***ENSIKOT SYYSKUUHUN***
Kesä taitaa sitten olla ainakin virallisesti ohi. Toisaalta on kyllä hyvä, mutta kohta se todellisuus lapsen pukemisesta iskee vasten kasvoja. Toistaseksi ollut niin helppoa =)
Väsyttää. Tuli mentyä eilen vähän myöhään nukkumaan. Ja vaikka neiti sai koko tetrallisen velliä, niin heräsi syömään jo puoli kolme. Kaipa se on nyt toistaseksi hyväksyttävä, että hän tarvii sen yhden tankkauksen yössä.
Kaikesta masennuksesta huolimatta mulla on vauvakuume, mutta yritän nyt järjellä siirtää sitä yrittämistä vielä puolisen vuotta. Saisin koulun loppuun ennen seuraavaa äippälomaa ja sektion jälkeen suositellaan vissiin vuoden taukoa. Mutta on tosiaan todella hassu tuo vauvakuume, kun yksi vauva kuitenkin tuolla lattialla nyttenkin pyörii ja höpöttelee =) Kyllä sitä vaan niin kovasti rakastaa.
I ja K
Kommentit (125)
Täällä onkin käyty kovasti keskustelua lapsen hoidosta. Itsellenikin ajankohtainen aihe, sillä neiti joutuu mahdollisesti piakkoin kolmeksi kuukaudeksi " hoitoon" . Onneksi isoisä ja MLL saa toistaseksi ottaa vastuun tehtävästä ja hoito voi tapahtua kotoa. Huomenna mulla on nimittäin tapaaminen yhden mahdollisen projektin tiimoilta ja voisin tehdä aiheesta opinnäytetyöni. Tarjolla olisi once in a lifetime -tilaisuus, joten aion siihen tarttua, jos vain saan mahdollisuuden. Kesäksi varmaan joudutaan hankkimaan hoitopaikka, koska joudun suorittamaan työharjoittelun ja sitten taloudellisen tilanteen mukaan olen syksyn kotona tai töissä...
Kävin tänään aamulla salilla ja vitsit kun onkin hyvä olo. Keskiviikkona oon menossa vesijumppaan =) Sitten ens vkolla taitaakin tulla heti taukoa jos lähden kerran taas pohjoseenpäin. Ankalla ei muuten netti toimi laisinkaan, joten siksi ei ole nyt kirjoitellut mitään.
Ei mulla tässä kummempia. Perjantaina onkin puolivuotisneuvola ja sitten lähetään anoppilaan ja muihin sukulaisiin ja siltä reissulta erkaudun myös sinne Oulun seudulle =)
I ja K
Tulipa vain mieleeni, että voi kitinät pikku-q:lla syönnin yhteydessä liittyä siihenkin, että massu on jo ihan pullollaan maitoa (kerroit maitoa valuvan suupielistäkin). Pikku-q saattaisi silti haluta vielä imeä, eli imuhimo itkettää, ja inhottaa, kun maitoa tulee, vaikkei sitä enää masuun mahtuisikaan. Tuttia voisi kokeilla silloin? Meillä ainakin Matiaksella oli sellaista kiukuttelua välillä tissillä. Tutti suuhun, ja poika oli taas tyytyväinen. Toki kaikki ei suostu tuttia imemään. Onko Pikku-q:lla tutti ollut käytössä?
Nyt en jouda koneella pitempään istumaan, lisää kuulumisia joku toinen kerta!
Kissankello
Tänään oli 5 kk neuvola. Lähdettiin heti neuvolan jälkeen anoppilaan ja tullaan reissusta joskus loppuviikosta.
Nopiasti siis: pituus 67,3 cm ja paino 7610 g
Painonnousu on vähän hidastunut, mutta johtuu ilmeisesti vaan lisääntyneestä liikkumisesta. Täysimetystä siis saatiin lupa jatkaa sinne puoleen vuoteen.
Joona on alkanut mahaallaan ollessaan kiertää napansa ympäri. Varpaatkin on löytyneet. Niitä on sitten mukava maistella :)
Mihinkäs kaikki ensikot ovat kadonneet, kun pinokin oli pudonnut vaikka kuinka pitkälle?
pesukarhu ja Joona 2 päivää vajaa 5kk
Meillä oli siis viikon nettipimento, eilen saatiin taas toimimaan. Juttua oli tullut valtavasti, en ole ehtinyt lukea*nolona*Sen verran tuolta huomasin että NapNap on mennyt kihloihin, onnittelut täältäkin.
Jep, kyllä se vaan on niin että menneisyys ja oma lapsuus vaikuttaa vaikkei uskoisi nyt kun on oma lapsi. Tänään kävin psykoterapian polilla ja näitä kipeitä asioita aletaan käymään läpi - ensimmäistä kertaa elämässäni, pelottaa. Kun on aina tarvinnut selvitä yksin ja käyttää kaikki energia selviytymiseen, niitä ei ole tarvinnut miettiä. Mutta kai se tästä. Lääkitys on päällä ja tässä nyt vaan olen ja odottelen mitä tulee tapahtumaan. Unen laatu on jo muuttunut paremmaksi ja se on tietysti auttanut vauvan kanssa jaksamaan, eli ehdottomasti parempaan suuntaan ollaan menossa.
Tuo meidän Alluliini on oppinut päristelemään, maailman paras juttu tytön mielestä=) Eli nyt tulee silloin tällöin ruuat äidin naamalle kun sitä täytyy harrastaa syödessäkin. Hassu tyttö.
Siitä oululaisten tapaamisesta sen verran, että mulla on nyt sitten alkuviikko täynnä näitä lääkärikäyntejä. Maanantai ei onnistu mitenkään, tiistaita pitää miettiä onnistuuko sen järjestämään jotenkin järkevästi. Meillä täytyy varmaan Iglun kanssa sumplia jotenkin tää homma=)
Nyt ei sitten enempää, yritän paneutua teidän juttuihin kunhan ehdin!! Melkoista kiirettä pitää nykyään...
Voikaahan hyvin.
-Ankka-
Koitan jotain ehtiä kirjottamaan!
Hienoa että ankan vointi on paranemaan päin:)
Päivähoidosta ja kotonaolosta oli ollut juttua, mä en tiedä yhtään miten se meillä menee, mulla on sellanen tilanne että tän hetkisessä työpaikassa tuli vähän kränää ennen aippälomalle jäämistä ja siellä muutenkin suhtautuminen lapsiin on aika kuivaa kun poissaolot on tosi hankalia..oon siis yksityisellä henkilöllä töissä ja ainakaan tuohon työpaikkaan ei kiinnostais palata ja tahtoisin kyllä muutenkin olla kotona Liian kanssa ja toinenkin lapsi tulee ajankohtaiseksi jossain vaiheessa..mutta saas nyt nähdä miten rahat riittäis jos jäisinkin kotiin.
Meillä neiti on nyt innostunut hymyilemään ihan mahdottomasti, mummon lorut ,käsien takaa kurkkiminen ja se neuvolasta satu hymynaama kuva saavat aikaan ihania virnistyksiä:) vaipanvaihdon aikana Liia hymyilee leveästi sille naamankuvalle ja kun menee kurkkaamaan pinnasänkyyn tytön siellä hereillä ollessa saa leveän hymyn..ihana:) uniongelmaan on meillä tullut vähän helpotusta kun Liia suostuu vihdoin rauhottumaan kantoliinaan ja nukkuisikin siinä vaikka koko päivän..mulla vaan kipeytyy selkä siitä ilkeästi,vanha vamma..täytyy nakittaa homma isille vkloppuna;) Yöllä uni tulee edelleen vaan äidin kainalossa vaikka sitkeästi yritän nostaa tyttöä omaan sänkyyn,omassa sänkyssä nukkumisen ennätys tuli toissayönä kun tyttö nukkui peräti tunnin siellä heräämättä..ihanalta kuulostaa Quun vauvan unet!!:) Ajattelin tilata kapalon ja koittaa miten unet sujuu sitten,tuntuu että Liia huiskii käsillä niin paljon että herää siihen.
Meillä mies on ollut viikon kipeänä ja toissapäivänä se iski muhunkin,Liia on onneksi ainakin vielä terve*kopkop*..
Q:Tekikö ne jälkitarkastuksessa ihan kunnon sisätutkimuksen?Mua pelottaa se ihan vietävästi synnytyksen jälkeen ja tiistaina olis lääkäri mullakin..
Omaa napaa taas..voi kun ehtis lukea noi teidän turinat ajan kanssa:/
Mitenkä Mii jakselee? Joko Pepsi on ehtinyt kurkata tänne?
Pari viikkoa on menny ettei oo päästy tänne kirjoitteleen. Nyt odottelen et hakevat tuon koneen huoltoon ja miehen veljen kannettava on lainassa joten täällä taas...
Ensiksi NapNap onnea teille kihloista!!! Ja onnea myös kaikille vauvansa saaneille joita en ole päässy onnitteleen!!
Täällä ollaan podettu hirveää flunssaa koko porukka ja Eetu ja minä ollaan vielä nuhassa :( Viikon on nenä vuotanu ja loppua ei näy... Onneksi ei kuumetta ole Eetulle tullu eikä korviin ole menny. Yötki on onneksi sujunu hyvin... Eetulle on tullu tosiaan 2 hammasta alas eteen ja vähän siltä näyttää että lisää on tulossa. Virtaa pojalla riittää ja nytki tuossa tuollaisella kävelytuolilla hurjastelee pitkin lattioita :) Kätevä vehje!! Käytiin viimein ostaan myös Tripp Trapp-tuoli ja sujuu syöttäminenki paremmin. Hieman omanapaista tää teksti, anteeksi!
Hoitoon viemisestä oli puhetta... Mä menen joulukuun alusta töihin mut Eetu menee hoitoon vasta seuraavana syksynä. Tehdään molemmat vuorotöitä joten normaali hoitopaikka ei käviskään ja saadaan varmasti hoidettua työvuorot niin että hoitoon ei tarviviedä. Miehen ja minun perhe on lupautunu auttaan tarvittaessa joten eiköhän se sit suju :)
Ja oululaisten tapaaminen meille kyllä sopii oli päivä mikä vaan!!
Mut nyt pitää mennä... Jaksamista kaikille!!!
Marika & Eetu 7½kk
Meidän tyttö nousee seisomaan!!! Eilen seistä törötti sängyssään, tänään nousee jo sohvaa ja laatikoita vasten. Arg, nyt sen perässä saa tosiaan juosta!
No niin, jos tänään ehtis kirjoittaa loppuun asti.. Aloitin eilen vastaamaan mutta kesken jäi kun neidillä meni totaalisesti hermot :)
Ensiksi onnea uusille mammoille!! Ainakin pepsis, jj ja joku muu vielä olivat vauvansa saaneet. Ihanaa :)
Ja ei kun omaa napaa heti perään, heh.. Tiistaina oli sitten se jälkitarkastus. Saipahan ainakin tutulle kätilölle vähän tuulettaa synnytyskokemusta. Kovasti vaan ihmettelin kun oli ensisynnyttäjä ollut niin nopee :) Ja sanoi vielä et varos vaan kun seuraavaa rupeet niin varmaan menee vaan puolet tosta ajasta! :O Noh sen näkee sitten. Minipillerit se määräsi ja sanoi että jos eivät sovi niin laitetaan kierukka. Vähän inhottavaa kyllä olla koekaniinina.. mulle kun ei tavalliset pillerit sopinu ollenkaan, ties mitä sivuvaikutusta.
Kävin keskiviikkona Mathildan kanssa neuvolassa vähän punnimassa ja mittaamassa kun seuraava aika olis vasta 11.10. Olihan se neiti vähän kasvanu 2 viikossa, 5210g ja 58cm. Eli pituutta oli kasvanu enemmänkin kun painoa :) Ihan normaalipaino kuulemma. Hyvä niin ettei taas tarvi huolestua maidontulosta yms.
Meillä olis sitten ristiäiset tulossa 7.10. Tapaavat sukulaiset toisensa ekaa kertaa, huh.. kai se hyvin menee :) Ainoa vaan että se pappi puhui jotain että 2 muuta lasta kastettais siinä samaan aikaan, tyyliin perhejumalanpalvelus tai jotain, mikä musta kuulosti aika oudolta. Samoin kyllä miehestä. Kysyinki sitten että onko se jotenki tapana täällä ja vastaus oli ei, mutta hän ajattelin siinä samalla menevät kun joku muukin oli samaa päivää kysellyt.. Vähänkö nyt ärsyttää kun en ole edelleenkään varma että onko siellä muita ja miten se toimitus sitten tehdäään. Annoin jo periksi että kastetaan tyttö tässä lähikappelissa, en minä halua sinne ketään muita sillon. Ja pappia ei tietenkään saa kiinni vaikka soittopyynnön jätin.. plaah!
Jaa' a, taidan läheteä Mathildan kanssa vähän vaunuttelemaan kun on niin ihana lämmin ilma. Neiti vaan väsähti kovin kun oltiin vauvahieronnassa :)
Mysan ja Mathilda 10vk
Ihan mielenkiinnosta kyselen että minkä ikäisinä teidän vauvat on oppineet kääntymään,ryömimään,tullut ekat hampaat ym.ym. tuli vaan mieleen tuosta napnapin tytön seisomisesta,onnittelut siitä!:)
Meillä siis ollut varovainen pyörähtämisen suhteen, pitkään taisi luulla, että kitiseminen on se tapa, jolla pääsee selältä mahalleen ja toisin päin... Äiti kun ei jaksanut pienessä asunnossa kuunnella kitinää, vaan päästi pienen pälkähästä. Mutta nyt tällä viikolla on sitten pyörähtämiset hoksattu ihan itse, pyörähdetään selältä vatsalleen oikein mallikkaasti hetkessä, ja molempien kylkien kautta. Ikää pojalla nyt siis 5,5 kk. Selällään ei ole viihtynyt enää aikoihin, joten ei edes yritä takaisin päin pyörähtää.
Ryömimistä kovasti yritetään, mutta mihinkään ei käytännössä vielä pääse. Peppua nostetaan niin kovasti ylös, että välillä näyttää, että tekee kohta jo kuperkeikan (pää kun viistää maassa). Vuoroon sitten noustaan suorien käsien varaan, siten, että vain jalat ovat maata vasten.
Minä olen ollut vähän apaattisena, ei ole oikein jaksanut innostua mistään, kun olin viisaudenhampaan poistoleikkauksessa. Jouduttiin kunnolla leikkaamaan ja luuta sahaamaan, joten tulos on toistaiseksi karsean kipeä puoli päätä! Ja kun imettäessä Panadol on suositeltavampaa kuin Burana, olen koittanut sitä sitten pääasiallisesti popsia. Eihän se auta ei sitten mihinkään! Onneksi lääkärit armollisesti ovat tuumanneet, että myös iburofeenia voi ottaa lisäksi, muuten en varmaan kykenisi kivulta mihinkään. Ainoa lohtu tässä tilanteessa on, että parannuttuaan suu on taas hyvä, ja nyt leikottu hammas oli viimeinen, joten enää ei ne kiusaa kasvaessaan. Pitkin kesää kun olen ollut tuskassa, kun ovat yrittäneet nousta ja kipeä on suu silloinkin ollut. Viikon päästä alkaa varmaan jo helpottaa... ;)
Huomenna onkin sitten äitin ja isin vapaailta! M pääsee ihan yöhoitoon, ja me käymme vähän ravintolassa herkuttelemassa. (Toivottavasti ei silloin kovin kipeäksi äidy tuo suu...) Vähänkö äiskää jänskättää, kuin M pärjää. Ja hullun lailla on pumpattu maitoa jo pitkän aikaa, että olisi riittävästi. Vaikeaa tuo maidon tarpeen arvioiminen, kun niin harvoin on pullosta saanut, ettei voi mitenkään tietää, miten paljon poika yöllä mahtaa syödä. No, eiköhän tuo hyvin mene, M on ollut kyseisen ystäväni luona aiemminkin hoidossa, tosin vain päivällä.
Mukavaa viikonloppua!
Kissankello ja M 5,5 kk
...hampaita ei vieläkään ole. Kyllä kamalasti jyystää puruleluaan ikeniään vasten, niin että kuuluu viereiseen huoneeseen asti ääni: " jyyysk, jyyysk, jyyysk" . Että jokin siellä taitaa kutitella..? Ja kyllähän sieltä on jo pitkään ne hampaanalut kuultaneet ikenessä.
Kissankello
Kääntyi selältä vatsalleen 2kk (taisi olla lähempänä 3kk:tta)
Ryömi muistaakseni 4kk ikäisenä, konttasi 5kk.
Eka hammas 5kk, toka 6kk.
Ja nousee seisomaan 6kk.
NapNap + tyttö 6kk
Heippa! Mä oon myös ollut vähän apeissa tunnelmissa, kuten kissankello. Ei nyt mitään sen kummempaa, mutta harmittaa, kun jälkitarkastuksessa lääkäri totesi saman kuin minä, eli epparihaava ei yhdestä kohdasta ole vielä parantunut. Se kohta on ihan haavan toisessa päässä, ja siinä oli kai joku ompelulangan pää, joka aina hankasi ja ärsytti ihoa. No nyt siinä on sitten sellainen patti ja iho on vieläkin auki siitä kohdasta ja lääkärin mukaan haava märkii vähän. Ei näytä pahalta kuulemma, mutta määräsi silti antibiottivoidetta. Voitte varmaan kuvitella miten ärsyttävää on laittaa jotain sidetaitoksia ja haavateippiä pehvaan!!! ;) Niin, ja sitten vielä lisäksi pissassa oli tulehdusarvot kahdella plussalla, ja terkka sanoi, että taitaa olla virtsatientulehdus. Ei mulla kyllä oo mitään oireita, mutta kai se sitten on niin. Pitää vielä viedä uusi näyte terveyskeskukseen ens viikolla, pah! Tiedättekö voinko imettää, jos saan virtsatientulehdukseen jonkun lääkekuurin??? Harmittaa niin vietävästi, haluan vielä imettää!!!
Toivottavasti kissankellon suu paranee pian! Tosi kurjaa... Niin ja kiitos kun olit pohtinut noita quun ruokailukitinöitä. Meillä on kyllä tutti ollut käytössä alusta asti, ja olen tehnyt samalla tavalla kuin sinä, eli sitten kun quu alkaa vaikuttaa kylläiseltä, mutta imuttelu vain jatkuisi, niin tarjoan tuttia. Se kelpaakin yleensä hyvin ja kitinä loppuu siihen. Mutta sitten joinain päivinä, kuten tänään, tuntuu että se itkeskely ja raivoaminen johtuu jostain ihan muusta ja alkaa heti ruokailun alusta, eli silloin poitsu ei voi vielä olla täynnä. No, täytyy vaan rauhassa syöttää ja koittaa nostaa röyhtäilemään aina siinä välillä. Eiköhän se tästä.
Ihana Queenin hymytypykkä! Teilläkin taitaa kaikki sujua hyvin. :) Joo, mulle tehtiin kyllä sisätutkimus, mutta ei se lääkäri käyttänyt mitään vempeleitä. Kokeili vaan kohtua sormilla ja kyseli sattuuko. Ei sattunut, onneksi! Älä turhaan pelkää, kyllä ne lääkärit varmaan aika helläkätisiä on tossa jälkitarkastuksessa.
Niin, ja sitten pikku-quun (6 vko) tuoreimmat mitat:
Pituus 56,4 cm
Paino 4740 g
Päänympärys 38,1 cm
Hassuja noi millimitat, eihän niissä oo mitään järkeä! ;)
Hyvin oli muidenkin lapsukaiset kasvanut. Ja muakin kiinnostais kuulla vastauksia tohon Queenin galluppiin, eli milloin teidän lapset on oppinut mitäkin.
Jokohan ne pepsis ja Ull-maij pian ilmoittautuisi tällekin puolelle, huhuu!
Nyt täytyy alkaa valita ristiäiskakkuja. Meillä on ristiäiset 1.10. Toivottelen siis kaikille mukavaa viikonloppua!
-Q- ja -q- 6 vko
Tosi harmillista Q, että haava ei ole parantunut. Toivottavasti paranee nopsaan. Ja virtsis paranee nopeesti lääkkeillä. Mulla oli raskausaikana virtsis, siitä jäi lääkkeitä yli ja kaivoin sen paketin, ainakin Selexid-nimistä lääkettä voi syödä vaikka imettää. Tarkistin se just siitä paketista.
Mulla oli ekat menkat, kesti 11 päivää! Toivottavasti tänään ei vuoda... saattaa joutua kai niistä cerazette-pillereistä. Ei kyllä millään huvittaisi lähteä hakemaan tavallisten e-pillereiden reseptiä, rupee kyrsimään kun koko ajan saa olla alapäätään näyttämässä jollekin lääkärille;)
Me lähdetään huomenna mökille, miehellä on ensi viikko lomaa. Toivottavasti sää pysyy aurinkoisena.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Hui,karsealta kuulostaa kissankellon hampaanpoisto! Mun kaveri oli molempien viisaudenhampaiden poistossa aikanaan ja koska tuju puudutus vaikutti kotiin lähtiessä vielä niin hyvin ettei olo ollut yhtään kipeä hän päätti lähteä suoraan shoppailemaan kun kerran oli vapaapäivä tuon operaation takia..jossain vaiheessa oli alkanut tuntua siltä että kaikki tuijottaa ja vilkaisu peiliin kertoi syyn..verta,kuolaa ja kuolaista verta oli valunut pitkin puutunutta leukaa,posketkin oli turvoksissa ja sinikirjavat X) Toivottavasti sulla olo jo pikkuhiljaa helpottaa!
Q:Kurjaa ettei haava ota parantuakseen,mutta hyvä että sai voidetta niin saat sen hoidettua.Mulla haava on kyllä umpeutunut mutta ihan toisessa päässä on kohta mistä ommel vähän irvisti,eikä haavan reunat siitä kohtaa osuneet yhteen.Se umpeutui kyllä mutta on kosketus arka koska siinä on vain ohut arpikudos:/ Varmasti se siitä korjaantuu kunhan aikaa menee. Mä oon muuten huomannut että meillä kiukutaan tissillä silloin kun oikein väsyttää,kun tyttö ei ole nukkunut sitä vähääkään mitä yleensä tai kun on valvonut pitkään ennen syömistä..mä luulin ensin että Liia kiukkuaa nälkäänsä.
Hui,nyt oli burdekin lähtenyt synnärille:)
Queen
..sitä piti vielä sanoa että mulla oli kanssa pissatulehdus silloin kun vauvaa kuumeiltiin, pyysin sellaiset antibiootit jotka käy raskaana olevalle kun oli piinailu just menossa ja niissäkin luki että sopii myös imettäville. Eli kyllä niitä on:)
Nyt poistun..(mulla on ihanaa vapaa-aikaa kun Liia nukkuu isillä kantoliinassa)
Kiitokset myötätunnosta Q:lle ja Queenille! Kyllä täällä koko ajan voidaan paremmin. Ja onpahan tosiaan sitten ohi nämä koettelemukset.
Hih, kuulostipa karsealla tavalla hauskalta tuo Queenin kertomus ystävänsä viisurinpoistosta... Minäkin ensin suunnittelin käyväni " samalla reissulla" ystävän uutta koiranpentua katsomassa, mutta onneksi edellinen poistoleikkaus muistui elävästi mieleen siellä operointihuoneessa. Kiidin sitten kuitenkin suorinta reittiä kotiin ja kotona huomasin myös tuon kuolan valumisen... ei niin kovin mukavaa, eikä ainakaan kaunista katseltavaa! Ehdin jo iloita, ettei muuta tule, mutta kyllä tuo poski on vähän turvonnut ja pieni mustelmakin siihen on kehittynyt. :(
Toivottavasti se voide auttaa pian Q:n epparihaavaan. Ei ole kivaa kärsiä viikkotolkulla siitä. Pikaista paranemista! Minulla on ollut kerran virtsis, ja sillä kerralla se oli täysin oireeton, kunnes nousi kamala kuume ja selkäkipu. Eiköhän ollut noussut munuaisiin asti tuo pöpö, ja sairaalassa jouduin makaamaan vajaan viikon saamassa suonensisäistä lääkitystä. Ei ole leikkimistä sen kanssa, vaikka tuntuukin " pikkutaudilta" . Kannattaa siis hoitaa heti pois moiset, ja eiköhän niitä tosiaan löydy sellaisia lääkevaihtoehtoja, joita voi käyttää imettäessäkin. Parempaa vointia myös sen suhteen lähettelen sinulle!
Nyt unohdin jo, kuka se kyselikään jälkitarkastuksen sisätutkimuksesta... oliko Mysan? No, joka tapauksessa, kyllä mullekin sisätutkimus tehtiin, vaikka melko läpihuutojutulta vaikutti. Mun oli pakko ottaa M matkaan lekurille, kun oli sitten heti perään Matiaksen neuvola. Ja tietty juuri sen sisätutkimuksen ajan M päätti pitää hirmuista huutokonserttia, ja lekuri tuumasi vain, että hänpä on nopea tässä... Vähän kädellä kokeili vain.
Meillä on mukavasti jatkuneet nuo vauvauinnit, tänään ohjaajakin sanoi, että M näyttää olevan kuin kotonaan vedessä. Varsinainen vesipeto. Tänään nähtiin vähän pidemmälle ennättäneiden vauvojen sukellusharjoituksiakin. On se vain jännän näköistä, kuinka ne siellä vedessä menevät. Me ollaan vasta " kannuteltu" , eli kaadettu kannulla vettä vauvan päähän, jolloin vahvistetaan ja harjoitetaan sitä sukellusrefleksiä.
Kokeiltiin muuten tällä viikolla perhesaunaa. Matiaskin kävi muutaman minuutin alalauteella ihmettelemässä lämpöä. Vähän sihautettiin vettä kiukaalle, että ääneen tottuisi. Näytti, että M luuli olevansa vedessä saunassa ollessaan, tai ainakin potki ja " polski" ihan samalla tavalla kuin ammeessa ollessaan... ;)
Hyvä että Ankkakin oli saanut apua masennukseen. Toivottavasti olo siitä sitten kohenee pian. Vaikeinta varmaan on se avun saaminen alkuun.
Tämä mamma taitaa lähteä siistiytymään, vapaailta tiedossa! Jos nyt sitten raaskin tuon hymyhuulen hoitoon jättää... Sovittiin aika siten, että M on suurimman osan ajasta yöunilla. Aamulla sitten on varmasti ainaski äitillä jo hirmu ikävä, saapahan poika varmasti huomenna ainakin syliä. :)
Kissankello ja M
Ah ihanaa!! Meidän neiti nukkui kolmatta yötä 6-7h putkeen :D Kyllä on äiteellä levännyt olo.. tai saas nähdä nyt kun Mathilda on ollut kuin iilimato mussa kiinni tänään, edes vaunut ei kelvannu nukkumapaikaksi, syli vaan. Alkaa kädet puutua ja niska olla jäykkänä, kohta oon ku mikäkin kenoveeva :D
Kissankello oli ollu hammaslääkärissä.. mua inhottaa jo ajatuskin niin hattua nostan sulle jos jo toista kertaa sama operaatio! Mistä lie moinen kammo mulla mutta hammaslääkärissä käydään harvoin, oisko 4 vuotta sitten viimeks :O Ei sen puoleen, koskaan ei ole edes reikää ollut.
Pitikin kysyä tosta vauva-uinnista eli milloin sen voi aloittaa ja miten tota refleksiä voi treenata kotona? Tekis niin mieli mennä Mathildan kanssa kun se muutenkin rakastaa uida molskia ammeessa. Eilen oltiin yhdessä kylvyssä ja huuto tuli kun 10min jälkeen isi nosti pois!
Ihanaa kuulla että Ankalla on vointi parantunut jo. Masennus on jo ihan tarpeeksi rankkaa ilman että vauva on kuvioissa mukana.
Hyvät viikonloput Enskoille! Nautitaan nyt näistä ihanan lämpimistä syyspäivistä, kohta alkaa ilmat viiletä :) Täällä oli Kiirunassa satanut jo lunta :O
M&M
Täällä on uusia kuvia meidän neidistä jos jotakuta kiinnostaa:)
http://koti.phnet.fi/cyanhaze
Joo, ei mullakaan ollut tarkoitus " paasata" tosta päivähoitoasiasta, on nyt vaan ajankohtainen, niin on tullut kovasti mietittyä. Eikä mulle tosiaankaan pesukarhun jutuista mitään huonoa fiilistä tullut, hyvä vaan kun kaikki kertoo omia kokemuksiaan ja mielipiteitä!
Eli vieläkin on mietinnässä nuo päivähoitojutut... jos sen paperin saisi ensi viikolla eteenpäin. Kovasti mua toi naapurissa oleva päiväkoti houkuttelisi... vaikuttaa hyvältä paikalta.
Meidän tyttö oli viime yön ekaa kertaa hoidossa, hyvin oli mennyt mummin ja vaarin kanssa. Me oltiin miehen kanssa syömässä ja leffassa. Ja aamulla nukuttiin pitkään!