Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT SYYSKUUHUN***

01.09.2006 |

Kesä taitaa sitten olla ainakin virallisesti ohi. Toisaalta on kyllä hyvä, mutta kohta se todellisuus lapsen pukemisesta iskee vasten kasvoja. Toistaseksi ollut niin helppoa =)

Väsyttää. Tuli mentyä eilen vähän myöhään nukkumaan. Ja vaikka neiti sai koko tetrallisen velliä, niin heräsi syömään jo puoli kolme. Kaipa se on nyt toistaseksi hyväksyttävä, että hän tarvii sen yhden tankkauksen yössä.

Kaikesta masennuksesta huolimatta mulla on vauvakuume, mutta yritän nyt järjellä siirtää sitä yrittämistä vielä puolisen vuotta. Saisin koulun loppuun ennen seuraavaa äippälomaa ja sektion jälkeen suositellaan vissiin vuoden taukoa. Mutta on tosiaan todella hassu tuo vauvakuume, kun yksi vauva kuitenkin tuolla lattialla nyttenkin pyörii ja höpöttelee =) Kyllä sitä vaan niin kovasti rakastaa.

I ja K

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea burdelle! Voi, kun mäkin just muistelin sitä, kun me kotiuduttiin pikkusen nyytin kanssa, kyllä sitä aluksi oli totuttelemista ja ihmettelemistä sen pienen olennon kanssa. En mäkään olis toisaalta halunnut sieltä synnäriltä lähteä, kun oli tosiaan kiva, kun ties, et saa heti apua jos tarvii. Ja sit musta oli helpottavaa, kun ne yölläkin kävi tarkastamassa Joonan hengityksen ja sydämen lyönnit. Tuli aina sellanen helpottunut olo, että kaikki on kunnossa. Mutta jokatapauksessa, nopeati sitä vauvan kanssa oppi olemaan ja imetyskin lähti rullaamaan vaikka tuntukin aluksi ihan ylitsepääsemättömän vaikeelta. Ihan alussa en ois voinu kuvitellakkaan, et täysimettäisin Joonaa viel yli 5kk.

Mullakin oli aluksi ainakin kuukauden tissit niin täynnä, et niitä piti pumppailla. Varsinkin ennen nukkumaan menoa oli pakko pumpata liiat pois. Kannattaa olla kuitenkin maltillinen sen pumppaamisen kanssa, että ei stimuloi vaan lisää sitä maitoa niihin.

Kissankello: Käskikö siis Matiaksen neuvolantäti alottamaan kiinteät vaikka mitään tarvetta ei ollut? Vai oliko? En nyt muista miten teillä sen laita on ollut. Toisaalta, ei kait sillä niin väliä oo, et alottaako viikkoo aikasemmin, kun on puolivuotta. Tuskinpa mitään merkitystä mihinkään vaikka alottais kaksikin viikkoa aikaisemmin..

Pikku-milli: Meillä on kanssa kaikki nukuttamiset sellasta temppuilua. Joona nukahtaa vain ja ainoastaan siihen, et heilutellaan sylissä tai sitten vaunuissa. Tosiaan mustakin välillä tuntuu, et kaikki päivät on vaan yhtä nukuttamista. Nyt on tosin vähän ehkä alkanut helpottamaan, tai ainakin tänään Joona nukahti vaunuihin ilman mitään heilutuksia. Oli vähän luksusta. Sitten meillä on vielä sellainen ongelma, että Joona herää yöuniltaan joskus puolenyön aikoihin (ollut nyt muutamana päivänä). Sitten se on hereillä sellasen reilun tunnin ja taas taistelun kautta nukkumaan. Että tällästä täälläkin. Jospa se tosta helpottuu, kun vauvat kasvaa. Eihän tää vauva-arki mitään ruusuilla tanssimista voi ollakkaan (aina).

No niin... ehkä riittää taas tälle päivälle.

pesukarhu ja Joona 5kk

Vierailija
42/125 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen, mutta viileä sää... Ei enää tarjennu t-paidalla parvekkeella.

Mörötin, ei täälläkään tapahtunu edistystä kohdunsuulla, vaikka kuinka supisteli. Synnyttämään lähtiessäkin kerkesi supistella 2vrk koko ajan kipeästi, mutta ei vain lähteny avautuun, ennen kuin sain kipulääkityksen kohdalleen. Rentoutu mamma ja samalla lähti hommat eteneen. No yli tämä raskaus kyllä menikin, kun poika syntyi vasta 41+3.

Queen on ihan hurahtanu ;) Ei onneksi ole vaarallista, kallista kylläkin :D Onnea uusien vaunujen johdosta!

Hyvin on kaikilla lapsukaiset kasvanu. Saah nähä miten meän Teletappi, kun ens tiistaina on 4kk neuvola. Omasta mielestä' ihan normalisti näyttää kyl kasvaneen tämäkin lapsukainen :)

Tapaamisesta ei vielä kukaan ollut kommentoinut mitään. Kerrottakoon uteliaille, että mielestäni meni ihan hyvin, vaikka ensimmäisenä poistuimmekin paikalta Veetin kanssa. Vauvajuttuja höpistessä aikaa kului nopsasti se 2h. Ei mitenkään kiusallisia hiljasuuksia minun mielestä, ihan kavereitahan me kaikki jo oltiin. Osa tietty hieman hiljaisempia kuin toiset, mutta sehän on normaalia. Minun puolesta voidaan kyllä nähdä toistekkin :)

Niin, jos me vain täällä etelässä vielä asustellaan... Mies meinaan laittoi eilen työhakemuksen SODANKYLÄÄN! Saas nähä kuin käy ja tuleeko muutto eteen. Onhan tuo aika kaukana, mutta rauhallista siellä ainaki olis :)

Eipä täältä kummempia tällä erää. Jos jotenkin sais päivän kulumaan. Huomenna suunnittelin lähtöä junalla Keravan sirkusmarkkinoille...

Lisa & V kohta 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli viime yönä vaikeuksia saada Joonaa yöunille. Mä en tiedä, et mitähän sitä oikein keksis, kun Joona nukkui eilenkin kahdet toooosi pitkät päikkärit. Yhdet 2,5 tuntia ja toiset 3,5 tuntia (olipahan äidillä ainaskin omaa aikaa). Ei kait sitä sitten illalla enään nukuta, kun on koko päivän nukkunut. No, ei auta valittaminen, jospa se tosta taas tasaantuu.

Juu, mun mielestä oli kans mukava tapaaminen. Olis toisaan kiva tavata uudestaan. Mä oon vähän tällänen hitaasti lämpiävä ihminen, joten pientä alkukankeutta aina, kun tapaan uusia ihmisiä. Kaikki olitte kyllä tosi mukavan tuntuisia ja vauvat älyttömän sulosia.

Täytyy mennä Joonaa viihdyttämään.

Millon tavataan uudestaan? :)

pesukarhu ja Joona

Vierailija
44/125 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olis ollu ihanaa jos ois päässy tapaamaan muita mammoja! Mutta sen siitä saa kun pitää täällä naapurissa asustaa :) Onneksi on muutamaan äitiin tutustunu jo valmennuksen aikana niin on ainakin vaunulenkki-seuraa välillä.

Meillä oli 2 päivää sitten neuvola ja ihan turhaan sitä on pelännyt että maito ei riitä ym kun Mathildalla oli paino noussu 200g, 5035g nyt. Muilta osin se käynti oli vaan äidin voinnin kyselyä ja muuta keskustelua. Ihan kiva että se kuuluu " ohjelmaan" niin ei tarvi itse ottaa puheeksi jos nyt joku asia painaa.

Mörötin oli kyselly kypsymistä.. täällä Ruåttissa on niin outo systeemi kun ei kertaaakaan koko raskauden aikana kukaa kurkannu " alakertaan" !! Minä sitä kätilölle ihmettelin ja siihen se totes vaan että mitä sitä auotta ronkkimaan jos kaikki on hyvin.. no joo, itteä kyllä harmitti vähän varsinkin loppuvaiheessa kun alapäätä vihloi välillä tosi pahasti (ne vihlonnat siellä pehmitteli paikkoja) ja tilannetta ei tienny. Vauva kuitenki laskeutui kunnolla vasta synnytyksessä, loppuun asti piti ponkea varpaita kylkiluiden alle :D Mulla oli paikat auki 5cm kun sairaalassa tutkittiin ekan kerran ja supparit alkoi vasta sairaalan parkkiksella.. että kai sitä voi paikat aueta vähän " huomaamatta" hehe.

Lisa, niin se vaan pohjoinen vetää puoleensa. Meilläkin on mies laittanu hakemuksia menemään. Ei tosin niin pohjoiseen ku toi Sodankylä mutta ihan riittävästi :) Nyt vaan odotellaan että josko tärppäis. Ilman duunia ei uskalla sinne kylille muuttaa.

No jopas tuli pitkät tekstit :D Täytyy vähän ryhdistäytyä ja hilpasta suihkuun että pääsee kauppaan. Miehelle pitää ostaa lenkkarit kun sen kantapäät on ollu kipeenä jo kuukauden :/ Joku tulehdus kai..

Jes, nyt menoksi!

Mysan ja Mathilda 2kk

Vierailija
45/125 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin sulle tuonne huhtiksiin yhden vinkin, jolla ainakin meillä ollaan saatu M mukavasti illalla ajoissa yöunille. Me rajoitetaan päikkäreiden pituutta illalla, eli hellä herätys kesken unien. En jaksa kahteen kertaan koko juttua kirjoitella, joten vilkaise vielä tuo huhtisten pino!

Kissankello

Vierailija
46/125 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meidän tinttara ei nuku edelleenkään..tai nukkuu sellaisia 10min torkkuja pitkin päivää, en käsitä tuota tyttöä.

Eilenkin nukkui päivällä vaan kauppareissun ajan kunnolla eli pari tuntia, sitten niitä pikku torkkuja muutamat, valvoi koko yön aamukuuteen taas muutamalla pikku torkulla ja sitten nukkui kuuden tunnin unet niin että heräsi vaan tissille välillä.

Tuntuu ainakin musta vähäiseltä määrältä tuon ikäiselle? Edellisenä päivänä ei nukkunut edes tuon vertaa. Eikä hereillä ollessaan huuda edelleenkään ellei tahdo tissille,kunhan katselee maailman menoa..eli kuitenkin ihan tyytyväiseltä vaikuttaa..haukottelee kyllä kovasti pitkin päivää. Kantoliinan oon kokeillu,ei nukuttavaa vaikutusta..auto ja turvaistuin on ainoa mihin melkein poikkeuksetta nukahtaa.

Onneks vkloppu on tulossa niin saa lykätä tuon neidin miehelle muutamaksi tunniksi ja nukkua univelkoja pois.Tuli pitkä valitusvirsi:)

Queen ja Liia 1kk

Vierailija
47/125 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu: No, en nyt tarkkaan muista mitä olen minnekin puinut, kun välillä kirjoittelen huhtiksiin, ja välillä tänne... ja välillä vain muistelen kirjoittaneeni, kun olen puhunut asiasta. ;)

Joka tapauksessa 4 kk neuvolassa sekä lääkäri että täti olivat sitä mieltä, että kasvaa hyvin, eikä ole kiirettä kiinteillä. 5 kk neuvolassa sitten tätin eka kysymys oli, että mitäs kaikkea M syökään? Kun hämmentyneenä vastasin, että silkkaa tissimaitoa, niin täti tuumasi, että kyllä olisi jo kannattanut aloittaa opettelemaan kiinteiden syömistä. Vähän nyreältä näytti täti, kun sanoin, että en vielä aio pitää kiirettä, kun mittausten jälkeen poika kasvoi komeasti käyrillään, itse asiassa pulskistuen koko ajan vauva-ajoistaan. Täti kuitenkin tuumaili, että sitten tulee niin kiire opettaa vauva kiinteisiin, että kyllä täytyy aloittaa jo. No, tietenkään esikoisen äitinä en voi tietää, miten kiire siinä sitten tulee, kun se tarhaan lähtö koittaa, mutta uskon, että isompi vauva oppii tavallaan ehkä nopeammin syömisen jujun. Eikä tule niin herkästi masuvaivoja.

Tänään syötiin kolmas annos tissimaidolla lantrattua pottua, ja hyvin tuo jo upposi. Osasi jo suu auki odotella uutta lusikallista, ja nätisti nieleskeli suurimman osan. Kokonaissaldo taisi olla jo pari teelusikallista. Näyttäisi siis siltä, että tuskin tässä mikään hätä koittaa syömisen oppimisen kanssa, vaikka olenkin vähän omapäisesti siirtänyt kiinteiden aloittamista. Eli varsinaista tarvetta ei ole ollut, vaan täti perusteli aloittamista oppimisella kiinteään ruokaan.

Eipä tainnut Matias vielä alkaa unille, joten täytynee sitten keksiä jotain seurustelua. Meillä kun M alkaa yleensä itsekseen nukkumaan omassa sängyssään tai vaunuissaan, mutta nyt ei tainnut ollakaan vielä tarpeeksi väsynyt. Nyt siis kitisee sängyssään. On taas pidentyneet nuo valveillaoloajat, niin on vaikea arvioida milloin laittaa unille...

Kissankello ja M vajaa puoli vuotta

Vierailija
48/125 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hirmuisesti onnea burdelle prinsessasta!! Tervetuloa tälle puolelle :) Kyllä se oli aika outoa tulla vauvan kanssa kotio ekaa kertaa.. mutta parempi niin, ainakin meille, koska minä en viihtynyt yhtään sairaalassa, oma olo oli hyvä ja kotona sai paljon paremmin nukuttua :D Mathildakin nukahti heti omaan sänkyyn kun kotiin tultiin.

Hoidosta oli ollut puhetta. Meillä ei tosiaan kukaan muu kuin isi ole vauvaa hoitanut jos itse on käyny esim kampaajalla. Ei sen puoleen, meillä ei tääällä niin montaa kaveria ole, eikä sukulaisiakaan että edes pystyisi hoitoon jättämään. Kyllähän se olis kiva jos edes muutamaksi tunniksi voisi päästä miehen kanssa vaikka syömään :D

Käytiin tänään taas avoimessa babycaféssa ja jollain oli siellä n. kuukauden vanha vauva mukana. Mathildahan oli ihan jättiläinen sen rinnalla :O Miten se aika niin nopsaan menee.. huh. Toisaalta se vauveli oli kyllä tosi kirppu kun syntyessäänki painoi vain 2,5kg, nyt oli paino jo 3,6kg. Silti vaan niin suloisen pieni :) Älkää nyt vaan sanoko että sitä jo tässä vaiheessa rupeaa kattelemaan " sillä silmällä" toisten vastasyntyneitä.. :O huh, en kyllä vauvakuumetta tähän väliin halua.

Meidän ukko sitten teki temput tänään ja osti osamaksulla uuden telkan!! Sellasen littanan, olisko ollut 40 tuumaa, vai kenties 42. Ihan hehtaari telkka siis.. mutta kun piti vaan saada. Perskules, olis ostanu edes sen tiskikoneen josta oli puhetta. Plaah mikä ukko!

Luin kyllä noita teidän juttuja, kiitos kissankello mutten vauva-uinti tiedoista! Mutta kun on tällänen hönö niin ei vaan jääny mieleen kaikki. Taidanpa mennä juomaan kupin kahvia että taas kuuppa toimii hetken ja jaksaa jäkättää miehelle siitä telkasta.. haha

Mysan

Vierailija
49/125 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli 5kk-neuvola ja siellä kaikki oli hyvin. Tuoreet mitat 6500g/65cm.

Vierailija
50/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin eilen flunssan kera (tai siis neidillä vaan on flunssa). Oli kyllä ihana tulla kotiin, kun mies oli siivonnut koko kämpän, laittanu yövalot seiniin kiinni (olleet komerossa vuoden) sekä alottanu mun vaatehuoneen rempan... Mutta koitanpas tässä kommentoida muillekin jotain.

Ihan ensimmäiseksi onnittelut burdelle ja miehelle pikkuisesta neitosesta=) Kiva kuulla, että teillä meni kaikki ok. Mitkäs ne rv:t olikaan, kun neiti päätti ponkaista maailmaan?

Tuo Suipon mainitsema päiviuniongelma on täälläkin tuttu. Neiti nukkuu yöt melko säännöllisesti, mutta päiväunissa ei ole mitään rytmiä. Onneksi hän viihtyy melkohyvin yksikseen ja toisaalta tykkää myös seurata äidin toimia =)

Napero kyseli viihteellä käymisestä. Me ollaan käyty kyllä ihan kerran pari kuussakin miehen kanssa (nolottaa ihan). Toisaalta on kyllä ollut niin, että on sattunut kaikenmoisia juhlia just kohdalle. Neidillä on sitä paitsi mennyt yökyläilyt kivuttomasti, joten ei tunnu kovin pahalta jättääkkään häntä. Aamuisin kyllä on kova ikävä. Tässä yhteydessä aion sanoa yhestä asiasta, mikä aina pistää silmään " jättää lapsi isille hoitoon" . Mielestäni lapsi ei ole isällään hoidossa, sillä isän pitäisi olla tasavertainen vanhempi äidin rinnalla (anteeksi nipotus).

Vitsit olen kateellinen kissankellolle ja muille, jotka ovat päässeet vauvauintiin. Me oltiin hieman myöhässä ja jäätiin siitä kelkasta sitten. Mitäs muuten lapset muuten harrastavat. Meidän neiti käy muskarissa ja joskus perhekerhossa. Tänäänkin piti mennä, mutta olisi tullut melko kova kiire, joten jäi väliin.

Meidän neiti syö nykyisin viidesti päivässä. Aamulla puuroa, päivällä kasvis-lihasosesekoitusta, iltapäivällä velliä, sitten hedelmäsose ja viimeksi taas puuroa. Tissittelyä useimmiten päälle ja jonkin verran öisin.

Nyt viihdyttämään neitiä.

I ja K

Vierailija
51/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle ja miehelle vielä kerran lämpimät onnittelut pikkuneidistä!

Kiva kun Iglukin on palannut maisemiin! Ja mukavaa, että ootte päässeet Ankan kanssa tapaamaan! Mites Ankkuli voi?

Tässä oli muuten hyvä pointti, hyvä Iglu!

Iglu:

Tässä yhteydessä aion sanoa yhestä asiasta, mikä aina pistää silmään " jättää lapsi isille hoitoon" . Mielestäni lapsi ei ole isällään hoidossa, sillä isän pitäisi olla tasavertainen vanhempi äidin rinnalla (anteeksi nipotus).

Mä oon koko ajan yrittänyt saada miehelle sen tunteen, että hän voi ihan yhtä hyvin olla vauvan kanssa. Pari päivää sitten he lähtivät " miesten kesken" yhdelle meidän kaverille käymään, oli isukki aika ylpeän näköinen! :)

Mulla ei muuten ollutkaan mitään tulehdusta, pissa oli puhdas. Hyvä juttu, vaikka olinkin jo ihan alkanut uskoa, että jotain varmaan sitten on. Epparihaavakin on parantunut ja elämä hymyilee! ;) Onneksi Queen sulla oli kaikki hyvin jälkitarkastuksessa.

Mutta quulla on edelleen vähän nokka aamuisin tukossa, vaikka ei se nyt kai ihan varsinaista flunssaa ole. Monella muulla vaavilla ja vanhemmilla sitä sen sijaan on näköjään ollut, joten jaksamista! Pikku-quun toinen silmä rähmii aika paljon ja eilen se myös punoitti. Mies haki jo neuvolasta reseptin silmätippoja varten, mutta ei me nyt vieläkään olla varmoja, että onko toi silmä ihan tulehtunut vai vaan hieman ärtynyt. Ei viitsis lääkettä antaa ihan turhaan, jos vesipesullakin saattaa mennä ohi. Neuvolastakin sanottiin, että kannattaa ensin kokeilla ahkeraa pesua ja kyynelkanavien painamista tyhjiksi, siis vetämällä jollain vanulapulla silleen silmän ulkonurkasta sisänurkkaan. No katsotaan nyt... Meillä on ne ristiäiset viikonloppuna eikä olis kiva jos poitsulla on silmä muurautunut umpeen. :/

Kokeilin eilen quulle mun 9. luokalla tekemää kastemekkoa, kun pelkäsin, että kaula-aukko ei olekaan tarpeeksi suuri. Aika tiukkaa teki, kun poitsu on jo melkein 2 kk ja on tainnut tulla isäänsä, Varsinaisia sikaniskoja molemmat. ;) Ja hieman kyllä nauratti, kun meidän quu on syntymästä asti ollut selkeästi niin poikamainen, ja sitten hänet puetaan tuollaiseen prinsessamekkoon.

Saatiin mun vanhemmilta videokamera lainaksi, jee! Kiva kuvailla nyt, kun mies on isyyslomalla. Ensimmäiset hymykuvatkin saatiin räpsäistyä eilen digikameralla. :)

Ai niin, ja sitten piti vielä hehkuttaa, että löysin eilen ratkaisun kylmänarkoihin rintoihin! Siis mulla alkaa aina rintoja särkeä ja kihelmöidä ihan kauheesti, kun meen vähänkään ulos tai esim. kaupassa sattuu niin paljon, että pitää melkein juosta siellä hyllyjen välissä. Mutta eilen löysin sellaset Ruskovillan rinnanlämmittimet, jotka voi laittaa liivien sisään. Hihhei!

Onkos kukaan pk-seutulaisista menossa ensi kuussa jonnekin babybioon? Voiskohan sinne mennä jo 2kk vauvan kanssa?

-Q- ja poitsu 7 vko

Vierailija
52/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä kuulla, että Q:lla ei ollutkaan kyseessä tulehdusta! Hyvä, että asia tuli tarkastettua ja kaikki on kunnossa. Taisi olla ärhäkkää se epparihaavaan saatu lääke, kun nopsaa alkoi sitten parantua. Alkaa varmasti vähitellen elämä tosiaan hymyillä, kun saa moiset ikävät vaivat pois päiväjärjestyksestä.

Kuulosti se pikku-quun silmän rähmiminen ihan samanlaiselta kuin meidän Matiaksella oli myös. Neuvolasta sanottiin sen olevan ahtaasta kyynelkanavasta johtuvaa, ja suosittelivat siihen tosiaan ihan samanlaisia luomuhoitoja. Yleensä kanava avautuu kunnolla itsekseen vähitellen, ja rähmiminen loppuu kuin seinään. Meilläkin kävi niin. Kolmen kuukauden ikään mennessä ei rähminyt enää lainkaan. Erityisesti imettäessä olisi hyvä painella siitä nenän ja silmän " välistä" tavallaan, alhaalta ylöspäin, jolloin kyynelkanava tyhjenee. Imetyksen yhteydessä se on erittäin tehokasta, koska imeminen saa muutenkin aikaan paineenvaihteluita. Tosin meillä M ei kyllä yhtään tykännyt, että äiti sillä tavalla häiritsi toisen ruokarauhaa... Ja niillä puuvillalapuilla tosiaan ulkokulmasta sisäkulmaan päin puhdistelua säännöllisesti suositeltiin. Tämä vaiva on ilmeisesti erittäin yleinen vastasyntyneillä vauvoilla.

Joo, minä olen kyllä ihan samaa mieltä Iglun kanssa siitä isien vauvojen hoitamisesta. Tosin olen joskus saattanut käyttää sanamuotoa, jättää isille hoitoon. Meillä isukki oli alkuun melko arka pienen ja " hauraan" vauvan kanssa, ja korosti sitä, että maito kulkee minun matkassani (vaikka pakastin on pullollaan maitoa!). Vähitellen hän kuitenkin rohkaistui ottamaan enemmän vastuuta vauvasta, ja on tosiaan nykyään ihan mielellään kaksinkin. Käyvät joskus myös " miehissä" kylässä poikamieskavereilla. ;) Nytkin on pian suunnitteilla minun ystävieni kanssa pieni illanvietto, ja isukki suorastaan tuumasi, että totta kai minäkin lähden käymään sitten vielä kaupungilla, hän kyllä hoitaa pojan yösyötöt sillä välin.

Ja eipä kyllä Iglun kannata nolostella muita menojaan, jos vauvan hoito on hyvin järjestetty, niin hyväähän se tuulettuminen vain tekee! Noin pieni ei vielä ymmärrä samalla tavalla tulevansa " hylätyksi" , kun äiti ja isi jättää hoitoon. Ja oppii tosiaan, että niinkin on ihan hyvä. Luultavasti isompi lapsi on paljon vaikeampaa jättää muille hoitoon, kun jäisi sinne itkemään. Meilläkin M on vain hymyillyt iloisena, kun olemme itse poistuneet paikalta.

Nauratti ihan se Q:n kuvailu pikku-quun kastemekosta... Meilläkin oli hyvä suunnitelma, että käytetään isukin kastemekkoa pojan ristiäisissä. Kumpikaan ei siis tiennyt, millainen mekko se oli, sillä tuosta kastejuhlasta ei ole ainoatakaan kuvaa jäljellä. Kun mekosta sitten kyseltiin, anoppi tuumi, että totta kai sen saa, mutta se on aika vaaleanpunainen... ;) Mekkoa vähän itse sitten katsottiin ja tuumattiin, ettei kyllä kasteta tässä poikavauvaa, ja käytimme sitten minun kastemekkoa, joka oli valkoinen. Ehkä joskus saamme tytön, jolloin voimme käyttää sitä vaaleanpunaista " kermakakku-unelmaa" !

Vaikka teillä se mekko taisi olla kuitenkin valkoinen, mutta tulipahan ihan mieleen tuo juttu. ;) Mukavia ristiäisiä toivottelen teille! Onpahan sitten yksi stressaavimmista asioista alta pois hoidettuna ja viralliset nimiasiat hoidettuina. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja silmä ei vallan kiinni muuraudu!

Nyt on M herännyt päikkäreiltään! Taidetaan lähteä vähän ulos vaunuilla nuuhkimaan raikasta ilmaa. Täällä oli tainnut yöllä olla ihan pakkasta, brrh. Nyt kuitenkin aurinko paistaa, vaikka lämmintä on silti vain viitisen astetta.

Kissankello

Vierailija
53/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mikä viikko! Eetulle ilmestyi viime viikon alussa " ihmeihottumaa" (kuin olis joku rokko) pyllyyn ja siitä sitten levis eka naamaan (ma) ja sit koko vartaloon (ti-ke) ja meikäläinen paniikissa soittamaan lääkäriaikaa, myöskin sen köhän/rohinan takia. Oma lääkäri laittoi meidät sairaalan päivystykseen ja sanoi että saattaapi sillä reissulla mennä parikin päivää... Minä porasin sitten koko matkan sairaalaan että mikä mun pientä vaivaa (ja poika veteli sikeitä takapenkillä). Miehellekin kerkesin soittaa ja hänetkin sain paniikkiin. Ja matkaa siis n 15km. Onneksi on kaksi autoa, ettei tarvinnu taksilla mennä... Kaksi lääkäriä tutki poikaa, ja totesivat että rohina ei ole vakavaa, menee ohi nopeasti, mutta ihottumasta kyselivät että oonko aloittanut jonkin uuden ruoan, en, tai onko pyykinpesuaine vaihtunut, ei (oon aina käyttänyt miniriskiä tai lv:tä!) ja kyselyiden jälkeen sanoivat sen olevan atooppista ihottumaa ja antoivat viiden päivän kortisoonikuurin, sibicort. Sitä ollaan sitten laiteltu pari kertaa päivässä Eetuun ja pylly näyttää jo aikas hyvälle mutta naama on vielä aika karmean (jos niin saa sanoa) näkönen. Mutta jos ei lähe tolla rasvalla tai pahenee kuurin jälkeen mennään uudestaan sairaalaan ja sit alkaa tutkimukset onko Eetu jollekin allerginen... Meillä ei miehen kanssa ole allergioita ollenkaan, mutta sitten mun äiti ja veli, sekä miehen sisko ja veli (sekä äiti oli) on allergisia ja appiukolla on astma... Ei hyvä!

Kaikille muillekin flunssa" potilaille" pikaisia paranemisia!!!

No, se meistä...

" Jättää isin hoitoon" ... Täytyy vähän puolustautua, toivottavasti en synnytä sotaa... Niin siis meillä kyllä isi on ihan mielellään pojan kanssa ja ovat kanssa lähteneet kyläilemään pojan kanssa ihan kahestaan. Ja päivittäin käyvät koirien kanssa miesten kesken (koirat kyllä tyttöjä...) lenkillä, ja Eetu kyllä nauttii suuresti isänsä kanssa viettämästä ajastaan, joskus tuntuu että viihtyy paremmin kuin mun kanssa! Ja iskä saa päivittäin parhaat hymytkin kun tulee töistä! EPISTÄ!!! Meillä ollaan " jaettu" vastuu niin että kun mies tulee töistä niin syödään ja sitten hän on Eetun kanssa ja minä saan tehä rauhassa hommia eli kattoo telkkuu tai tehä käsitöitä tai notkua netissä ja sitte ollaan koko perheen voimin lattialla leikkimässä kunnes iltahommat kutsuu ja ne kuuluukin miehelle kokonaan. Mä oon vissiin alta kymmenen kertaa tehny iltahommat Eetun kanssa. Ja iltaisin ja viikonloppuisin mies kyl tekee kaikkee, vaipanvaihdot, syöttämiset yms, paitti imetyksen =) Ja mä todella odotan sitä kun Eetu ei tartte enää tissii, niin saan jättää miehet kahestaan pärjäilemään tänne kotosalle pidemmäksikin aikaa!!! No se tuosta puolustautumisesta...

HARRASTUKSISTA meillä ei juuri harrasteta muuta kuin perhekahvilaa ja vaavinkaisia ja pihalla oleilua säällä kuin säällä... Pitää ostaa Eetulle kurikset kun ei niitä ole vielä tarvittu, kun on saanu " survoo" sen vaunuihin sateella ja sit vaan käveleen, mutta olishan se kivaa päästä kunnon sateella jo vähän muutakin tekeen... Niin ja Eetun yksi " lempiharrastus" on koirien kiusaaminen...

Minä kanssa tein kastemekon, neuloen, ja kaunishan siitä tuli vaikkakin tosi painava. Meillä Eetu oli myöskin ristiäisaikaan reilu 2kk, ja hyvin meni jätkälle mekko päälle vaikka vissiin aavisti ettei miesten pidä pitää mekkoja, koska seurauksena oli älytön huuto! Mutta teille kaikille joilla vielä ristiäiset edessäpäin, ONNEE!!! Niin ja Burdelle tervetuloa tälle puolelle!

VIDEOKAMERA on ollut meillä todella kovassa käytössä, on tullu vissiin kymmenen kertaa enemmän otettuu kuvaa kun aikaisemmin. (meillä ollu kamera noin kolmisen vuotta...) Ja digikamerallakin ollaan napsittu tiuhaan kuvia, kun meikäläinen oppi miten ne kuvat tallennetaan tänne koneelle (siis meikä on varsinaine tietsikkanero!!!)

Mutta jospa lopettais tän jaarituksen ja menis jotain syömään... Ja kohta pääsee kauppaan, tosin ruokaostoksille, YKSIN!!! JIPPII!!! Mutta huomenna menen mun bestiksen kanssa Itäkeskukseen, tosin Eetu lähtee mukaan, kun isukki lähtee ralliin...

Napero ja Eetu 7,5kk

Vierailija
54/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kohta jo lokakuu. Voi kauhistus. Töihin (harjoitteluun) palaaminen vaan lähestyy ja lähestyy. Vähänkös ahdistavaa. En millään haluais luopua tästä kotona olosta.

Mä oon kans ihan samoilla linjoilla Iglun ja Q:n kanssa, että isän täytyisi voida olla tasavertainen hoitaja äidin rinnalla. Tottakai äidille se päävastuu hoidosta kaatuu siitä syystä, että äiti hoitaa suurimman osan ajasta vauvaa. Sitten taas, jos isä on vauvan kanssa kotona ja äiti töissä, on isä tavallaan päävastuullinen hoitaja. Sehän menee ihan sen mukaan, että kuka sitä vauvan arkea pyörittää. Sehän se tietää asiat parhaiten, joten toinen väkisinkin jää vähän toissijaiseksi hoitajaksi. Oon itsekkin yrittänyt jättää Joonaa ja isiä kaksistaan välillä. Muuten sitä tulee itse höösättyä ja otettua ohjat käsiin, jos ei hommat mene niin, kuin itse olen ne tottunut tekemään. Ja isi on tyytyväinen, kun on saanut viettää aikaa kaksin pojan kanssa.

Kissankello: Muistin siis oikein, että ei teillä oikeastaan olis ollut tarvetta vielä kiinteille (ainakaan kasvun perusteella). Mulla menee kans välillä vähän sekasin nää jutut, kun molemmat kirjotellaan myös huhtikuisissa :) No, mutta hyvä, että Matias osaa jo pottua vähäsen syödä. Toisaalta itsekkin oon miettinyt, että pitäisköhän sitä pikkuhiljaa rueta ihan just tollasia pieniä makuannoksia antamaan. Esikoisen äitinä kaikki tuntuu vaan niin ristiriitaselta ja ei oikeen tiedä, että mitä tekis, kun erinlaisia neuvoja satelee joka tuutista. Mun äiti ja mummot ihmettelee, että vieläkään en oo pottua antanut. Äiti kysyi jo Joonan ollessa 3 kk, että joko se syö perunaa.

Ainiin... mä oon varmaan unohtanut onnitella Pepsiä ja kukas muu oli vielä jakaantunut lähiaikoina. Onnea siis kaikille vauvansa saaneille!

Q: Ihan hyvin voit mennä sinne babybioon 2 kk vauvan kanssa. Joona oli joku 2-3kk, kun me viimeksi siellä oltiin. Joona nukkui melkein koko leffan ajan mun sylissä vaikka siellä aikamoinen itkukonsertti olikin. Mun mielestä sitä parempi mitä pienempi vauva on mukana (ei tietty ihan vastasyntynyt). Pienemmät nukkuvat enemmän ja viihtyvät paikoillaan. Isommilla sitten tuppaa olemaan vaikeuksia, kun kaikki asita kiinnostaa ja joka paikkaan pitäisi päästä. Sitä mä en tajuu, kun jotkut tuo yli yksi vuotiaita tollaseen aikuisten leffaan. Eihän taaperot enään voi viihtyä paikoillaan katsoen jotain aikuisten elokuvia. Jos sulla on vaunuissa pehmeä kantokoppa, se kannattaa ottaa sinne saliin. Siinä Q pystyy hyvin nukkumaan. Meillä on kova kantokoppa, jota on hankala irrottaa, joten Joona nukkui mun sylissä. Mutta ehdottomasti kannattaa mennä, jos on huono leffa, saa siitä sentään hyvitykseksi niitä ilmaistavaroita ;)

Mä itsekkin oon miettinyt, että jos menis taas leffaan Joonan kanssa. En vaan tiedä millon, kun ens torstaina menis babybiossa ihan kiva leffa. Meneeköhän se sama sitten enskuussakin. Tietääkö joku?

Nyt täytyy jatkaa päättötyön tekemistä, kun Jonsku on päikkäreillä.

pesukarhu

Vierailija
55/125 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun menee päivät sekaisin, kun on vaan itse kotona ja kun miehen työ on sellainen, ettei " viikonloput" osu aina oikeaan viikonloppuun. Mutta tänään siis taitaa olla lauantai. :)

Tapaaminen meni munkin mielestä tosi mukavasti! Ja erittäin mielelläni tapaan teitä uudestaankin, olitte sitten enemmän tai vähemmän hitaasti lämpeäviä. :) Voi kun teidän vauvat olikin suloisia! Vieläkin muistelen Veetin kauniita suklaasilmiä! Ihania hymyileviä pikku-ukkoja ja neitejä. Meidän poitsu jäi ihan jalkoihin, kun hän vaan nukkui sillä aikaa, kun isommat vauvat jaksoi seurustella ja touhottaa. Mun siskokin tykkäsi tapaamisesta ja uhkasi jopa alkaa kirjoitella tänne Enskoihin. (Joten jos luet tän niin viestiä vaan! :)

Queenille tsemppiä Liian kanssa. Kyllä se unirytmi siitä varmaankin tasoittuu. Ja jos tyttö vaikuttaa tyytyväiseltä, niin eiköhän ne unetkin sitten ole riittävät. Siis tytölle, mutta ei varmaankaan sulle! Eikö olekin ihmeellistä, että meidän vauvelit on jo kuukauden? Just tänään askartelin ristiäiskutsut ja nyt iski paniikki, että mitä ihmettä laitan sinne päälle?!

-Q- ja poika 1 kk

Vierailija
56/125 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Joona EHKÄ rupes just yöunilleen. Mahtavaa, että pääsen kohta itsekkin nukkumaan. Oon ihan poikki. Oltiin tänään serkun tupareissa/synttäreillä. Siellä oli kaksi muutakin poikavauvaa. Ne oli Jonskua pari kuukautta nuorempia.

Eiiiiiiii... nalle heiluu pinniksessä. Se siitä nukkumisesta. Uutta yritystä sitten vaan.

Eilen mentiin kissankellon neuvon avulla sentään JO ennen puoltayötä nukkumaan. Kiitos vaan neuvosta :) Taidat tosin olla jo siellä reissussa. Hyvää reissua sitten vaan!

Äkkiä viellä Queenille sellanen juttu, että mun muistaakseni Joonakin oli tollanen kuukauden ikäsenä. Musta tuntui, että se nukkui tosi vähän ja aina sellasissa pätkissä. Varmaan vaan rytmi vielä hakusessa. Uskon, että teilläkin pian nukutaan enempi.

Nyt nukuttamaan Joonaa. Onneksi mies tuli just töistä avuksi.

hitaasti lämpiävä pesukarhu ja yökyöpeli Joona ;)

Vierailija
57/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo netissäkään ollut sit vähään aikaan..

Oma vointi on tosi paljon parempi, ihan jo normaali (ainaki lääkkeiden kans). Danielkin on aurinkoinen ja hymyilee ja naureskelee paljon. Tosin nyt D on kuumees ja vaan nukkuu ja syö (oliko mulla näin paljo " omaa aikaa" joskus?), kun eilen 3 kk neuvolas tuli piikki reiteen. Päivitetyt mitat on 60,5 cm ja 6060 g. Hyvin kasvaa kuulemma korvikkeellaki.. Kuukauden päästä aletaan silti soseet.

Mitäs muuta.. Alotettiin muskari ja aikuinen-vauva tanssi pari viikkoa sitten. Molemmat on kivoja ja D tykkää.. Äiti tykkää tanssista vaan enemmän. Oikeesti oon tosi huono molemmis, ei lauluääntä eikä rytmitajua, mutta noihin vauva-juttuihin uskalsin mennä, kun siellä ei oo niin vakavaa ;)

Q: D' llä oli samaa rähmimistä joskus just 2 kk iässä (alkoi silloin) ja nyt 3 kk on jo melkein loppunut. Toises silmäs ainoastaan ollut koko ajan ja johtuu kuulemma just tuosta kyynelkanavien ahtaudesta, johon auttaa vaan kasvaminen täs vaiheessa. Me voitas tulla joku kerta ainakin sinne babybioon..riippuen miten sopii meidän harrastuksiin ja mun poli käynteihin.

Onnittelut " uusille" !

Jenni ja kuumeinen D 3 kk

Vierailija
58/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenhän se oli se " ens torstain" babybio, josta puhuin. Tää äiti on taas pihalla niin kun lintulauta. Eli ens kuussa mekin siis oltais menossa leffaan ja leffaseura kyllä kelpaisi :)

Kiva, kun Jennikin kerkesi tulla kuulumisiaan kertomaan. Kauheen nopee aika menne, kun Danielkin on jo 3kk. Sekin kuulosti oudolta, kun Q kysy, et voiko 2kk vauvan kanssa mennä babybioon. Vastahan se pikku quu syntyi.

Juu, tajusin ton leffahomman päikkäreiden jäkeen. Tais tehdä päiväunet ihan hyvää.

pesukarhu ja Jonskuliini

Vierailija
59/125 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille ensikko-vauvoille ja äideille!

Oltiin alkuviikosta mökillä, talvikuntoon laittamassa. Järvessäkin kävin uimassa, kylmää, hrrr... mutta virkisti mukavasti. Ja oli kiva kun mökillä oli pari hoitajaa tytölle lisää, mummi ja vaari.

Tyttö on ollut vaan kerran yötä hoidossa, minä ja mies oltiin yhdessä ulkona. Mä olen ollut ulkona pari kertaa, mies enemmän. Tänäänkin lähti, joten ollaan tytön kanssa kaksistaan. Ensi kuun lopulla on duunin risteily, mut kutsuttiin mukaan, kiva! Tyttö on siis isänsä kanssa kotona silloin.

Mitä sä pesukarhu opiskelet? On varmaan ollut joskus puhettakin, mutta ei taas muista... Koska alkaa työharjoittelu?

Me mennään varmaan ensi babybioon, jos ei muuta ihmeellistä sille päivälle. En tiedä miten tyttö viihtyy siellä paikoillaan, mutta yritetään... kaksi kertaa ollaan oltu ja ihan kivasti on mennyt. Pienten kanssa voi olla melkein helpomaa, viihtyvät hyvin sylissä ja nukahtavat varmaan helpommin.

Vierailija
60/125 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran täytyy nyt kirjoitella että kiitän ihan julkisestikin Iglua ja Kepaa vierailusta!!!! Aivan ihana juttu että pääsitte tulemaan ja piristi kyllä paljon=)

Täällä on asiat ihan ok, jotenkin nyt taas jaksaa. Alluliini menee tänään siksi aikaa hoitoon että mamma pääsee käymään syksyn ekoissa treeneissä - jännittää!!! Jollain lailla tuntuu sinne menokin olevan valtavan ponnistuksen takana, niinkuin kaikki muukin nykyään, mutta ei se auta kuin ottaa itseä niskasta kiinni=/ Oon kyllä muuten aikasemminkin kysynyt mitä muut äidit täällä harrastaa muttei tainnut oikein kukaan vastailla niin uusinpa nyt kysymyksen?????

Huomenna ois sitten lääkäri, saapa nähdä mitä siellä sanotaan... jännityksellä odotetaan sitäkin.

Mutta nyt menoksi taas, pitäisi saada tuo neiti päikkäreille...ainoa keino millä se nykyään onnistuu on mennä viereen ja laittaa silmät kiinni, siitä ottaa sitten mallia=)

-Ankka-