Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saatana teitä lähihoitajia vaivaa!

Vierailija
20.10.2014 |

Ihan sama missä paikassa tekee sijaisuuksia,niin aina löytyy niitä saatanan nirppanokkaläskejäidiootti-lähihoitajia,jotka ei auta,ei neuvo,ei puhu eikä kuuntele. Ihan tosi?!

Hyvänä esimerkkinä tänään,tein päivän sijaisuuden paikassa,jossa en ollut ikinä ollut. Aamulla ketään ei puhunut mitään,ei kertonut päiväohjelmaa,ei asukkaista mitään,ei kysellyt mitää. Asukkaat olivat aivan tuntemattomia minulle,eikä asukkaistakaan kerrottu mitään koko päivän aikana!! Ruokaa jakaessa kysyin mitä ruokaa Matti Meikäläinen syö niin vastaus oli että "mitä veikkaat tuleeko hänelle sose vai ei,jos Matilla ei hampaita ole",haloo mä en koko hlöä ollut nähnyt aamun aikana?? 

Näitä ko. henkilöitä oli aamuvuorossa 3,kaksi muua (sh) olivat ihania. He kysyivät opinoista (opiskelen ensihoitajaksi,koulun ohella teen keikkaa),lähärit selittivät jostain tiikeritatuoinneista :-D Ootteko te iänikuiset valittajat niin katkeria,että täytyy olla niin vittumainen ettei meidän sijaisten tee mieli ottaa vastaan enää yhtään sijaisuutta?

Tää asia saa mun veren kiehumaan,sillä esimerkiksi keväälllä/kesällä tein samassa paikassa sijaisuutta  4kk putkeen ja sen aikana myös meillä oli joka viikko eri sijaisia. Minä en todellakaan halveksunu lähihoitajia,jotka tekivät keikkaa meillä,vaan otin hyvin heidät vastaan ja kerroin pikaisesti aamulla päivän ohjelman ja autoin ja neuvoin aina. 

HUOH! 

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:48"]

Yleensä jokaisen asukkaan hoitotiedot ovat luettavissa asukkaan tiedostoista.

Ammattitaitoinen sijainen tulostaa koneelta asukkaiden paikkakartan ja siihen merkkaa tärkeimmät asiat, jotka ovat tarpeellista huomioida hoitotyötä tehdessä.

Turhaa on sitten kesken kiireen ruveta itkemään, miten kukakin syö, jos ei raportin aikana ei ole suutansa auki saanut. 

Sijaisia on monenlaisia, toisilla on aivot ja toisilla ei. Toiset tekevät työtä sydämmellään ja toisilla kiiluvat euron kuvat silmissä.

Sinä, tuleva ensihoitaja = taksikuski, miksi tänne valitat kurjaa kohteluasi? Kirjoituksesi antoi ymmärtää, että olet työsi tehnyt täydellisesti niin palautetta osastonhoitajalle suoraan.

[/quote]

Myös vakituisia työntekijöitä on monenlaisia. Sinunlaisiasi, ja sitten niitä mukavia ja ymmärtäväisiä, jotka osaavat asettua toisen ihmisen asemaan ja auttavat.

Vierailija
62/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on vittumaisimmat työkaverit mitä maa päällään kantaa. Valitettavasti olen tämän vuosien varrella huomannut. Ei edes alkeellisimpia käytöstapoja monilla. Onneksi sekaan mahtuu niitä helmiäkin. Mutta suurin osa on valitettavan ikävää porukkaa.

T. th

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 05:58"]

Menkää Norjaan töihin, siellä ihmiset osaa käyttäytyä. Tutuistani on moni lähtenyt. Suomessa on paska ilmapiiri, ihmiset ankeita. 

[/quote]

Kyllä. Ihmiset suunnittelevat itsemurhaa. Vain lähärit jaksavat vuodesta toiseen lyllertää töihin kakkua syömään.

Vierailija
64/104 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi lähärit eivät kelpaa oikein mihinkään. En ole ikinä kuullut lähäristä joka olisi saant kansainvälistä työtä.Tai saattaa olla että päsevät johonkin virolaiseen hoitolaitokseen paskaämpäreitä tyhjentämään.

Vierailija
65/104 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 02:54"]

Mulle tyhmälle lähihoitajalle jäi nyt epäselväksi, haukutaanko tässä ketjussa vakkari lähihoitajia vai yleisesti lähihjoitajia? Koska aika moni näistä haukkujista on itse lähihoitajia.. onko tosiaan niin, että kun valmistut lähihoitajaksi, niin automaattisesti lihot ja jos sinut vakinaistetaan, niin olet vittumainen :D Kaikkea kanssa. Kyllä olen itsekin törmännyt työpaikoissani vittumaisiin, mutta pääasiassa mukaviin työntekijöihin. Ja kokemukseni ja ystävieni kertoman mukaan kumpaakin sorttia pesiytyy ihan joka alalle.

[/quote]

Ei tässä nyt varsinaisesti haukuta, vaan kerrotaan faktat pöytään. Naisvaltainen ala joten mitä muutakaan voi odottaa. Ilmeisesti sinun työpaikalla kuitenkin eri tilanne? Kiva kuulla että jossain on vielä työkavereina normaalia ja ystävällistä porukkaa.

Olin ennen lähihoitajuutta töissä sihteerinä, työkavereinani oli ihan normaaleja ihmisiä. Kukaan ei kytännyt tekemisiäni, minulle puhuttiin kohteliaasti, oli huumoria ja kaikki me työkaverit puhalsimme samaan hiileen. Ikävä kyllä huomasinkin ettei hoitoalalla tämä enää toiminutkaan. Muutama työkaveri tulee joka päivä saatanan vihaisena töihin, silloin ei uskalla edes moikata. Valitetaan töiden määrästä puoli päivää vaikka ilman sitä valitusta ne olisi jo tehty. Neuvoa tai apua ei todellakaan kannata pyytää ja vaikka pyytäisi niin eipä sitä apua saa. Ilmeisesti tämän takia meilläkin keikkalaiset sen muutaman vuoron tekee ja sitten ei enää kuulu/näy. Sana kiertää. Kerran yksi keikkalainen sanoikin että hänelle riittää yksikin kerta kun joku työntekijä alkaa kovistelemaan niin ei enää keikalle tule. Meidän yksikössä niitä saa aika paljon. Muistan ensimmäisen työpäiväni kun minulle sanottiin "voisitko pitää sen turpasikiinni kun mä yritän kirjata."

[/quote]

Siis ihan järkyttävää. Onneksi en ole hoitoalalla. Miten tämä huonotuulisuus sitten kohdistuu potilaisiin? Uskomatonta meininkiä...

Vierailija
66/104 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan totta! Minulle kävi näin: Olin toiminut suuren sairaalan lastenhoitajana pitkään. Minua ja työtäni oli arvostettu ja asiakkaat olivat nähdäkseni useimmiten tyytyväisiä. Joskus toki parkuivat, vaikka kuinka heitä hyvin hoidin. Tyytyväit yleensä viimeistään, kun pääsivät äitinsä tissille. No ajan myötä lastenhoitajia ei enää kuulemma tarvittu sillä osastolla ja ehdotettiin toista hommaa, mutta pitäisi vähän opiskella lisää. Opiskelinpa sitten työn ohessa lähihoitajaksi. Oitis lihoin monta kymmentä kiloa. Siis kilot pullahtivat samalla hetkellä, kun nimike muuttui lähihoitajaksi. Kusi nousi päähän ja minusta tuli veemäinen hoitaja. Kuulin sitten myös, että olen pelkkä pyllyjen pesijä. No sehän vaan minulle sopikin oikeen hyvin, kun koko uudella osastollani ei pyllynpesua tullut vastaan kuin joskus harvoin satunnaisesti. Työnantaja ei tosin hyväksynytkään tätä vauvapalstan määrittämää toimenkuvaa enkä saanut istua koko päivää taukohuoneessa. Piti alkaa tekemään ihan kaikenlaista hoitotyötä. Ja juuri kun olin päässyt kahvihuoneen herkkupullien makuun. Nyt odottelen eläkkeelle pääsyä ja odotellessa kiusaan opiskelijoita. Käväisin kerran sitä entistä osastoa katsomassa. Sairaanhoitajat siellä tuskailivat, kun pitää ehtiä hoitaa niin äidit kuin vauvatkin ja että pieleen meni, kun ei ole enää lastenhoitajia eikä edes lähihoitajia.

Vierailija
68/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lähihoitajien työkäyttäytymisestä mitään mutta ainakin meidän yläasteelta lähihoitajaksi menivät ne jotka eivät päässeet oikein minnekään, polttivat kulmalla tupakkaa ja riehuivat luokissa. Ne taas joilla oli mitään kutsumusta alaan, menivät lukion kautta sairaanhoitajiksi. Eli en ihmettele vaikka sama käytös jatkuisikin heillä vaan.

Vierailija
69/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:30"]

En tiedä lähihoitajien työkäyttäytymisestä mitään mutta ainakin meidän yläasteelta lähihoitajaksi menivät ne jotka eivät päässeet oikein minnekään, polttivat kulmalla tupakkaa ja riehuivat luokissa. Ne taas joilla oli mitään kutsumusta alaan, menivät lukion kautta sairaanhoitajiksi. Eli en ihmettele vaikka sama käytös jatkuisikin heillä vaan.

[/quote]

Sepä se. Tuntuu olevan paikka, johon hakeutuu peruskoulun pahimmat pissis-luuserit. Siksi itseänikin pelottaa, millaista hoitoa nuo sitten antavat tuolla laitoksissa. Kiireestä valittamiseenkin suhtaudun varauksella, koska noille tyypeille ei ole koskaan elämässä mikään maistunut ja kaikki tekeminen on ollut vaikeaa, niin kai ne saa stressin pienestäkin työmäärästä. Lisäksi tuo pohjaton laiskuus ja yksinkertaisuus yhdistetään siihen, että joutuu siellä töissä sentään jotain tekemään, niin sitten aletaan kaltoinkohdella potilaita, kun ollaan niin ahdistuneita...

Vierailija
70/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:27"]

Ihan sama missä paikassa tekee sijaisuuksia,niin aina löytyy niitä saatanan nirppanokkaläskejäidiootti-lähihoitajia,jotka ei auta,ei neuvo,ei puhu eikä kuuntele. Ihan tosi?!

Hyvänä esimerkkinä tänään,tein päivän sijaisuuden paikassa,jossa en ollut ikinä ollut. Aamulla ketään ei puhunut mitään,ei kertonut päiväohjelmaa,ei asukkaista mitään,ei kysellyt mitää. Asukkaat olivat aivan tuntemattomia minulle,eikä asukkaistakaan kerrottu mitään koko päivän aikana!! Ruokaa jakaessa kysyin mitä ruokaa Matti Meikäläinen syö niin vastaus oli että "mitä veikkaat tuleeko hänelle sose vai ei,jos Matilla ei hampaita ole",haloo mä en koko hlöä ollut nähnyt aamun aikana?? 

Näitä ko. henkilöitä oli aamuvuorossa 3,kaksi muua (sh) olivat ihania. He kysyivät opinoista (opiskelen ensihoitajaksi,koulun ohella teen keikkaa),lähärit selittivät jostain tiikeritatuoinneista :-D Ootteko te iänikuiset valittajat niin katkeria,että täytyy olla niin vittumainen ettei meidän sijaisten tee mieli ottaa vastaan enää yhtään sijaisuutta?

Tää asia saa mun veren kiehumaan,sillä esimerkiksi keväälllä/kesällä tein samassa paikassa sijaisuutta  4kk putkeen ja sen aikana myös meillä oli joka viikko eri sijaisia. Minä en todellakaan halveksunu lähihoitajia,jotka tekivät keikkaa meillä,vaan otin hyvin heidät vastaan ja kerroin pikaisesti aamulla päivän ohjelman ja autoin ja neuvoin aina. 

HUOH! 

[/quote]

Oon törmänny samaan ilmiöön. Monelle (nais)lähärille on tärkeämpää se, että saa rauhassa keskittyä niihin omiin juttuihin siellä töissä, kuten laahusteluun, kahvitaukoihin, työkavereihin, älypuhelimeen jne. Potilaat ja innokkaat sijais-/keikkahoitajat ja opiskelijat on vaan ärsyttäviä vaatimuksineen. Noin sen ei pitäisi olla, ja mielestäni tuollaiset vakkarit sais lakata olemasta alalla kokonaan. Se työpaikka kun vois olla oikeesti sellaisen, jota kiinnostaa ne potilaat ja niiden hyvinvointi.

Lähäreitä koulutetaan ilmeisesti aivan liikaa ja liian heppoisin perustein.

Vierailija
71/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo epäkohteliaisuus ja suoranainen ilkeys oli syynä siihen, miksi jätin hoitajan työni ja luin itseni insinööriksi. Nyt työskentelen miesvaltaisella alalla ja aina autetaan toisiamme eikä kukaan pyri nolaamaan työkaveria, kuten hoitsuilla on tapana.

Nim. Ei koskaan enää hoitsuhommiin

Vierailija
72/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä akka on lähihoitaja ja aina saan kulla miten kummallinen se uusi sijainen on. Ei tajua edes yksinkertaisia perusasioita. Yleensä vaan myöntelen enkä ota kantaa akkojen kummalliseen käytökseen. Tämänkaltaiset ongelmat ovat melkein aina vain naisvaltaisella alalla.

Vierailija
73/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:46"]

Hoitoala on kyllä ihmeellinen! En ole missään muualla nähnyt aikuisten ihmisten ottavan hysteerisiä itkupotkuraivareita, vittuilevan ja karjuvan toisilleen päin naamaa, tuhahtelevan ja soittavan suutaan niin kuin hoitoalalla. Kirurgian osastot ja päivystykset pahimpia (Hakeuduttu itselle liian stressaavaan työhön? Ehkä näille aloille hakeutuu vähän "kovempia" ihmisiä, joita ei kiinnosta hoivaaminen tai ihmisten kanssa seurustelu, ehkä tällaiset luonteet sitten helpommin kolisevat yhteen?), psykiatrialla, kuntoutuspuolella, vanhainkodeissa oman kokemukseni mukaan leppoisinta.

[/quote]

Ei ilmeisesti hoitoalalla osata yhtään ajatella, että työminä ja vapaa-aikaminä on eri henkilöt, ja että tuossa ollaan asiakaspalvelutehtävässä.

Jos kuulisin tuollaisesta käytöksestä omien alaisteni keskuudessa, saattaisi olla irtisanomisen paikka.

Vierailija
74/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:02"]

Meillä akka on lähihoitaja ja aina saan kulla miten kummallinen se uusi sijainen on. Ei tajua edes yksinkertaisia perusasioita. Yleensä vaan myöntelen enkä ota kantaa akkojen kummalliseen käytökseen. Tämänkaltaiset ongelmat ovat melkein aina vain naisvaltaisella alalla.

[/quote]

Joka työpaikassa on omat tapansa toimia, eikä varmaan voida olettaa, että kukaan perehdyttämättä tietäisi kaikesta kaiken.

Vierailija
75/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 02:35"]

Eipä olekaan aikoihin täällä ollut lähihoitajienmollausketjuja, että oli jo aikakin.  Mitäpä siihen sitten lisäämään, kaikki me lähihoitajat ollaan ihan paskoja ja turhia.

[/quote]

Mietipä siitä, että miten moni lähihoitaja on ollut ammatissaan huono, miten pitkälle se kantaa ja keille se näkyy.

Mutta ole toki tässä se viaton uhri, jonka ei jatkossakaan tarvitse miettiä, että miten voisi toimia paremmin.

Vierailija
76/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:04"]

Haista sinä muka-ensihoitaja p***a. Tiesitkö että ei ole olemassa virallista ammattinimikettä ensihoitaja!? Olet tavallinen ääshoo. Tästä huolimatta sulla oli myös pointti. Paskamaisia vakkareita! En kylläkään usko että lähihoitajuudella on merkitystä.

[/quote]

Olet vissiin lähihoitaja? Vaikutat juuri ap:n kuvailemalta tyypiltä, joka katsoo keikkalaisia nokan varttaan pitkin, tuhahtelee, näsäviisastelee ja pimittää tietoa!

Perehdyttäminen kuuluu kaikille! Myös lähihoitajille, mutta eiväthän he mitään erinomaisuudelleen (vittumaisuudelleen) voi? 

Vierailija
77/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap. asenne kohdallaan ja se näkyy jo.

Vierailija
78/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 19:19"]

Eiköhän se työ ole ihan tarpeeksi raskasta ihan ilman jonkun sijaisen opastamista ja kädestäpitelyä siinä työn lomassa.

[/quote]

Kun kyse ei ole siitä työntekijän työn raskaudesta, vaan siitä potilaan saamasta hoivasta ja potilasturvallisuudesta. Jokaisella potilaalla on oikeus saada hoitoa ihmiseltä, joka tietää mitä tekee. Minusta tämä juuri on hoitoalan suuri ongelma; ollaan unohdettu minkä vuoksi töissä ollaan. Potilasta varten. Ne omat hankalat hetket pitäisi purkaa jotenkin muuten kuin maksattamalla niitä viimekädessä potilaalla.

[/quote]

Sulla on tossa ihan helvetin hyvä pointti.

Vierailija
79/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:04"]Haista sinä muka-ensihoitaja p***a. Tiesitkö että ei ole olemassa virallista ammattinimikettä ensihoitaja!? Olet tavallinen ääshoo.

Tästä huolimatta sulla oli myös pointti. Paskamaisia vakkareita! En kylläkään usko että lähihoitajuudella on merkitystä.
[/quote]

Heh! Et näköjää tiedä koulutusasioista tuon taivaallista, vai oletko vain katkera kun et päässytkään opiskelemaan ENSIHOITAJA AMK tutkintoa? Eikö kunto riittänykää? ;)

Vierailija
80/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:27"]

HUOH! 

[/quote]

Kyllä tätä on muillakin aloilla ja paikoissa. Vasta olin palvelualan paikassa jossa ei ollut perehdytystä mihinkään eikä kerrottu edes mistä löytyvät varastot ja niiden avaimet. Silti tehtäviisi kuuluu täyttää varastosta hyllyjä ja muistaa tarjouksia kaupata kaikille vaikket tiedä edes millaisia tarjouksia on meneillään. Vittuillaan ja nolataan vaan asiakkaan silmien edessä jos ei tiedä millainen kaasupullo kuuluu vaihtaa hänelle. Itsellä tämän tapaiset paikat on olleet melkein joka paikassa enemmän tai vähemmänjoten kai mulla on vaan huono tuuri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi