Em tiedä miten suhta7tua ystävään?
Minulla on ystävä, jolla on ollut haasteota työpaikalla. Minulla myös. Olemme monesti keskustelleet näistä haasteista. Hån on useaan otteeseeb haukkunut työpaikkansa, organisaatokulttuurin , esimihet. jne. Nyt hän on suorittanut uuden koulutuksen ja päässyt sen myötä ns " uraputkeen", ja nyt hehkuttaa päivittäin somessa , miten ihan työ9aikka ja työyhteisö ja pomo hånellä on jne. Eli " persettä nuolemalla" petaa nyt itselleen pestiä työpaikalla. Minusta tuo on niin läpinäkyvää ja kaksinaamaista. Toki ymmärrän sen, että näin kai täytyy toimia, jos haluaa edetä, mutta kuitenkin....lisäksi , tämän " uuden tulemisen" myötä tämä yståvä ei enää ole pitänyt yhteyttä. Kun ei tarvitse enää teraoeuttia tai apua työasioissa, niin vanhat ystävöt saa mennä.
Kuvittelenko vain vai mitä olette mieltä? Onko vastaavaa kokemusta? Ja en ole kateellinen hänelle, siitä ei ole kyse.
Kommentit (19)
Julkishallinnon organisaatioihin valitaan aina sopivin hakija, ei paras. Osaamisella ei ole mitäån tekemistä sen kanssa. Sipiva= sinä raaputat minun selkää, niin minä raaputan sinun selkää!
Ystävasion pe7seennuolijq enkä itseolisi m1ssåän tekemisixä sellaisen ihmisen knssa
Vierailija kirjoitti:
Ystävasion pe7seennuolijq enkä itseolisi m1ssåän tekemisixä sellaisen ihmisen knssa
Samaa mieltä. Ja kaksinaamainen takinkääntäjä.
Luepa viestisi ihan huolella läpi ja mieti, mistähän me ongelmat johtuvat. Aivan rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ettet ole vaan kade?
En ole
T. AP
Perzeennuolija , mikä perzeennuolija....
Eiköhän tuo ole ihan selvää. Hän on nyt päättånyt, että tästä ura urkenee. Jos kykenee tuohon , niin näin sitä on moni hieno ura oedattu.
Jos olis parempi homma ja liksa tulossa niin kyllä minäkin sitä persettä jonkun verran nuolisin. Mitä tulee tuohon ettei halua olla enää yhteydessä, niin anna olla omassa arvossaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi h1tto! Ong7ma ke2assaan!
Vittuile muualla, ä ä l i ö
Olet ap kateellinen siitä, että ystäväsi on edennyt työelämässä.
Ehkä hänen entinen työpaikkansa olikin kehno, huonosti johdettu ja osaamattomat esimiehet.
Kun hän päässyt työpaikkaan, jossa saa todella näyttää kykynsä ja sen mihin pystyy, hän on alkanut viihtyä töissä.
Ja kenties hänellä ei ole aikaa enää kavereille ja ystäville. Joskus on niin, että menestyäkseeen ja pärjätäkseen työelämässä, täytyy vapaa-ajallakin tehdä töitä sen verran, että pysyy koko ajan uudistusten mukana. Useat myös opiskelevat itsenäisesti vapaa-ajallaan, kehityttyäkseen lisää töissään.
Hyville palkoille ja hyvän työtulokseen ei pääse, näkemättä sen eteen ensin helvetisti vaivaa.
Sitä itse laiskanpulskeat ja vetämättömät työntekijät eivät koskaan käsitä.
Aloitus on provo.
Vierailija kirjoitti:
Jos olis parempi homma ja liksa tulossa niin kyllä minäkin sitä persettä jonkun verran nuolisin. Mitä tulee tuohon ettei halua olla enää yhteydessä, niin anna olla omassa arvossaan.
Mulla oli tommonen kaveri. Kuuntelemisen lisäksi autoin häntä opinnoissa, tehtävien tekemisessä- kuuntelin, kommentoin yms. Hän vielä valitti, että ei saa lopputyössään kunnon ohjaysta työoaikan ohjaajalta,neuvoo väärin, jne. Kun työ oli valmis, niin somessa ylisti työpaikan ohjaajan maasta taivaaseen.
Miten sillä p#rseennuolemisella saadaan aikaan tulosta ja tuottoa yritykselle?
Kertokaapa se muillekin.
Ryhdyn heti sellaiseksi, jos meidänkin firma saisi tulosta muualta kuin meidä kaikkien, jopa esimiesten omasta selkänahasta revittynä raakana työnä.
Sill se on raakaa työtä, olipa se sitten toimistotyötä tai fyysistä työtä.
Ei niitä tuloksia sillä tule että joku istuun kirjoituspöydän takana jouten ja pyörii netissä tai kännykällä hoitelee omina asioitaan. Eikä tule myöskään fyysisessä työssä, jos sairaanhoitaja vain istuskelee kahvihuoneessa ja deittailee puhelimellaan.
Minähän EN €euroila maksa PERKELE!! MARKAT TAKAS KU OLIS JO!!
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Olet ap kateellinen siitä, että ystäväsi on edennyt työelämässä.
Ehkä hänen entinen työpaikkansa olikin kehno, huonosti johdettu ja osaamattomat esimiehet.
Kun hän päässyt työpaikkaan, jossa saa todella näyttää kykynsä ja sen mihin pystyy, hän on alkanut viihtyä töissä.
Ja kenties hänellä ei ole aikaa enää kavereille ja ystäville. Joskus on niin, että menestyäkseeen ja pärjätäkseen työelämässä, täytyy vapaa-ajallakin tehdä töitä sen verran, että pysyy koko ajan uudistusten mukana. Useat myös opiskelevat itsenäisesti vapaa-ajallaan, kehityttyäkseen lisää töissään.
Hyville palkoille ja hyvän työtulokseen ei pääse, näkemättä sen eteen ensin helvetisti vaivaa.
Sitä itse laiskanpulskeat ja vetämättömät työntekijät eivät koskaan käsitä.
Aloitus on provo.
Ei ole provo, vaan totta. Jos et usko, niin sitten et usko. Ei voi mitään.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Nene muualle, kiitos! Ei kiinnosta sinun kiusaamisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Nene muualle, kiitos! Ei kiinnosta sinun kiusaamisesi.
Anteeksi, en tarkoittanut pahaa
Noinhan sitä ura pedataan, juuri noin. Kukaanei arvosta luotettavuutta ja rehellisyyttä, vaan miel7stekemällä ne isoissa organisaatioissa ne kunnon ttöt saadaan. Tämä on minun mielipide.