Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan likkakaveri vei puolet meidän ostamista tavaroista omille kämpilleen. Taidan käydä hakemassa pois.

Vierailija
11.09.2021 |

Pojalla loppui keväällä lukio ja me muutettiin hänet jo kesällä opiskelupaikkakunnalle, kun löytyi kiva asunto. Siellä ne tyttöystävänsä kanssa laittelivat kotia, kunnes tyttökaveri muutti omaan kämppään täällä meidän paikkakunnalla. Hän ei päässyt amk:uun ja yrittää kai vuoden päästä uudestaan. En ollut pojan asunnossa käynyt heinäkuun jälkeen ja eilen kävin hakemassa poikaa kotiin viikonlopuksi ja vein samalla uuden imurin. Minun äidin vanha senkki puuttui, iso uusi matto oli kadonnut, minun ostama taulu oli viety. Ne on nyt kuulemma tyttöystävän kämpässä. Ei siinä mitään, jos oltaisiin rikkaita, mutta minä ja mieheni säästettiin koko viimeinen lukiovuosi, että saatiin pojalle ekaan omaan kotiin huonekaluja ja sisustustavaraa useammalla tonnilla. Aika lähellä on nyt, etten hyppää autoon ja lähde hakemaan puuttuvia tavaroita likkakaverilta takaisin. Röyhkeää viedä meidän hankkimat tavarat itselleen.

Kommentit (704)

Vierailija
521/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloituksesta ei käy ilmi, MIKSI ne tavarat olisivat tyttöystävän asunnolla. Veikö tyttö ne tahalleen sinne (eli suoraan sanoen varasti itselleen) vai antoiko poikasi ne lahjaksi tytölle? Loppupeleissä ne ovat poikasi tavaroita ja hän saa päättää, mitä niille tapahtuu. Ellet sitten erikseen ole sanonut, ettei saa antaa eteenpäin. Oletko sanonut? Vai oletitko, että poikasi ei saa koskaan luopua tavaroista, mitä saa lahjaksi?

Täällä on myös hyviä pohdiskelevia kommentteja siitä, että poikasi valehtelee ja hän on oikeasti myynyt ne pois... Eli ei välttämättä ole tytön luona ne tavarat. Kumpi olisi pahempi; se, että tavarat on annettu tytölle vai se, että ne on myyty salaa?

Joka tapauksessa voin sen sanoa, että itse vihaan lahjoja, joista en saisi hankkiutua koskaan eroon. Omat vanhempani tyrkyttivät minulle ruman pöydän ja pari tuolia, hyväksyin ne, koska muutakaan ei ollut tarjolla. Mutta he sanoivat, etten saa koskaan hankkiutua eroon niistä. Noh, kun työvuosia kertyi ja sain ostettua mieluisan pöydän niin otin puheeksi, että tulevatko vanhempani hakemaan vanhan pöydän pois. Ei, eivät tule. No kysyin, saanko sitten hankkiutua siitä eroon (esim. kierrätyskeskus tai huutonet). Ei saa. En saa hankkiutua eroon vaan joudun varastoimaan sitä varastossani. Aion vielä antaa heille aikaa ja jos he eivät hae sitä vuoden loppuun mennessä pois, niin heitän sen hemmetin pöydän jätelavalle.

Mikset itse palauta huonekaluja vanhemmillesi?

Vierailija
522/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että monellakaan tänne kirjoitelleella ei ole omia, aikuisuuden kynnyksellä olevia lapsia. Se on ihan normaalia, että autetaan oman kodin alkuun, eikä nosteta käsiä pystyyn ja sanota, että pärjää nyt keskenäsi, kun olet aikuinen.

Joku tivasi täällä, että missä ne tonnit on. Se osoittaa vain, ettei mitään käsitystä, miten paljon kaikkea pitää hankkia. Tarvitaan lautasia, mukeja, kattiloita, paistinpannu, ruokailuvälineet, terävä veitsi, sakset, leikkuulauta, ehkä jopa kahvinkeitin, tiskiharja ja rätti. Lattialle on hyvä saada matto tai useampikin. Tarvitaan henkareita, ruokapöytä, pari tuolia, ehkä nojatuoli tai sohva. Me hankittiin jopa sohvapöytä, joka on vähän luksusta. Seinälle on hyvä saada taulu tai juliste tai mitä vaan, mikä tuo kodin tunnelmaa. Verhot on aika hyvät olla ikkunoissa. Jos talossa ei ole yhteisiä pesukoneita, tarvitaan pyykinpesukone, koska kukaan ei käsin nykyaikana pese pyykkiä, kuivausteline, siivoustarvikkeet ja imuri. Kattoon usein pitää olla omat kattolamput. Lakanoita, peitto, tyyny ja pyyhkeitä saattaa löytyä ennestään kotoa, mutta ainakin oma tyttäreni halusi ostaa käsipyyhkeitä ja uudet tyynyt. Vaikka kuinka ostaisi osan käytettynä, sitä rahaa kuluu. Me kierrettiin oman tyttäreni kanssa kirpputoreilla ja tori.fi oli ihan kätevä, mutta uuttakin jouduttiin ostamaan. Minä en mitään ludesohvaa kotiini huolisi enkä tyttärellekään sellaista hankkisi. Tämä ei ole edes mitään liioittelua, koska juuri noita lude- ja täisohvia annetaan ilmaiseksi tai halvalla, kun ihmiset ei halua maksaa kaatopaikkamaksuja.

Minulla on 4 lasta, kaikki jo pois kotoa muuttaneita. Opiskelemaan ovat lähteneet ja opiskelija kämpät kaikille kalustettu. Ei ole palanut rahaa juuri yhtään.

Astioita on kaikilla jo liiaksikin, kun on sukulaiset ostelleet lahjoiksi jos mitäkin sarjaa jne. Vuodevaatteet on saaneet kotoa, kun kaikkea on aina ollut kaapit pullollaan ja ihan liikaa,

Vanhoja huonekaluja on aina sen verran, että niillä asunnon on saanut "sisustettua", koska  kamalasti ei kampetta kannata hankkia, kun asunto ei ole vakituinen loppuelämän asunto.

No meillä toki kävi niin, että mummola piti tyhjentää juuri niihin aikoihin ja seillä isossa vanhassa talossa oli kaikkia huonekaluja ja perinto senkkejä enemmän kuin taropeeksi. 

Mutta noin yleensä, niin ei sitä tarvitse nuorella heti kaikkea mahdollista olla , kun kotoa muuttaa. Vain välttämätön riittää. Ajan kanssa kaikkea karttuu ja liiankin kanssa.

Ajan kanssa karttuu poikaystävän asunnolta mukaan matot ja taulut ja senkit.

Sitten kun ei enää ole vietävää,

tulee ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Siis emakko.

Vierailija
524/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen, ettei äitini ole pyytänyt tavaroista ilmoittamaan, teen sen omasta tahdostani. En todellakaan säilyttäisi pienessä kodissani mitään ylimääräistä, mistä en itse pidä.

Vierailija
525/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahja on lahja. Määräysvalta loppuu, kun lahjan antaa.

Itse en ole ollut yhtä onnekas, vaikka vanhemmilla varaa olisikin ostaa ja sisustaa asuntoni. Taitaa olla heidän yhteenlaskettu maallinen omaisuus yli miljoonan. Olen saanut sellaista, mikä on ollut ylimääräistä ja kun vanhempani eivät ole kerääjiä, niin sitä ei ole ollut hirveästi. Tarkoitti siis käytännössä henkilökohtaisia tavaroita ja sänkyä. Mummolta pääasiassa on saanut tavaroita lainaan, koska hän on melkoinen hamstrailija. Vaikka mummolla on n. kymmenkunta astiastoa, osasi hän huomauttaa minulle, että haluaa tavarat takaisin, mutta saan käyttää niitä.

Tässä ketjussa moni ei sitä selkeästi osaa. Sanoa, että "hei, älä luovuta näitä eteenpäin tai ainakin kysy minulta ensin". Jotkut puhuvat täällä itsestäänselvyydestä, no ei se ole. Toisen roska on toisen aarre, mutta lahja on lahja ja sen saa laittaa kiertoon vaikka seuraavana päivänä, jos siltä tuntuu. Lainaaminen on ihan eri asia kuin lahja.

Olen itse rakentanut elämääni tyhjästä, tai no, oli mulla se sänky ja vaatteet. Opiskelin parhaimmillaan kynttilänvalossa, kun en ollut vielä löytänyt valaisinta. Pikku hiljaa sitä tavaraa uutta tai vanhaa sai lahjaksi/osti ja ensimmäisen opiskelija-asunnon sisustus maksoi minulle alle 100€ ja 4 kuukaudessa olin saanut sisustettua asunnon alusta loppuun. Tainno, ei sisustettua, mutta löysi kaiken välttämättömän.

Joskus tavaroita sai ystäviltä tai jopa ystävien vanhemmilta. Ei tullut pieneen mieleenkään, että kun olen käyttänyt loppuun saadut tavarat, niin pitäisi vielä jännittää, jos joku haluaisi ne takaisin.

Olisitko ottanut poikaystäväsi tavarat uuteen kämppääsi?

Tietäen, että ne oli vanhempiensa toimesta tarkoitettu pojan kämppää sisustamaan.

Tuskin.

Olen eri, mutta en minä ainakaan kysele erilleen muuttaessa ex-anoppikokelaan lupia siihen miten meillä jaetaan tavarat. Ihanko oikeasti joku muu neuvottelee nämä kumppanin suvun kanssa eikä suoraan sen aikuisen kumppanin kanssa itse?

On kyllä valtava ero siinä, jos vaikka 10 vuotta yhdessä asunut aikuinen pariskunta jakaa yhteistä irtaimistoa erossa, vs. kolme-neljä kuukautta yhdessä asunut opiskelijapari tekee saman.

Mihin se raja oikeasti vedetään? Jos asun uuden poikkiksen kanssa kuukauden yhdessä, voinko AV-etiketin mukaan ottaa poismuuttaessani mukaani miehen taulutelevision ja vinyylikokoelman?

-eri

No minulle on ainakin ihan sama vaikka ero tulisi jo muuttopäivän iltana. Kun ihminen on riittävän itsenäinen muuttaakseen seurustelukumppanin kanssa yhteen, hän on riittävän itsenäinen päättääkseen omaisuudestaan itse. Ei kävisi mielessäkään seurustella ihmisen kanssa jota pidän niin lapsena, että suhteestamme pitää neuvotella äidin kanssa. Eikä olisi tullut nuorempanakaan, ei koskaan sen jälkeen kun 17-vuotiaana muutin pois kotoa. Siitä olisi jo silloin tullut liian rajut pedofiilivibat.

Vierailija
526/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä autan lastani, kun hän muuttaa pois kotoa ja lähtee ensi kerran omaan asuntoon pois vanhempien luota muuttaessaan opiskelemaan. Autamme täyttelemään lomakkeita, tekemään sähkösopimusta, käymme tutustumassa vuokra-asuntoihin yhdessä ja käymme myös ostamassa kalusteita ja astioita hänen uuteen kotiinsa. Hän on meille hyvin rakas, samoin me hänelle.

Hän saa myös mukaansa vanhoja sukukalusteita, pari-kolmesataavuotiaita sohvia, kaappeja jne. jotka ovat olleet hänen käytössään lapsuudesta lähtien, jos hän vain niitä haluaa mukanansa viedä ja tehdä omasta opiskelija-asunnosta kotoisamman tuntuisen. Hän tietää kyllä, että ne ovat kulkeneet suvussa polvelta toiselle ja ajatuksena on, että ne kulkeutuvat vielä hänen lapsilleen ja heidän jälkeensäkin tuleville polville. Olemme niitä yhdessä hioneet ja maalanneet uusiksi ja pitäneet niistä hyvää huolta, koska ne ovat meidän sukupolvellamme vain lainassa.

Jos kävisi niin, että lapseni asunnosta olisi hävinnyt puolet kamoista ja lapseni kertoisi, että on lainannut ne seurustelukumppanilleen, niin siinä olisi kyseessä vain ja ainoastaan manipulointi, vehkeily ja painostus. Raha-asioista ei voisi olla kyse, koska lapsellani riittää rahaa tilillä, siitä me vanhemmat olemme vuosien mittaisella säästämisellä pitäneet huolen. Todellakin ilmoittaisin kyseiselle tyypille, että nyt on aika palauttaa "lainat" ja pyytää sossulta kalustusrahaa, jos ei oman kodin tuki riitä.

Mua vähän huolestuttais, jos mun lapset eivät ymmärrä ja osaa itse tehdä esim sähkösopimusta kun muuttavat pois kotoa.

Mua ahdistaisi, jos mun huonekalut "olisi vain lainassa sukupolvellani". En halua velvoitetta käyttää perittyjä huonekaluja, enkä halua lykätä samaa taakkaa lapsilleni. Perintöhuonekaluja olisi meille tulossa iso omakotitalollinen, eikä siellä ole yhtäkään sellaista, mitä kotiini haluaisin. Eikä puolisonikaan, kun oma koti on jo sellainen, jossa viihdytään.

Vierailija
527/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sen mummon senkin hakisin pois.

Vierailija
528/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jengi on noin kiintyneitä tupajumin syömiin huonekaluihin? "Tämä oli mummoni, pakko säilyttää ikuisesti".

Vierailija
529/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut yhtä onnekas, vaikka vanhemmilla varaa olisikin ostaa ja sisustaa asuntoni. Taitaa olla heidän yhteenlaskettu maallinen omaisuus yli miljoonan. Olen saanut sellaista, mikä on ollut ylimääräistä ja kun vanhempani eivät ole kerääjiä, niin sitä ei ole ollut hirveästi. Tarkoitti siis käytännössä henkilökohtaisia tavaroita ja sänkyä. Mummolta pääasiassa on saanut tavaroita lainaan, koska hän on melkoinen hamstrailija. Vaikka mummolla on n. kymmenkunta astiastoa, osasi hän huomauttaa minulle, että haluaa tavarat takaisin, mutta saan käyttää niitä.

Tässä ketjussa moni ei sitä selkeästi osaa. Sanoa, että "hei, älä luovuta näitä eteenpäin tai ainakin kysy minulta ensin". Jotkut puhuvat täällä itsestäänselvyydestä, no ei se ole. Toisen roska on toisen aarre, mutta lahja on lahja ja sen saa laittaa kiertoon vaikka seuraavana päivänä, jos siltä tuntuu. Lainaaminen on ihan eri asia kuin lahja.

Olen itse rakentanut elämääni tyhjästä, tai no, oli mulla se sänky ja vaatteet. Opiskelin parhaimmillaan kynttilänvalossa, kun en ollut vielä löytänyt valaisinta. Pikku hiljaa sitä tavaraa uutta tai vanhaa sai lahjaksi/osti ja ensimmäisen opiskelija-asunnon sisustus maksoi minulle alle 100€ ja 4 kuukaudessa olin saanut sisustettua asunnon alusta loppuun. Tainno, ei sisustettua, mutta löysi kaiken välttämättömän.

Joskus tavaroita sai ystäviltä tai jopa ystävien vanhemmilta. Ei tullut pieneen mieleenkään, että kun olen käyttänyt loppuun saadut tavarat, niin pitäisi vielä jännittää, jos joku haluaisi ne takaisin.

Tietäen, että ne oli vanhempiensa toimesta tarkoitettu pojan kämppää sisustamaan.

Tuskin.

Olen eri, mutta en minä ainakaan kysele erilleen muuttaessa ex-anoppikokelaan lupia siihen miten meillä jaetaan tavarat. Ihanko oikeasti joku muu neuvottelee nämä kumppanin suvun kanssa eikä suoraan sen aikuisen kumppanin kanssa itse?

On kyllä valtava ero siinä, jos vaikka 10 vuotta yhdessä asunut aikuinen pariskunta jakaa yhteistä irtaimistoa erossa, vs. kolme-neljä kuukautta yhdessä asunut opiskelijapari tekee saman.

Mihin se raja oikeasti vedetään? Jos asun uuden poikkiksen kanssa kuukauden yhdessä, voinko AV-etiketin mukaan ottaa poismuuttaessani mukaani miehen taulutelevision ja vinyylikokoelman?

-eri

No minulle on ainakin ihan sama vaikka ero tulisi jo muuttopäivän iltana. Kun ihminen on riittävän itsenäinen muuttaakseen seurustelukumppanin kanssa yhteen, hän on riittävän itsenäinen päättääkseen omaisuudestaan itse. Ei kävisi mielessäkään seurustella ihmisen kanssa jota pidän niin lapsena, että suhteestamme pitää neuvotella äidin kanssa. Eikä olisi tullut nuorempanakaan, ei koskaan sen jälkeen kun 17-vuotiaana muutin pois kotoa. Siitä olisi jo silloin tullut liian rajut pedofiilivibat.

Siistipä suutas.

Vierailija
530/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

-eri

Siistipä suutas.

Osui ja upposi?

Vierailija
531/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä autan lastani, kun hän muuttaa pois kotoa ja lähtee ensi kerran omaan asuntoon pois vanhempien luota muuttaessaan opiskelemaan. Autamme täyttelemään lomakkeita, tekemään sähkösopimusta, käymme tutustumassa vuokra-asuntoihin yhdessä ja käymme myös ostamassa kalusteita ja astioita hänen uuteen kotiinsa. Hän on meille hyvin rakas, samoin me hänelle.

Hän saa myös mukaansa vanhoja sukukalusteita, pari-kolmesataavuotiaita sohvia, kaappeja jne. jotka ovat olleet hänen käytössään lapsuudesta lähtien, jos hän vain niitä haluaa mukanansa viedä ja tehdä omasta opiskelija-asunnosta kotoisamman tuntuisen. Hän tietää kyllä, että ne ovat kulkeneet suvussa polvelta toiselle ja ajatuksena on, että ne kulkeutuvat vielä hänen lapsilleen ja heidän jälkeensäkin tuleville polville. Olemme niitä yhdessä hioneet ja maalanneet uusiksi ja pitäneet niistä hyvää huolta, koska ne ovat meidän sukupolvellamme vain lainassa.

Jos kävisi niin, että lapseni asunnosta olisi hävinnyt puolet kamoista ja lapseni kertoisi, että on lainannut ne seurustelukumppanilleen, niin siinä olisi kyseessä vain ja ainoastaan manipulointi, vehkeily ja painostus. Raha-asioista ei voisi olla kyse, koska lapsellani riittää rahaa tilillä, siitä me vanhemmat olemme vuosien mittaisella säästämisellä pitäneet huolen. Todellakin ilmoittaisin kyseiselle tyypille, että nyt on aika palauttaa "lainat" ja pyytää sossulta kalustusrahaa, jos ei oman kodin tuki riitä.

Mua vähän huolestuttais, jos mun lapset eivät ymmärrä ja osaa itse tehdä esim sähkösopimusta kun muuttavat pois kotoa.

Mua ahdistaisi, jos mun huonekalut "olisi vain lainassa sukupolvellani". En halua velvoitetta käyttää perittyjä huonekaluja, enkä halua lykätä samaa taakkaa lapsilleni. Perintöhuonekaluja olisi meille tulossa iso omakotitalollinen, eikä siellä ole yhtäkään sellaista, mitä kotiini haluaisin. Eikä puolisonikaan, kun oma koti on jo sellainen, jossa viihdytään.

Sama täällä, ihmettelisin missä on menty pieleen jos ei lapsi paitsi osaisi niin myös ihan itse haluaisi tehdä noita asioita itse. Hirvittäisi laskea maailmalle sellainen lapsi jonka itsenäisyyteen en tuon vertaa luota. Minullekin vanhemmat oli hyvin läheisiä ja rakkaita, mutta ei olisi silti tullut mieleenkään että olisin tarvinnut äidin pitämään kädestä kun täytän asuntohakemusta tai teen sähkösopimusta. Kai se on niin, että helikopteroinnilla yritetään korvata sitä ettei olla kyetty antamaan lapselle sitä kaikkein tärkeintä lahjaa - eväitä nousta omille siivilleen ja pärjätä itse.

Vierailija
532/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pojan ensimmäiseen opiskelija-asuntoon annetut huonekalut jäivät suurin piirtein sille tielleen. Vei ne johonkin opiskelijoiden kierrätyspisteeseen, ei tullut mieleen kysyä, haluaisinko itse niitä takaisin. Tuli siis muutto toiseen kaupunkiin, niin ajatteli, ettei tarvitse kuljetella. Ei sitten ollut huonekaluja pahemmin siellä uudessa paikassa. Ei yhtään ajatellut, mitä huonekalut maksaa tai että ei aina halua olla laittamassa rahaa heti uudelleen niihin.

Vierailija
533/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

-eri

Siistipä suutas.

Miksi? Tottahan se on, ettei normaali nuori aikuinen tai lähes aikuinen halua seurustella ihmisen kanssa jota pitää lapsena. Eikä kuulukaan haluta, se on sairasta.

Minä siis ymmärrän ihan hyvin miksi keski-ikäinen näkee täysi-ikäisyyden kynnyksellä olevan nuoren vielä täysin paapottavana lapsena. Mutta kun tässä haukutaan tyttistä siitä ettei hän ole neuvotellut poikaystävän lahjoittamista/lainaamista tavaroista tämän äidin kanssa, niin halusin tuoda esiin, ettei se normaali samanikäinen tyttis kyllä näe sitä poikaystäväänsä lapsena vaan täysi-ikäisenä itsenäisenä aikuisena. Todennäköisesti sille ei ole tullut mieleenkään, että poikaystävän omistamista tavaroista pitäisi neuvotella hänen äitinsä kanssa. Se kun kuulostaa oikeasti aika absurdilta.

Vierailija
534/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Ap voi pyytää poikaansa hakemaan lainaamansa tavarat pois. Ap ei itse voi hakea tavaroita pois, koska ne eivät enää ole hänen.

Vierailija
535/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi sai pillua, tyttö tilpehööriä. Näin se homma toimii, halusit tai et.

Vierailija
536/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi sai pillua, tyttö tilpehööriä. Näin se homma toimii, halusit tai et.

Näinhän se on aina mennyt, että miehet haalii rahaa ja tavaraa ostaakseen sillä tussua, joko suoraan tai välillisesti. Hassua antaa pojalle rahaa ja tavaraa ja vaatia ettei sitä saa vaihtaa toosaan. Sehän ON materian tarkoitus. Vähän sama kuin tarjoaisi pizzaa ja vaatisi ettei sitä saa syödä.

Vierailija
537/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa mielestäni näkyy hyvin tietynlainen sukupolvien välinen kuilu materian suhteen. Vanhemmille ihmisille voi olla itsestäänselvyys arvostaa mummon senkkiä tai muita perintöhärpäkkeitä, kun taas nykyajan kaksikymppiset ovat kasvaneet paljon hektisemmässä maailmassa, jossa tiettyihin esineisiin sitoutuminen - oli se nyt sitten vaikkapa se mummon senkki - on kaukainen arvo, jota ei tulla edes ajatelleeksi ellei siihen ole pohjalla erityistä muistoarvoa itsellekin.

Kummassakin näkökulmassa on sekä puolensa että arvostelunaiheensa.

Vierailija
538/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö siis vei sopivimmiksi/näteimmiksi katsomansa tavarat. Eikö pojalla saisi olla sitten nättiä kotonaan? Kuulostaa omahyväiseltä morsiamelta ja röyhkeältäkin.

Vierailija
539/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää! Lapsesi on aikuinen. Vedä nyt jo se napanuora poikki. Jostain v...n senkistä vielä höpiset. Sullehan nauraa naurismaan aidatkin.

Mä nauraisin naurismaan aitojen kanssa sulle jos itse tulisit "ryöstetyksi" yhtä rumalla tavalla. Taidat itse olla tuon konnatytön emonen kun noin suhtaudut.

Vierailija
540/704 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit ilmoitella ihan mitä huvittaa, mutta sinun ilmoituksen pohjalta kenenkään ei tarvitsisi eväänsä liikuttaa.