Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saatana teitä lähihoitajia vaivaa!

Vierailija
20.10.2014 |

Ihan sama missä paikassa tekee sijaisuuksia,niin aina löytyy niitä saatanan nirppanokkaläskejäidiootti-lähihoitajia,jotka ei auta,ei neuvo,ei puhu eikä kuuntele. Ihan tosi?!

Hyvänä esimerkkinä tänään,tein päivän sijaisuuden paikassa,jossa en ollut ikinä ollut. Aamulla ketään ei puhunut mitään,ei kertonut päiväohjelmaa,ei asukkaista mitään,ei kysellyt mitää. Asukkaat olivat aivan tuntemattomia minulle,eikä asukkaistakaan kerrottu mitään koko päivän aikana!! Ruokaa jakaessa kysyin mitä ruokaa Matti Meikäläinen syö niin vastaus oli että "mitä veikkaat tuleeko hänelle sose vai ei,jos Matilla ei hampaita ole",haloo mä en koko hlöä ollut nähnyt aamun aikana?? 

Näitä ko. henkilöitä oli aamuvuorossa 3,kaksi muua (sh) olivat ihania. He kysyivät opinoista (opiskelen ensihoitajaksi,koulun ohella teen keikkaa),lähärit selittivät jostain tiikeritatuoinneista :-D Ootteko te iänikuiset valittajat niin katkeria,että täytyy olla niin vittumainen ettei meidän sijaisten tee mieli ottaa vastaan enää yhtään sijaisuutta?

Tää asia saa mun veren kiehumaan,sillä esimerkiksi keväälllä/kesällä tein samassa paikassa sijaisuutta  4kk putkeen ja sen aikana myös meillä oli joka viikko eri sijaisia. Minä en todellakaan halveksunu lähihoitajia,jotka tekivät keikkaa meillä,vaan otin hyvin heidät vastaan ja kerroin pikaisesti aamulla päivän ohjelman ja autoin ja neuvoin aina. 

HUOH! 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:46"]

Hoitoala on kyllä ihmeellinen! En ole missään muualla nähnyt aikuisten ihmisten ottavan hysteerisiä itkupotkuraivareita, vittuilevan ja karjuvan toisilleen päin naamaa, tuhahtelevan ja soittavan suutaan niin kuin hoitoalalla. Kirurgian osastot ja päivystykset pahimpia (Hakeuduttu itselle liian stressaavaan työhön? Ehkä näille aloille hakeutuu vähän "kovempia" ihmisiä, joita ei kiinnosta hoivaaminen tai ihmisten kanssa seurustelu, ehkä tällaiset luonteet sitten helpommin kolisevat yhteen?), psykiatrialla, kuntoutuspuolella, vanhainkodeissa oman kokemukseni mukaan leppoisinta.

[/quote]

Ei ilmeisesti hoitoalalla osata yhtään ajatella, että työminä ja vapaa-aikaminä on eri henkilöt, ja että tuossa ollaan asiakaspalvelutehtävässä.

Jos kuulisin tuollaisesta käytöksestä omien alaisteni keskuudessa, saattaisi olla irtisanomisen paikka.

[/quote]

Itse haaveilin ja hain hoitoalalle opiskelemaan ja vielä miehenä mutta varasijalle jäi tänä vuonna. Näitä palstoja ja kokemuksia lukiessa on kuitenkin alkanut mietityttämään haluanko alalle enää vai suuntaisiko muihin hommiin

Vierailija
82/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi yleistää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 19:46"]

Hoitoala on kyllä ihmeellinen! En ole missään muualla nähnyt aikuisten ihmisten ottavan hysteerisiä itkupotkuraivareita, vittuilevan ja karjuvan toisilleen päin naamaa, tuhahtelevan ja soittavan suutaan niin kuin hoitoalalla. Kirurgian osastot ja päivystykset pahimpia (Hakeuduttu itselle liian stressaavaan työhön? Ehkä näille aloille hakeutuu vähän "kovempia" ihmisiä, joita ei kiinnosta hoivaaminen tai ihmisten kanssa seurustelu, ehkä tällaiset luonteet sitten helpommin kolisevat yhteen?), psykiatrialla, kuntoutuspuolella, vanhainkodeissa oman kokemukseni mukaan leppoisinta.

[/quote]

Ei ilmeisesti hoitoalalla osata yhtään ajatella, että työminä ja vapaa-aikaminä on eri henkilöt, ja että tuossa ollaan asiakaspalvelutehtävässä.

Jos kuulisin tuollaisesta käytöksestä omien alaisteni keskuudessa, saattaisi olla irtisanomisen paikka.

[/quote]

Itse haaveilin ja hain hoitoalalle opiskelemaan ja vielä miehenä mutta varasijalle jäi tänä vuonna. Näitä palstoja ja kokemuksia lukiessa on kuitenkin alkanut mietityttämään haluanko alalle enää vai suuntaisiko muihin hommiin

[/quote]

Miehiä se kanalauma palvoo, joten siitä vaan. Kaikki tulee syömään sun kädestä ja tappelemaan sun huomiosta.

Vierailija
84/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tota tapahtuu muillakin aloilla, vakkarit vissiin huolissaan omasta asemasta ja pelkää, että sijainen vie hänen paikkansa. Sit kateellisena päätä auotaan, yritetään tällä käytöksellä osoittaa, että mä olen ollut ennen sua ja minähän määrään, siis todella keskenkasvuista käytöstä.

Vierailija
85/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 16:52"]

Ja tota tapahtuu muillakin aloilla, vakkarit vissiin huolissaan omasta asemasta ja pelkää, että sijainen vie hänen paikkansa. Sit kateellisena päätä auotaan, yritetään tällä käytöksellä osoittaa, että mä olen ollut ennen sua ja minähän määrään, siis todella keskenkasvuista käytöstä.

[/quote]

Erääseen paikkaan pyydettiin minua tekemään keikkaa, kun heillä on kamala pula sijaisista. No, soitin esimiehelle ja tarjosin itseäni. Ensin suhtautuminen oli ihan hyvä, mutta eräs pitkää lomitusta tekevä lh nähtävästi pelkäsi paikkansa puolesta ja oli valehdellut koulutuksestani paikkaan. Tylysti minulle ilmoitettiin, etten ole paikkaan pätevä.

Ainoa vain, että olen ns. ylikoulutettu kyseiseen paikkaan ja paljon pätevämpi, kuin tämä lähäri ja huomattavan pitkä työkokemus alalta alla. Nyt sitten tutut kiroavat, kun tekevät kahta vuoroa peräkkäin, kun heiltä on tämä kyseinen lähäri mustamaalannut muitakin sijaisia.

Vierailija
86/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meni kyllä ohi aiheen, mutta muutamia vuosia sitten kun olin Haartmanin sairaalassa vierailulla, niin suunnilleen kaikki käytävillä tepastelevat hoitajat olivat läskejä (siis TODELLA ylipainoisia),, pitäisi kyllä laihduttaa. Lähäreistä tuskin oli kyse. Te tapatatte turhaan potilaitanne ulkonäöllänne, jos joku on henkihieverissä ja hoitajana joku norsu, niin heikkoina hetkinä monet varmaan tuumivat että parempi on luovuttaa..
T. mies.

Vierailija
87/104 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 02:54"]

Mulle tyhmälle lähihoitajalle jäi nyt epäselväksi, haukutaanko tässä ketjussa vakkari lähihoitajia vai yleisesti lähihjoitajia? Koska aika moni näistä haukkujista on itse lähihoitajia.. onko tosiaan niin, että kun valmistut lähihoitajaksi, niin automaattisesti lihot ja jos sinut vakinaistetaan, niin olet vittumainen :D Kaikkea kanssa. Kyllä olen itsekin törmännyt työpaikoissani vittumaisiin, mutta pääasiassa mukaviin työntekijöihin. Ja kokemukseni ja ystävieni kertoman mukaan kumpaakin sorttia pesiytyy ihan joka alalle.

[/quote]

Ei tässä nyt varsinaisesti haukuta, vaan kerrotaan faktat pöytään. Naisvaltainen ala joten mitä muutakaan voi odottaa. Ilmeisesti sinun työpaikalla kuitenkin eri tilanne? Kiva kuulla että jossain on vielä työkavereina normaalia ja ystävällistä porukkaa.

Olin ennen lähihoitajuutta töissä sihteerinä, työkavereinani oli ihan normaaleja ihmisiä. Kukaan ei kytännyt tekemisiäni, minulle puhuttiin kohteliaasti, oli huumoria ja kaikki me työkaverit puhalsimme samaan hiileen. Ikävä kyllä huomasinkin ettei hoitoalalla tämä enää toiminutkaan. Muutama työkaveri tulee joka päivä saatanan vihaisena töihin, silloin ei uskalla edes moikata. Valitetaan töiden määrästä puoli päivää vaikka ilman sitä valitusta ne olisi jo tehty. Neuvoa tai apua ei todellakaan kannata pyytää ja vaikka pyytäisi niin eipä sitä apua saa. Ilmeisesti tämän takia meilläkin keikkalaiset sen muutaman vuoron tekee ja sitten ei enää kuulu/näy. Sana kiertää. Kerran yksi keikkalainen sanoikin että hänelle riittää yksikin kerta kun joku työntekijä alkaa kovistelemaan niin ei enää keikalle tule. Meidän yksikössä niitä saa aika paljon. Muistan ensimmäisen työpäiväni kun minulle sanottiin "voisitko pitää sen turpasikiinni kun mä yritän kirjata."

Vierailija
88/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan sinulle eräälle: ensihoitaja on virallinen tutkintonimike ensihoidon koulutusohjelmasta valmistuvalle. Koska samalla saadaan myös sairaanhoitajan pätevyys, Valviran paperereissa ollan sairaanhoitajia.

Vierailija
89/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Aina lähärit ja muut valittavat, miten kiire on! Ja sitten kun tulee auttavia käsiä, niin veetuillaan. En ole sote-alalla, mutta itse aina otan ilolla vastaan auttavat kädet. Enkä ole edes itsekään vakkari. Hoidan vaan oman hommani hyvin, niin ei mua kukaan syrjäytä tältä paikalta :)

Vierailija
90/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No VALTION SAATANA tietenkin!

T. KOKOOMUSNUORI

Vierailija
91/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 18:11"]

Tiedoksi vaan sinulle eräälle: ensihoitaja on virallinen tutkintonimike ensihoidon koulutusohjelmasta valmistuvalle. Koska samalla saadaan myös sairaanhoitajan pätevyys, Valviran paperereissa ollan sairaanhoitajia.

[/quote]

Ensihoitaja nimikettä voi kuitenkin käyttää muukin kuin em. koulutuksen saanut. 

Vierailija
92/104 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä pakko kommentoida itsekin lh-keikkailijana... Olen itse erittäin ulospäinsuuntautunut ja positiivinen ihminen, joten menen kaikkiin paikkoihin ilman ennakkoluuloja vaikka huhut ovatkin saattaneet varoittaa etukäteen. Aamulla kun menen paikan päälle tervehdin kaikille ja esittelen itseni. Valitettavasti saan huomata ettei osa edes tervehdi takaisin, saattaa mulkasta ja katsoa päästä varpaisiin. En kuitenkaan anna sen pilata päivääni vaan jatkan ihan normaalisti hommia.

Muutaman kerran olen saanut erittäin huonoa kohtelua. Mm. Järvenpäässä eräässä päiväkodissa tarjouduin menemään vahtimaan lapsia nukkariin sillä minulla ei ollut mitään tekemistä ja ajattelin vakituisen henkilön haluavan tehdä omia juttuja. Tämä vakkari sitten sanoikin ettei minulla ole asiaa nukkariin ja pyysi itseäni odottamaan oven takana. Näin sitten ovessa olevasta pienestä ikkunasta että itse vakkari nukkui 2 tuntia lasten kanssa ja itse odotin tylsyyttäni tuolilla istuen oven takana. En ymmärrä miksi en saanut tulla samaan huoneeseen edes? Muutama muukin äkäinen työkaveri tuli päiväkodissa kohdattua.

Tällä hetkellä teen eri palvelutaloissa Helsingin alueella. Muutamia huomioita olisin kyllä toivonut työkavereilta. Esim. menin ensimmäistä kertaa eräälle osastolle keikalle ja autoin yhtä mummoa riisuuntumisessa. Mummo ei saanut itse kenkiä pois jalasta joten avustin ja samalla mummo alkoi hakkaamaan nyrkeillä päähäni. Kerroin tästä sitten vakkari työkavereille ja he vain naureskelivat ja kommentoivat että se on aina tommonen. Sanoin sitten työkavereille että olisi fiksua varoittaa etukäteen jos arvaamatonta agressiivisuutta tai että se lukisi edes tiedoissa, siihenkin vain naureskeltiin? Hieman erikoista.

Mutta suurin osa vakkareista on kuitenkin ottanut itseni hyvin vastaan ja osannutkin neuvoa. Olen vain huomannut ettei kaikilla ihmisillä ole kykyjä muiden ohjaamiseen tai neuvontaan jos ovat esim. arkoja, ujoja tai sitten voi olla monia muita syitä. Sitten vain pitää ottaa rohkeesti hommat omiin käsiin ja käyttää maailasjärkeä. Ja kyllähän aina vastataan kun rohkeasti kysyy, jos ei saa ensimmäisellä kerralla vastausta niin sitten vain uudestaan!

Vierailija
93/104 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennekysymys varmasti!

Vierailija
94/104 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:26"]

Outoa. Itse olen lähihoitajaksi keväällä valmistunut ja en ihan nuorimmasta päästä ja teen keikkoja. Minulla on aivan eri käsitykset. Kaikissa paikoissa henkilökunta on ollut todella mukavaa, neuvoja saa kun kysyy ja kaikki on sujunut hyvin. Olen aina tullut erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Koen, että kun suhtautuu asioihin positiivisesti, kunnioittaa kollegoita ja on ahkera, niin kaikki sujuu. Mielestäni oma asenne ratkaisee, miten muut suhtautuvat. Olen pitänyt kaikista työtovereistani, tavalla tai toisella.

[/quote]

Ohi ehkä aiheen, en ole hoitoalalla tai tiedä siitä mitään mutta mielestäni kommenttisi on toisaalta vähän hassu. Kirjoitat omia kokemuksiasi, mutta teksti antaa ymmärtää että syy huonoon kohteluun on aloittajassa. Aina kun ei auta se että on ahkera ja positiivinen sekä muita kunnioittava, hyvin usein silti tulee lunta tupaan. Valitettavaa kyllä, mutta monet aikuisetkin ovat työelämässä yhteistyökyvyttömiä sekä huonokäytöksisiä. Olen kahdessa työpaikassa saanut osakseni vähän tylyä käytöstä, vaikka itse olen aina ystävällinen ja kiltti kaikille. Että ei se aina ole itsestä kiinni miten muut kohtelevat, se on vähän sama kuin syytettäisiin kiusauksen uhrejakin siitä että kiusaaminen on heidän vika, aivan kuin tylyä käytöstä kohdanneita siitä että se tylyys johtuu heistä. Sinulla voi olla positiivisia kokemuksia mutta miksi olisi outoa, että monella muulla voi olla negatiivisiakin? En tiedä lähihoitajan ammatista mitään, mutta eikö jonkinlaista empatiaa ja ymmärrystä voisi olla kanssaihmisiä kohtaan, luulisi lähihoitajankin ymmärtävän vähän edes ihmisen psyykestä ja siitä miten maailma toimii? Omat kokemukset kun eivät tee toisten kokemuksista outoja.

Vierailija
95/104 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olekaan aikoihin täällä ollut lähihoitajienmollausketjuja, että oli jo aikakin.  Mitäpä siihen sitten lisäämään, kaikki me lähihoitajat ollaan ihan paskoja ja turhia.

Vierailija
96/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä päättelet, ettäkyse ei voinut olla lähäreistä? Mistä sä tiedät, etä kyse ei ollut esim. laitoshuoltajista?

Vierailija
97/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisena läskilähihoitajana yritän ymmärtää molempia.

Sijainen kysy ja kysy ja kysy mitä kuuluu tehdä ja  kysy taas mihin mä meen ja millainen on se Martti kun en ennestään tunne.

Vakituista ymmärrän kun tietää että hommat hoituu nopeammin kun kaverina on toinen vakituinen kuin sijainen joka ei tiedä talon tapoja. Jossain vaiheessa aamua kun aina on kiire vaikka kiirettä ei olisikaan. Vituttaahan se ja jos läskilähihoitaja ei  osaa käyttäytyä, ei se päivän ollut sijainen tule toisten ja sitten tulee seuraava ja pahempi v..tus kierre on valmis, kun sijaiset vielä kertoo että sielä on se vaihdevuosinen läskilähihoitaja, kuka sinne menis kun sielä on paha olla, sijaiset on sitten aina vaan surkeampia suoraan kadulta reväistyjä ohikulkijoita ja läskilähihoitaja aina vaan v..mäisempi.

Sijainen kasvata paksumpi nahka ja kysyvämpi suu joka hymyilee vaan meille läskeille ja me koitetaan muistaa vuoronpäätteeksi kiittää että tulit.

Vierailija
98/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:04"]

Tää meni kyllä ohi aiheen, mutta muutamia vuosia sitten kun olin Haartmanin sairaalassa vierailulla, niin suunnilleen kaikki käytävillä tepastelevat hoitajat olivat läskejä (siis TODELLA ylipainoisia),, pitäisi kyllä laihduttaa. Lähäreistä tuskin oli kyse. Te tapatatte turhaan potilaitanne ulkonäöllänne, jos joku on henkihieverissä ja hoitajana joku norsu, niin heikkoina hetkinä monet varmaan tuumivat että parempi on luovuttaa.. T. mies.

[/quote]

Toi pitää kyllä paikkansa, luepa SUPERin lehteä ja katsele kuvia ihan hirvittävän ylipainoista väkeä on juuri lähihoitajissa, vaikuttaako sitten raskas vuorotyö ja alempi koulutustaso vai mikä?

Itsekin läski ja lh

Vierailija
99/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus täälläkin. Mutta näitä k-päitä on sairaanhoitajissa ja lääkäreissäkin. Olin järkyttynyt, kun aloitin sh-opinnot. Eka harjoittelu oli suorastaan shokki. Juuri tuota tapahtui, ettei kukaan voinut neuvoa, kun pyysi apua. Odotettiin vaan, että mokaan, jotta pääsee arvostelemaan = huutamaan virheistä. Nimenomaan vanhustenhoidossa ja päiväkodissa oli tuollaista vittumaista käytöstä. Esim. kirran ja sisätautien harjoittelussa oltiin enimmäkseen mukavia ja asiallisia kiireestä huolimatta.

Vierailija
100/104 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista meininkiä kuin ravintolassa, minne menet vuokratyöläisenä. Työkaverit on kuin suoraan saatanasta. Vain yhdessä paikassa 11:sta oli mukavia työntekijöitä. Onneksi tuota ei tarvitse enää tehdä, kylmänväreet meni kun muistin kaiken tuon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi