Mikä saatana teitä lähihoitajia vaivaa!
Ihan sama missä paikassa tekee sijaisuuksia,niin aina löytyy niitä saatanan nirppanokkaläskejäidiootti-lähihoitajia,jotka ei auta,ei neuvo,ei puhu eikä kuuntele. Ihan tosi?!
Hyvänä esimerkkinä tänään,tein päivän sijaisuuden paikassa,jossa en ollut ikinä ollut. Aamulla ketään ei puhunut mitään,ei kertonut päiväohjelmaa,ei asukkaista mitään,ei kysellyt mitää. Asukkaat olivat aivan tuntemattomia minulle,eikä asukkaistakaan kerrottu mitään koko päivän aikana!! Ruokaa jakaessa kysyin mitä ruokaa Matti Meikäläinen syö niin vastaus oli että "mitä veikkaat tuleeko hänelle sose vai ei,jos Matilla ei hampaita ole",haloo mä en koko hlöä ollut nähnyt aamun aikana??
Näitä ko. henkilöitä oli aamuvuorossa 3,kaksi muua (sh) olivat ihania. He kysyivät opinoista (opiskelen ensihoitajaksi,koulun ohella teen keikkaa),lähärit selittivät jostain tiikeritatuoinneista :-D Ootteko te iänikuiset valittajat niin katkeria,että täytyy olla niin vittumainen ettei meidän sijaisten tee mieli ottaa vastaan enää yhtään sijaisuutta?
Tää asia saa mun veren kiehumaan,sillä esimerkiksi keväälllä/kesällä tein samassa paikassa sijaisuutta 4kk putkeen ja sen aikana myös meillä oli joka viikko eri sijaisia. Minä en todellakaan halveksunu lähihoitajia,jotka tekivät keikkaa meillä,vaan otin hyvin heidät vastaan ja kerroin pikaisesti aamulla päivän ohjelman ja autoin ja neuvoin aina.
HUOH!
Kommentit (104)
Outoa. Itse olen lähihoitajaksi keväällä valmistunut ja en ihan nuorimmasta päästä ja teen keikkoja. Minulla on aivan eri käsitykset. Kaikissa paikoissa henkilökunta on ollut todella mukavaa, neuvoja saa kun kysyy ja kaikki on sujunut hyvin. Olen aina tullut erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Koen, että kun suhtautuu asioihin positiivisesti, kunnioittaa kollegoita ja on ahkera, niin kaikki sujuu. Mielestäni oma asenne ratkaisee, miten muut suhtautuvat. Olen pitänyt kaikista työtovereistani, tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ph ja valmistunut 24v sitten. Mielestäni nykypäivänä koulutus ei ole kunnossa. Vaikka meillä oli 2,5 vuotinen koulutus, eli lyhyempi kuin tänä päivänä, niin laatu on nyt huonompaa.
Ja liian monen karvaisesta koulusta valmistutaan lähihoitajaksi. Ihmettelen suuresti, kun ihminen on käynyt ammattikoulun esim. maalarilinjan, niin hän voi kouluttautua lh:si 10 kk aikuiskoulutuksessa.
Tämä on jotakin käsittämätöntä ja ihmettelen miten Super tämän antaa jatkua. Tehy ei anna kouluttautua edes oppisopimuksella, joka on hyvä.
Tuntuu nykyisin, että nuorilla hoitajilla ei ole maalaisjärkeä, tällä en tarkoita kaikkia.
Ja jos työkaveri on naama norsunvitulla, niin kannattaa puhella työkierrosta, niin näkeepähän vähän, miten muualla toimitaan.
Kuule lähäriksi riittäisi puolen vuoden opinnot. Ala-asteen tasoisia oppikirjoja.
Kirjekurssilta valmistuneita amiksia. Elämä pilalla. Se vaivaa.
Eipä kovin asiallista ole tuo oma käytöksesikään.