Suomessa Panacodia pidetään huumeena
Kun esim. Britanniassa sitä saa ihan perusmarketeistakin ostettua 🙄 välillä tuntuu kuin suomalaiset lääkärit olisivat sadisteja, jotka haluavat potilaan kärsivän voimakkaista kivuista. Itsellä ei tule mitään huumaavaa vaikutusta Panacodista, mutta esim. migreeniin ja hammassärkyyn mulla ei toimi Panadol tai Burana vaan ainoastaan Panacod. Ja en ole kodeiinikoukussa, 20 tabletin pakkauksesta on vielä jäljellä useampi ja sain pakkauksen alkuvuodesta.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni jäi koukkuun Panacodiin ja kuoli kodeiinin yliannostukseen.
Tämä on valitettavaa, vaan joskus kipujen kanssa ei pärjää normi särkylääkkeillä. Itselle lääkäri määräs eka panadolia, vaikka sanoin ettei siitä ole hyötyä. Parin kk sairasloman jälkeen pääsin magneettikuviin ja sama lääkäri ihmetteli miten kävelen ja pyyteli anteeksi. Laitto heti tramalikuurille, ku löysi välilevynpullistuman ja muutoksen selkärangassa joka painaa hermoa..
Vierailija kirjoitti:
Ei kodeiini ole siinä myrkyllistä vaan parasetamoli yliannoksena.
Suomalaiset on hihhuleita särkylääkkeiden suhteen. Jumal...ta kun buranan otostakin saa huolestuneita kommentteja ihan kun sitä ei saisi ottaa kuukautiskipuihin tai vaikka jalkasärkyyn vaikka neljänä päivänä kuussa. Tietenkin niilläkin on haittavaikutuksensa, mutta yleensä ne tulee vasta tosi rankalla käytöllä.
Kerran olen syönyt tuota. En todellakaan saanut mitään outoja tuntemuksia enkä tullut "pöllyyn" enkä riippuvaiseksi.
Usein esim. Iltalehdessä on juttu otsikolla "Söin Panacod-tabletin ja tulin heti riippuvaiseksi", jutussa joku omalla kokemuksellaan yleistäen varoittaa että "paha lääke, tuo pitää kieltää, teki mulle noin." Vaikka suurimmalle osalle ei aiheuta yhtään mitään.
Varmaan tuo Suomen yleinen huumevastainen hysteria vaikuttaa paljon asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottavaa. Mukana tuleva parasetamoli aiheuttaa maksatoksisuuden jo paljon ennen kodeiinin hengityslamaa. Syömällä suuren yliannostuksen Panacodeja kuolee parasetamolin aiheuttamaan maksamyrkytykseen.
Niin, eli sen "vatsaystävällisen" pana- dol tai cod kanssa saa olla myös aika varovainen haittavaikutusten kanssa. Aina puhutaan paracetamolista parempana vaihtoehtona verrattuna ibuprofeiiniin.
Kodeiini kirjoitti:
Suomalaiset on hihhuleita särkylääkkeiden suhteen. Jumal...ta kun buranan otostakin saa huolestuneita kommentteja ihan kun sitä ei saisi ottaa kuukautiskipuihin tai vaikka jalkasärkyyn vaikka neljänä päivänä kuussa. Tietenkin niilläkin on haittavaikutuksensa, mutta yleensä ne tulee vasta tosi rankalla käytöllä.
Niin no parasetamolilla on maksahaittoja liikaa käytettynä.
Olikos Burana ibuprofeenia?
Kodeiinia ei Panacodeista helposti saa liikaa.
Mulle ei myyty apteekissa Professorin yskänlääkettä pari vk. sitten, kun sisältää kuulemma sitä panacodia. Kolme päivää oli ollut flunssa ja niistä parina viimeisimpänä päivänä olin käyttänyt jämät pullon pohjalta vanhasta prof. yskänlääkkeestä, kun iltaisin yskitti. Luuli, että olin kahdessa pv.:ssä käyttänyt koko pullon, väärin käsitti, enkä itse huomannut selittää, että pelkät jämät pullosta käytin. Niinpä ei myynyt.
Mä olen kerran saanut iskias kipuun panacodia, auttoi tosi hyvin, ei mitään haittavaikutuksia. Sain muistaakseni 10 tbl.
Seuraavalla kerralla tyrkättiin tramadolia, en muista ehkä kanssa 10 tabl, otin yhden tabletin ja tuli niin paha olo etten halunnut toista ottaa. Vein takasin loput apteekkiin. Vuoden päästä taas iskiaskohtaus, sanoin lekurille että älä vaan sitä paska tramadolia anna vaan panacodia. Rupes mulle saarnaamaan. Mitä ihmettä?
Pahimpina aikoina söin 8 panacodia päivässä enkä silti tullut riippuvaiseksi. Kun kipua aiheuttanut ongelma poistui leikkauksella, lopetin luonnollisesti niiden syömisen. Ilman mitään ongelmia.
Söin panacodia kipuun. Vatsa tuli kovaksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin harjoja Panacodista. Ei se ilmeisesti ihan turhaan ole kortilla.
Harhoja* Voi vtn autocorrect 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat todellakin sadisteja. Leikkauskipuihin saattavat määrätä pelkkää Buranaa...
Burana tehoaa leikkauskipuihin, mutta sitä pitää ottaa aina hyvissä ajoin ennen kuin kipu alkaa tuntumaan lääkkeen vaikutuksen laantuessa, eli säännöllisin väliajoin.
Panacod vaikuttaa joillakin huumaavasti. Se riippuu täysin aineenvaihdunnan toiminnasta, kenet se huumaa ja kenet ei. Itseäni Panacod ei huumaa ja oli loistava kipulääke, kun joskus sain reseptin vähäksi aikaa.
Tuo ei ole edes kovin kummoinen kipulääke. Sain sitä polvikipuun johon se tehosikin mutta vaikutus ei kestänyt edes neljää tuntia! Minusta Burana on melkein parempi polvikipuun mutta sitä en taas voi syödä mahakipujen vuoksi.
En kanssa tajua hysteriaa. Tuo on kovaan hammassärkyyn paras lääke (ainakin minulle). Muttei nyt niin kauheasti eroa esim. kahdesta Buranasta.
Hieman se rauhoittaa mutta mitä sitten. Kivuissa ihan hyvä piirre.
Hyi hitto , sain aikoinaan 6 kpl reseptillä. Otin yhden , maailma alkoi pyörimään ja mies joutui taluttaan sänkyyn. Loput meni vessasta alas ja lääkärissä aina sanon EI Panacodia.(yllättävän herkästi sitä tarjotaan)
Panacodin sisältämä kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi. Toisilla nopeammin ja enemmän kuin toisilla. Jos satut olemaan ns. "nopea" tässä suhteessa saattaa kodeiiniin jäädä koukkuun muutamasta tabletista. Useimmat ihmiset toki sijoittuvat johonkin keskivälille tässä suhteessa. Lääkärit harvoin teettävät geenikokeita ennen tämän lääkkeen määräämistä joten arvalla menee.
On kyllä järkkyä miten kipupotilaita kidutetaan alilääkityksellä, ja vielä syyllistetään jos uskaltautuu pyytämään jotain buranaa vahvempaa.
Krooninen kipu pahimmassa tapauksessa tappaa mutta lääkettä et saa. Elämä on ihan järkyttävää. Lääkäreiden ja fimean, kelan jne mielivalta aiheuttaa mittaamattoman määrän tuskaa, jota voitaisiin helposti hoitaa lääkkein. Sama kieltolaki on kyseessä lääkekannabiksen ja cbdn kanssa. Lääkärin pitäisi saada auttaa eikä jättää kärsimään.
Krooninen vuosien kipu vie kaiken ilon elämästä, kun ei saa apua.
Suomessa saa vetää kipuihin ja ahdistukseen ja unettomuuteen vaikka kossupullon päivässä mutta ei saa panacodia, opamoxia, stilnoctia jotka oikeasti auttavat.
Lääkkeitä ei saa kaataa vessanpönttöön. Jos et käytä, vie loput apteekkiin.
Epäuskottavaa. Mukana tuleva parasetamoli aiheuttaa maksatoksisuuden jo paljon ennen kodeiinin hengityslamaa. Syömällä suuren yliannostuksen Panacodeja kuolee parasetamolin aiheuttamaan maksamyrkytykseen.