Suomessa Panacodia pidetään huumeena
Kun esim. Britanniassa sitä saa ihan perusmarketeistakin ostettua 🙄 välillä tuntuu kuin suomalaiset lääkärit olisivat sadisteja, jotka haluavat potilaan kärsivän voimakkaista kivuista. Itsellä ei tule mitään huumaavaa vaikutusta Panacodista, mutta esim. migreeniin ja hammassärkyyn mulla ei toimi Panadol tai Burana vaan ainoastaan Panacod. Ja en ole kodeiinikoukussa, 20 tabletin pakkauksesta on vielä jäljellä useampi ja sain pakkauksen alkuvuodesta.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että moni vastaajista on saanut Panacodista apua ja ei ole koukuttunut. Mutta me jotka näemme sen isomman potilasmassan, voimme kertoa kymmenistä, sadoista muista, jotka eivät olleet yhtä onnekkaita. Se riippuvuus ei ole mikään pikkujuttu, ja sitä ei voi ennakoida, kenelle se osuu.
Olen tavannut useammankin lääkeriippuvaisen ja Panacodista heillä on opioidikoukku alkanut.
Psycoactive vault- foorumilla on pitkäy jutut kodeiinista, se on joidenkin suosikkihuume.
Parasetamoli voidaan myös erottaa varsin yksinkertaisesti Panacod-tableteista, jolloin saadaan piikitettävää kamaa.
Tuohon erotteluun löytyy ohjeet ihan tältäkin sivustolta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei vaikuttanut kipuun yhtään mitään. Huumaustarkoitukseen varmaan pitäisi ottaa niin paljon, että maksa poksahtaa, kun minulla tuli lääkärin määräämästä annoksesta vain höntti olo.
Tiesittekö, että Suomessa ei ole saanut edes apteekista reseptittömiä paracetamolia sisältäviä lääkkeitä kuin 10 kpl kerralla?
Siis milloin ei ole saanut? Kyllä nykyään ainakin saa.
Olisi vaikea ostaakaan 10 kpl esim. 1 mg Panadolia, koska pakkauksessa on 15 kpl.
Minuun iski viime vuoden lopulla influenssa ja kuume nousi 40 asteeseen. Lihaskivut olivat valtavat. Soitin terveyskeskukseen ja hoitaja pyysi tulemaan lääkäriin. Lääkäri olisi määrännyt influenssalääkettä (Tamu... jotakin?), mutta sanoi, että ei se paljon auta. Sitten sanoi, että voisit hakea apteekista Panadoleja ja Buranaa ja syödä kuurina niitä yhtäaikaisesti 10 pv:n ajan 3 kpl kumpaakin kerralla.
Hain sitten 2 pakettia Panadolia ja ison pakan ibuprofeiinia ilman reseptiä (koska ei sellaista kirjoitettu). Kukaan ei kieltänyt ostamasta kerralla siis 30 kpl Panadolia.
Ketjussa puhutaan Panacodista, ei Panadolista.
Panadol on parasetamolia, Panacod parasetamoli-kodeiinivalmiste.
Kodeiini(metyylimorfiini) on opiaatti, huumausaine, n. 1/10 morfiinin tehosta kipulääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en hyödy kyseisestä lääkkeestä mitenkään. Yleensä pyydän lääkäriä kirjoittamaan mitä tahansa muuta, kun panacodista ei ole apua sen enempää kuin pectus-pastillista, jos sattuu.
Minä minä minä minä minä minä minä minä eikä kukaan muu.
Niinpä:
"Minulla Panacod ei vaikuta mitenkään. Tarpeeton lääke."
"Minulla Panacod menee päähän kuin halko, hirveä huume, miten näitä voi lääkäri määrätä?!"
"Täydellinen kipulääke, miksi näitä ei helpommin määrätä? Näitähän saa monissa maissa ilman reseptiä!"
Kaikki puhuvat kokemuksen syvällä rintaäänellä omasta mielestään täyttä totta.
Panacodin raivokkaimmat puolustajat usein ovat lääkeriippuvaisia.
Riippivuus alkaa usein kivun hoidosta.
Eräs suurta ääntä Kipukapina- liikkeen riveissä ja nimissä pitänyt on syvässä lääkekoukussa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs suurta ääntä Kipukapina- liikkeen riveissä ja nimissä pitänyt on syvässä lääkekoukussa.
Ihan maalaisjärki siihen riittää. Miksi kukaan ei puolustaisi lääkettä, joka auttaa miljoonia? Ellei nyt esim. sadismin pauloihin joutuneita lasketa.
Vierailija kirjoitti:
No musta henkilökohtaisesti on vähän hölmöä, että en voi saada edes jotain 10 kappaleen pakettia per vuosi menkkakramppeihin. Enemmän maksaa kaikille kun joudun päivystykseen kipupiikille, jossa sielläkin maataan päivä kun oikeaa lääkettä ei saa suoraan.
Kyllä, lääkeriippuvaisia ja viihdekäyttäjiäkin on, mutta semmoiseksi tuskin päätyy jos käyttää pillerin joka kuukausi tai muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että moni vastaajista on saanut Panacodista apua ja ei ole koukuttunut. Mutta me jotka näemme sen isomman potilasmassan, voimme kertoa kymmenistä, sadoista muista, jotka eivät olleet yhtä onnekkaita. Se riippuvuus ei ole mikään pikkujuttu, ja sitä ei voi ennakoida, kenelle se osuu.
Jos ilman lääketieteellistä syytä eli kipua tai leikkauksen jälkeistä kipua asiakas pyytää uusimaan reseptiä yli puolen vuoden ajan niin silloinhan voi lääkäri määrätä pudottamaan lääkkeen käytön pois.
Kipua tuntevalle, jolla reseptin lääkkeet riittävät koko määrätyn ajan voi lääkettä määrätä uudestaankin.
Kipu on erittäin vaikea ja tuskallinen oire.
Kenenkään ei pidä joutua kärsimään kivusta pitkäkestoisesti jos siihen on olemassa toimiva lääke.
Voimakas kipu voi jäytää ja polttaa sisältäpäin, kuin poltettaisiin tulella kehoa ihon sisäpuolella jatkuvasti ilman taukoa. Tai kuin pisteltäisiin terävillä piikeillä ja sahattaisiin sahalaitaisella terällä samaa kohtaa kehossa lopettamatta tuskallisesti.
Kipu voi olla niin tuskallista, että potilaan mieleen tulee leikata koko se osa kehosta irti missä kipu tuntuu.
Asiakkaalla, potilaalla, on lisäksi itselläänkin vastuu lääkityksen käyttämisestä määräysten mukaan. Kun lääkäri on kertonut mahdollisista haittavaikutuksista, oikeasta annostuksesta ja riippuvuuspotentiaalista jää asiakkaalle omakin vastuu lääkityksensä toteuttamisesta. Asiakas voi Suomessa kertoa lääkityksensä ongelmista lääkärille ja saada apua.
Oikeaa apua ei ole se, ettei kipuun saa lääkettä tarvittaessa, vaan se, että lääkityksensä kanssa kaikesta tiedonsaannista huolimatta ongelmiin ajautuneille tarjotaan sopivaa hoitoa ja kipuun määrätään lääkettä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Panacod ei vie edes kipuja eikä diapam rauhoita. En ymmärrä kuka noita vetää päihtymistarkoituksessa. Lapset? Vanhukset? Tramal ei vie kipua mutta pistää tehokkaasti nukuttamaan.
Mutta kaikkein paras on se että codesan yskänlääkettä ei saa enää suomesta 😄😄😄😄. Ainoa joka oikeasti auttoi hyvin yskään.
Kysy päihdeaddikteja hoitavalta lääkäriltä.
Molemmat lääkkeet ovat erittäin paljon väärinkäytettyjä lääkkeitä.
Panacodin kodeiinin vaikutus on hyvin yksilöllinen.
Osa menyy yhdestä pilleristä nirvanaan, osa ei reagoi mitenkään.
Minun mielestäni voitaisiin mokomat huumelääkkeet kieltää kokonaa. Minä menen ihan sekaisin jo tavan Buranastakin enkä ole sitä aikoihin syönyt. Puolikas Aspiriini riittää mainiosti vaivaan kuin vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei vaikuttanut kipuun yhtään mitään. Huumaustarkoitukseen varmaan pitäisi ottaa niin paljon, että maksa poksahtaa, kun minulla tuli lääkärin määräämästä annoksesta vain höntti olo.
Tiesittekö, että Suomessa ei ole saanut edes apteekista reseptittömiä paracetamolia sisältäviä lääkkeitä kuin 10 kpl kerralla?
Siis milloin ei ole saanut? Kyllä nykyään ainakin saa.
Olisi vaikea ostaakaan 10 kpl esim. 1 mg Panadolia, koska pakkauksessa on 15 kpl.
Minuun iski viime vuoden lopulla influenssa ja kuume nousi 40 asteeseen. Lihaskivut olivat valtavat. Soitin terveyskeskukseen ja hoitaja pyysi tulemaan lääkäriin. Lääkäri olisi määrännyt influenssalääkettä (Tamu... jotakin?), mutta sanoi, että ei se paljon auta. Sitten sanoi, että voisit hakea apteekista Panadoleja ja Buranaa ja syödä kuurina niitä yhtäaikaisesti 10 pv:n ajan 3 kpl kumpaakin kerralla.
Hain sitten 2 pakettia Panadolia ja ison pakan ibuprofeiinia ilman reseptiä (koska ei sellaista kirjoitettu). Kukaan ei kieltänyt ostamasta kerralla siis 30 kpl Panadolia.
Ketjussa puhutaan Panacodista, ei Panadolista.
Panadol on parasetamolia, Panacod parasetamoli-kodeiinivalmiste.
Kodeiini(metyylimorfiini) on opiaatti, huumausaine, n. 1/10 morfiinin tehosta kipulääkkeenä.
Niin puhutaan, mutta se jonka kirjoitusta lainasin kertoi, että PANADOLIA EI SAA KUIN 10 KPL KERRALLA. Tähän vastasin, että ei pidä paikkaansa, koska itsekin ostin heti pari pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni voitaisiin mokomat huumelääkkeet kieltää kokonaa. Minä menen ihan sekaisin jo tavan Buranastakin enkä ole sitä aikoihin syönyt. Puolikas Aspiriini riittää mainiosti vaivaan kuin vaivaan.
Niin että kun sinun sinun sinun pollasi menee sekaisin, niin ihan voidaan lopettaa lääkkeet. Jospa miettisit hieman omaa napaasi pidemmälle, on olemassa kovista kivuista kärsiviä henkilöitä, mm. syöpäpotilaat, selkäkipuiset jne. Sinäkö tarjoat heille puolikkaita aspiriineja? Tunge ne kuule sinne, minne päivä ei paista. Voivat edes siellä jotain apua antaa.
T: Ms-taudin helvetillisistä kivuista kärsivä
Tämmöstä se on Suomen terveydenhuollossa. Jotkut kauhistelevat, jos Burana vetää 3 päivänä viikossa, Panacod on suunnilleen heroiinia, jos otat jonkun toisen ihmisen reseptilääkettä, olkoon se vaikka kuinka kesy lääke tyyliin 800mg Burana tai se Panacod olet huume rikollinen.
Mutta "ammattilaiset" itse voivat sitten pumpata johonkin potilaaseen mitä huvittaa, ilman että on sen pahempi rikos, vaikka kyseessä ei pakkohoito tai edunvalvonta tapaus.
Niin turhaa pas..kan jauhantaa taas. Aina kun kyseessä ei pakkohoito ja yli 18v. henkilö, henkilön pitää saada itse päättää mitä ottaa vai ottaako mitään mitä joku suosittelee tai haluaa määrätä. Eli kivunhoitokin pyydettäessä. Ei sitäkään voi väkisin tuikata kehenkään. Sehän on rikos, vaikka kuinka omasta mielestä on hyvällä asialla ja haluaa auttaa ja aina ei kyllä lääkärikin välttämättä ole ihan kartalla kaikesta, vaikka ylimielisyydessään niin haluaa julistaa. Huhu huh mitä siitäkin tulisi, jos meillä olisi sokea luotto lääkäreihin ja saisivat huseeraa miten haluavat, eikä asiakkaalla sananvalta omiin asioihin.Miettikää mitä joku Voisi tehdä, jos jotain inhottavaa ja luvatonta haluaisi tehdä. Haluaisitko että sulle tehtäisiin terveydenhuollossa jotain mitä et halua, koska tottakai "ammattilainen" tai lääkäri tietää paremmin kun sinä, joten mitä väliä mitä haluat tai et halua tai mitä väliä onko kyselty, keskusteltu tai Oletko edes tietoinen, mitä itsellesi tehty. Saattaisi tulla aika sadistisia juttuja tuollaisista jos olisi mahdollista. Tällä hetkellä varsin rikollista onneksi tuollainen.
Vähän ohis, mutta itselläni Panacod aiheuttaa voimakasta pahoinvointia, siis oksensin hetken kuluttua Panacodin syötyäni, olen kaksi kertaa saanut kipulääkkeeksi leikkauksen jälkeen ja tuloksena yrjöttävä olo. Kolmatta kertaa en aio kokeilla.
Suomessa jos ostaa apteekista kodeiinia pienen määrän sisältävää, reseptivapaata yskänlääkettä, niin joutuu kuulusteluun että miksi juuri sitä ja lopulta se pullo haetaan tiskin takaa. Kyse on reseptivapaasta jota pitäisi saada ostaa ihan vapaasti ilman kuulusteluja, mutta ainakin kolmessa eri apteekissa piti osata perustella että miksi juuri sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilman lääketieteellistä syytä eli kipua tai leikkauksen jälkeistä kipua asiakas pyytää uusimaan reseptiä yli puolen vuoden ajan niin silloinhan voi lääkäri määrätä pudottamaan lääkkeen käytön pois.
Kipua tuntevalle, jolla reseptin lääkkeet riittävät koko määrätyn ajan voi lääkettä määrätä uudestaankin.
Kipu on erittäin vaikea ja tuskallinen oire.
Kenenkään ei pidä joutua kärsimään kivusta pitkäkestoisesti jos siihen on olemassa toimiva lääke.
Voimakas kipu voi jäytää ja polttaa sisältäpäin, kuin poltettaisiin tulella kehoa ihon sisäpuolella jatkuvasti ilman taukoa. Tai kuin pisteltäisiin terävillä piikeillä ja sahattaisiin sahalaitaisella terällä samaa kohtaa kehossa lopettamatta tuskallisesti.
Kipu voi olla niin tuskallista, että potilaan mieleen tulee leikata koko se osa kehosta irti missä kipu tuntuu.
Asiakkaalla, potilaalla, on lisäksi itselläänkin vastuu lääkityksen käyttämisestä määräysten mukaan. Kun lääkäri on kertonut mahdollisista haittavaikutuksista, oikeasta annostuksesta ja riippuvuuspotentiaalista jää asiakkaalle omakin vastuu lääkityksensä toteuttamisesta. Asiakas voi Suomessa kertoa lääkityksensä ongelmista lääkärille ja saada apua.
Oikeaa apua ei ole se, ettei kipuun saa lääkettä tarvittaessa, vaan se, että lääkityksensä kanssa kaikesta tiedonsaannista huolimatta ongelmiin ajautuneille tarjotaan sopivaa hoitoa ja kipuun määrätään lääkettä tarvittaessa.
Niin, paitsi asiakas ei voi kertoa mikä lääkitys on, jos ei itse edes tiedä mitä on laitettu. Sanotaan nyt vaikka joku lääkeimplantti laitettu sisään potilaan tietämättä. Asteikolla 1-5 kuinka epäeettistä ja rikollista. Sanoisin ei asteikot riitä ollenkaan.
Huhuh niin kauan kun mukamas pysyy vaan tekijäjoukon sisäpiiri salaisuutena varmaan ihan kiva mutt voi hurja jos uhkaa paljastu. Mitä oltaisiinkaan tekemään jotta ei paljastu? Olisko mittava gangstalking, jotta vähän saadaan harhautusta peliin. Ei kaikki tuollaisia hyväksy, fiksuista ja koulutetuista eikä muistakaan, vaikka olisi kuinka järkevät selitykset ja motiivit. Ei hyvää hoitoa voi ikinä antaa törkeän epäeettiesti. Vastenmielistä, että terveyenhuollossamme toimii lukuisa joukko sairaanhoitajia ja lääkäreitä, joiden moraali ja eettisyys on kyllä liivijengiläistä huonompi. Navetan taakse joutaisivat tuollaiset pas..kasat. Tuollaisia on mm. Kalasatamassa
Voiko vastenmielisempiä sairaanhoitajia olla kun tuolla. Ihmeellistä kun tuolla alalla nimenomaan vakavat rikokset pystytään ottamaan todella kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa jos ostaa apteekista kodeiinia pienen määrän sisältävää, reseptivapaata yskänlääkettä, niin joutuu kuulusteluun että miksi juuri sitä ja lopulta se pullo haetaan tiskin takaa. Kyse on reseptivapaasta jota pitäisi saada ostaa ihan vapaasti ilman kuulusteluja, mutta ainakin kolmessa eri apteekissa piti osata perustella että miksi juuri sitä.
Älä viitti. Ärsyynnyin lievästi kun pelkästään naprokseenia sisältävän reseptivapaan särkylääkkeen ostosta joutuu ristikuulusteluun. En sen takia, että kysymykset olisivat olleet jotenkin vaivaannuttavia, vaan ihan älytöntä, typerää ajanhaaskausta, missä ei järkeä. Samat haittavaikutukset kun buranalla. Annostus selvästi pakkauksessa mainittu, joka vähän eri kun buranassa, mutta muuten lähes samat jutut. Tarvitaanko tosiaan apteekin henkilökunta valistamaan samat asiat, mitkä, pakkausselosteessa. Kuulemma kaikki ei niitä lue, sanoi farmaseutti. No sherlock eiköhän ole sitten asiakkaan oma moka jos ei lue, mutta pitääkö sen takia jokaiselle, lukea mantraa kun lapselle ja samalla kysyä jotain että onko sitä tai tätä kun siellä
selosteessa ne on lueteltu, missä tilanteissa ei saa ottaa. Samoin, aletaan sitten buranan ostajiltakin tenttaamaan kaikkea. Eihän kaikki lue niitä lappusia ja voi tulla vaikka vakavia haittavaikutuksia. Raskaanakaan ei saisi ottaa, joten eiköhän tuokin pitäisi varmistaa ihan joka asiakkaalta.
Panacod auttoi. Ja aiheutti inhottavia painajaisia.
SJW kirjoitti:
parhaimpia lääkkeitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panacod ei vie edes kipuja eikä diapam rauhoita. En ymmärrä kuka noita vetää päihtymistarkoituksessa. Lapset? Vanhukset? Tramal ei vie kipua mutta pistää tehokkaasti nukuttamaan.
Mutta kaikkein paras on se että codesan yskänlääkettä ei saa enää suomesta 😄😄😄😄. Ainoa joka oikeasti auttoi hyvin yskään.Yeah! Kuivattaa vain suuta. Kipu ei muutu miksikään. Olen ihmetellyt aivan samaa...
Höpsistä. Itselläni on ms-taudin aiheuttamiin raajakipuihin Panacodia ja se on ainoa lääke, mikä tehoaa täydellisesti.
Tramaliakin olen kokeillut, mutta en voi ottaa sitä yöksi, koska se virkistää.
Helposti näissä keskusteluissa unohdetaan, että kaikkiin ihmisiin lääkkeet eivät vaikuta samalla tavalla.
Tässä on lisäksi hyvä muistaa, että mielialalääkkeet (esimerkiksi Bupropion) voivat estää Panacodin ja muiden kipulääkkeiden vaikutuksen. Tämän vuoksi asioista perillä olevat lääkärit eivät kirjoita kivun lievittämiseen opioideja silloin, jos potilas käyttää vaikkapa juuri tuota Bupropionia. Kysymys on siis monisyinen, jossa tulee ottaa huomioon myös muut käytössä olevat lääkkeet.
Ja sherlock ja kun pässit ammattilaiset eivät ole kirjanneet kaikkea oikein (joskus jopa tahalleen usko pois) niin saattaisi tulla vaaratilanteita jopa. Kuka kantaa vastuun. Puhumattakaan eettisyydestä, että ei tiedä, mitä on ollut ja mitä ei. Ihan sama, vaikka olisi harmittomia nesteenpoisto tai laksatiiveja. Haluaisitko sinä, että salaa sulle annettaisiin, eikä edes ystävän pilana, vaan ihan virallisella tasolla ammattilaiselta. Aika pelottava ajatus, että tuolla tasolla moisiin ryhdyttäisiin. Jos terveyden huolto on vitsi itse ammattilaisillekin, aika huolestuttavaa. Taviksille se voi kyllä olla. Jokainen saa hoitaa omaa terveyttään miten huvittaa, se nyt vaan on faktaa, mutta saavatko muut hoitaa toisten miten huvittaa, ei.
Minä minä minä minä minä minä minä minä eikä kukaan muu.