Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada vaimo ostelemasta turhia pikkuostoksia ja tuhlaamasta rahoja?

Vierailija
11.09.2021 |

Ongelma on, että vaimo ei hallitse rahankäyttöä nyt kun minä tienaan meille elannon ja vaimo hoitaa kotia. Ilahdun kun kotona on töistä tullessa puhdasta ja pöytä katettuna ruoasta mutta ruokaostosten lisäksi vaimo ostelee itselleen ja minulle lahjoja. Pyysin lopettamaan mutta ostelee ilahduttaakseen ja tylsyyteen. Vähensin jo vaimolle antamaa käyttörahaa mutta ei auttanut ja sama ostelu jatkuu.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et anna naiselle senttiäkään. Feministinä uskon, että akat ei tarvitse miesten rahoja. M26

Vierailija
2/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei tule antaa rahaa, kun ei ne sitä anna miehillekkään. Vaihda parempaan naiseen. Tosin on erittäin vaikeaa löytää naista, joka kieltäytyisi rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna viikkoraha vain menkkaviikoilla.

Vierailija
4/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton tehtävä. On yritetty. Tämän vuoksi itsellä ja vaimolla omat tilit ja rahat. Muuten olisi omatkin rahat varmaan jo tuhlattu johonkin turhaan.

Vierailija
5/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse nyt oikeasti budjettiin vaikuttavista täysin turhista ostoksista vai jostain suklaapatukoista ja kauniista serveteistä?

Jos oikeasti rahankäyttöon pitää tulla muutoksia, ne kuuluu parisuhteessa puhua halki. Lisäksi kannattaa hiukan perehtyä asiaan. Julia Thurenilta ilmestyi juuri tosi hyvä ja helposti lähestyttävä kirja kuluttamisesta. Aiemmin kirjoittanut kirjan säästämisestä. Ainakin tällaiselle hiukan päälle kolmekymppiselle tavalliselle palkansaajalle oli tosi samaistuttavia juttuja.

Vierailija
6/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsia, lapset on ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin.

Vierailija
7/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5. Kyllä joku mamma tämänkin uskoo.

Vierailija
8/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tuttua. Kaikki menee mitä tulee. Siis vaimolla.

Vaimo sanoi viime keväänä, että joko koiran pennun tai vaihtaa autoa, että saa jotain uutta elämäänsä.

Arvaatte?

On koira JA auto vaihdettu. Pentuun annoin rahat minä. Auto on osamaksulla. Koiralle ostettu varmaan 5 te edestä kamaa, autohäkistä, koitakaltereihin, sisälle teetetty portti rappusiin, pihalle esteitä agilitya varten jne. Toki on koirasta valtavasti iloa.

Tienaamme saman verran eli noin 4 te /kk. Minä hoidan kaikki ruokaostokset, koska työmatkani varrella ruokakauppa.

Vierailija
9/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei tule antaa rahaa, kun ei ne sitä anna miehillekkään. Vaihda parempaan naiseen. Tosin on erittäin vaikeaa löytää naista, joka kieltäytyisi rahasta.

Löytäisitkö helposti miehen, joka kieltäytyisi tarjotusta rahasta?

Vierailija
10/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaat kaikki sen pankki- ja luottokortit. Annat vain kerran viikossa käteistä sen verran, että välttämättömät ostokset saa tehtyä.

Vierailija
11/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et anna naiselle senttiäkään. Feministinä uskon, että akat ei tarvitse miesten rahoja. M26

👍😅

Vierailija
12/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin keskustella ja sopia yhdessä kuluttamisesta. Jos olette yhdessä sopineet siitä, että toinen on kotona, on rahat yhteiset. Jos taas sinulle sopisi paremmin, että vaimo tienaa itse omat rahansa, jolloin myös kotitöitä joudutaan uudelleen järjestelemään, niin silloin sinulla on enemmän sanavaltaa.

En muuten ole sitä mieltä, että rahan määrä vaikuttaisi kotitöiden määrään vaan vapaa-aika. Eli jos molemmat on kokopäivä työssä, niin silloin kotityöt jaetaan puoliksi, vaikka toinen tienaisi paljon vähemmän.

Vierailija
13/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se vaimo sitten ostelee?

Ja mitä kaikkea hänellä mielestäsi olisi ihan lupakin ostella? Sakkaako teillä talous pahastikin vaimon shoppailuiden takia?

Vierailija
14/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo sanoi viime keväänä, että joko koiran pennun tai vaihtaa autoa, että saa jotain uutta elämäänsä.

Arvaatte?

On koira JA auto vaihdettu. Pentuun annoin rahat minä. Auto on osamaksulla. Koiralle ostettu varmaan 5 te edestä kamaa, autohäkistä, koitakaltereihin, sisälle teetetty portti rappusiin, pihalle esteitä agilitya varten jne. Toki on koirasta valtavasti iloa.

Tienaamme saman verran eli noin 4 te /kk. Minä hoidan kaikki ruokaostokset, koska työmatkani varrella ruokakauppa.

Ellei vaimosi uhkaa aseella, niin ihan omasta valinnastasi tuohon suostut.

Meillä on omat rahat, oman auton tai kaksipyöräisen saa vaihtaa ihan vapaasti, koira on minun ja minä vastaan kaikista sen kuluista, ruoka ja asuminen maksetaan 50/50.

Vierailija
15/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa ilmastonmuutokseen, luonto itkee kun ostelee turhaa.

Vaimolle parempaa tekemista ostelun sijasta, harrastustoimintaa, liikuntaa tms

Vierailija
16/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mieheni ei ole näitä itkijämiehiä.

Vierailija
17/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä se sama M26, joka toisessa ketjussa tänään piti japanilaisia naisia kaikin tavoin parempina kuin suomalaisia, ja vinkui siitä, että suomalaiset naiset eivät kelpuuta työtöntä miestä?

Vierailija
18/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaatte?

Tuota... kai teillä on avioehto?

Vierailija
19/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaat rahat niin myös päätät minkä verran niitä käytetään mihinkin.

Vierailija
20/107 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se eniten kiinnostaa tietää, että käyttääkö miehet kapea lahkeisia farkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi