Onko työnhaku oikeasti tällaista nykyään? (Sis linkki). Alan itkemään jos on!
Jäin yllättäen työttömäksi kun työpaikkani (siis firma) myytiin ja uusi omistaja saneerasi pois tietyt avainroolit (halutessaan miehittää ne omilla henkilöillään). Sain toki 6kk ”kädenpuristuksen” mutta siitä huolimatta olen nyt työtön ja etsinyt jo 3kk tuloksetta työtä.
Osaamiseni on hyvää (taloushallinto), on päällikkötason kokemusta, esimieskokemusta yli 15v, CV on aukoton.
Mutta. Mulla on hankala tilanne sillä asun kaupungissa jossa mulla ei ole mitään verkostoa. Joudun asumaan tässä ainakin muutaman vuoden, lähiomaisen hoivan takia.
Kun luin tämän työnhaku-opstuksen niin aloin melkein itkeä. Oikeastiko se on tällaista nykyään? Pitää kommentoida kaikkea twitterissa, tehdä myyvät webbisivut itsestään, tunkea joka kissanrisistiäiseen verkottuakseen? Artikkeli oli jotenkin niin ilkeästi kirjoitettu että tunnen itseni epäkelvoksi muumioksi (olen 44v).
Tässä tää linkki
https://www.ukko.fi/yrittajyyskoulu/tyonhaku-nailla-ohjeilla-saat-unelm…
Onko enää KETÄÄN joka olisi saanut työn ilman suhteita ja ihan perinteisellä hakemuksella?
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Aivan järkyttävää tekstiä, tulin myös vihaiseksi tuosta. Mitä kautta laitat palautetta, voisin myös laittaa. Aivan järkyttävän leimaavaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukiko kukaan tuota linkattua artikkelia? Mä tulin myös vihaiseksi, se oli jotenkin todella alentavasti kirjoitettu. Siis tyyliin jos et tee näin ja noin, syrjäydyt. Tai jos luulet että perushakemus riittää, olet kohta mölkkypajalla vuolemassa pölkkyjä 9e päiväpalkalla.
Mun mielestä tuo ei ollut nokkelaa huumoria. Tuo oli täyttä v*ttuilua. Ihan todella loukkaavaan sävyyn kirjoitettu. Taidan laittaa palautetta asiasta.
Pitäkää nyt turpanne kiinni ja kädet taskuissa. Aivan turha aukoa påätään, jos joku pyrkii antamaan hyviä neuvoja. Niitä tuossa oli, tosin ei kaikille. Teidän ressukoiden tyhmyyden vuoksi jotkut voivat ihan oikeasti kärsiä, kun tällaiset ilmaiset neuontapalstat katoavat. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa osallistua maksullisiin koulutuksiin ja ihan varmasti valtion työnvälitysviranomaiset eivät ole se paras ohjeistaja niille työnhakijoille, joita juuri tuo linkki auttaa parhaiten.
Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä, että eri tyyppisille työnhakijoille/ihmislle sopivat eri tyyppiset metodit, niin silloin on parasta olla hiljaa. Ja silloin muuten saa pysyä työttömänäkin ihan varmasti.
Eritteletkö vielä ne hyvä neuvot, kiitos!
Jossain kohtaa itsekin harkitsin kevytyrittäjyyttä. Ukko.fi oli minulle tutuin brändi. Tuon tekstin jälkeen pakko todeta, että hyvä että vain harkitsin kyseistä toimijaa. Ja että sieltä kyseistä palvelua hakisin vain kuolleen ruumiini yli.
Minä soitin muutama vuosi sitten Ukkoon ja kyselin heidän toiminnastaan. Minulle oli tarjottu urakkaa ulkomailta, ja kartoitin mahdollisuuksia olla herättelemättä entistä yritystäni koomasta. (Herätteleminen oli tuossa tilanteessa mahdotontakin.)
Pienten toimeksiantojen laskutuksessa Ukon ja vastaavien taksa ei tunnu kovin isolta, mutta kun aloin laskea, montako tuhatta euroa Ukko veisi parin-kolmenkymmenentuhannen euron hintaisesta urakasta yhden laskun kirjoittamisesta, oli selvää, että "kevytyrittäjyys" on yritystoiminnan leikkimistä. Paitsi Ukolle, joka paisuu ja pulskistuu.
Tuota tekstiä en ole lukenut enkä tiedä, kannattaako verenpainetta nostattaa uteliaisuuden vuoksi.
Silloin kun tuo Ukko ja pari muuta kevytyrittäjyyspalvelua aloittivat, ne olivat keino kiertää sitä, että työkkäri katsoisi satunnaisen oman työnsä myynnin yrittäjyydeksi ja katkaisisi kaikki tuet. Noiden avulla pystyi siis kasvattamaan myyntiään siihen saakka, että varmistui että laskutus riittää ja sitten siirtymään yrittäjyyteen. Työkkäriin ilmoitettiin tulot ja työtunnit ja niistä sai soviteltua päivärahaa. Korkea laskutushinta oli hyvä diili kun tiesi, ettei satunnainen laskutettu keikka lopettanut koko työttömyysturvaa.
Sittemmin tämä mahdollisuus lopetettiin, koska ilmeisesti oli huono asia, ettö työttömillä oli joku mahdollisuus parantaa omaa tilannettaan.
Niin, osa remontoi rintamamiestalon pilalle, siihen tulee hometta, jos sivuvintit puretaan tai kellarikerrokseen rakennetaan sauna jälkikäteen tai rakennetaan lisäsiipi tai laitetaan lasikuitutapetit.
Kannattaisi ottaa selvää ennenkuin tekee remontteja.
Vierailija kirjoitti:
Niin, osa remontoi rintamamiestalon pilalle, siihen tulee hometta, jos sivuvintit puretaan tai kellarikerrokseen rakennetaan sauna jälkikäteen tai rakennetaan lisäsiipi tai laitetaan lasikuitutapetit.
Pikkuisen kannattaisi rakennuslehtiä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkähän tämä vinkki auttaa vaativiin asiantuntijatehtäviin taloushallinnossa edennyttä ap:tä työllistymään?
Meidän tuttavilla on omakotitalossa vesivahinko, vakuutus ei korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkähän tämä vinkki auttaa vaativiin asiantuntijatehtäviin taloushallinnossa edennyttä ap:tä työllistymään?
Sitä että vaikka ihmiset on töissä niin ei se tarkoita, että he asioita osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekryfirmat ovat usein niitä, jotka keksivät nämä kaikki Linkkari- ja videopakot, tarpeen heittää volttia, ja haalivat yksittäiseen rekryyn 300 henkilöä. Koska jollainhan heidänkin pitää kai päivänsä täyttää.
Hakemukseen meni aina 4 tuntia (kolme eri osaa) ja tämä silti, vaikka copypastena täyttäisikin. Syy kestoon oli myös siinä, että alusta kaatui toistuvasti, heitti ulos kesken jne. joten ei muuta kuin copypeistaamaan uudestaan. Tämä ainakin yhdessä rekryfirmassa joka hoitelee ns. rekrytoivia koulutusohjelmia.
Siellä sitten ensin kaksi tuntia kuunnellaan taas rekryfirman yritysesittelyä. Ensin toki pääsevät tilaisuuden vetäjät esittelemään itsensä tuskaisen pitkästi. Mitä Helvet... Eihän kukaan sinne ole hakemassa.
Sen jälkeen kiusalliset omat esittäytymiset, jokainen vuorollaan. Sitten "verkostoidutaan", eli tehdään joku vaatimustasoltaan yläkoululaiselle sopiva ryhmätehtävä.
Taisin ravata sitkeästi moisissa olikohan kuusi kertaa. Viimeisessä niistä yksi konsulteista erikseen ilmoitti "Ilman LinkedIniä ei ole olemassa." Ilmaisin eriävän mielipiteen, ja kerroin etten moista perusta. Perustelujakin oli käyttää muuta kuin henkilökohtaiset, olihan sen kertainen rekry tietoturvan ammattilaiseksi. Sillä kertaa en päässyt enää edes toiselle kierrokselle. :D
Työkkäri jossain kohtaa taas kyseli, olisiko hyvä vaihtoehto uudelleen työllistymiseen joku rekrytoiva koulutusohjelma. Siinä kohtaa kerroin oman kokemukseni rehellisesti tuosta yhdestä tahosta. Virkailija oli itsekin hyvin hämmentynyt, ja jopa kiitteli vuolaasti palautteesta. Ei nämä tarinat sinne asti usein kai mene. Ja rekryfirma on taasen heille alihankkija. Eli suosittelen olemaan TE-toimiston suuntaan rehellinen, jos kokee vastaavaa.
Ei siitä mitään karenssia tule, josko työnhakija itsekin haluaa mielummin käyttää aikansa työnhakuun, kuin toistuvasti johonkin liibalaabaan.
Sittemmin työllistyin taas, ilman rekrytoivaa koulutusohjelmaa, ja todellakin yhä ilman Linkkariprofiilia.
Tässä kirjoituksessa oli tärkeä kohta ja komppaan sitä täysillä. Antakaa (asiallista) palautetta aina kursseista. TE-toimistoa kiinnostaa ihan oikeasti, jos kurssilla on jotain kehitettävää tai se on kertakaikkisen huono/kummallinen. Uskomatonta ehkä joillekin, mutta siellä on aidosti semmoista väkeä, jotka haluaisivat tarjota työttömille töitä ja hyödyllisiä kursseja. En ole itse siellä töissä jos joku sitä pohtii :)
Ja höpön löpön. Ei niitä kiinnosta niin paljoa että mitään tapahtuisi koska noiden kurssien päämotiivi on "motivoida" eli suomeksi sanottuna vi...uunnuttaa työnhakija työllistymään ihan mihin tahansa, kunhan se päätyy muualle kuin työkkärin listoille edes hetkeksi. Ja tilastot näyttää paremmilta.
Ei nyt pidä ihan paikkaansa. Kyllä siinä rekrytoivassa koulutusohjelmassa ainakin presentaation perusteella oli mukana tunnettujakin yrityksiä. Sellaisia, joihin todellakin olisi kiinnostanut päästä töihin, ja työssäoppia uuteen toimenkuvaan. Siksi sitä rumbaa jaksoin.
Kyseenalainen osuus noissa tuollaisissa on se, että ilmaiseksi harjoittelijaksihan sitä menee, ja aina on olemassa myös tahoja, jotka paikkaavat työvoimatarvettaan niillä ilmaisilla harjoittelijoilla ilman luvattua perehdytystä saati aikomustakaan palkata harjoittelun päätteeksi.
Mutta joo, en minä ainakaan aio koskaan enää tuon erään tahon mikkihiiritilaisuuksiin osallistua. Toivottavasti ei edes alustavaa tarvetta siihen tule.
Rekrytoivaan koulutusohjelmaan sitten taas ei kelpaa kuin ne, jotka pystyy todistamaan ettei oikeastaan tarvitse enää lisäoppia koska nää työntantajat hakee ihan samalla lailla valmista duunaria kuin normaalissakin työnhaussa ja suomen suurtyöttömyydessä hakijoita riittää vaikka rima olisi todella korkealla.
Lähinnä nuo saa halvan ja koulutetun ja useimmiten valmiiksi osaavankin duunarin pariksi vuodeksi ja lisäksi valtio maksaa perehdyttämiskoulutuksen joka normaalisti ja ennen oli firman oma ongelma.
Ei tuommoisiin mitkään aloittelijat tai innokkaat harrastelijat tule valittua ilman vuosien työkokemusta alalta.
Rekrytoivissa TE-hallinnon koulutuksissa pitää nykyisin lähes aina olla se yrityspaikka hankittuna ennen kuin voi edes päästä koko koulutukseen oli tausta melkein mikä hyvänsä. Usein kouluttajat vielä vielä ainakin toivovat että henkilö itse hankkii sen yrityspaikan. Heillä voi olla joitakin valmiita kontakteja, mutta ne eivät mitenkään takaa pääsyä kurssille. Eli tavallaan pitää mennä työhaastatteluun yritykseen (vaikka onkin pelkkä harjoittelupaikka) ja jos yritys näyttää vihreää valoa, niin sitten voi saada paikan kurssille. Esim. Sarasen järjestämät it-koulutukset taitaa nykyisin olla kaikki näitä.
On joitakin poikkeuksiakin kyllä tähän "sääntöön". Esim. Helsingissä Taitotalo järjestää periaatteessa rekrytoivia TE-hallinnon koulutuksia, joihin ei välttämättä vaadita etukäteen mitään yrityspaikkaa, vaan yrityspaikan hankkiminen suoritetaan kurssin yhteydessä ja vaikkei onnistuisi edes hankkimaan koko yrityspaikkaa, saa kurssin kuitenkin suorittaa loppuun.
Mitä helvetin järkeä tässä enää on? Jos työtön löytää vapaan paikan niin senhän pitäisi olla oikea työpaikka, josta maksetaan oikeaa palkkaa. En näe miten tämä poikkeaa tavallisesta rekrytoinnista. Sarasen ja muitten rooli tai antama koulutus on omatoimisesti opeteltavissa. Tärkein oppi tulee työpaikalla eikä poikkea mitenkään työssäoppimisesta. Kyseessä on siis vain kilpailun vääristäminen ilmaisila harjoittelijoilla, ei uusien työpaikkojen luominen.
Sarasella on ollut monta hyvää koulutusta mihin olisin itse halunnut osallistua, ei vielä ole tärpännyt. Eikä taida tärpätä jatkossakaan jos pitää olla paikka valmiina.
Koska tarvitaan se yrityspaikka ja koska yrityksille ei kelpaa kuin ne jotka noi muutenkin rekrytoisivat niin aika turhalta tää systeemi vaikuttaa koska se ei auta niitä joiden olisi oikeasti vaikea työllistyä ilman tuota lisäkoulutusta.
Mutta systeemi jatkuu entisillä nuoteilla koska työkkäri yrittää tehdä itsensä tarpeelliseksi ja ministeriö haluaa että on näytettävissä erilaisia toimenpiteitä vuosiraporttia varten, vaikkei niistä mitään hyötyä olisikaan. Asiathan voi raporteissa aina selitellä parhain päin, kuten monesti nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tuttavilla on omakotitalossa vesivahinko, vakuutus ei korvaa.
Ja ihmiset luulee, että vakuutus korvaa HAH HAH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Aivan järkyttävää tekstiä, tulin myös vihaiseksi tuosta. Mitä kautta laitat palautetta, voisin myös laittaa. Aivan järkyttävän leimaavaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Lukiko kukaan tuota linkattua artikkelia? Mä tulin myös vihaiseksi, se oli jotenkin todella alentavasti kirjoitettu. Siis tyyliin jos et tee näin ja noin, syrjäydyt. Tai jos luulet että perushakemus riittää, olet kohta mölkkypajalla vuolemassa pölkkyjä 9e päiväpalkalla.
Mun mielestä tuo ei ollut nokkelaa huumoria. Tuo oli täyttä v*ttuilua. Ihan todella loukkaavaan sävyyn kirjoitettu. Taidan laittaa palautetta asiasta.
Pitäkää nyt turpanne kiinni ja kädet taskuissa. Aivan turha aukoa påätään, jos joku pyrkii antamaan hyviä neuvoja. Niitä tuossa oli, tosin ei kaikille. Teidän ressukoiden tyhmyyden vuoksi jotkut voivat ihan oikeasti kärsiä, kun tällaiset ilmaiset neuontapalstat katoavat. Kaikilla ei kuitenkaan ole varaa osallistua maksullisiin koulutuksiin ja ihan varmasti valtion työnvälitysviranomaiset eivät ole se paras ohjeistaja niille työnhakijoille, joita juuri tuo linkki auttaa parhaiten.
Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä, että eri tyyppisille työnhakijoille/ihmislle sopivat eri tyyppiset metodit, niin silloin on parasta olla hiljaa. Ja silloin muuten saa pysyä työttömänäkin ihan varmasti.
Jossain kohtaa itsekin harkitsin kevytyrittäjyyttä. Ukko.fi oli minulle tutuin brändi. Tuon tekstin jälkeen pakko todeta, että hyvä että vain harkitsin kyseistä toimijaa. Ja että sieltä kyseistä palvelua hakisin vain kuolleen ruumiini yli.
Minä soitin muutama vuosi sitten Ukkoon ja kyselin heidän toiminnastaan. Minulle oli tarjottu urakkaa ulkomailta, ja kartoitin mahdollisuuksia olla herättelemättä entistä yritystäni koomasta. (Herätteleminen oli tuossa tilanteessa mahdotontakin.)
Pienten toimeksiantojen laskutuksessa Ukon ja vastaavien taksa ei tunnu kovin isolta, mutta kun aloin laskea, montako tuhatta euroa Ukko veisi parin-kolmenkymmenentuhannen euron hintaisesta urakasta yhden laskun kirjoittamisesta, oli selvää, että "kevytyrittäjyys" on yritystoiminnan leikkimistä. Paitsi Ukolle, joka paisuu ja pulskistuu.
Tuota tekstiä en ole lukenut enkä tiedä, kannattaako verenpainetta nostattaa uteliaisuuden vuoksi.
Silloin kun tuo Ukko ja pari muuta kevytyrittäjyyspalvelua aloittivat, ne olivat keino kiertää sitä, että työkkäri katsoisi satunnaisen oman työnsä myynnin yrittäjyydeksi ja katkaisisi kaikki tuet. Noiden avulla pystyi siis kasvattamaan myyntiään siihen saakka, että varmistui että laskutus riittää ja sitten siirtymään yrittäjyyteen. Työkkäriin ilmoitettiin tulot ja työtunnit ja niistä sai soviteltua päivärahaa. Korkea laskutushinta oli hyvä diili kun tiesi, ettei satunnainen laskutettu keikka lopettanut koko työttömyysturvaa.
Sittemmin tämä mahdollisuus lopetettiin, koska ilmeisesti oli huono asia, ettö työttömillä oli joku mahdollisuus parantaa omaa tilannettaan.
Työvoimapolitiikan keskeinen idea on se, että työtön on työkkärin kokonaisvaltaisessa hallinnassa eli joka asialle pitää käydä kysymässä virkailijalta lupa. Tämä tietty monesti vähentää työttömän oma-aloitteisuutta ja aktiivisuutta mutta ei huolta. Työkkäri aktivoi työtöntä pakollisilla turhilla kursseilla ja muilla toimenpiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta on todella siperialainen tässä mielessä. Täällä on liian erilaisia (alkeellisia päättäjiä) ihmisiä, liian erilaisella kulttuurihistorialla ja perimällä. Onko jossain muussa Euroopan maassa näin keskinkertainen meininki?!
Tässä ketjussahan joku kokkarejuntti alapeukuttaa järkeviä kommentteja. Säälittävä tyyppi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja 5 vuoden vastuu, jos myy. Oijoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö takia en saa töitä kun en todellakaan ala brändäämään itseäni pitkin nettiä yms. Sairas maailma. Ja sitten on muka pulaa osaavista työntekijöistä? Katinpskt
Mä oon alkanut havahtua tähän samaan. Mulla on oikeasti todella kovan tason CV ja johtoryhmätasolla ollut yli 10v. Sit tuli uusi tj ja pudotti johtoryhmäläiset ö-mappiin.
En osaa tehdä mitään webbisivuja enkä ala tän takia menemään twitteriin, ja inhoan tuota ylipirteää sosiaalista pazkaa missä kaikki pätee ja nostaa itseään linkedinissä.
Varmaan sit pitää luovuttaa heti kättelyssä ;(
En tiedä olenko vähemmistössä, mutta ne LinkedInissä tehdyt postaukset, jonka tarkoituksena on oman hännän nostaminen, ovat äärimmäisen noloja.
Jos olisin esimiesasemassa ja näkisin työnhakijan postaavan linkedinissä pazkaa niin CV lentäisi roskakoriin.
Ne postaukset aiheuttavat parhaimmillaan myötähäpeän aallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkö takia en saa töitä kun en todellakaan ala brändäämään itseäni pitkin nettiä yms. Sairas maailma. Ja sitten on muka pulaa osaavista työntekijöistä? Katinpskt
Mä oon alkanut havahtua tähän samaan. Mulla on oikeasti todella kovan tason CV ja johtoryhmätasolla ollut yli 10v. Sit tuli uusi tj ja pudotti johtoryhmäläiset ö-mappiin.
En osaa tehdä mitään webbisivuja enkä ala tän takia menemään twitteriin, ja inhoan tuota ylipirteää sosiaalista pazkaa missä kaikki pätee ja nostaa itseään linkedinissä.
Varmaan sit pitää luovuttaa heti kättelyssä ;(En tiedä olenko vähemmistössä, mutta ne LinkedInissä tehdyt postaukset, jonka tarkoituksena on oman hännän nostaminen, ovat äärimmäisen noloja.
Jos olisin esimiesasemassa ja näkisin työnhakijan postaavan linkedinissä pazkaa niin CV lentäisi roskakoriin.
Samaa mieltä. Osa niistä oman hännän nostoista on röyhkeitä, osa vähän tyhmyyksissä tehtyjä puolivahinkoja, ja osa sit sellasia hampaat irvessä väkipakolla tehtyjä koska KUULUU olla sosiaalinen linkedin-kuukkeli ja postata niin maan perkuleesti, että kaikki näkee tässä olevan osajaan.
Sit ne rekrykonsultit oikeasti ajattelee että ”tuossapa kovan luokan osaaja”. Sen aidosti kovatasoisen osaaja, joka ei postaa mitään eikä kehuskele, profiili jää katsomatta.
Tätä helvetin pelleilyä tää nykypäivänä on.
Ja joo, olen juuri yksi erikoisosaaja joka ei päivitä tai kehu tai muutakaan. Ja näköjään sit työtarjouksia tai headhuntersoittoja on turha odotella.
TE-toimistossa on töissä vain sellaiset jotka eivät ole löytäneet mitään muuta paikkaa. Heille valtion suojatyöpaikka, pienellä palkalla, on se mihin he juuri ja juuri kykenevät. Palkkaa tulee se 2k bruttoa kuussa. Tältä pohjalta he lähtevät ohjastamaan dippa-inssejä, ekonomeja tms. miten töitä pitää hakea!
Vähän sama kuin Mestis-pelaaja menisi opettamaan NHL-pelaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sit pitää luovuttaa heti kättelyssä ;(En tiedä olenko vähemmistössä, mutta ne LinkedInissä tehdyt postaukset, jonka tarkoituksena on oman hännän nostaminen, ovat äärimmäisen noloja.
Samaa mieltä. Osa niistä oman hännän nostoista on röyhkeitä, osa vähän tyhmyyksissä tehtyjä puolivahinkoja, ja osa sit sellasia hampaat irvessä väkipakolla tehtyjä koska KUULUU olla sosiaalinen linkedin-kuukkeli ja postata niin maan perkuleesti, että kaikki näkee tässä olevan osajaan.
Sit ne rekrykonsultit oikeasti ajattelee että ”tuossapa kovan luokan osaaja”. Sen aidosti kovatasoisen osaaja, joka ei postaa mitään eikä kehuskele, profiili jää katsomatta.
Ja joo, olen juuri yksi erikoisosaaja joka ei päivitä tai kehu tai muutakaan. Ja näköjään sit työtarjouksia tai headhuntersoittoja on turha odotella.
Nykyajan ideaali työntekijä on (konsulttien mielestä) Alex Stubbmainen elohiiri joka hymyilee kuin hangon keksi ja sättää ja säheltää. Se, että asioiden hoidosta ei tule mitään, on epäoleellista.
Liike on tärkein. Suunnasta ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, olen juuri yksi erikoisosaaja joka ei päivitä tai kehu tai muutakaan. Ja näköjään sit työtarjouksia tai headhuntersoittoja on turha odotella.Nykyajan ideaali työntekijä on (konsulttien mielestä) Alex Stubbmainen elohiiri joka hymyilee kuin hangon keksi ja sättää ja säheltää. Se, että asioiden hoidosta ei tule mitään, on epäoleellista.
tuohon vielä, että oman kokemukseni mukaan näiden MPS:n, Baronan tms. rekrykonsulttien taso ei päätä huimaa. Osasta näkee ihan suoraan, että he ovat rekryssä sen takia kun rahkeet ei riitä muuhunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, olen juuri yksi erikoisosaaja joka ei päivitä tai kehu tai muutakaan. Ja näköjään sit työtarjouksia tai headhuntersoittoja on turha odotella.Nykyajan ideaali työntekijä on (konsulttien mielestä) Alex Stubbmainen elohiiri joka hymyilee kuin hangon keksi ja sättää ja säheltää. Se, että asioiden hoidosta ei tule mitään, on epäoleellista.
Konsultit ne vasta töhöttäjiä onkin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin juuri siinä tilanteessa, jossa jopa TE-neuvoja varoitti minua tekemästä minuuttiakaan työtä ilman vakituista työpaikkaa. Olin ollut toistakymmentä vuotta yrittäjänä, ja minun katsottaisiin hyvin helposti aloittaneen yritystoiminnan uudelleen. Olin käynyt läpi niin kammottavan ja tuhoisan byrokratian päästäkseni yrittäjän statukselta työttömäksi työnhakijaksi, että en jaksa samaa enää ikinä. Siinä kohdassa lähtee nimittäin henki.
Sitä kuitenkin olin tässä sanomassa, että Ukon taksat ovat järjettömät. Jos on kysymys pikkupuuhastelusta, ne ovat OK, mutta jos haluaa ansaita elantonsa ammatinharjoittajana, kannattaa etsiä vähemmän pöyristyttävä vaihtoehto.
Moni on pulassa 10 vuoden sisällä, kun heidät irtisanotaan ja on asuntolainaa. 1,6 miljoonaa eläkeläistä ja asuntoja tulee niin paljon myyntiin ettei tosikaan.
Onko asunnot remontoitu hienosti ulosottoa varten?
Ihmiset ovat ystävällisiä ja remontoivat asuntonsa muita varten.