Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kotivakuutuksesta 250e korvausta rikkoutuneesta televisiosta, ja nyt Kela on vähentänyt täsmälleen saman summan toimeentulotuestani??

Vierailija
10.09.2021 |

Eihän tuo voi olla lain mukainen päätös. Tuo 250e menee television ostoon, eikä mihinkään "peruselämiseen"

Nyt saan siis 250e vähemmän perustoimeentulotukea tässä kuussa kuin olisin saanut ilman tätä onnettomuutta.

Mutta miten Kela voi noin toimia tämän asian suhteen? Ei mene ollenkaan minun oikeustajuni mukaan.

Heidän mielestään minun pitäisi syödä nuo vakuutusrahat ja olla ilman televisiota???

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on tarkoitettu välttämättömään. Televisio ei ole välttämätön.

Vierailija
2/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja selitä tilanne. Joskus ymmärtävät, jos sanot että lähetät todisteen ostosta= ystävän väsäänä tori.fi osto käytetty TV tai oikea osto. Ovat syvältä. Siksi monet käyttävät toista tiliä tai antavat ystävän/sukulaisen tilille laittaa :/ typerä Kela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut, että toimivat noin. Eikö se kuitenkin ole vakuutuspetos, jos menee ne rahat käyttämään muuhun kuin uuden television ostoon?

Vierailija
4/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tv sitten kun sinulla on siihen vara, halvempiakin löytyy. Itse en ole toimeentulotuen asiakas, mutta melko pienituloinen, eikä minulla ole ollut varaa televisiota ostaa. Halpa läppäri koska nykyään kaikki asiat on hoidettava netissä, sillä pystyy myös ohjelmia katsomaan.

Vierailija
5/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kuullut, että toimivat noin. Eikö se kuitenkin ole vakuutuspetos, jos menee ne rahat käyttämään muuhun kuin uuden television ostoon?

Voi äly hoi. Vakuutuskorvaus on todellakin korvaus, ei mikään uuden ostoon tarkoitettu raha.

Vierailija
6/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo Kelan tulkinta on oikein niin sehän tarkoittaisi sitä että kela voisi velvoittaa ihmiset myymään kotoa kaiken mahdollisen ei-välttämättömän.

Jos yrität ensin selvittää tilanteen soittamalla heille ja jos he eivät muuta päätöstä niin tee kirjallinen oikaisuvaatimus. Jos päätös pysyy Kelan omassa lakiosaston käsittelyssä ennallaan niin tee oikaisupyyntö aluehallintovirastoon. Se on ihan ilmaista mutta kestää.

Vierailija
7/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti asiaa kannattaa selvitellä täällä, eikä kelan kanssa.

Vierailija
8/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tulkitsee että sinulla on nyt rahaa 250€ enemmän kuin olisi ellei sitä rahaa olisi tilillesi tullut. Tv on halpa, niitä saa ilmaiseksikin. Olen pienituloisena puolellasi mutta näin tää vaan menee.

Vierailija
9/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin käy myös jos saat korvauksia oikeudesta. Käräjäoikeuden tuomion perusteella olisin saanut 900 euroa kivusta ja särystä. Kysyin Kelasta, että lasketaanko tuo tuloksi. Olisi laskettu.

Ennen Hovin käsittelyä soitin syytetylle (tunsimme entuudestaan) ja kerroin tilanteen hänelle. Syytetty lupasi maksaa 500 pimeästi, jos vahingonkorvaus kaatuu hovissa. Hovioikeudessa en vaatinut enää korvauksia enkä rangaistusta ja sanoin, että olen sopinut asian syytetyn kanssa. Hovioikeus poisti korvauksen ja syytetty piti lupauksensa ja maksoi 500 euroa käteisellä.

Vierailija
10/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sen kuuluukin mennä. Se toimeentulotuki on VIIMEINEN tuki hengissäpysymiseksi. Nyt voit tuon vakuutuskorvauksen käyttää hengissä pysymiseen, niin et tarvitse tuota tukea niin paljoa.

Kannattaisi alkaa laittaa sitä omaa elämää kuntoon pikkuhiljaa...

Vierailija
11/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on väärin. Ihan kuin työttömällä ei olisi mitään oikeuksia edes yrittää elää normaalia elämää vakuutuksineen kaikkineen.

Vierailija
12/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä uusi TV ostamatta.250€ riittää hyvin ruokaan.

Vierailija
13/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun saat jotain yli 50e tuloa laita ne toiselle tilille. voit itse avata tilin tieto siitä ei mene kelaan ellet itse sitä ilmoita. tai joku muu.

Vierailija
14/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sen kuuluukin mennä. Se toimeentulotuki on VIIMEINEN tuki hengissäpysymiseksi. Nyt voit tuon vakuutuskorvauksen käyttää hengissä pysymiseen, niin et tarvitse tuota tukea niin paljoa.

Kannattaisi alkaa laittaa sitä omaa elämää kuntoon pikkuhiljaa...

Et tiedä apn elämästä mitään, kauanko hän on ollut tuen varassa tai mitä kaikkea hän on jo tehnyt elämänsä eteen. Voisit tsempata aidosti eikä tuolla tavalla tympeillä.

Vierailija
15/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin käy myös jos saat korvauksia oikeudesta. Käräjäoikeuden tuomion perusteella olisin saanut 900 euroa kivusta ja särystä. Kysyin Kelasta, että lasketaanko tuo tuloksi. Olisi laskettu.

Ennen Hovin käsittelyä soitin syytetylle (tunsimme entuudestaan) ja kerroin tilanteen hänelle. Syytetty lupasi maksaa 500 pimeästi, jos vahingonkorvaus kaatuu hovissa. Hovioikeudessa en vaatinut enää korvauksia enkä rangaistusta ja sanoin, että olen sopinut asian syytetyn kanssa. Hovioikeus poisti korvauksen ja syytetty piti lupauksensa ja maksoi 500 euroa käteisellä.

olisit vain avannut toisen tilin.. no kaikkea ei voi tietää.

Vierailija
16/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön tarvitsee television? Eikö aika mene työnhakuun?

Ei ole työtön, vaan tt-tuella. Vakuutuksia ei tulisi vähentää tt-tuesta, koska se vähän niinkuin mitätöi koko vakuutuksen idean, eikä se nyt mitään varsinaista "tuloa" ole. Kotivakuutus kuitenkin on pakollinen. Aika epätasa-arvoista touhua jos ei edes omasta vakuutuksestaan saa "hyötyä". Kämppä palaa ja vähennetään vaan tt-tuesta?

Vierailija
17/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen raha tilillä katsotaan tuloksi, jos sitä on yli 50€/kk. Tuollainen summahan on muuten tulottomalle todella suuri, tottakai se käytetään ruokaan ja muihin arkikuluihin eikä osteta uutta televisiota. Jos ei ole mihinkään rahaa, on pakko pärjätä ilman telkkaria tai tyytyä halpaan/ilmaiseen laitteeseen. Olet etuoikeutettu että sinulla on ollut noin kallis tv.

Vierailija
18/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kannattaa sopia niin, että vakuutusyhtiö maksaa sen korvauksen vaikka sinne telkkarikauppaan.

Meillä on lemmikkivakuutus ja vakuutusyhtiö on nyt kaksi kertaa maksanut korvaukset suoraan eläinlääkärille. Me olemme maksaneet vain omavastuun. Jos olisimme maksaneet ensin eläinlääkärille ja ottaneet korvaukset tilille, niin olisimme olleet taloudellisesti todella kusessa.

Vierailija
19/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen toimeentulotukiasiakas ja keskiviikkona meni 120 e baareihin, nyt pitää varmaan viikonloppu olla selvinpäin niin saa jotain ruokaakin ostettua.

Vierailija
20/160 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

seuraavan kerran kun saat jotain yli 50e tuloa laita ne toiselle tilille. voit itse avata tilin tieto siitä ei mene kelaan ellet itse sitä ilmoita. tai joku muu.

tämä kertoo kaiken teistä tukiloisista. Epärehellisiä huijareita olette.

"Tukiloiset" tekevät noin saadakseen edes välillä jotain kivaa itselleen ilman että Kela repii joka lantin heidän selkänahoistaan irti. Ei minua työssäkäyvänä ainakaan häiritse tuo eri tileillä säätäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme