Mies ei muista missä oli 11.9.2001!
Siis ei tarvitse edes salata mitään koska ei tunnettu tietenkään vielä silloin, jos joku sitä epäilee.
Kommentit (80)
Muistatko ap missä olit 12.7.2009?
Muistan selvästi kun olin juuri avannut autoradion ja ajelin töistä kotiin kun kuulin Speden kuolemasta. Loput kotimatkalta meni täysin sumussa ja itkua pidätellen.
Oli todella ärsyttävää kun kaikki kanavat vaan toisteli samoja kuvanauhoja aamusta iltaan ja oli höpöttelijöitä kommentoimassa vaikka ei ollut mitään kommentoitavaa kuin kaikki oli jo kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Muistan selvästi kun olin juuri avannut autoradion ja ajelin töistä kotiin kun kuulin Speden kuolemasta. Loput kotimatkalta meni täysin sumussa ja itkua pidätellen.
Meillä sytytettiin kynttilöitä ikkunalle ja katsottiin Uuno Turhapuro muuttaa maalle.
Oliko ihan pakko rakentaa lentokoneiden reitille?
Miksi tuo pitäisi muistaa? Mitä silloin oli erikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sytytettiin kynttilöitä ikkunalle ja katsottiin Uuno Turhapuro muuttaa maalle.
Me katsottiin kanssa jotain mutta olin liian järkyttynyt muitakaan mitä katsottiin.
No eipä tuo päivä niin ihmeellisenä mieleeni jäänyt.
Paremmin mieleeni jäi uutiset Estonian uppoamisesta.
Nuo on kyllä mukavia juttuja kun tulee sellaisia yhteisöllisyyden kokemuksia ja sankareita juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni muista näköjään sitäkään, ettei nähnyt iskua suorana...
Aika harvat näki sen suorana. Ei kaikki ole koko aika jossain ruudussa kiinni ja tuohon aikaan ei digisaatio ollut huipussaan. Toiset eivät edes pakolla tajunnut mitään tapahtuneen sinä päivänä. Epätodelliseltahan tuommoinen tapahtuma kuulostaa.
Kun kuulin Speden kuolemasta olin täysin lamaantunut. Soitin vaimolle että tulee hakemaan työpaikalta kun en uskonut pystyväni ajamaan kun olin niin järkyttynyt.
En minäkään muista. Kotona varmaan olin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään muista. Kotona varmaan olin.
Katsoitteko jonkun Speden elokuvista vai oliko pelkät kynttilät?
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo päivä niin ihmeellisenä mieleeni jäänyt.
Paremmin mieleeni jäi uutiset Estonian uppoamisesta.
Minäkin muistan hämärästi. Potkin mahaa ja huusin päästä ulos.
Minulla ei ole mitään erityisiä muistoja ko. päivästä. En muista missä kuulin tapahtuneesta.
Joku normaali yläasteen koulupäivä silloin on ollu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa olla muistamatta. Joko valehtelee tai ei seurannut yhtään maailmamenoa - koko päivän tajuton?
En yhdistä historiallisia tapahtumia omaan elämääni.
Jos noin traaginen tapahtuma ei jätä muistijälkeä omasta tekemisestä kyseisenä päivänä, niin ihmettelen kovasti. No, ehkä niin tapahtuu vain herkemmillä ihmisillä. Tai sitten et ollut edes syntynyt tai liian nuori muistamaan.
Ihmettelen, että joku kuvittelee kaikilla jäävän asiat muistiin samalailka kuin itsellä jää. Kaikkien muisti ei toimi samanlailla.
Kaikki eivät välttämättä edes kokeneet tapahtumaa yhtä traagiseksi kuin sinä. Jokainen ei reagoi kuulemiinsa tai lukemiinsa uutisiin samanlailla
Vierailija kirjoitti:
Outoa olla muistamatta. Joko valehtelee tai ei seurannut yhtään maailmamenoa - koko päivän tajuton?
Tämä missä olit kun Texas vallattiin Meksikolta/Lincol ammuttiin/PearHarpour/Kennedy ammuttiin/Elvis kuoli on tätä jenkki höpinää joka ei toodellakaan eurooppalasta kiinnosta.
Ennemmin voisi kysyä missä olit viime viikolla kun raitiovaunu törmäs henkilöautoon Tampereell?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhdistä historiallisia tapahtumia omaan elämääni.
Jos noin traaginen tapahtuma ei jätä muistijälkeä omasta tekemisestä kyseisenä päivänä, niin ihmettelen kovasti. No, ehkä niin tapahtuu vain herkemmillä ihmisillä. Tai sitten et ollut edes syntynyt tai liian nuori muistamaan.
Etkö tiedä, että maailmassa tapahtuu koko ajan yhtä traagisia tapahtumia? Ei välttämättä uhriluvultaan, mutta järkyttävyydeltään kyllä. Missä sinä olet ollut kaikkina niinä päivinä, muistatko?
Muistaako ap viimeviikon kaikki henkilökohtaiset tapahtumansa?
Ei ihmiset mitään koneita ole, joihin kaikki jää ikuisesti muistiin.
Niinpä. Spede kuoli 7.11 joten olin varmasti niin shokissa että tuo lento-onnettomuus meni silloin täysin ohi.