Kuinka paljon miehenne juo?
Minun mieheni juo joka päivä muutaman saunakaljan,kyllä hän käy saunassa joka päivä. Joskus saunan jäljeen ottaa muutaman lisää. Vähintään kahden viikon välein käy poikien kanssa vetämässä pään täyteen.
Minusta tämä on paljon.
Kommentit (48)
PE tai la iltana lasin viiniä tai saunakaljan (yhden). Käy ulkona ehkä muutaman kerran vuodessa ja juo silloin useamman. Minä olen samanlainen, miinus noi saunakaljat tai lasi viiniä. Pieniä lapsia ja ei alunpitäenkään olla oltu persoja viinalle tai juhlimiselle.
Mielestäni, jos joka ilta pitää olutta tai viiniä tai muuta alkoholia juoda, niin on joku ongelma. Stressi, masentuneisuus, mikä lie. Onneksi vihdoin löysin miehen, jonka tapana on käydä vain kaksi kertaa vuodessa poikien kanssa mökillä viikonlopun ajan ja kotona juo pääsääntöisesti vain alkoholitonta olutta lasten takia. Pari kertaa kuussa voi ottaa lasin pohjalle viskiä tai konjakkia kun katsoo jalkapalloa sohvalla lasten mentyä nukkumaan. Sitäkään ei usein jaksa juoda kokonaan.
Ei oikestaan yhtään. Perso viinalle ni parempi olla ilman.
Perjantai ja lauantai-iltaisin 5-6 olutta.
Vastaan itseni puolesta, olen siis 35v mies, 2 lasta. Taustaltani teekkari, joten noita erinäisiä kosteita bileitä on tullut nähtyä eikä suuni ole siis todellakaan tuohesta.
Nykyään tulee juotua todella vähän, ei vaan jaksa innostua. Viikonloppuna saunan päälle olut tai pari, joskus harvoin lasi viskiä.
Jos satun viikolla katsomaan telkkarista futismatsia saatan yhden oluen juoda, tämä ehkä kerran kuukaudessa.
Teen jonkun verran matkatyötä joten arkena hotellissa yöpyessäni saatan illallisen kanssa ottaa muutaman oluen / viiniä, tämä max muutaman kerran kuukaudessa.
Kerran ehkä kaudessa kuukaudessa tulee käytyä kaverien kanssa jossain reissussa jolloin annosten määrää ei lasketa, sellainen kunnon kumara kuitenkin ilman konttaamista. Käytännössä muutama bisse ja tappiin asti viskiä/vodka batteryä.
Mieheni juo ehkä viisi annosta vuodessa.
joka arkiilta 12 olutta ja normaalisti aamulla töihin viikonloppuna vähän enemmän. t.mies
Pitäiskö minun huolestua oman mieheni juomisista? Terv. Ap
Mun mies juo viikossa n. 40 annosta... eikä sillä ole omasta mielestä ongelmaa. Mun mielestä on.
Mies ei pode krapulaa, hoitaa työnsä ja harrastaa raskasta liikuntaa 3 kertaa viikossa. Seksiä meillä tosi harvoin ja minua ärsyttää viinalle haiseva mies.
Jos mun mieheen vertaa, niin AP:lla ei hätää. Mutta toisaalta tuollaisista määristä se minunkin mieheni taival on alkanut
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Vaikuttaako se miehesi terveyteen tai hyvinvointiin? Ulkonäköön, rahatilanteeseen? Jääkö asioita hoitamatta, tuleeko riitoja? Onko määrä kasvanut? Jos ei ole ongelmia, se ei ole ongelma. Minulle olisi jo pelkästään sen takia, että en haluaisi haistella kaljanhajuista äijää joka ilta.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:33"]
Mun mies juo viikossa n. 40 annosta... eikä sillä ole omasta mielestä ongelmaa. Mun mielestä on.
Mies ei pode krapulaa, hoitaa työnsä ja harrastaa raskasta liikuntaa 3 kertaa viikossa. Seksiä meillä tosi harvoin ja minua ärsyttää viinalle haiseva mies.
Jos mun mieheen vertaa, niin AP:lla ei hätää. Mutta toisaalta tuollaisista määristä se minunkin mieheni taival on alkanut
[/quote]
No mutta miehelläsi ei selvästikään ole ongelmaa, vaan se ongelma on sinussa ja sinun pääsi sisällä. Tietty viinanhajuinen hengitys on ikävä juttu, mutta et varmasti ole itsekään täydellinen. Onko ylipainoa tai nalkutatko? Jos et ole itsekään täydellinen, niin et voi pelkän hengityksen hajun takia miestä mollata.
Viihteellä/saunaillassa käy kavereiden kanssa n. kerran kuukaudessa. Satunnaisesti ottaa myös lasin viskiä tai saunakaljan. Itse juon abaut saman verran (paitsi nyt kun olen raskaana). Mielestäni siis ok.
Minä ja mieheni juomme aina päivällisellä viiniä. Kumpikin oppi tavan jo lapsuudenkodissaan. Väkeviä emme juuri käytä, mitä nyt "helan går"-juhlissa snapseja ja tietenkin rapuaikaan.
Isoäitini on 87 vuotias ja isoisäni 86v. Molemmat ottavat aperitiiviksi gin tonicit(myös kuningatar Elisabeth) ja ruuan kanssa lasilliset viiniä. Isoisälle pitää vielä olla brandyä jälkiruuaksi.
En ole koskaan nähnyt isovanhempiani, vanhempiani tai miestäni humalassa.
Mieheni juo viikon aikana n. 1 pullon viiniä (pe, la ja su aterialla) ja lisäksi 1-2 saunaolutta saunomiskerroista riippuen. Itse juon saman verran.
Tää onkin vissiin joku raittiusseuraketju. Meillä on lapsia, ja meillä molemmat vanhemmat vetävät kyllä vähintäänkin riittävästi alkoholia, ja nautimme siitä kovasti. Yleensä joka päivä läträtään iltaisin, lasten mentyä nukkumaan vähän reippaammin. Ja sitten tottakai seksiä ja tupakkaa siihen sivuun niin että hitaampia heikottaa. Nam. Oispa taas jo ilta. Moraalisaarnaajat ja itsensäkieltäjät voivat mennä peukuttamaan itseään anaaliin, meillä eletään elämää!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:28"]Ei juo. Satunnaisesti juhlissa (n 2x vuodessa) ottaa yhden lasin kuoharia. Itse en juo ollenkaan.
[/quote]
Sama ja olen todella tyytyväinen kun lukee jatkuvasti näiden juoppojen parisuhteista. Paitsi itsekin voin ottaa siis nuo pari lasia vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:20"]
[/quote]
Vaikuttaako se miehesi terveyteen tai hyvinvointiin? Ulkonäköön, rahatilanteeseen? Jääkö asioita hoitamatta, tuleeko riitoja? Onko määrä kasvanut? Jos ei ole ongelmia, se ei ole ongelma. Minulle olisi jo pelkästään sen takia, että en haluaisi haistella kaljanhajuista äijää joka ilta.
[/quote]
No ,siiitä terveydestä olenkim huolissani kun kerran sanoi minulle että häntä ahdistaa ihmisten keskuudessa ellei ole ottanut muutamaa..tällä siis tarkoitti ravintoloita ja julkisia paikkoja.
Ja ei,en ole täydellinen mutta minusta ei ollutkaan tässä kyse. Haluaisin vain saada vertauskuvia mikä on paljon ja mikä on vähän.
Itse käyn tyttöjen kanssa ulkona ehkä kaksi kertaa kuukaudessa tanssimassa hiprakassa.
Ja ravintolassa voin muutaman juoda.
Erona on juuri se että kun minä lähden "ryyppäämään" voin kävellä suoraan, aivoni toimivat jne.
Muttakun mies lähtee ryyppäämään niin se on kaksin käsin kunnes soperretaan,ei pysytä pystyssä ja taksilla kotiin sammumaan sohvalle kaikki vaatteet päällä. Mikä järki tuossa on?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:55"]Minä ja mieheni juomme aina päivällisellä viiniä. Kumpikin oppi tavan jo lapsuudenkodissaan. Väkeviä emme juuri käytä, mitä nyt "helan går"-juhlissa snapseja ja tietenkin rapuaikaan.
Isoäitini on 87 vuotias ja isoisäni 86v. Molemmat ottavat aperitiiviksi gin tonicit(myös kuningatar Elisabeth) ja ruuan kanssa lasilliset viiniä. Isoisälle pitää vielä olla brandyä jälkiruuaksi.
En ole koskaan nähnyt isovanhempiani, vanhempiani tai miestäni humalassa.
[/quote]
Onhan se kiva verhota alkoholinkäyttönsä joksikin hienoksi ja sivistyneeksi asiaksi. Kun kerran kuningatarkin niin tekee, ja keski-ja etelä-euroopassa, sen täytyy olla jotain!
En epäile yhtään, et varmasti räkäkännissä olekaan nähnyt. Tuollaisesta siemailusta on jo sietokyky kasvanut aika hyväksi. Itse olisin kännissä päivittäin noilla määrillä, jonkin aikaa sietokyvyn kasvamista odotellessa. Humalaa/känniä/you name it on kuitenkin jo se joku lämmin, rentouttava tunne joka seuraa alkoholin nauttimisesta. Koukussa humalaan siis.
1-2 pulloa viiniä/kk. Ihan ok määrä.