Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSIKOT SYYSKUUHUN***

01.09.2006 |

Kesä taitaa sitten olla ainakin virallisesti ohi. Toisaalta on kyllä hyvä, mutta kohta se todellisuus lapsen pukemisesta iskee vasten kasvoja. Toistaseksi ollut niin helppoa =)

Väsyttää. Tuli mentyä eilen vähän myöhään nukkumaan. Ja vaikka neiti sai koko tetrallisen velliä, niin heräsi syömään jo puoli kolme. Kaipa se on nyt toistaseksi hyväksyttävä, että hän tarvii sen yhden tankkauksen yössä.

Kaikesta masennuksesta huolimatta mulla on vauvakuume, mutta yritän nyt järjellä siirtää sitä yrittämistä vielä puolisen vuotta. Saisin koulun loppuun ennen seuraavaa äippälomaa ja sektion jälkeen suositellaan vissiin vuoden taukoa. Mutta on tosiaan todella hassu tuo vauvakuume, kun yksi vauva kuitenkin tuolla lattialla nyttenkin pyörii ja höpöttelee =) Kyllä sitä vaan niin kovasti rakastaa.

I ja K

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kommentoida tuota unia asiaa äidin kannalta. Itse teen niin, jos kovasti väsyttää, että otan lapsen köllimään viereeni ja rupean nukkumaan. Neiti saattaa touhuta omiaan jonkin aikaa, mutta useimmiten nukahtaa siihen. Usein itse nukahdan kyllä ensin. En näe mitään syytä, miksei pienen lapsen (ei vielä pääse kaikkiin härveleihin käsiksi) kanssa voisi nukkua, vaikkei lapsi nukkuisikaan. Kunhan lapsi on tyytyväinen ja antaa äidille unirauhan, niin kaikki on hyvin =D

Meidän matka Ankkalaan sujui hyvin. Niin hyvin että menemme pian varmaan uudestaan =) Mulla kun on vielä tän kuun tuo opiskelijakortti voimassa. Nähtiin Marika ja Eetukin. Eetulla oli kyllä aika hävytön tapa käsitellä noita tyttöjä... Äitin pitäisi vähän ehkä opettaa mikä on soveliasta käytöstä nuorten naisten seurassa ;)

Ai niin, ja reissussa K päätti sitten vihdoinkin kääntyä selältä massulleen =) Isukkia taitaa kuitenkin vähän harmittaa, ettei ollu tuota edistysaskelta todistamassa.

Nyt viihdyttämään neitiä.

I ja neiti, 5,5kk

Vierailija
62/125 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän käyn täällä nykyään ihan yhtenään. Mies tekee tosi pitkiä vuoroja nyt, kun on toi asem -kokoushässäkkä. Jonnekkin täytyy siis tuntoja purkaa. Ollaan täällä vaan Joonan kans kaksin kaiket päivät. Mies käy kotona vaan nukkumassa. No onneksi toi kokous pian loppuu ja miehellä on sit pari viikkoa lomaa.

Joonalla on ollut tänään kiukkupäivä. Oon koko päivän vaan nukuttanut sitä. Aina kiukkuaa ja sitten nukutan sen. Heti, kun siirrän jonnekkin yksin nukkumaan tai lopetan vaunujen työntelyn, se herää. Tosi rasittavaa.

Ankka kyseli noista harrastuksista. Mä harrastan kuntosalilla käymistä ja lenkkeilyä. Nykyisin tosin toi kuntosalille pääsy on paljon hankalampaa. Nuorempana harrastin yleisurheilua.

Tulipas tässä mieleen sellainen galluppi: Kuinka monesta lapsesta haaveilette?

Vastaan itse, että minä haaveilen ja olen aina haaveillut kolmesta lapsesta. Mies haluaisi vain kaksi lasta. Tai haluaisi hänkin kolme, jos rahaa olisi enempi.

Täytyy taas mennä kiukku-Joonaa rauhottelemaan.

pesukarhu ja Joona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihteeksi pikaseen pinoutuis...

Ankka kyseli harrastuksista... En mie oikeastaan mitään ihmeitä harrasta. Koitan käydä vaunulenkillä, jos en joka päivä, niin joka toinen nyt kuitenki. Koiran kans pitää kans ulkoilla ihan pakostaki hieman. Jos vain olisi tilaa, niin haluaisin harrastaa enempiki huonekalujen kunnostusta. Ennen kun lähdin hoitajaksi lukemaan olisin päässyt puusepän verstaaseen töihinki, mut silloin koulutus oli tarkeämpää. Katsotaan nyt, jos tulee muutto sinne Sodankylään niin sitten vaadin kyllä, että minulla oma työtila puutöille :) Kavereille kyllä olen nauranu, että ostan heti 50 poroa ja alan harrastaan niitten kasvatusta ;)

Vai hurmasi Veeti Q:n sydämen ;) En mie turhaan ole poikaa kehunu :D

Queen, toivottavasti Liia löytää pian oman rytminsä. Tai siis alkaa nukkumaan hieman pidempiä unia. Aikalailla jaksoissa tuo on mennyt meilläkin. Koskaan ei tiiä nukkuuko tämään 15min vai 3h päikkäreitä. Öisinkin on alkanut heräileen tosi usein syömään. Muutenkin uneksii kovasti.

Sama juttu pesukarhulle. Toivottavasti Joona alkaa myös nukkumaan hieman paremmin.

Ja pesukarhun galluppiin: Mulla aikoinaan ollu haaveena 3 lasta, mutta kunhan nyt etes toisen saisin niin tyytyväinen olisin. Kävin joskus aikoinaan ennustajalla. Hän ennusti kaksi avioliittoa ja kaks +yks lasta. Kaikki ei tule olemaan omia, eli miehellä olis kans lapsia. Nooh, yksi avioliitto takana ja sillä miehellä oli 2 lasta. Nyt itsellä yksi oma. Vielä kun naimisiin mentäis tämän nykyisen kanssa niin kaikki päämäärät olis saavutettu ennustajan mukaan ;) Kaikki jutut mitä tämä ennustaja aikoinaan kertoi on kyllä pitäneet paikkansa ja toteutuneet. Ainoa huonopuoli on vain se, että lupasi hyvän, mutta lyhyen elämän. Tai no en mie tiiä onko sekään huono juttu, sillä tosiaan hyvän elämän kuitenki lupas. Onko sillä pituudella merkitystä, jos saa nauttia siitäkin ajasta täysin rinnoin :)

Kannatan myös tuota Iglun menetelmää... Ottaa pikkuinen sängylle viereen ja pistää itse nukkumaan. Ei sillä siinä vieressä mikään hätä ole vaikkei nukahtaiskaan ja itse saa vähän levätä.

Vai on Marikan Eetu jo nyt naistenmies ;) Hehee, pienestä se on alotettava. Aikainen lintu madon nappaa ;)

Nyt ikeaan kummitädin kanssa. Huomenna neuvola, jos sitten kirjoittais tuoreimmat terveiset sieltä :)

Lisa & V huomenna 4kk

Vierailija
64/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan kiva käydä kahvilla, kiitos kaikille mukana olleille, otetaan joskus uusiksi!

Mulla on täällä siskon 1v. tyttö hoidossa, vilinää riittää. Näitä kahta saa olla kyllä vahtimassa...

Mä haaveilen kolmesta lapsesta. Ainakin toinen lapsi vielä, mieskin on sitä mieltä. Ja jos se kolmas vaikka sitten vähän myöhemmin... Toivottavasti saadaan vielä lisää lapsia!

Teille en olekaan tainnut vielä kertoa... mä oon menny kihloihin! Häitä vietetään ensi vuoden lokakuussa!

Onko pesukarhun mies poliisi?

NapNap + tyttö 6kk

Vierailija
65/125 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa pino pudonnut kauas..

mukavia harrastuksia teillä vauvojen kanssa, meitä kiinnostais tuo vauvauinti kun isukki on kova uimaan..(mä pysyn just ja just pinnalla)

mutta ainakin täällä se on tosi rapean hintaista ja pienimmät ui lauantaisin kello 8..saisin kantaa miehen autoon tuohon aikaan tiukan työviikon jälkeen;) saas nähdä..joku äiti-lapsi jumppa ois kiva!

Ihania nuo juuri vauvansa kanssa kotiutuneiden kuulumiset:) Mulla meni se alkuhuuma jotenkin ohi,tai sitä ei kai tullutkaan kun sairaalassa ollessa toinen koirista sairastui ja murehdin sitä siellä koko ajan,tiesin jo kotiin tullessa että se on tosi huonona ja ehdin silitellä sitä ehkä vartin ja mies lähti viemään sen raasun lopetettavaks..siinä sitten itkin ja imetin ekan viikon:( Siihen päälle vielä se järkky epparikipu ja rintatulehdus niin ei oo valitettavasti yhtään ihanat muistot ekoista päivistä vaikka vauva olikin ja on edelleen aivan ihana. Mutta ihana noita on aina lukea:) Burdelle tosta imetyksestä sen verran että mä imetin ekat viikot makuullaan kun en istumaan pystynyt ja istualtaan imettäminen tuntuikin aluksi tosi vaikealta..ajattelin ettei siitä ikinä tuu mitään kun vauva parkakin oli ihan vinksin vonksin! X) mutta äkkiä se alkoi sujumaan, varsinkin kun vauva muuttui jäntevämmäksi niin sitä oli helpompi pitää, teillä tyttö on vielä paljon pienempi joten älä ota siitä stressiä:)

Toivottavasti pikku-quun silmä paranee, meillä rähmi kanssa mutta loppu kun putsasin keitetyllä vedellä muutaman päivän oikeen tiuhaan. Toivottavasti ristiäiset menee hyvin:)Teidän poika oli ollu jo isin kanssa kyläilemässä, mä kävin perjantaina jalkahoidossa ja Liia oli iskän kanssa kotona sen aikaa,hyvin oli meilläkin menny..harmi vaan että mun poissa ollessa pitää antaa Liialle korviketta kun mun rinnoista ei vaan saa maitoa pumpattua vaikka sitä sieltä riittäiski.

Hui,napnap..miten sä tarkenit mennä uimaan!Mä hytisin koiran kanssa aamulenkilläkin jo niin että hampaat löi tahtia kävelylle:)

Yöt on jo vähän parempia meillä,herätään kyllä melkein tunnin välein ja uni tulee illalla vain pitkän tissimaratoonin jälkeen mutta oon sentään saanu tytön omaan sänkyyn ja mikä tärkeintä se nukkuu..ihanaa:) illalla kyllä yrittää kovasti ottaa katsekontaktia ja jutella mutta kyllä se uni tulee kun ei ala tyttöselle höpöttelemään. Nyt vetelee päikkäreitä kantoliinassa..se on edelleenkin päivällä ainoa kelvollinen nukkumispaikka..

Mua harmittaa kun ei ole " vauvallisia" kavereita joiden kanssa vois käydä kävelyllä ym. kukaan vanhoista kavereista ei oo lähelläkään perheen perustamista.Ehkäpä sitä löytää samassa vaiheessa olevia kavereita kun alkaa harrastamaan vauvan kanssa. Sanoin jo miehelle että meen kohta citymarketin tuttihyllylle väijymään muita äitejä muutamaks tunniks, ne luulis varmaan mua joksikin kaheliksi kohdunryöstäjäksi;)

Täytyypä lähteä leipomaan kinuskikakkua kun on vieraita tulossa!

Queen ja Liia kohta 2kk

Vierailija
66/125 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle piti vielä sanoa että toivottavasti se ihottuma ei nyt oo mitään allergiaa, niiden selvittelykin on aina niin hankalaa:(

Liia on aivastellu aina välillä ja mä pelkään nyt ihan hysteerisenä että se on allerginen meidän koiralle:( Ois ihan kaameeta. Mutta toivotaan että teillä helpottaa!

Vierailija
67/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, samaa ajattelin minäkin, että onko pesukarhun mies tosiaan poliisi, kun niitä vilisee nyt joka kadunkulmassa. :) Samat on fiilikset täälläkin, kun tuntuu, että aina saa päivät pitkät vaan hengailla pojan kanssa kaksistaan. Miehellä on toistaiseksi ollut aika pitkiä työpäiviä, kun hän aloitti vasta uudessa työpaikassa ja siellä taidetaan ottaa kaikki mehut irti uusista tyypeistä heti alkuun... No, onneksi isyysloma alkaa tän kuun lopussa!

Oikein paljon onnea NapNapille kihlauksesta! Ihanaa, pääset häitä suunnittelemaan. Teidän neidistä tuleekin sitten söpö morsiusneito. :)

Lisako kyseli harrastuksista? Mä harrastan lenkkeilyä, ja tavoitteena oliskin taas ens keväänä osallistua Helsinki City Runiin puolimaratonille, kun tänä vuonna jäi sattuneesta syystä se tapahtuma välistä. Sitten käyn myös kuntosalilla, lähinnä erilaisissa jumpissa tai spinningissä. Odotusaikana kävin bailatino mamassa ja aion mennä parin kuukauden päästä myös bailatino mama ja vaavi -tunneille, kunhan tuo quu on tarpeeksi iso. Uimassa kävin myös odotusaikana. Muita kuin urheiluharrastuksia mulla on sitten mm. käsityöt ja miehen kauhuksi pianonsoitto. Mutta se nyt on niin epävireistä ja muutenkin kaameaa kuunneltavaa, että yritän pimputella silloin kun olen ihan yksikseni (tai nykyään quun kanssa kaksin) kotona. Onneksi poika ei kommentoi (ainakaan vielä) vaikka äiti soittaakin ihan väärin. :)

Meillä olis haaveissa kolme lasta (mistä toi mun nikkikin tulee), mutta ollaan kyllä ikionnellisia jo tästä yhdestäkin kullanmurusta! Aika näyttää, miten meidän käy...

Joo, Veeti hurmas mut ihan täysin! Eli ei se Eetu ole ainoa naistenmies tässä porukassa. :) Olisin niin toivonut, että meidän poitsulle tulee ruskeat silmät, mutta ne on kyllä ihan tumman siniset, vaikka missä valossa yrittäis tiirailla. Yritin jopa toiveikkaana googlata, että milloin se silmän väri voi vielä muuttua, mutta aika sekalaista tietoa oli tarjolla... Mutta anyway, tää nyt on vaan tämmöstä höpinää, oikein ihanat silmät on pikku-quullakin, oli ne sitten minkäväriset tahansa! :)

-Q- taas

Vierailija
68/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se on maanantai? Ihan sekasin välillä näistä päivistä. Ainakin kaupat oli tänään auki, joten ei ainakaan sunnuntai ole :)

Napnapin kysymykseesn vastaa, että JOO, ON :)

Niin ja, oikein paljon onnea kihlauksen johdosta:) Meilläkin olis ollut suunnitelmissa mennä 2007 syksyllä naimisiin, mut tää asuntoprojekti taitaa syödä niin varat kun ajankin, joten taitaa hääsuunnitelmat siirtyä vuodella eteenpäin :( Napnapin tytöstä tulee kyllä aivan älyttömän suloinen morsiusneito.

Veetillä oli munkin mielestä ihanat suklaasilmät. Mä oon aina ihaillut kaiken ikäisiä ihmisiä, joilla on ruskeat silmät. Joskus mietin, että olisin hankkinut sellaiset piilolinssit, jotka värjäis silmät ruskeiks, mut en sentään sitä tehnyt. On silti sinisetkin silmät kauniit. Joonalla ainaskin on vielä sellaiset kauniin siniset silmät. Toivottavasti pysyy sellaisina eikä tule tällaisia sekavärisiä niin, kuin mulla ja miehellä.

Tänään on ollut taas mukava päivä Jonskun kanssa. Ei oo paljon kiukuttanut. Nytkin nukahti mun syliin ja sain hyvin siirrettyä päikkäreille pinnikseen.

Nyt meen jatkamaan siivousta... jos vaan jaksais... tai sitten jatkan vasta huomenna :)

pesukarhu ja Joona

Vierailija
69/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Mäkin oon miettinyt tota Helsinki City Run -puolimaratonia. Mun äiti kävi tänä vuonna juoksemassa sen. Viime syksynä se yritti saada mutkin mukaan, kun en ollut vielä kertonut, että oon raskaana. Niinpä ajattelin, että jos jotenkin sais ittensä selliseen kuntoon, että pääsis ens vuonna mukaan. Ootko montakin kertaa juossut sen? Saako udella sun aikaa?

pesukarhu... taas

Vierailija
70/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu sellanen meno päällä, kun tuo Eetu aloitti konttaamisen että ei paljoo kerkee tässä koneella istua, kun täytyy seurata ja vahtia mitä kaikkee tuo poika millonkin löytää, löydetty on mm koiran vesikuppi - kastelee meinaan mukavasti koko keittiön lattian... johdot - varsinkin tietsikan, koirien lelut ja puruluut - koirat ihmettelee kun ne ei saa koskee Eetun leluihin mutta Eetu koskee heidän, ja muutenkin koirat on yks paras juttu mitä on... Ja mamma juoksee hiki päässä perässä!!! Nytkin meni just omaan huoneeseensa tutkimaan, jotain... No, tuleepa lattiat ainakin nuohottuu, ja pyykki senkun lisäänty!!! Blääh!

Gallup - harrastus: lenkkeily koirien kanssa ja agility, sekä nyt tuon Eetun kanssa juokseminen, ja muutenkin ulkoilu, liikuntaharrastuksien lisäksi käsityöt, ja varsinkin neulominen... Just ostin ison kasan taas lankoja että saa tehtyy sukkii, lapasii ja Eetulle kaikkee kivaa...

Ja tuosta lapsiluvusta... Olemme enemmän kuin onnellisia jo tästä yhdestäkin, mutta toinen on toiveissa (mutta ei kovin realistinen, koska imetän vielä...) ja haaveissa kolmas ja neljäs ja... Saa tulla kuinka monta meille sitten ikinä suodaankaan...

Sit piti viel kommentoida jotain, mutten muista mitään, ja tä eetukinhäirittee tätä kirjoittelyy, kun jouduin ottaa syöiin, kun mies pihahommiissa... jatkan myöh tai pALAAN HUOMENISSA..

napero ja eetu-jolla ISO herne nenässä...

Vierailija
71/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

On tää elämä kyllä nykyään sellaista, ettei mitään muuta ehdi kuin vauvan kanssa säheltää! Niinä 10-30minuutin omina hetkinä olisi sit ehdittävä kotia hoitaa ja omia asioita... Huhhuh :D Pari kertaa olen sentään karannut kaupungille tai ruokakauppaan ja poika ollut isänsä kanssa kotona pari tuntia. Nooh, eiköhän tää tästä hiljalleen.. vastahan tuo poika on viisiviikkoinen. Nyt kävin vihdoin pistämässä odotuspuolelle mun synnytyskertomuksen, ihan törkeän pitkän sellaisen. Ja tulinpa tännekin siis ilmoittautumaan.

Niin, että enpä ole nyt teidän kuulumisistanne ollenkaan perillä vielä. Ehkä joku päivä kuitenkin. Nyt tuo meidän lapsukainen (jolle ei muuten ole vieläkään nimeä...) vaan on niin levottomana aina päivisin, että jatkuvasti pitää olla kanniskelemassa tai imettämässä. Aamulla voisi kokeilla ekan kerran Cuplaton-tippoja, josko pieni apu ilmavaivoihin rauhoittaisi pikkukaveria.

Sen verran huomasin pinon alusta, että ainakin Iglulla on vauvakuume. Mulla on toistaiseksi ne fiilikset, että ei enää koskaan toista :-/ Saakohan niin ajatella edes? Mies taisi vähän loukkaantua, kun sillä tavalla sanoin, mutta halusin rehellisesti ilmaista sen, miltä tuntuu. Itsellä on sellainen olo, että tahtoo tuoda esiin ajatuksiaan, koska välillä itsekseen niitä miettiessään tulee ihan olo, että oonkohan mä pimahtamassa vai pahastikin masentumassa tai jotain. Vaikka varmaan ihan normaaleja kaikenlaiset ajatukset näin vauva-ajan alussa. Voihan se tuntemus muuttua ja varmasti muuttuukin, nyt vaan on ottanut vähän koville... aina kai se pienen vauvan kanssa aluksi. Nyt sen todellakin ymmärtää, miksi ihmiset tappelee niin kiihkeästi mm. imetysasioista. Se on kyllä totista puuhaa se, ei siinä kannata muiden neuvoja ja mielipiteitä kovin tosissaan ottaa, vaan tehdä niin kuin itsellä onnistuu ja itselle on hyvä (ja vauvalle toki myös ;)).

Mutta nämä omanapaiset (hih, vielä voi olla omanapainen vaikka navan alusen asukki onkin jo maailmassa) kuulumiset täältä päin. Palaillaan, kunhan ehditään! :)

Alkusyksyn terkuin

Mii- ja poika 5 vkoa

Vierailija
72/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matias näyttää aina niin onnelliselta, kun tullaan takaisin kotiin. Suloinen. Hyvin kyllä viihtyy reissussakin, mutta taitaa se koti olla jo noinkin pienelle mansikka tai kullan kallis - sananlaskujen mukaan.

Kiva, jos neuvo edes vähän auttoi pesukarhua saamaan Joonaa aiemmin yöunille. On kyllä kamalaa, jos itseä väsyttää jo ihan kamalasti, ja poika vain kiljahtelee onnellisena ja pirteänä. Toivottavasti rytmi löytyy pian!

Onnittelut NapNapille kihloista! Häiden järjestely oli ihanaa aikaa, meillä niitä vietettiin reilu kolme vuotta sitten.

Tulipa mieleeni, että jos Iglu ja Kepa ovat tulossa vielä tässä kuussa uudemman kerran tänne Oulun suunnalle, pitäisikö meidän oulun seutulaisten tavata sitten silloin? Saataisiin vähän turkulaista vivahdetta joukkoon. Josko Iglu vaikka vähän vihjaisisi meille, milloin tulee täällä päin käymään uudelleen??

Niin ja sitten galluppeihin. Minä ehkä haaveilen kahdesta tai kolmesta lapsesta... ainakin nyt tuntuu siltä. Saa nyt nähdä mitä elämä meille suo, tämä ensimmäinen on ainakin sellainen äidin ja isin pikku kulta ettei ihanampaa voisi olla!

Ja harrastuksista... minä tykkään ulkoilusta, ja nykyään mieluiten digikameran kanssa. On kivaa kuvata kaikkea luonnosta löytyvää. Ja tietty tuota äidin pikku kultaa. Yksi otos onkin keskustelukuvakkeena mesessä. ;) No, tämä harrastus on vielä niin tuore, etten vielä voi kovin taidokkaaksi kuvaajaksi itseäni kehuskella. Myös uiminen on mukavaa, tosin se on jäänyt vähälle ensin loppuraskaudesta ja nyt vauvan takia. Lisäksi olen harrastanut viinejä, tai siis yrittänyt oppia kaikenlaista kivaa viineihin liittyvää. Valitettavasti vauva ei oikein sovi yhteen tämän harrastuksen kanssa, joten sekin on vähän tauolla. Tai yhä luen paljon viiniaiheista, mutta eipä pahemmin maistella ole voinut, eli yksi olennainen osa puuttuu.

Nyt alkaa Matiaksen yö lähestymään, täytyy alkaa iltapesulle ja -tisulle!

Kissankello ja M

Vierailija
73/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ristiäiset on nyt onnellisesti ohi!!:) Tyttö sai nimeksi Miia Jenniina. Ilmeisesti tyytyväinen nimeen kun nukahti heti sen kuullessaan ja nukkui koko lopputoimituksen ajan.. Minulla tämä viikko kuluu entistä aktiivisemmin liikkuen..:) tulipas herkuteltua..

Keskiviikkona olis jo 2kk neuvola! Kamalaa kun aika kuluu! Iltaitkutkin on loppu kun alotin Rela-tipat! Luojan kiitos..

Onnea kovasti NapNapille kihloihin menon johdosta!!

Mun harrastuksia on kuntosali, bodypump, spinning ja vaunujen kanssa lenkkeily. Lisäksi tykkään lukea mut se on nyt jääny vähän vähemmälle..

Tämmöistä tälläkertaa..

Ninni&Miia viikkoa vaille 2kk

Vierailija
74/125 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikäs Eetu on nyt yöunilla, toivottavasti nukkuis hyvin tuonne aamuneljään puolviiteen saakka... Mä aloitin pari viikkoo sit unikoulun herralle, kun tuon ikäsen pitäis jaksaa nukkuu jo koko yö putkeen, mutta meillä herätään/herättiin pari kertaa yöllä tissille... Ja hyvin on mennyt, pari yötä on Eetu huutanut sellatteen parikin tuntia, mutta on sit alkanut itekseen nukkumaan uudelleen ja herännyt vasta aamuneljä tai viisi. Ja jatkanut senkin jälkeen unta vielä tuonne klo 7-8.30 saakka, siis näin yleensä!

Niin ennenkun unohtuu NAPNAP oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta!

Miille luulenpa että tuossa vaiheessa vähän joka mamma ajattelee jossain välissä tuolla tavalla! Mä ainaki muistan ajatelleeni kun Eetu oli noin 1½kk (kai?) kun huusi yhen yön (on huutanut senkin jälkeen öitä) että saisko tän palautettuu tai vaihettuu johonkin muuhun! Mutta luulenpa että se on ihan " normia" ajatteluu vaikka olis kuinka lapsirakas immeinen kysymyksessä...

Mun piti kertoo meidän eilisestä seikkailusta kohti Sealifea... Saatiin sit miehen kanssa kuningasidea että lähetään sinne, no olihan ihan mukava reissu, jos ei lasketa mukaan sitä jumalatonta jonoa Mannerheimintiellä+poliiseja(sorry vaan pesukarhu!)+odottelua vartin verran täyttä kurkkua huutavan pojan kanssa risteyksessä (olimme siis autossa, kun jäimme odottamaan johtohenkilöitä) josta ei päässy kukaan mihinkään, kun Eetu heräs ja oli nälkä!+ajatusta (joka tajuttiin sit poistullessa) että pääseehän sinne sealifeen muitakin reittejä kuin sieltä KESKUSTAN kautta!!! No, ehkäpä opimme asiasta jotain, tai sitten emme.

Onkos täällä ollu puhetta töihin menosta? Millon olette ajatelleet palaavanne töihin taikka opiskelemaan? Mun piti mennä tuossa maaliskuun alussa, muttei raaskita laittaa Eetuu vielä sillon hoitoon vaan olen nyt sit heinäkuun loppuun kotona. Tyhmältä tuntuu viedä Eetu vieraalle hoitoon ja mennä ite hoitamaan vieraiden lapsia, mutta kun ei mulle kukaan maksa kotiin palkkaa, siis oman lapsen hoidosta. Ja ajatus pph:na ei vaan jaksa kiinnostaa... Vielä kun meillä on nuo kaksi koiraa, niin olis niille liikaa jos tänne yhtäkkiä tulis useempi lapsi...

Mutta jospa nyt menis nukkumaan jotta jaksais huomenna mennä tuonne vaavinkaisiin... Todennäköisesti Eetu päättää nukkuu taas pitkään niinku joka ti, ja mä en sitä raaski herättää kun ei oo mikään pakko. Nukkukoot niin paljon ja niin pitkään kun haluaa...

Napero, joka lähtee nukkumaan... Öitä!

Vierailija
75/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana galluppeihin.

Harrastuksia ei kauheesti nyt oo. Pitäs kyllä ruveta käymään kuntosalilla kun saisi vain itsestään irti. Luen kyllä paljon ja miehen kanssa katsotaan leffoja. Koiran kanssa tulee tietysti jonkin verran ulkoiltua.

Tällä hetkellä meinataan, että kaksi riittäisi, mutta mitään ei ole pois suljettu. Lapsi kerrallaan (toivottavasti!)

NapNapille onnittelut kihlautumisen johdosta!!!

Miille piti kommentoimani, että jos yhtään epäilet masennusta, niin ota puheeksi neuvolassa tai jossain, jotta saat ajoissa apua. Keskustelukin saattaa auttaa. Ei kannata odottaa, että tilanne pääsee pahaksi. Itsekin olen moisen kanssa taistellut, mutta paljon parempaan suuntaan ollaan menossa =)

Töistä. Itselläni loppuu nyt nämä työt, joita olen muutaman kerran kuussa tehnyt, mutta hakemus on lähdössä yhteen osa-aikatyöpaikkaan. Jotenkin vaan tuntuu, etten osaa olla vain kotona. Ja kun tuo rahankäsittelykin on melkoisen holtitonta...

Juu, ja oulunlääniläisiä olisi mukava tavata sitten. 25.-27. päivä tätä kuuta sopisivat, mutta enpä tiedä, mitä emännällä on meidän varalle suunniteltuna =)

I ja K

Vierailija
76/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivähän se on jo meillä, kun M on nukkunut jo ekoja päikkäreitäänkin tunnin... On taas niin mukavan harmaata ja viileää, että taitaa hyvin nukuttaa parvekkeella vaunuissa. On nyt nukkunut parin tunnin päikkärit aamupäivällä, kun olen pakannut lämpöisiin vaatteisiin vaunuihin. Äp:n kevyttoppapuku on ollut varsin passeli vaate päikkäreillä, on poika pysynyt hyvin lämpöisenä.

Viikonloppuna olimme tosiaan pohjoisen perukoilla Lapissa, kylmä oli, oikein syksyistä. Lauantaina vietimme ulkoilmapäivää nuotion äärellä, ja M pärjäsi oikein mukavasti sylistä syliin kierrellen ja välillä vaunuissa nukkuen. Sisällä kävimme vähän tankkaamassa väliin, kun sen verran hyytävän kylmää oli jo, etten saattanut ajatellakaan ulkona syöttäväni tuota tissiherraa... Ja jälleen se äp:n kevyttoppapuku oli hyvä asu, jalkoihin laitettiin äp:n tossut ja lahjaksi saamamme vuorelliset villatumput ja pipo. Suloinen pikkupötkelö tuli pojasta! Seuraavan yön poika nukkuikin hyvin ja uskomattoman pitkään (klo 9 asti), ilmeisesti ulkoilma nukutti makoisasti!

Vielä siitä kesken unien herättämisestä. Minäkin alkuun epäröin, ettei niin varmaan voi tehdä... Päättelin kuitenkin, että se on helpoin tapa saada M hoksaamaan, että yöllä nukutaan ja päivällä touhutaan. Ehkei tämä konsti kaikille vauvoille sovi, mutta meillä ainakin M on ollut ihan tyytyväinen tähänkin. Tosiaan aamulla ja aamupäivällä saa nukkua ihan niin pitkään kuin ikinä vain haluaa (ellei ole ihan pakko olla jossakin johonkin aikaan). Unien pituutta alan rajoittamaan sitten vasta " illalla" , eli 17-18 aikaan. Ja ehdottomasti herätyksen tulee olla rauhallinen ja hellä, jotta vauva saa rauhassa heräillä. Yleensä ensin vähän sivelen Matiaksen poskea ja juttelen rauhallisella äänellä niin, että hän hieman havahtuu. Sitten otan syliin, ja siinä sitten hiljalleen heräillään kunnolla. Ihan rauhallisesti jutellen ja silitellen. Ainakin meillä M on ollut ihan hyvän tuulinen herätyksen jälkeen, kun se on tehty hellästi. Nykyään herää jo itekseen useimmiten, eli on hoksannut jujun itekin.

Tähän tosiaan päädyin jossain vaiheessa, kun muutaman kerran M nukkui illalla liian pitkät unet, eikä sitten yöllä uni tietty maittanutkaan enää lainkaan. Siinä sitten äiti zombiena yritti jaksaa seuraavan päivän touhut... Huh huh.

Minulle kyllä näyttäisi sopivan tuo 25.-27.9. aika myöskin, eli mikäli Ankalla ei ole niin tarkkoja suunnitelmia jo Iglun vierailun ajalle suunniteltuna, voitaisiinko tosiaan nähdä silloin? Sopisikohan tuo aika, tai siis jokin niistä päivistä muillekin oulunseutulaisille?

Mitähän muuta aioin kommentoida... Q:han se taisi ainakin pohtia, kuinka aika rientää. Samaa minäkin tässä olen koko vauva-ajan ihmetellyt! Vasta hetki sitten kuulostelin masuasukin potkuja ja ihmettelin pientä nyyttiä sairaalassa. Missä välissä se ennättääkin niin nopeasti isoksi?! Meilläkin tuo puolen vuoden etappi on ihan kohta! Ja tosiaanko se pikku-q on jo kuukauden? Ensimmäiset hymyt olette varmaan jo saaneet? Minä ainakin odotin sitä kovasti.

Täytynee lähteä vähän järjestelemään huushollia vielä kun M nukkuu, sen verran sekaisin näyttää paikat olevan!

Kissankello

Vierailija
77/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut vilinää :) Eilen aamulla oli vielä kovin hiljaista kun kävin kurkkimassa. Täytyy yrittää itsekkin vähän kuulumisia kirjoitella vaikka yhdellä kädellä joutuukin naputtelemaan :)

Ihan ensiksi NapNapille onnittelut kihloista!! Voi kun toi mun ukko kans kosis.. mutta ei. On vielä sen verran vanhanaikainen että sitten pitäisi vuoden sisällä mennä naimisiin. Kyllä vaan mulle sopis mutta kun ei ukko ite hoksaa, pitäisköhän mun sitten kosia? :D

Galluppia oli kanssa ollut. 3 tai 4 lasta on aina ollut haavena, tosin vielä ei ole vauvakuume iskenyt. Toista voisin ajatella parin vuoden päästä jos näitä palleroita enemmän suotaisi.

Harrastuksistakin oli kyselty.. mulla on hieman vähentyneet haarastuksen sen jälkeen kun meidän ensimmäinen " vauva" kuoli eli koiran kanssa tuli harrastettua paljon. Kaikenlaista kurssia oli vähän väliä :) Kivaahan se oli kun pääsi (tuli siis lähdettyä) ulkoilemaan ja liikkumaan itsekkin. Mutta nyt on jäljellä vaan egyptologia. En nyt ttiedä onko se niin harrastus, enemmänkin kiinnostus tai joku obsessio :D Hieroglyfit on opettelussa nyt, jos vaan ehtis kirjan taas avata..

Saa nyt nähdä mitä tulee tehtyä äippäloman jälkeen, minä kun olin työttömänä ennen sitä. Hierojaksi haluaisin opiskella mutta siihen tuskin on varaa, tukea kun sais vaan saman alan tai siihen liittyvän opiskelusta (mulla on tämmönen arvosana kun MA in Hotel and Catering Management, eli maisterin paperit) ja nyt just ei kyllä sillä alalla kovin hyvin mene.. kiitos vaan Bin Laden :S

Nyt täytyy kyllä lähteä tämän naukumaijan kanssa vähän ulos, muuten menee itelläkin hermo. Sitä ollaan niin kärttysiä tänään, väsykin on mutta nukkua ei voi..silmät vaan tapittaa ihan punasina, huh.

Mysan ja Mathilda

Vierailija
78/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt laittaa elämässä vähän asioita uuteen tärkeysjärjestykseen (lähinnä omaa lepäämistä ja syömistä etc ylemmäs tolla listalla) ja netissä roikkuminen onkin sit jäänyt..

Daniel on vedellyt päikkäreitä nyt vaikka kuinka pitäkään. Heräs aamulla klo 6 eikä suostunut enää nukkuun. Sit 8 aikaan nukahti puoleksi tunniksi, valvoi ehkä 45 min ja sit jostain siitä asti onkin vaan nukkunut. Kerran heräs välillä syömään ja simahti saman tien uusiks. Viikonloppuna nukkui tosi huonosti päiväunia, joten ottaa varmaan nyt niitä takas kun eilen oli kanssa aika väsypäivä. Illan olikin pirteämpi, kunnes meni yliväsyneeksi ja " joutui" yöunille jo 21 aikaan, tai vähän ennen. Huomenna taas on " onneks" aamupäivällä menoa neuvolaan ja muualle, jotan ehkä sit taas tasaantuu toi unirytmikin (vaikka ei sellasta hyvää päiväunirytmiö vielä olekkaan).

Mä en ole nyt harrastanut oikein mitään. Ennen harrastin työkseni hevosia, mutta lopetin sekä työn että harrastuksen Belgiasta tullessa. Tavallaan ajoin itteni ihan loppuun silloin Belgiassa ja lähdinkin sieltä sen takia pois. Vaunujen kanssa oon nyt yrittänyt päivittäin käydä kävelyllä. Ens viikolla aloitetaan D' n kanssa vauvamuskari ja aikuinen-vauvatanssitunnit. Lisäks " harrastuksina" on eri psykiatrian poleilla juokseminen. Alkaa tuntua että sitä on vähän liikaakin. Vointi on jo tosi paljon parempi, ehkä jotkut tapamisessa huomasikin etten kovin masentuneelta vaikuta :)

Tapaaminen oli kiva, tullaan toistekin jos kalenteriin mahtuu (yritän ehdotella tuol toisel polilla et josko ei tarvis enää joka viikko käydä). Kovin oli Daniel iso pikku-q' hun verrattuna ja pieni muihin verrattuna ;) Oli hauska huomata myös ettei D ihan niin valkoinen olekaan kun miltä kotona näyttää.. Etenkin isäänsä verrattuna D on ihan blondi ;)

NapNapille onnittelut! Me ei ikinä oikeastaan kihloissa oltukaan eikä mies edes kosinut (ennen kuin jälkeen päin kun valitin ettei oo kosinut vaikka naimisissa ollaankin).. Enemminkin vaan sovittiin yhdes et naimisiin meno on nyt paras vaihtoehto tässä tilanteessa..

Jenni

Vierailija
79/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin sopii tapaaminen sillon 25.-27.päivä.Ja tapaaminen sopii myös Marikalle, hän ei vaan nyt jostain syystä pääse näille sivuille.(Meidän oululaisten ongelma ollu jo pitkään näiden sivujen toimivuus tai siis toimimattomuus...)Mutta siis, mikä se ois paras päivä ja kellonaika jne?Tapaamispaikkana paras ois varmaan kaupungilla joku kahvila tms?Pistäkäähän tosiaan viestiä tänne tai mesen kautta kaikille oululaisille, niin päästään sopimaan ajankohdasta tarkemmin.

Vierailija
80/125 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi nämä sivut pelittäneet toistaiseksi, kummallista kyllä että koko ajan temppuilevat toisille. Olen kuullut saman ongelman myös huhtikuisten palstalla eräällä oululaisella. Onkohan Vauva-lehdellä jotain oululaisia vastaan? ;)

No, kuten jo sanoinkin, minulle se aika sopii. Jos vaikka Ankka tai Iglu osaavat vähän ennakoida päiväohjelmaansa kylästelyn aikana ja ehdottaisivat jotain päivää ja aikaa. Meille muille varmaan se aika helpoiten sopii. Tai siis meidän on helpointa mukautua sen mukaan? Paikaksi ehdotan yhä sitä Stockan Vinttiä, sillä se on tilava myös usealle mammalle vaunuineen.

Ilmoitelkaa tosiaan muutkin mielipiteitä, täällä tai mesessä.