Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada vaimo ostelemasta turhia pikkuostoksia ja tuhlaamasta rahoja?

Vierailija
11.09.2021 |

Ongelma on, että vaimo ei hallitse rahankäyttöä nyt kun minä tienaan meille elannon ja vaimo hoitaa kotia. Ilahdun kun kotona on töistä tullessa puhdasta ja pöytä katettuna ruoasta mutta ruokaostosten lisäksi vaimo ostelee itselleen ja minulle lahjoja. Pyysin lopettamaan mutta ostelee ilahduttaakseen ja tylsyyteen. Vähensin jo vaimolle antamaa käyttörahaa mutta ei auttanut ja sama ostelu jatkuu.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun vaimolla muita harrastuksia kuin koti ja perhe? Kuulostaa tosiaan aika tylsältä ja ikävältä elämältä, jos ainoa harrastus ja mielenkiinnon kohde on kaiken kivan ostelu. 

Vierailija
102/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi tekee siis kodinhoitotyötä, ja sinä maksat jotta saat levätä vapaa-ajallasi. Tosin sanoen siis palkannut vaimosi kodinhoitajaksi. Neuvotelkaa selvä ja reilu sopimus palkasta ja erotelkaa se kotitalouden rahoista.

Vaimosi saa toki sitten omalla palkallaan ostella mitä haluaa. Eivät ne rahat enää siinä vaiheessa ole sinun.

Yhteisestä päätöksestä vaimo hoitaa kotia ja minä olen ainoa tienaaja joka antaa vaimolle käyttörahaa. Yhteisenä aikana saamme molemmat levätä ja viettää laatuaikaa yhdessä. Vaimo ei käy töissä kodin ulkopuolella vaan hoitaa kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun vaimolla muita harrastuksia kuin koti ja perhe? Kuulostaa tosiaan aika tylsältä ja ikävältä elämältä, jos ainoa harrastus ja mielenkiinnon kohde on kaiken kivan ostelu. 

Koiranpentua hoitaa myös, kun sellainen hankittiin pitkän harkinnan jälkeen. Lapsia ei ole.

Vierailija
104/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko naista valitessa niin, ettei naisen ammatilla ole väliä? Sitten saa kotona venyvän ostelijan, joka täyttää omaa elämänsä tyhjyyttä tavaroilla.

Oma valinta.

Yhteisestä päätöksestä menimme naimisiin ja rakastamme toinen toisiamme. Vaimoni ei ole huono valinta eikä onneksi tuhlaa rahoja viinaan ja tupakkaan, vaikka rahaa osaa tuhlata. Vaimolla on koulutus mutta jättäytyi pois työelämästä ja kysyin viikonloppuna haluaako takaisin töihin niin ei.

Vierailija
105/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni antaa minulle 400e viikossa tuhlausrahaa minkä saan siis käyttää ihan itseeni. En kyllä tyytyisi vähempään, mielestäni voisi antaa kyllä enemmänkin koska olen itse huonopalkkaisessa työssä.

Vierailija
106/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä viesteistä on välillä vaikea sanoa, mitkä ovat ap:n ja mitkä muitten sivustahuutelijoitten.

Ap:n vaimo ilmeisesti shoppailee tylsyyttään, järkevämmän tekemisen puutteeseen. En nyt oikein saa selvää ottaako ap:tä päähän ensisijaisesti rahanmeno, turha tavara kotona vai yksinkertaisesti naisen "turha" toiminta (olettaen ettei ap itse koe vastaavaa tarvetta ikinä).

Jos ap:n vaimo ei ole töissä, niin ehkä kannattaisi? Työ tai muuten merkityksellinen tekeminen tekee mielenterveydellekin hyvää, kun pääset olemaan merkityksellinen. Jos ap ja vaimonsa ovat sopineet kotirouvuudesta, niin ehkä tuohon yhtälöön sopisi lapsi? Kas kummaa kun tuntuu elämä merkitykselliseltä jälleen. Jos ap ja vaimonsa ovat veloja, niin kiinnostava harrastus tai esim. järjestötyö voisi täyttää tuota aukkoa sielussa, mitä nyt hoidetaan turhalla shoppailulla.

Kaverillani oli joskus vastaava turha shoppailu paikkaamassa mielenterveydellisiä ongelmia. Kasseittain vaatteita ja kosmetiikkaa kotona ja suurinta osaa ei edes käyttänyt ikinä. Shoppaillessaan sai myyjiltä huomiota ja koki tulleensa huomatuksi ja itsensä arvokkaaksi ihmiseksi. Turhan shoppailun taustalla voi siis olla paljon merkittävämpiäkin asioita kuin vain turha rahanmeno.

Ehkä vaimo kaipaa huomioimista? Tekee nyt sitä, mitä toivoisi itselleenkin tehtävän?

Yritän huomioida vaimoa enemmän ja vapaa-ajalla järjestää yhteistä laatuaikaa sen mitä töiltäni ehdin. Veloja emme ole eikä vaimolla ole masennusta, olen tästäkin keskustellut. Lapsen aika ei ole vielä ja hankimme äskettäin yhteisen koiranpennun. Vaimo ei ole töissä vaan hoitaa täysipainoitteisesti kotia.

Vierailija
107/107 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden miljonäärin vaimon joka päätti että ei osta mitään vuoden aikana ja tosiaan ei ostanut vuoden aikana mitään muuta kuin ruokaa ja talostarpeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä