakaan viitsis kohkata siitä et nukuin makeasti tai olin 2. työssäni siivoamassa tms. Se vaikuttaa niin itsekeskeiseltä. MINÄ niin järkytyin ja MINÄ niin työnsin moppia järkyttyneenä.. ketä kiinnostaa kun ei kiinnosta edes itseäni!
Missä olit?
Itse olin ainakin useammassa paikassa tuona päivänä. Sen muistan missä olin kun kuulin/näin uutisen, mutta se liittyy siihen että tuo hetki päivässä on jäänyt mieleen muutenkin kuin tuon uutisen takia. Miettiä piti missä olen asunut tuolloin. En pystyisi sanomaan missä katsoin ilta uutiset, katsoinko ne puolison kanssa vai jonkun muun tai kenties yksin, ei mitään muistikuvaa asiasta.
Mihin aikaan päivässä se Suomessa oli? Nykissä aamu - Oliko me Meillä iltauutistenaikaan klo 20:30? Vai tuliko uutiset yhdeksältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä maailmanpoliittisesti muka tuolloin tapahtui? Etkö todellakaan seuraa lainkaan uutisia?
Kannattaa kommentoida vain semmoisia juttuja, joista ymmärtää jotakin. Ehkä jollain muulla alustalla semmoisia olisi.
Seuraan todellakin uutisia. Tiedän mitä tein kun Tappara voitti mestaruuden. Ei voisi vähempää kiinnostaa maailman politiikka ja kommentoin mihin haluan.
Vaikka tiedän mitä silloin tapahtui ja varmasti oli katastrofin kohdanneille kauhea tilanne niin ei mitään muistikuvaa missä olisin ollut. olin jo 20v että pitäisi muistaa mutta ei. Vaikka niin ajatellaan että päivä jona naailma pysähtyi niin ei puolikas amerikka ole koko maailma.
Muistan kyllä tsunamin koska se kohahdutti enemmän suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan päivässä se Suomessa oli? Nykissä aamu - Oliko me Meillä iltauutistenaikaan klo 20:30? Vai tuliko uutiset yhdeksältä
Iskut tapahtui neljän aikaan iltapäivästä Suomen aikaan.
En miekään muista, missä olin 25.09.2001! Muistatko sie?
Itse en muista edes missä olin viime perjantaiyönä Kuka nyt muistaisi 20 vuoden taakse.