Kuinka paljon miehenne juo?
Minun mieheni juo joka päivä muutaman saunakaljan,kyllä hän käy saunassa joka päivä. Joskus saunan jäljeen ottaa muutaman lisää. Vähintään kahden viikon välein käy poikien kanssa vetämässä pään täyteen.
Minusta tämä on paljon.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:56"]
Mieheni juo viikon aikana n. 1 pullon viiniä (pe, la ja su aterialla) ja lisäksi 1-2 saunaolutta saunomiskerroista riippuen. Itse juon saman verran.
[/quote]
Tästähän tulee kokonaista 7-8 annosta viikosta, kovin syntistä ja alapeukutuksen arvoista!
Mieheni juo yleensä viikonlopun (pe-su) aikana pullollisen viiniä ja 4-10 olutta, lomien aikana jonkin verran enemmän. Hän ei juo kotona koskaan känniin asti, muutaman kerran vuodessa hän käy kavereiden kanssa ulkona ja tulee semmoinen kumara virne naamallaan kotiin, mistä huomaa, että on tullut otettua vähän enemmän.
Minusta mieheni voisi juoda vähän vähemmän. En aina ymmärrä sitä jokaviikkoista "kalsaritissuttelua" kotisohvalla. Välillä tulee tokaistuakin jotain kipakkaa. Toisaalta tiedän kyllä, ettei mies vielä millään riskirajoilla ole enkä muista hänen koskaan jättäneen juomisen takia seuraavan päivän harrastuksia väliin. Ja enhän itsekään ole mikään absolutisti. Usein tulee perjantaina ja/tai lauantaina otettua yksi kuiva siideri lapsen mentyä nukkumaan, juhlissa (muutaman kerran vuodessa) sitten vähän enemmän.
Ahdistukseni miehen juomisesta johtunee siitä, että isäni oli juoppo ja kuolikin varsin nuorena (ollessani teini-ikäinen) alkoholin edistämiin sairauksiin. Ap:nä olisin varmasti hyvin huolissani.
Meillä menee yksi tai kaksi pulloa viiniä viikossa ja lisäksi kolme, neljä olutta. Satunnaisesti otetaan visikipaukut. Mies juo tuosta kokonaismäärästä 2/3-osaa. Juo ihan sopivasti, humalassa on oikeastaan vain pikkujouluissa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:55"]Minä ja mieheni juomme aina päivällisellä viiniä. Kumpikin oppi tavan jo lapsuudenkodissaan. Väkeviä emme juuri käytä, mitä nyt "helan går"-juhlissa snapseja ja tietenkin rapuaikaan.
Isoäitini on 87 vuotias ja isoisäni 86v. Molemmat ottavat aperitiiviksi gin tonicit(myös kuningatar Elisabeth) ja ruuan kanssa lasilliset viiniä. Isoisälle pitää vielä olla brandyä jälkiruuaksi.
En ole koskaan nähnyt isovanhempiani, vanhempiani tai miestäni humalassa.
[/quote]
XD tässä joku kuvittelee olevansa hienokin rouva :) samaa porukkaa kuin jalkalaseista juovat pukutyypit, jotka instagramiin otettujen kuvien jälkeen ördäävät pikkutunneille. Koska sehän on sivistynyttä vaan jos juokävimana ei ole kaljaa vaan kuoharia :P
En tiedä tarkalleen, mutta pe illasta tai la iltapäivästä su iltaan asti se on kännissä. Juo "salaa", mutta kyllä mä huomaan missä mennään.
Perjantai ja lauantai kännissä, sunnuntaina muutama "loiventava". Rahatilanteen ollessa huono, juo harvemmin/vähemmän... Aivan liikaa mielestäni. :(
Mieheni ei juo alkoholia ollenkaan, sukujuhlissa ehkä tervetulomaljan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:55"]
Minä ja mieheni juomme aina päivällisellä viiniä. Kumpikin oppi tavan jo lapsuudenkodissaan. Väkeviä emme juuri käytä, mitä nyt "helan går"-juhlissa snapseja ja tietenkin rapuaikaan.
Isoäitini on 87 vuotias ja isoisäni 86v. Molemmat ottavat aperitiiviksi gin tonicit(myös kuningatar Elisabeth) ja ruuan kanssa lasilliset viiniä. Isoisälle pitää vielä olla brandyä jälkiruuaksi.
En ole koskaan nähnyt isovanhempiani, vanhempiani tai miestäni humalassa.
[/quote]
Eli ovat siis koko ajan herttaisesti tipsy. :)