***ENSIKOT SYYSKUUHUN***
Kesä taitaa sitten olla ainakin virallisesti ohi. Toisaalta on kyllä hyvä, mutta kohta se todellisuus lapsen pukemisesta iskee vasten kasvoja. Toistaseksi ollut niin helppoa =)
Väsyttää. Tuli mentyä eilen vähän myöhään nukkumaan. Ja vaikka neiti sai koko tetrallisen velliä, niin heräsi syömään jo puoli kolme. Kaipa se on nyt toistaseksi hyväksyttävä, että hän tarvii sen yhden tankkauksen yössä.
Kaikesta masennuksesta huolimatta mulla on vauvakuume, mutta yritän nyt järjellä siirtää sitä yrittämistä vielä puolisen vuotta. Saisin koulun loppuun ennen seuraavaa äippälomaa ja sektion jälkeen suositellaan vissiin vuoden taukoa. Mutta on tosiaan todella hassu tuo vauvakuume, kun yksi vauva kuitenkin tuolla lattialla nyttenkin pyörii ja höpöttelee =) Kyllä sitä vaan niin kovasti rakastaa.
I ja K
Kommentit (125)
Minun ja mysanin viestithän tuossa roikkuvat. Jospa muutkin ennättäisivät linjoilla käymään.
Queenin Liiasta oli oikein suloisia kuvia! Kyllä se vauva vain on suloinen pienenä! Meilläkin oltiin vähän laiskoja sairaalassa niiden kuvien kanssa, ei tullut kauhean montaa kuvaa otettua. Harmi. Nyt onkin sitten räpsitty kuvia sitä tahtia, että on muistikortti jatkuvasti täynnä.
Meillä olikin tosiaan lauantaina se vapaailta. Hyvinhän kaikki meni, M oli ollut kilttinä poikana yökylässä, pumpattua maitoa oli riittävästi ja äitillä ja isillä oli herkullista ruokaa ravintolassa. Myöskään minun poistettu hammas ei äitynyt kovin pahaksi, joten ilta oli oikein mainio. Yöllä meinasi kyllä ikävä iskeä, kun heräsin keskellä yötä, eikä poika ollutkaan kotona... :( Ja aamulla oli rinnat niin piukeina maidosta, että ylös oli noustava ennen kasia pumppaamaan. Sitten lähdinkin jo pojan kotiin hakemaan, kun niin oli ikävä.
Meillä M sai eilen ensimmäisen kerran maistaa pottua. Sihtasin potun siivilän läpi möykyttömäksi, lantrasin keitinvedellä ja tissimaidolla vellimäiseksi mössöksi. Teelusikallisen verran annettiin pojan maistella. Kyllähän ne ilmeet oli näkemisen ja ikuistamisen arvoisia! Onneksi nyt oli kamera valmiina.
Tänään sai sitten samalla tavalla valmistetun lounaan, jälleen teelusikallinen maisteltavaksi. En aio määriä lisätä niin vauhdilla ennen puolen vuoden ikää, antaa pojan rauhassa totutella, että lusikastakin jotain syötävää annetaan. Ja vähän paksumpaan ruoan rakenteeseen. Ehkä porkkanaa vielä lisään potun sekaan hitusen ennen puolen vuoden ikää, jos alkaa näyttää, että kiinteä pöperö uppoaisi. Nyt kummissaan pyörittelee suussaan mössöä ja työntää ulos ainakin puolet. ;) Jotain kyllä näyttäisi nielevänkin.
Meillä tuo kehitys otti jättiharppauksia viime viikolla, kun tosiaan selältä vatsalle pyörähdys hoksattiin alkuviikosta, ja eilen M alkoi ryömiäkin! Olohuoneesta mönki keittiöön eilen illalla äidin ja isin ihmetykseksi. Pieni kun asuntomme on, ei matkaa kuitenkaan käytännössä tullut kuin ehkä 3-4 metriä. Mutta huimalta se näytti, kun tähän asti oli pysytty visusti paikallaan. Eli noin 5,5 kk lähti sitten ryömimäänkin! Siitä se lähtee näemmä, ei liene mene kauaa, kun saa juosta silmä kovana koko ajan perässä kytiksellä, että mitä poika touhuaa.
Mutta nyt kyllä jätän tilaa jo muillekin kuin minulle ja mysanille! Aurinkoisen kirpakkaa alkuviikkoa!
Kissankello
Moi kissankello ja mysan! :) Onneksi sentään teillä on juttua riittänyt, niin ei katoa ihan kokonaan tämä meidän pinkka.
Ohhoh, M on ottanut todellisen kehityspyrähdyksen! Kohta sulla ei kissankello olekaan enää aikaa palstailla täällä, kun sun pitää juosta pikkumiehen perässä. Mutta muista, että me halutaan kuulla kaikki tuoreimmat kohellukset. ;)
Toivottavasti mysanin mies saa sen paikan, kun niin kovasti toivotte pääsevänne pohjoiseen! Mitenkäs Lisan perheen tilanne? Onko teillä muutto edessä vai onko siihen asiaan tullut mitään selvyyttä vielä?
Queenin Liia on suloinen pakkaus! Etkä turhaan kehunut tytön hymyä! Me ei olla vielä saatu yhtään noin hyvää hymykuvaa quusta.
Hui kauheeta, kuulosti kamalalta toi kissankellon kokemus virtsatientulehduksesta! Säikähdin niin paljon, että kiikutin jo tänään sen näytteen terkkarille. Huomenna saan kai jo tuloksia, eihän siinä varmaan sen kauemmin voi kestää? Tuli heti parempi mieli, kun kuulin, että on myös sellasia lääkkeitä, joiden kanssa voi imettää, kiitos NapNap! Ja mitä epparihaavaan tulee niin se alkaa toivottavasti pikkuhiljaa parantua. Ainakin tuntuu siltä, että se voide tehoaa... Mulla oli samalla tavalla kuin Queenillä, eli yhdestä kohdasta haava ei ollut kunnolla kiinni ja siihen kohtaan se arpeutuma/hiertymä on tullut. Kiitos kaikille asiaa kommentoineille!
Pikku-quulle on tullut vähän nuha. Kurja kuunnella, kun toinen tuhisee nokka tukossa! Mutta ostin Apteekista sellaisen niistäjän, Nenä Friidan, ja se toimii hyvin!
Enää yksi päivä ja miehen isyysloma alkaa, jee jee! :D
-Q- ja -q- huomenna 7 vko
Oon ollut nettipimennossa koko viikonlopun (kauheita vieroitusoireita, kun ei pääse vauvasivuille).
Oltiin viimeviikko siellä anoppilassa (Joonan mummulassa siis). Joonan mamma on ihan hulluna Joonaan. Siellä ollessa ei paljon äiti ja isi kerkiä sylitellä Joonaa, kun mamma vaan tahtoo pitää sylissä, mutta kivahan se vaan on, että poikaa rakastetaan.
Joonakin oli tossa pari päivää vähän nuhainen. Se nenäfriida on kyllä loistava, kun saa edes vähän helpotettua toisen oloa. Nyt se flunssa on muhun tullut, kun on tosi tukkoinen olo. Toivottavasti pikku q:n olo pian helpottuu.
Hyi, kun kissankellolla oli ollut kamalaa noiden viisaudenhampaiden kanssa. Mulla ei niitä oo ollut, mutta voin vaan kuvitella miltä tuntuu. Mulla oli raskauden aikana miljoona hampaan paikkausta, kun en ollut ennen sitä käynyt moneen vuoteen hammaslääkärissä. Paikkaaminenkin on kyllä ihan tuskaa (ja vielä raskaana ollessa, kun ei voi oikein missää asennossa olla siinä tuolissa). Hyvä , että kissankellolla oli onnistunut vapaapäivä miehen kanssa. Mekin käytiin anoppilassa ollessamme kahdestaan miehen kanssa lätkämatsissa. Oltiin oikeastaan ekaa kertaa kahdestaa jossain. Mamma oli onnessaan, kun sai hoitaa Joonaa yksin. Hyvin oli heillä mennyt vaikka minua jännittikin. Ei niinkään sen takia, että mamma ei osaisi hoitaa vaan jännitin omaa ikävääni. Onneksi jääkiekkopeli ei kovin kauan kestä, joten ei ihan kauheeta ikävää kerennyt tulemaan. Nyt ehkä uskaltaa jossain vaiheessa lähteä pidemmäksikin aikaa kahdestaan jonnekkin.
Hyvä, että Q: n haava alkaa olemaan paranemaan päin ja toivotaan nyt sitten, että ei sitä pissatulehdusta olisi. Mulla on se kerran ollut ja se oli ihan yhtä tuskaa sekin. Onneksi lääkkeet auttoivat nopeasti.
Kylläpäs Napnapilla on taitava tyttö :) Viimeviikolla neuvolassa oli odotustilassa samaan aikaa puolivuotias tyttö, joka konttasi ja istui jo todella hyvin. Kooltaan tyttö oli vähän Joonaa pienempi. Taidoiltaan olisin arvioinut tytön noin 9 kk ikäiseksi. Kysyin sitten tältä äidiltä tytön ikää ja olin aika ihmeissäni, kun olikin vasta puolivuotias. Taisi tulla Joonalle suorituspaineita ton liikkumisen suhteen, kun näki sen tytön :) Eipä se sitten ollutkaan mikään erikoistapaus, kun kerta Napnapillakin on yhtä taitava tyttö.
Hienosti on Matias oppinut kaikennäköistä lyhyessä ajassa. Joona pääsi eilen noin 10-15 cm ryömien eteenpäin, mutta ei voi kuitenkaan vielä sanoa, että osaisi ryömiä, kun ei kerta sen enmpää pääse. No, kyllähän tuota kerkeää vielä perässä juosta. Ei teilläkään enään voi Matiasta jättää hetkeksikään lattialle ilman valvovaa silmää.
Huh huh! Kauheesti olisi asiaa, kun ei oo tänne muutamaan päivään päässyt. Annetaas jollekkin muullekkin puheenvuoro. Tuun sitten myöhemmin uudestaan kertoilemaan juttuja. Illalla Joonan kummitäti tulee kylään, joten en tiedä kerkiänkö tänään.
pesukarhu ja Joona 5kk
Ihania kuvia Queenin tytöstä :)
Meillä vähän sama juttu kuin monella muulla, että oltiin niin pökerryksissä molemmat sen synnytyksen jälkeen, että ei kauheesti tullut kuvia otettua. Muutama kuitenkin, mutta enemmän oisin halunnut.
pesukarhu taas
Minäkö täällä yksin riekun kun ei viikonloppunakaan ketään ollut paikalla? :D
Piti tulla sanomaan että ihanat kuvat queenillä tyttösestä! Me oltiin miehen kanssa niin neidin lumoissa synnärillä että jäi kuvat vähän vähiin :) Tosiaan meidän neidin kuvia löytyy kyllä tuolta Live Spacesista nimellä minigroda, hehe. Täytyis varmaan tehdä Mathildalle ihan oma sivu.. jos ehtis :)
Aamulla soittivat miehelle yhdestä firmasta johon oli hakenut ja pyysivät haastatteluun ensi viikolla! Jes! Nyt pidetään peukkuja että tärppäis niin päästäisi muuttamaan sinne pohjoisemmaksi.
Kyllä on neidillä hieno musiikkimaku kun joka kerta kun kuuntelee Andrea Boccellia niin simahtaa syliin onnellisena :D Tutti vaan roikkuu alahuulesta :D
No mutta, nyt saa kyllä joku muu kirjotella etten minä yksin täällä terrorisoi!
Mysan ja somasti kuorsaava Mathilda