Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa Panacodia pidetään huumeena

Vierailija
11.09.2021 |

Kun esim. Britanniassa sitä saa ihan perusmarketeistakin ostettua 🙄 välillä tuntuu kuin suomalaiset lääkärit olisivat sadisteja, jotka haluavat potilaan kärsivän voimakkaista kivuista. Itsellä ei tule mitään huumaavaa vaikutusta Panacodista, mutta esim. migreeniin ja hammassärkyyn mulla ei toimi Panadol tai Burana vaan ainoastaan Panacod. Ja en ole kodeiinikoukussa, 20 tabletin pakkauksesta on vielä jäljellä useampi ja sain pakkauksen alkuvuodesta.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin harjoja Panacodista. Ei se ilmeisesti ihan turhaan ole kortilla.

Harhoja* Voi vtn autocorrect 😂😂

Todennäköisesti näit vain harjoja. Vai monta otit.

Vierailija
62/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myöskään lääkärit eivät saa itsenäisesti määrätä lääkkeitä, vaan heitäkin valvotaan koko ajan tosi tarkkaan. Siksi esim. jotakin melko harmitonta Diapamia voi olla lähes mahdotonta saada mistään.

Melko harmitonta Diapamia? Bentsot on todella koukuttavia ja vaarallisiakin aineita ja niitä on ennen määräilty Suomessa päivittäiseen käyttöön vuositolkulla vastoin kaikkea tutkittua tietoa ja suosituksia, joten joistakin tuntuu kurjalta ettei niitä saa ihan mielin määrin kun tottunut siihen että aina saa. Hyvä vaan ettei saa.

Eikä noita oikeaan tarpeeseen ole mitenkään vaikea saada jos ei ole nisti.

Kuka sen oikeaan tarpeen määrittelee milloinkin? Tosiasiassa monet lääkärit eivät uskalla määrätä enää bentsoja ollenkaan kun heitäkin kontrolloidaan niin tarkkaan.

Bentsoja ei määrätä esimerkkiksi päivystyksessä, koska narkit olisivat oven takana joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vaikuttanut kipuun yhtään mitään. Huumaustarkoitukseen varmaan pitäisi ottaa niin paljon, että maksa poksahtaa, kun minulla tuli lääkärin määräämästä annoksesta vain höntti olo.

Tiesittekö, että Suomessa ei ole saanut edes apteekista reseptittömiä paracetamolia sisältäviä lääkkeitä kuin 10 kpl kerralla?

Vierailija
64/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panacodin sisältämä kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi. Toisilla nopeammin ja enemmän kuin toisilla. Jos satut olemaan ns. "nopea" tässä suhteessa saattaa kodeiiniin jäädä koukkuun muutamasta tabletista. Useimmat ihmiset toki sijoittuvat johonkin keskivälille tässä suhteessa. Lääkärit harvoin teettävät geenikokeita ennen tämän lääkkeen määräämistä joten arvalla menee.

Tämä. Siksi se on reseptilääke.

Kyllä on taas lottovoitto asua Suomessa, ihanassa onnelassa, jossa meitä suojellaan kivuista pääsemästä.

Minulla on tässä edessäni toisesta EU-maasta ostettu parasetamoli-kodeiinivalmiste, pitoisuudet 500mg ja 10 mg per tabletti. Näitä 20 tabletin pakkauksia saa ostaa sikäläisestä apteekista ihan vapaasti, vaikka useita pakkauksia. Asia ei ole ongelma kenellekään.

Vierailija
65/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei vaikuttanut kipuun yhtään mitään. Huumaustarkoitukseen varmaan pitäisi ottaa niin paljon, että maksa poksahtaa, kun minulla tuli lääkärin määräämästä annoksesta vain höntti olo.

Tiesittekö, että Suomessa ei ole saanut edes apteekista reseptittömiä paracetamolia sisältäviä lääkkeitä kuin 10 kpl kerralla?

Mulle tuli joskus 14v pienen humalan päälle jostain 5 tabletista ihan hyvä olo, mutta jälkeenpäin päihdekäyttöön kokeilleena voin vahvistaa, että kyllä niitä saa koko levyn napsia että tuntuu missään (eikä sekään oo kauheen wörttiä ku pitää ensin kylmävesierotella ne parasetamolit helvettiin, levyssä on 5g sitä joka voi hyvinkin tappaa - ja loppupeleis aika kesy olo ja kestää jonku max 2 tuntia).

Mut kyllä noista joku pienempikokoinen jolla geneettisesti oikea entsyymikokoonpano ja alhainen sietokyky päihteille voi ihan järkevilläkin määrillä jotain hupia saada. En tosin usko että päihtymishakuinen väärinkäyttö on se suurin ongelma minkä takia halutaan reseptin taakse, vaan se että jos olisivat reseptivapaita niin aika moni hankkisi vahingossa opiaattikoukun kun noita tulisi napsittua huomaamatta vähän liikaa.

Vierailija
66/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia voisinkin vielä kokeilla. Eikun en voikaan, koska ei käy tuon verenohennuslääkkeen kanssa.

Selässäni on skolioosi, nikamansiirtymiä ja kulumia. Ei ole suostuttu leikkaamaan. 

Selkä kipeytyy seisoessa, imuroidessa ja  varsinkin kävellessä. En juuri kävelekään, koska kipulaastarikaan ei ole auttanut. Tramadolia sain, mutta en ole vielä kokeillut, koska se pitää ottaa illalla ja ei kai se enää seuraavana päivänä tehoa. Ei ole kipuja onneksi makuuasennossa. 

Sori, vähän OT, mutta onkohan kellään kokemusta, mikä lääke voisi auttaa vai eikö mikään. Lääkäriin on hankala päästä  nykyisin.

Vierailija
67/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarit käyttävät Panacodia päihtymistarkoitukseen.

Terveisin entinen narkki

Vierailija
68/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

Jos käsiinsä saavat ilmatteeks tai lääkäri määrää (eli tt-tuella saa ilmaseks) niin joo, jos eivät käytä subua joka estää sen toiminnan. Mut aika harva noita hakemalla hakee ja rahalle on parempaakin käyttöä. Suurin osa narkkareista suhtautuu Panacodiin siten että voin kyllä ottaa jos tarjotaan mutta rahoja en siihen laita. Poikkeuksena aloittelevat nipat.

T. toinen nisti

Vierailija
69/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

Kaikki pitää kieltää koska narkkarit

Vierailija
70/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacodia voisinkin vielä kokeilla. Eikun en voikaan, koska ei käy tuon verenohennuslääkkeen kanssa.

Selässäni on skolioosi, nikamansiirtymiä ja kulumia. Ei ole suostuttu leikkaamaan. 

Selkä kipeytyy seisoessa, imuroidessa ja  varsinkin kävellessä. En juuri kävelekään, koska kipulaastarikaan ei ole auttanut. Tramadolia sain, mutta en ole vielä kokeillut, koska se pitää ottaa illalla ja ei kai se enää seuraavana päivänä tehoa. Ei ole kipuja onneksi makuuasennossa. 

Sori, vähän OT, mutta onkohan kellään kokemusta, mikä lääke voisi auttaa vai eikö mikään. Lääkäriin on hankala päästä  nykyisin.

Imurointi on ehdoton no-no, kävelyn tulee olla reipasta, jotta ei selkä kipeydy. 

Vierailija
71/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä kerran kapakassa ollessani kännipäissäni iskin yhden lääkärin. Mentiin sitten mun kämpille harrastamaan sukupuolista kanssakäymistä. Seuraavana aamuna sitten heräsimme ihanan rakkauden täyteisen yömme jälkeen kovassa krapulassa. Tämä tohtorinipa ottikin taskustaan pienen valkoisen pillerin, kysyin häneltä mikä se on. Hän sanoi sen olevan Diapam. No, minäpä sanoin, että anna minullekin ja hänpä antoi. Sen pituinen se.

Kyllähän jokainen lääkäri tietää että paras lääke kohmeloon on bentso.

Vierailija
72/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

Kielletään saman tien uittu kaikki. -Päivi Räsänen

Vierailija
73/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annatte lääkeneuvontaa, merkitkää viestinne loppuun, oletteko lääkäri vaiko kokemusasiantuntija.

Ei mulla muuta.

Vierailija
74/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli on ylivoimaisesti eniten kuolemia aiheuttava lääkeaine. Suurin syy tähän on nämä yhdistelmälääkkeet joissa on parasetamolia ja opioidia - Panacodit ja vastaavat, mutta muualla maailmassa ja etenkin jenkeissä myös parasetamolin lisäksi hydrokodonia (Vicodin), oksikodonia (Percocet) ja muitakin opioideja.

Ihmiset sitten napsii noita vähän liikaa kun opioidien aiheuttama päihtymys/himo sumentaa harkintakykyä ja syödään liikaa parasetamolia. Kaikki ei tajua erotella pillereistä myrkkyä pois tai luulee syövänsä turvallisen määrän mut syökin just siinä rajoilla joka päivä ja sit tsägäl vielä dokaa siihen päälle snadisti, ja maksa ei enää kestäkään.

Tuonkin takia ihan hyvä että ovat reseptin takana. Kodeiini houkuttelee syömään ja parasetamoli tappaa. Ja siis turvallinen raja parasetamolille on 3-4g päivässä. Se on 6-8 tablettia Panacodia, aineella jonka vaikutusaika on ehkä 3-4 tuntia. Jos noihin yhtään jää koukkuun ja tulee toleranssia niin aika todella helppoa sitä on syödä liikaa.

Vierailija
75/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

Jos käsiinsä saavat ilmatteeks tai lääkäri määrää (eli tt-tuella saa ilmaseks) niin joo, jos eivät käytä subua joka estää sen toiminnan. Mut aika harva noita hakemalla hakee ja rahalle on parempaakin käyttöä. Suurin osa narkkareista suhtautuu Panacodiin siten että voin kyllä ottaa jos tarjotaan mutta rahoja en siihen laita. Poikkeuksena aloittelevat nipat.

T. toinen nisti

Narkkiajoista on onneksi jo sen verran aikaa etten kunnolla edes muista mistä tai miten Panacodia sain, jostakin sitä vain tuli. En minä sitä päivittäin käyttänyt vaan satunnaisesti, ehkä muutaman kerran kuussa. Silloinkin kyse oli vain muutamasta tabletista, ihan vain että sai oloa edes pikkaisen paremmaksi. En minä "pahimpia" narkkareita ollut mutta koukussa kuitenkin niihin v*t*n mömmöihin. Vieroitushoidon avulla pääsin niistä irti.

Vierailija
76/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muhun vaikutti huumaavasti.

Minuun myös. Eron jälkeen käytin pitkän aikaa rauhoittavana lääkkeenä, kun rauhoittavia minulle ei suostuttu määräämään. Minulle oli siis aiemmin määrätty Panacodia vatsakipuun. Olen myös joskus ihan kipuun otettuani mennyt höpisemään aivan estoitta ventovieraille kadulla ja jälkeenpäin on sitten hävettänyt.

Kaikkiin vaikuttaa eri tavalla, mutta ei tuota vapaasti kyllä pitäisi saada. Helposti varmasti itsensä saa koukkuun, jos esimerkiksi alkaa mieltään sillä säännöllisemmin rauhoittamaan.

Vierailija
77/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

T. toinen nisti

Narkkiajoista on onneksi jo sen verran aikaa etten kunnolla edes muista mistä tai miten Panacodia sain, jostakin sitä vain tuli. En minä sitä päivittäin käyttänyt vaan satunnaisesti, ehkä muutaman kerran kuussa. Silloinkin kyse oli vain muutamasta tabletista, ihan vain että sai oloa edes pikkaisen paremmaksi. En minä "pahimpia" narkkareita ollut mutta koukussa kuitenkin niihin v*t*n mömmöihin. Vieroitushoidon avulla pääsin niistä irti.

Joo, siis nihkee koukkuhan noista tulee salee. Kodeiini on morfiinin aihiolääke, eli se sitoutuu aivoihin morfiinina. Määrät ovat toki yleensä vähäiset verrattuna siihen että vetäisi morfiinia sellaisenaan, mutta se mihin kemiallisesti jää koukkuun on nimenomaan morfiini.

Heroiini on kans morfiinin aihiolääke. Siihen mä oon ollu koukus (siitä on onneksi jo aikaa). Kyllä tolla varmasti kun tavaksi ottaa ja tolet vähän kasvaa ni saa itsensä pahaan jamaan kodeiinillaki, ja huonoon kuntoon ku koittaa lopettaa.

Vierailija
78/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten näin dokkarin opioidien käytöstä Britanniassa ja siellä monet lääkärit ja farmaseutit olivat sitä mieltä, että on typerää että opioideja saa ilman reseptiä. Kyllä tuollaisille miedoille saa aika helposti respan, kuten Suomessakin jos on yhtään mitään perusteita sille että olisi kipuja niin kyllä Panacod-respan saa aina ellei ole todistetusti narkkari.

Lisäksi ei Briteissäkään tai muualla Euroopassa saa käsikauppalääkkeenä sen vahvuista, mitä Suomessa on Panacod (30mg kodeiinia) vaan yleinen vahvuus on 8mg (ja se 500mg parasetamolia).

Suomessakin saa kyllä tuollaisia minimääriä kodeiinia yskänlääkkeessä ilman reseptiä.

Nyt olet niin väärässä. Suomessa ei todellakaan saa kipupotilaat panacodeja tms toimivia kipulääkkeitä. Jos kyse on kroonisesta kivusta niin ilman saat olla.

Jos venäytät selän tms lyhytaikaista voit saada pikkupaketin, mutta noin muuten kroonisen kivun hoitoon ei suositella kipulääkkeitä vaan särkylääkkeitä, positiivisia ajatuksia, henkistä kasvua, meditaatiota sekä masennuslääkkeitä.

Kyllä mä sain kroonisiin kipuihin ihan helposti Panacodia, usein sen ison 100 tabu pakkauksen.

Vierailija
79/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasärkyyn sain Panacodia, mutta siitä alkoi huone pyörimään ja tuli pahoinvointia. Lähtivät tosin kivutkin.

Vierailija
80/160 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin entinen narkki

Jotkut vetävät päihtyäkseen jopa Imodiumia. Vaikuttava aine  on mieto opioidi, mutta tosiaan sen verran mieto, että niitä saa popsia aikalailla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi