Miten joillakin ihmisillä on taito kirjoittaa niin, että toinen aina ärsyyntyy?
Aina, kun tietty tyyppi ottaa yhteyttä, tietää, että viesti (esim. s-posti) sisältää valitusta, nillitystä, nalkutusta, marinaa tai jotain muuta, joka saa mielen ikäväksi tai raivostuneeksi.
Miksi ei voi olla hiljaa, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa?
Ja tuleekohan kirjelmöijille mieleen, ettei sitä oikeaa, tärkeää asiaa sitten enää erota vittuilu- ja valitusviestien keskeltä, jos nyt sellainen sattuu joskus mieleen osumaan.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:42"]
Just tollaseen ihmiseen tutustuin vähän aikaa sitte. Eli tuntuu että sen kanssa menee sukset vähän väliä ristiin, vakka ainakin mulla on sen kanssa sitten se toinen puoli ajasta tosi kivaa. En tiedä mikä siinä mättää, että sen kanssa kaikki tunteet tuntuu olevan niin luonnottoman pinnassa. joku ihme väärin ymmärrysten sarja, eikä sitten osata ratkoa noit ihme konflikteja mitenkään. Harmittaa et tulee riitaa, kun haluaisin puhua suoraan ja sopia sen kanssa asiat.
[/quote]Mulla on sama tilanne itse asiassa monenkin ihmisen kanssa. Ne on just sellasia joista luulin että tulee hyviä kavereita, niin ei sitten taia käydäkkään niin, vaan joudun ottaan etäisyyttä. Mun pää ei kestä enää sitä vittuilun/ulossulkemisen määrää muutamalta taholta..harmi kylläkin, koska nyt olen tosi yksin.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:06"]
Mielipiteitä ilmaistessa ei kannata välittää siitä, miten kuulijat ne ottavat. Tärkeintä,että itselle jää hyvä fiilis. Tämä opin aikuiselta pojaltani, joka ei turhia lässytä.
[/quote]
Siinäpä sosiaalinen ihminen, varsinainen empaatti.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 17:06"]
Mielipiteitä ilmaistessa ei kannata välittää siitä, miten kuulijat ne ottavat. Tärkeintä,että itselle jää hyvä fiilis. Tämä opin aikuiselta pojaltani, joka ei turhia lässytä.
[/quote]
Tämä pätee myös ihmissuhteisiin. Tärkeintä että toisesta saa sen minkä tarvitsee, sillä ei ole mitään väliä mitä se toinen osapuoli ajattelee. Jos kaikki ajattelisivat näin, ongelmia ei olisi.
Noita löytyy, mikähän vittu siinä oikein on? Ehkä se vika onkin oman pään sisällä? Eli tulkitsee ne toisten kirjoitukset joku ihme takalukko päällä, eikä osaa avata sitä omaa asennetta.
Joskus naiset ärsyyntyvät siitä, kun kertoo pelkät tosiasiat ilman tunteellisia pehmittelyjä. Totuus on usein epämiellyttävää kuultavaa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 16:36"]
Joskus naiset ärsyyntyvät siitä, kun kertoo pelkät tosiasiat ilman tunteellisia pehmittelyjä. Totuus on usein epämiellyttävää kuultavaa.
[/quote]
Täytyy totuus kestää. En usko,että naiset kestävät totuutta sen huomommin kuin miehet.
Hiekkavaginaiset miesvihaajat palstalla ärsyyntyvät jo siitä, jos sana mies mainitaan.
Avauksen perusteella arvelin olevan kyse palstan kirjoittajista. Siihen olisin vastannut, että tympeä sävy tulee alentuvuudesta ja sellaisesta kaikkitietävästä höpsis-asenteesta. Keskustelukaveria pidetään vähä-älyisenä ja omaa itseä oikeana ajatusten Tonavana :D :D
Mikä on pohjimmiltaan miehen ja naisen ero? Jos ei kehon osia, jotka tekevät elämästä mielenkiintoista, lasketa. Kerroppa.
Miksi joillakin on halua ärsyttää joitakin tiettyjä tyyppejä? Mistä se pohjimmiltaan johtuu? Mikä siinä toisessa ärsyttää?
Minä kerron ihan tosiasian. Eli monet ärsyyntyvät ihan siksi koska heillä itsellään on jotain käsittelemättömiä ongelmia. Kannattaako ihan tosissaan vetää herneitä nokkaan ihan joka asiasta? Se on nimittäin varmaa että kaikkia ei voi miellyttää ja suurin piirtein jokainen luulee mitä luulee, pitäisi muistaa että luulo ei ole tiedon väärti.
Just tollaseen ihmiseen tutustuin vähän aikaa sitte. Eli tuntuu että sen kanssa menee sukset vähän väliä ristiin, vakka ainakin mulla on sen kanssa sitten se toinen puoli ajasta tosi kivaa. En tiedä mikä siinä mättää, että sen kanssa kaikki tunteet tuntuu olevan niin luonnottoman pinnassa. joku ihme väärin ymmärrysten sarja, eikä sitten osata ratkoa noit ihme konflikteja mitenkään. Harmittaa et tulee riitaa, kun haluaisin puhua suoraan ja sopia sen kanssa asiat.
En tiedä. Mulla on tapana kirjoittaa asioista suoraan ja kiertelemättä, toisin kuin puhuessa. Se saattaa ärsyttää joitakin, olenkin kyllä as-piirteinen nainen. Äidinkielen numero on kyllä ollut 10 ala-asteelta lukioon.
wilma on älyttömän hyvä väylä tällaiseen viestintään
Kaikki voidaan tulkita väärin
Myös puhuessa näin käy. Itse lähinnä ihmettelen kuten yksi vastaaja, että miksi ärsyyntyy tms toisesta niin että on pakko tahallaaan provosoida. Mulla on tuttavapiirissä muutama, joita ilmeisesti ärsyttää syystä tai toisesta naamakerroin, ja aina alkaa vittuilu ja provoaminen kun näkee niitä.Useimmiten nykyisin en sano sanaa takaisin. Joskus ihmettelen toiselle ihmiselle tuon provoajan käytöstä ääneen niin että tämä kuuulee.Sekin on kyl vittuilua, mutta ainoa keino opettaa toista on ryhmätilanteessa suoraan ottaa puheeksi, miksi joku vittuilee..Se jos mikä hiljentää/ saa selitteleen sanomisiaan..
Kirjoitan viestin tähän eräälle, jota loukkasin, vaikkei kyseinen henkilö tätä palstaa varmasti luekaan.
Olen hyvin, hyvin pahoillani, että loukkasin sinua raivoissani sanomalla asioita, joiden tajusin vasta jälkikäteen loukkaavan sinua todella syvältä. Lupaan etten enää koskaan, missään tilanteessa puhu sinulle sillä tavoin. Häpeän sanojani. Ansaitset pelkästään hyvää.