Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehenne juo?

Vierailija
20.10.2014 |

Minun mieheni juo joka päivä muutaman saunakaljan,kyllä hän käy saunassa joka päivä. Joskus saunan jäljeen ottaa muutaman lisää. Vähintään kahden viikon välein käy poikien kanssa vetämässä pään täyteen.
Minusta tämä on paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo erityisemmin juo.

Vierailija
2/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä muuten on perheellisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korillinen kaljaa viikossa on paljon ta imuutama saunaolut? Ite tulee vedettyä 1,5 litraa votkaa päivässä. Ja kyllä, olen juoppo. Mutta miettikää hieman mikä on paljon ja mikä vähän...

Vierailija
4/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 18:25"]Meillä menee yksi tai kaksi pulloa viiniä viikossa ja lisäksi kolme, neljä olutta. Satunnaisesti otetaan visikipaukut. Mies juo tuosta kokonaismäärästä 2/3-osaa. Juo ihan sopivasti, humalassa on oikeastaan vain pikkujouluissa.
[/quote]

Tästä esim. oletan, ettei teillä ole lapsia?

Itse olen huomannut että kappas vaan, hittojako sitä alkoholia kittaamaan. Rahaakin siihen menee. Jos nuoruudessani käytin viikonloppuna iltaelämään n. 50-70e, on nyt paljon krapulaa ja liuottimensekaista iltaa mukavampi ostaa vaikka seittämänkympin mekko. :D toki on niin ettei tuohonkaan enää ole rahaa törsättäväksi - mieluummin Oikeaa Voita leivän päälle ja muutenkin hyvät eväät :)

Ja sitten se lapsiasia... säästäkää lapsenne, ettei heidän tartte kattoa kun äiti tai isi vähän ottaa häppää.

Vierailija
5/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:33"]

Korillisen kaljaa. Minusta on paljon, mutta virallisten suositusten mukaanhan tuo ei ole vielä edes riskikäyttäytymistä... Eli paljon saa tissutella kyllä, jos näitä suosituksia noudattaa.

[/quote]

Kyllähän tuossa jo riskirajoilla mennään :(

Alkoholin suurkulutus on elämäntapa, jota ei voida vielä luokitella alkoholismiksi, ts. varsinaista riippuvuutta ei ole vielä kehittynyt. Suurkulutus on kuitenkin monilla tavoilla haitallista ja vaarantaa terveyden. Alkoholin suurkuluttajia ovat henkilöt, jotka juovat säännöllisesti alkoholia yli riskirajan. Miehillä tämä raja on 24 annosta ja naisilla 16 annosta viikossa.

Vierailija
6/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juo ollenkaan alkoholia.

Vierailija
7/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nuori ja lapseton aviopari, yhdessä käydään ulkona juhlimassa noin kolmen kuukauden välein. Ja silloin siis mieheni juo. Kesällä saattaa ottaa saunaoluen mökkeillessä.

Vierailija
9/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa sixpack olutta on mennyt tämän vuoden puolella.

Vierailija
10/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:46"]

Mielestäni, jos joka ilta pitää olutta tai viiniä tai muuta alkoholia juoda, niin on joku ongelma. Stressi, masentuneisuus, mikä lie. Onneksi vihdoin löysin miehen, jonka tapana on käydä vain kaksi kertaa vuodessa poikien kanssa mökillä viikonlopun ajan ja kotona juo pääsääntöisesti vain alkoholitonta olutta lasten takia. Pari kertaa kuussa voi ottaa lasin pohjalle viskiä tai konjakkia kun katsoo jalkapalloa sohvalla lasten mentyä nukkumaan. Sitäkään ei usein jaksa juoda kokonaan.

[/quote]

Eli jos ottaa päivällisellä lasin viiniä niin on alkoholiongelma?

Ai niin, unohdin, kyse oli Suomesta...

Vierailija
11/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2krt/vko, kerta-annoksena 18-24 annosta alkoholia. Eli 36-48 annosta viikossa. Joka kerta sanoo pitävänsä kuukauden tauon, mutta kestää max 4 päivää raittiina... juo mielestään kohtuudella. Maksa-arvot jo vuosia koholla :( huolestuttaa. Ei lapsia, onneksi?

Vierailija
12/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies juo viikonloppuisin 1-3 saunakaljaa. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa n. 12 olutta ryyppymielessä. :) mun mielestä jos on tilanne että ei mitenkään voi jättää juomatta, niin silloin juo jo liikaa.

Vierailija
14/48 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juo mutta polttaa blossia, tiedä sit kumpi pahempi

Vierailija
15/48 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tissutteli lasillisen jos toisenkin viiniä illassa, tai sitten kaljan pari, ja aloin jo huolestua. Mutta maistattivat Cittarissa Jacob´s Creekin alkoholitonta viiniä (ilmeisesti uutuus) toissa perjantaina, ja ostin sitä kotiin pullon. Mies ihastui ja nyt se on vaihtanut täysin siihen. Mahtavaa - ei tartte enää huolissaan kattella sen viinin litkintää! ;-)

Vierailija
16/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo. Satunnaisesti juhlissa (n 2x vuodessa) ottaa yhden lasin kuoharia. Itse en juo ollenkaan.

Vierailija
17/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa 10 pulloa kaljaa.

Vierailija
18/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:28"]Ei juo. Satunnaisesti juhlissa (n 2x vuodessa) ottaa yhden lasin kuoharia. Itse en juo ollenkaan.
[/quote]

Miksi tälle alapeukku? Kateelliset juoppojen eukot vauhdissa?

Vierailija
19/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korillisen kaljaa. Minusta on paljon, mutta virallisten suositusten mukaanhan tuo ei ole vielä edes riskikäyttäytymistä... Eli paljon saa tissutella kyllä, jos näitä suosituksia noudattaa.

Vierailija
20/48 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä joudut laskemaan sen ukkos juomisia, niin se juo liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi