Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oulu

Vierailija
20.10.2014 |

Kiinnostaisi tietää, onko muilla samanlaisia kokemuksia oululaisista ihmisistä. Oman kokemuksen mukaan täällä nimittäin asuu lähes poikkeuksetta tylyjä ihmisiä. Rappukäytävässä jos erehdyt moikkaamaan, vastaantulija kääntää pään pois tai katsoo vain tylysti eikä vastaa. Yleensäkin jos erehdyt puhumaan vieraalle ihmiselle, se katsoo että mitä sää mulle puhut..

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman, että vaihtelee tosi paljon taloyhtiöittäin. Joissakin taloyhtiöissä oon yksinäni saanut moikkailla (muuallakin ku Oulussa), toisessa saanut naapureista elinikäisiä ystäviä.

Vierailija
42/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai oululaiset puolustelee itseään ja kaupunkiaan, kuten 39. Se on luonnollista. Mulla ei ole mitään syytä mollata Oulua, mutta ero ihmisten luonteessa verrattuna keskisuomalaisiin on suuri. Pohjoispohjalaiset kaverini huomaavat meillä käydessään välittömästi saman. Samoin minä näen eron käydessäni heidän luonaan. Esim. kauppojen kassat ja toiset asiakkaat juttelevat ja hymyilevät Keski-Suomessa selvästi enemmän. Poikkeuksia tietenkin on, mutta keskimäärin se on näin. Terv. Se Keski-Suomeen muuttanut 34.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

T

Vierailija
44/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
45/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/65 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin etelään 3 kuulaudessa paremmin kuin Ouluun 16 vuodessa

Vierailija
47/65 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
48/65 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin Oulusta kuusi vuotta siellä astuttuani Keski-Suomeen, alkoi ihan uusi elämä. En tajunnut Oulun ankeutta ennen kuin sain vertailukohtaa. Olen kotoisinkin Pohjois-Pohjanmaalta. Keskisuomalaiset ovat ihanan avoimia, ystävällisiä ja auttavaisia. Olisi kova isku joutua takaisin Oulun henkiseen ja fyysiseen kylmyyteen. :(

Vierailija
49/65 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä Oulussa kun menet bussiin, kuski ei edes katso sinua päin. Pari kertaa moikkasin mutta sitten luovutin kun ei ollut kuskin puolelta mitään reaktiota..

Vierailija
50/65 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset ovat erittäin ystävällisiä ja harvinaisen avoimia ihmisiä :)

Suomi on niin vähälukuinen maa, että kaikissa isommissakin kunnissa, Helsinki mukaan lukien, ollaan sisäänpäin lämpiäviä ja kyräillään tunkeilijoita.

En nyt ole ehtinyt ihan joka kaupungissa ja kunnassa asumaan, kuten joku täällä tulee kohta saivartelemaan, mutta jonkinlainen otos on ehtinut karttua. Itä- ja Keski-Suomessa sekä Oulun seudulla ihmiset ovat helpommin lähestyttäviä ja avoimempia kuin esim. Varsinais-Suomessa, Pohjanmaalla tai pääkaupunkiseudulla. Tampereen seutu ja Pirkanmaa jää johonkin tuohon välimaastoon. Lapista en osaa sanoa.

Harmittavaa kyllä, usein ne oman paikkakuntalaiset ovat niitä pahimpia oman pesän moittijoita, ei osata nähdä mitään hyvää. En ole Oulusta, mutta kokemani perusteella se on harvinaisen mukava, luonnonkaunis ja edistyksellinen suomalainen kaupunki :)

N48

Vierailija
52/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paikkakunnasta johdu että on yksinäinen, mutta sellainen yleinen fiilis on yleensä oululaisilla tyly

Vierailija
53/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotaki katkeroita marmattajia täällä. Oulussa on ihan yhtä sekalaista sakkia niinkuin muuallakin. Ehkä sijainti, murre ja kärpät yhdistää oululaisia. Huomatkaa myös, että Oulu on ns muuttokaupunki.

Jos ite avojalakasena meen jotakin kysymään tuntemattomalta niin 6/10 vastaajasta on (jopa) ystävällisiä. Muualla aika pitkälti samat lukemat ainakin oman kokemuksen pohjalta. Kyllä se ystävällisyyden saanti on aika paljon myös omasta naamavärkistä ja aktiivisuudesta kiinni.

Vierailija
54/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari oululaista sukulaista, minä perheineni olen etelästä. Nuo oululaiset ovat mielestämme todella pihejä, varautuneita ja laskelmoivia. Kerran vuodessa tai kahdessa kun menemme käymään, ruoaksi on nakkikeittoa ja kaikki sanomamme kyseenalaistetaan ja elämässämme hyvin menevät asiat yritetään kääntää huonoiksi.

Vierailija
55/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/65 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/65 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut ihan toista. Mielestäni Oulussa ollaan helpommin lähestyttävissä kuin etelän isoissa kaupungeissa. Bussikuskit on ystävällisiä. Ihmiset saattaa sanoa jotain jopa tuntemattomille. Mua jotkut jopa tervehtii rapussa vaikka en ole asukas.

Vierailija
58/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat tylyiltä mutta eivät ole sitä enemmän kuin muuallakaan keskimäärin ollaan. Ensivaikutelman ansiosta saattavat paljastuakin myöhemmin mukavammiksi kuin uskoisi, toisin kuin joissain 'puheliaammissa' heimoissa.

59/65 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikana Helsingissä ja suoritin yhden harjoittelun OYS:ssa ja siellä työntekijöiden asenne minua kohtaan oli että "mikä säkin luulet olevasi?"

Vierailija
60/65 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kaupunni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme