Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei muista missä oli 11.9.2001!

Vierailija
11.09.2021 |

Siis ei tarvitse edes salata mitään koska ei tunnettu tietenkään vielä silloin, jos joku sitä epäilee.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa varmasti. Oli panemassa sun parasta kaveria.

Vierailija
22/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa olla muistamatta. Joko valehtelee tai ei seurannut yhtään maailmamenoa - koko päivän tajuton?

En yhdistä historiallisia tapahtumia omaan elämääni.

Jos noin traaginen tapahtuma ei jätä muistijälkeä omasta tekemisestä kyseisenä päivänä, niin ihmettelen kovasti. No, ehkä niin tapahtuu vain herkemmillä ihmisillä. Tai sitten et ollut edes syntynyt tai liian nuori muistamaan.

Itse tapahtuman varmasti jokainen muistaa, mutta mitä muistamis-jälkeä omasta elämästä siitä muistaisi, jos ei mitään erikoista itselleen sinä päivänä tapahtunut?

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää 11/9 on, josta tänään kaikki kohkaa

Yhdysvaltain sotateollisuus räjäytti omia kansalaisiaan ja syyttivät muita, jotta Yhdysvallat voisivat omalle väestölleen oikeuttaa sodat lähi-idässä.

Vierailija
24/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa olla muistamatta. Joko valehtelee tai ei seurannut yhtään maailmamenoa - koko päivän tajuton?

Jos noin traaginen tapahtuma ei jätä muistijälkeä omasta tekemisestä kyseisenä päivänä, niin ihmettelen kovasti. No, ehkä niin tapahtuu vain herkemmillä ihmisillä. Tai sitten et ollut edes syntynyt tai liian nuori muistamaan.

Ei tuo ole mitenkään traaginen juttu minulle, koska en tunne yhtään ihmistä joka olisi kuollut tai tuntisi jonkun joku olisi kuollut WTC iskuissa. Samalla tavalla uiguurien kansanmurha ja Syyrian sisällissota ovat traagisia, mutta ne eivät kosketa minua läheisesti.

Katsoit telkkarista, että kas, tornit sortuivat, eikä tuntunut missään?

Vierailija
25/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista yhdenkään näiden "merkkitapahtumien" kohdalla, missä olin kun niistä kuulin. Ihmettelen aina, miten joku voi muistaa suunnilleen minuuttiaikataululla koko päivän kulun. 

Vierailija
26/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi jättää? Eihän se vaikuttanut konkreettisesti kuin paikallaolleiden elämään. Missä sinä muuten olit, kun esim. Kongon sisällissota alkoi?

Vierailija
27/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksen jälkeen palomiehet ja poliisitkin kertoi kuulleensa pommien räjäytyksiä talojen sisältä, nyt kun on tehty kasa uusia dokumentteja aiheesta nin kukaan ei enää puhu niistä, niin sitä tarinaa muokataan.

Vierailija
28/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista. Ei kaikkea tarvitse muistaa. Muistan kristallin kirkkaasti kun Estonia upposi, kun tserivilin ydinonnettomuus tapahtui ja kun Thaimaan Tsunamista tiedotettiin. Näissä näen ja muista se hetken taydellisesti, kun niistä tiedotettiin ja estonian aikana aamulla helikopterit hyrräsi Turun yllä ja join aamukahvia, menin bussipysäkille.

Vierailija
29/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista missä mä asuin tuona päivänä.

Vierailija
30/80 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mitenkään traaginen juttu minulle, koska en tunne yhtään ihmistä joka olisi kuollut tai tuntisi jonkun joku olisi kuollut WTC iskuissa. Samalla tavalla uiguurien kansanmurha ja Syyrian sisällissota ovat traagisia, mutta ne eivät kosketa minua läheisesti.

Minä sanoisin (siellä sairaalassa olleena) ettei se ollut traaginen juttu hoitajillekaan. Yritin siitä sanoa että nyt on tapahtunut jotain kamalaa, niin ei kiinnostanut tippaakaan tai ei uskottu minua.

No ehkä havahtuivat myöhemmin, mutta minulle vain huitaistiin kädellä että vai niin joo...

Vierailija
31/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan varma, että tämä tapahtui mun ollessa ala-asteella, kun olisin halunnut katsoa lastenohjelmia, ja ärsytti kun joka kanavalta tuli tästä, mutta nyt kun asiaa mietin, niin mitä ihmettä, oon ollut 9.11.2001 14! :D eli muistikuvani onkin jostain muusta ...oiskohan se sit ollu Estoniasta? Mutta nyt en ole varma siitäkään.... 

32/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään muista 😅

Vierailija
33/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, missä itse olit 21.3.2003 muistatko?

Edellisenä päivänä alkoi Irakin toinen sota? Kotona olin, BBC:lta kuulin tapahtuneesta. Ei ole ihan yhtä iso juttu kuin 11.9...

Vierailija
34/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö tuollaisetkin asiat muistaa? En minä ainakaan muista mitään koko tuosta päivästä. Todennäköisesti se oli ihan tavallinen päivä koska ei elämässäni koskaan tapahdu mitään.

Ehkä sen takia mikään päivä ei jää erityisesti mieleen, vaikka mitä uutisia maailmalta tulisi.

Vierailija
35/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään niin tarkkaan muista missä olin kun jotain historiallista tapahtui. Estonian aikaan olin 9-v ja kaksoistornien aikaan 16-v. Eli molemmissa tapahtumissa alaikäinen. Siis koulunkäynti oli suurin asia elämässäni tuolloin.

Juuri juttelin kaksoistorneista vanhemman työkaverin kanssa. Hän oli ollut vuorokautta aiemmin Manhattanilla, lähellä noita kaksoistorneja. Hän kyllä muistaa tapahtuman hyvin, oli edelleen Yhdysvalloissa kun se tapahtui.

Mä muistan 11/9:n, Tsunamin, Dianan kuoleman ja Estonian, ja tarkalleen, missä ja keiden kanssa olin silloin.

Mutta en muista esim. Tshernobilistä juuri mitään. Olin silloin koululainen.

Vierailija
36/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muista, ei muista. Jos muistaa, muttei halua kertoa, keksii jotain. Itsekään en muista tarkasti, yhdeksännen vuosiluokan tunnilla arvatenkin, muistan toki että jälkeenpäin katsottiin uutisia kotona. Mutta kuten täällä on jo todettu, oli varmasti pettämässä AP:tä jo tuolloin, kannattaa jättää... aivotoiminta kuitenkin päälle.

Vierailija
37/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa jotain 20 v vanhoja juttuja?

Vierailija
38/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään niin tarkkaan muista missä olin kun jotain historiallista tapahtui. Estonian aikaan olin 9-v ja kaksoistornien aikaan 16-v. Eli molemmissa tapahtumissa alaikäinen. Siis koulunkäynti oli suurin asia elämässäni tuolloin.

Juuri juttelin kaksoistorneista vanhemman työkaverin kanssa. Hän oli ollut vuorokautta aiemmin Manhattanilla, lähellä noita kaksoistorneja. Hän kyllä muistaa tapahtuman hyvin, oli edelleen Yhdysvalloissa kun se tapahtui.

Mä muistan 11/9:n, Tsunamin, Dianan kuoleman ja Estonian, ja tarkalleen, missä ja keiden kanssa olin silloin.

Mutta en muista esim. Tshernobilistä juuri mitään. Olin silloin koululainen.

Tshernbobyliä ei voikaan muistaan samoin, koska se ei tapahtunut hetkessä. Uutisointia oli jonkin aikaa ennen kuin (Suomessa) uskallettiin sanoa mistä säteily tulee.

Vierailija
39/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista. Muistan kyllä elävästi missä olin, kun kuulin Speden kuolemasta muutama päivä aiemmin.

Vierailija
40/80 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se! Kyllä pitäisi muistaa!!!!

Itse olin eläinlääkärissä tosi kipeän kissani kanssa hyvästelemässä sitä kun sille annettiin viimeiset piikit.