Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT SYYSKUUHUN***

01.09.2006 |

Kesä taitaa sitten olla ainakin virallisesti ohi. Toisaalta on kyllä hyvä, mutta kohta se todellisuus lapsen pukemisesta iskee vasten kasvoja. Toistaseksi ollut niin helppoa =)

Väsyttää. Tuli mentyä eilen vähän myöhään nukkumaan. Ja vaikka neiti sai koko tetrallisen velliä, niin heräsi syömään jo puoli kolme. Kaipa se on nyt toistaseksi hyväksyttävä, että hän tarvii sen yhden tankkauksen yössä.

Kaikesta masennuksesta huolimatta mulla on vauvakuume, mutta yritän nyt järjellä siirtää sitä yrittämistä vielä puolisen vuotta. Saisin koulun loppuun ennen seuraavaa äippälomaa ja sektion jälkeen suositellaan vissiin vuoden taukoa. Mutta on tosiaan todella hassu tuo vauvakuume, kun yksi vauva kuitenkin tuolla lattialla nyttenkin pyörii ja höpöttelee =) Kyllä sitä vaan niin kovasti rakastaa.

I ja K

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tuolla parvekkeella maalailessa varpaat kylmettyvät, eli kait se kesä alkaa tosiaan olla kohta ohi...

Vauvakuume se on täälläkin, edelleen, vaikka tosiaan tuolla lattialla pyöriskelee jo yksi maailman suloisin poikalapsi =) On se niin ihana, vaikka vaatiikin äidiltä hurjasti huomiota ja aikaa. Mieskin katselee kaikkiin vauvanvaunuihin kaupassa, että katso kuinka pieni =) Noh, tulee kakkonen, jos luoja niin suo, kyllä se meille sopii :)

Mies tuli aamulla töistä ja ilmoitti olevansa maanantaihin asti sairaslomalla. Oli joku piikki/lasinsiru pistänyt töihin mennessä jalkapohjaan ja nyt aamulla oli lekuri puukolla avannut kantapään. Eihän se kivaa ole, kun toisella jalka kipeä, mutta on se kuitenkin niin kivaa, kun hän voi olla kotona :)

Nyt Veeti vaatii rakkautta ja läheisyyttä, eli heräilee juuri ekoilta päikkäreiltä syömään :) Palaillaan taas :)

Lisa & V 3,5kk

Vierailija
2/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on jo syyskuu! Vaikka päivät on aika samanlaisia niin silti ei meinaa pysyä laskuissa mukana :D Kohta on meidän neiti varmaan 6kk ja mamma ei ole tajunnut mitään, hehe.

Täytyy heti kuun aluksi valittaa miten kamala päivä eilen oli :S Mathildalle ei kelvannut tissi oikeen koko päivänä, 5 min ja sitten alkoi huuto.. Näin mentiin iltaan asti. Ei edes kunnolla nukkunut päivällä, silmät vaan tapitti suurina ja ihan yliväsyneinä. Kyllä meinas itku tulla kun toisella oli ihan selkeesti nälkä mutta kun ei kelpaa. Tuli ajateltua että no niin, nyt se maito sitten loppu mutta kyllä sieltä ainakin pumpulla tuli. Mies yritti antaa tilkan korviketta jos helpottais oloa mutta ei saanut menemään 20ml enempää. No sitten puoli yhden aikaan imetin uudestaan ja johan maistui! Siihen tissille se neiti sitten nukahti kun oli syönyt yli 20 min. Ja nukkui puoli kuuteen asti! Ah ihanaa! Toivotaan että tänään oltais tyytyväisempiä, siltä ainakin vaikuttaa :) Kyllä sitä itsensä saa paniikkiin tollasesta, hyvä että mies on rauhallista sorttia.

Jokos ne Ankan koppiaiset on hävitetty?

JOopa joo, pitäis lähteä kauppaan kun Mathilda on herännyt ja syönyt. Ukon joku kaveri tulee viikonlopuksi kylään.. saas nähä miten käyttäytyvät. Sanoin kyllä että parasta olla ihan rauhallisesti tai muuten heitän molemmat pihalle. Viime kerralla kun meni vähän överiksi..

Hyvää syksyn alkua muille enskoille!!

Mysan ja Mathilda 7,5vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli piti Lisalle vastata myös :) Mies on Doroteasta kotoisin, eli ei nyt ihan niin kauheen pohjoisesta mutta on se täällä Ruotsissa jo Lapin lääniä :) Eli sinne sitten olis se muutto tulossa, tai sitten sellaseen pikkukylään kun Hoting. Se on joku 20km Doroteasta etelään. Mutta ihan kivahan se olis kun talvella takuuvarmasti saa lunta ja pakkasta. Varmaan vähän turvallisempi ja hauskempi paikka kasvaa Mathildalle kun luonto on lähellä. JOku sukuvika toi pohjoisen kaipuu kun nyt isäkin on muuttamassa Järvenpäästä Kemijärvelle!! :D

Vierailija
4/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa ei oikeastaan olekaan mitään uusia kuulumisia, mutta kommentoinpas minäkin vähän tuota vauvakuumeasiaa...

Mitenkäs te muut Enskat olette ratkaisseet ehkäisyn vauvan synnyttyä? Meillä oli jo vähän miehen kanssa siitäkin puhetta, vaikka poitsu on siis vasta 3 viikkoa vanha...

Pikku-quu sai alkunsa inssistä, joten ollaan mietitty, että näinköhän se toinenkaan lapsi tärppää ilman hoitoja, tai ainakaan kovin helposti. Toisaalta jo sairaalassa meille yksi ihana hoitaja painotti, että hoidoista huolimatta minä olen nyt todella hedelmällinen synnytyksen jälkeen, ja että kannattaa suunnitella myös toinen lapsi. Hän oli työssään nähnyt useita äitejä, joiden ensimmäinen lapsi oli saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla, ja sitten he tulivat tekemään abortin, kun eivät halunneetkaan toista lasta niin pienellä ikäerolla. Kauheeta!!!

Mutta siis me taidetaan jättää ehkäisemättä, koska ollaan molemmat sitä mieltä, että halutaan toinenkin lapsi tai useampiakin, jos niitä meille vaan suodaan. Tuntuisi kurjalta estää raskaaksi tulemisen mahdollisuus, kun sitä niin kovasti toivotaan, vaikka tietysti lasten pieni ikäero saattaa olla vanhemmille aika haastavaa. Lapsettomuushoidot on niin rankkoja, että ilman niitä raskaaksi tuleminen olisi todellinen lahja!

Pohtii -Q-

Vierailija
5/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarttuvaa! Minun ukko-kulta muutti aikoinaan (jouluna tulee 4v) Utsjoelta tänne minun luo. (Sokkotreffeistä meni 1kk ja mies asui jo saman katon alla :D ) Puolen vuoden välein ottaa puheeksi pohjoseen muuton. Nyt taas ollu aihe ajankohtainen, kun yks kaveripariskunta muutti Rovaniemelle, että jos mekin. Saas nyt sit nähä...

Ennen miehen tapaamista en ikinä uskonut enää pohjoseen muuttavani, mut kummasti se mieli muuttuu. Ja olishan pojallakin rauhallisempi kasvuympäristö siellä ja enempi sukulaisia lähettyvillä. Asunnot olis halvempia, olis kunnon talvi (ehkä liiaksikkin lunta ;) ) jne.

Noh, aika näyttää mihin eksytään :)

Ja Quieron pohdintoihin kakkosesta...

Kuten varmaan edellisestä viestistä saattoikin päätellä, emme ehkäise. Tämä ensimmäinenkin antoi odottaa itseään useamman vuoden (edellisen miehen kanssa yritystä 2,5v ja tämän nykyisen kans saman verran), joten ei ikä anna periksi, jos vielä lykkäis kakkosta muutaman vuoden ;) Yleensä kyllä sanotaan, että jos ensimmäinen odotuttaa itseään kauan, toinen tuleekin nopsasti perään...

Terveisin palstaterroristi Lisa ;)

Vierailija
6/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne ..keleen koppikset näköjään mihinkään menneet. Oltiin eilen koko päivä Aan kanssa reissussa kun kiinteistöhuollon ukko myrkytteli, mutta tänäänkin on muutama ötökkä taas jahdattu ja lahdattu=( Mulla tekee niin pahaa ettei oo tosikaan. Ja nyt jos ei muutosta parin päivä sisällä tule niin sitten on eessä koko kämpän tyhjennys ja ammattimiehen myrkytys - hyvä sinänsä jos niistä pääsee. Nyt ei vaan jaksais, ei sitten millään.

Flunssaa meinaa pukata ja kaikki tuntuu toivottomalta...tätä ei ollut tarkoitus kertoa mutta kerronpa nyt; liityn sitten minäkin masennusmammojen joukkoon. Eilen kävi psykiatrinen hoitaja mun kanssa juttelemassa ja lääkärin aikaa odotellaan. Heti kysyi mitä mieltä olisin lääkityksestä mutta jospa sitä nyt ei välttämättä tarvitsisi..en tiedä, kyllä on niin järkky epätoivo ja väsymys ollut viime aikoina että aivan sama, kunhan nyt jotain apua saa. Että näin se meni täälläkin.

Siivouspäiväkin olisi edessä, ONNEKSI pääsin aamulla käymään salilla vähän virkistymässä! Masensi vaan tulla kotiin ja yllätys kun meidän yleensä niin aurinkoinen neiti tuossa vaan huutaa, koppikset mönkii ja isäntä lähti asioille. Mutta ei se auta kuin ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa hommiin=/

Anteeksi kovasti valitus ja omista sioista vatvominen...tuntuu vaan että kaikki kaatuu taas niskaan. Pimukin on ollut koko viikon jo hirveän nuhainen ja suurin osa öistä on nyt ollut täyttä huutoa. Mutta eiköhän sekin tästä..nyt imuri kouraan!

-Ankka-

Vierailija
7/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli terve taas pitkästä aikaa.Ei olekaan aikoihin tullu kirjotettua kuulumisia kun sivu ilmoittaa, että käyttö on estetty,koska tältä koneelta on toistuvasti häiriköity Vauva -lehden sivuja.Pyh ja pah, sanon minä, mutta johtuu siis siitä kun meille oli sattunut jonkun häiriköijän IP-osoite ja nyt sitten on vaihtunut taas se tai sitten sivut sekoilee.Noh, pääasia, että nyt toimii.

Mitähän sitä kertois.Viime viikko oltiin tosiaan siellä reissussa ja hyvin meni matka.Riku nukku meno- ja paluumatkan junassa koko matkan, söi tietty välillä aina, mutta muuten nukku.Vähän oli vierastusta, mutta äkkiä meni sekin aina ohi.Kovasti sai poika taas kehuja siitä kuinka kiltti on.Ensimmäisen kolmen päivän aikana ei itkeny kuin kerran!!Vieraskorea ilmeisesti.Loppupäivinä itki pari kertaa yliväsyneenä, mutta ei siis normaalia enempää kuitenkaan.Mukava oli reissu, mutta olihan se taas ihana palata omaan kotiin ja päästä nukkumaan omaan sänkyyn:)

Neuvolakin meillä on ehtiny olla tässä välissä ja hyvin on poika taas kasvanu.8,5kg ja tasan 70 senttiä, päänympärystä en tarkalleen muista, mutta noin 43 senttiä ja pari milliä päälle.Kauheasti taas neuvolatäti kehui kun Riku on ollut ihan pienestä asti niin valpas ja seurannu ympäristöä heti alusta asti.Utelias poika, se on huomattu.:)Piikkikin laitettiin ja illalla nousi kuumekin siitä, mutta eipä tuo ollu moksiskaan koko kuumeesta, laitoin kuitenki yöksi supon ja aamulla ei ollu enää kuumetta.

Flunssaa on meilläkin ollut tässä tällä viikolla.Tai lähinnä mulla kamala tauti, Rikulla ei ole ollu kuin vähän nuhaa ja välillä vähän yskiny.Ihmeen helpolla tässä on kyllä päästy kaikinpuolin koko aikana.Saapa nähdä milloin tulee äkkipudotus maanpinnalle.Varmaan viimeistään kun hampaita aletaan tekemään.

Mitäs vielä...Kuinkas paljon teidän lapset muuten syö kiinteitä yhteensä päivässä?Meillä on nyt alettu syömään aamu- ja iltapuuro sekä kaks soseateriaa päivässä.Puuroa menee sellanen vajaa 2desiä per kerta ja sosetta oon nyt antanu purkillisen/ateria.Sose on siis kummallakin kerralla kasvissosetta kun nuo hedelmät ei uppoa millään.Puuro on kaurapuuroa.Tänään maisteltiin ensimmäistä kertaa naudanlihaa ja hyvin tuntu sekin maistuvan.Maitoa menee varmaan 7-8 desiä yhteensä kun lasketaan mukaan sekin maito, jonka puuroon laitan.Kasvissosetta sais varmaan antaa vähän enemmänki kerralla, on vaan vähän huolettanu, että miten sitten maito maistuu jos kauheesti antaa soseita,mutta kun tuota tuntuu silti menevän niin hyvin, niin ehkä tässä vois pikkuhiljaa antaa sitä sosetta sen verran kuin poika vaan kerralla syö.Suositushan siis on, että 5kk ikänen sai vähintään 7desiä maitoa päivässä ja 6kk ikänen 6desiä.Kohtahan Riku jo sen 6kk täyttää.Ja vähemmän meillä nykyään kitistään kun annetaan tuota kiinteää ruokaa enemmän.Nälkä on siis pojalla ollu, mutta kun en ole tajunnu, että maito onkin sille nykyään enemmän janojuoma kuin ruoka.Onneksi otin aivot käteen ja testasin.Maitoa menee nimittäin nyt saman verran kuin ennen ku lisättiin kiinteiden määrää.Välillä on toki ollut sellaisia muutaman päivän kausia, että maitoa on menny jopa yli litra päivässä soseiden lisäksi, mutta normaali päiväannos on ollu sellanen 7-9 desiä, päivästä riippuen.

Tulipas asiaa ruokailusta.Ja varmasti niin sekavaa kuin olla ja voi:) Mä oon aina niin huono kirjottaan asioita, helpompi selittää ääneen:)

Höh, tuli niin paljon kerrottua " omasta navasta" etten enää muista, mistä te olitte täällä jutellu.Apua on ainakin sitä tarvitsevat saanu ja se on todella hyvä.

Mites ois muuten oululaiset, kiinnostaisko teitä sopia nyt uutta tapaamista kun se edellinen peruuntu sen meidän matkan takia?Mulle sopii melkeinpä milloin vaan.Mieluiten aina viikolla ma-to välillä.Saa ehdottaa ajankohtaa.Jos vaikka ensin tavattais jossain " puolueettomalla maaperällä" ja katsotaan sitten jos vaikka joskus kokoonutaan jonkun luokse ym.Nyt on vielä suht helppo tavata esim. kaupungilla kun ei niin kamalan kylmä ole, mutta jos sitten vielä jatkossakin haluatte tavata niin ilmojen tästä vielä viiletessä on varmaan helpompi mennä aina jonkun luokse,ettei tarvi kaupungilla jossain kahvilassa paksumpien vaatteiden kanssa äheltää.

Joo, vaan jospa sitä siirtyis vaikka telkkarin ääreen bb:tä tuijottaa.Sitten voiski suunnata nukkumaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
8/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ollaan kotona. Olihan se ihan kiva siskon ja veljen seurana olla, mutta oma koti on aina silti oma koti. Vaikka onhan toi koti ennen mun kotikin ollu.

Ankalle voimia ja jaksamista! Kaikkee sitä sunkin riesana täytyy samanaikaisesti olla. Kamalia tollaset ötökät. Hyvä, että olet hakenut apua pahaan oloon. Kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu. Koita kestää!

Vauvakuumeesta oli keskustelua. Mähän viimeksi ilmotin, että mulla ei ole vauvakuumetta enään, mutta eipä se enään piä paikkaansa. Näköjään se tulee ja menee. Aina, ku näkee pienen vauvan tai vauvamahan, tulee ihan kauhee hinku olla itekki raskaana ja sit synnytystäkin mä kaipaan (onkohan mul kaikki kotona?). Silti täytyy pitää järki kädessä. Oon varmaan maininnukki, et mulla vähän sama, ku Iglulla, et koulu täytys eka suorittaa. Mä valmistun kesällä 2007. Sit täytys saada työpaikka. Ehkä, jos vaan hyvin käy voitais alkaa yrittämään pikkukakkosta syksyllä 2007. Olis kyl ihanaa, jos vois olla ilman ehkäsyä ja antaa tulla, jos on tullakseen. Mä raskauduin viimeksi ekasta kierrosta. Meneeköhän se sit toisin päin, ku Lisa sano, et pitkään yrittäneil toka on helpompi. Onkohan nopeasti raskautuneilla toka vaikeempi?

En muista mitä kaikkea mitä piti vielä kertoa. Palailen vaikka huomenna, kun nyt on pää ihan tyhjä. Oon pahoillani epäselvästä ja hutasten kirjotetusta tekstistä. On väsy. Sain muuten se mesen toimintaa. En vaan tiedä nyt teijän osotteita.

Väsyttää! Öitä!

pesukarhu ja Joona

Vierailija
9/125 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan syyskuukin tuli. Ja mulla olis enää vaan reilu kaksi kuukautta äippälomaa jäljellä... KÄÄK! Onneksi miehen kanssa ollaan päätetty että saan olla Eetun kanssa kotona vielä ensi heinäkuun loppuun, aloitetaan Eetun kanssa yhtäaikaa sitten " lukuvuoden" alusta työt. (Olen siis töissä ryhmiksessä) Mites te muut meinaatte olla kotona? Meillä ei periaatteessa olis varaa siihen että jään kotiin, mutta kun mun päähän ei meinaa millään mennä se että veisin lapseni vieraalle hoitoon ja menisin ite hoitaan vieraiden lapsia!!! Se vaan on niin väärin!

Mä kanssa tunnustaudun " vauvakuumetta" poteviin, tai siis olen jo aikaa sitten tunnustautunut ja täälläkin (muistaakseni?) sen kertonut. Olis se vaan ihanaa että olis se massu ja tuntis ne potkut ja... Ehkä sitten joskus. Meillä ei olla käytetty minkäänlaista ehkäisyä (mitä nyt alussa oli " loistava" ehkäisy se ettei sietänyt tuo alapää kuin veden kosketuksen!) sitten Eetun syntymän jälkeen. Ollaan puhuttu että toinen saa tulla kun on tullakseen, tosin taitaa meilläkin mennä vähän kauemmin aikaa, koska tuota Eetuakin " tehtiin" se kolmisen vuotta ja lopuksi Eetu sai alkunsa " koti-inssistä" (kotona hommailtiin, kun meni vkolopulle...) ja jotenkin on vaikea uskoa että toinen tulis yhtään sen " helpommalla" . (oon siihenkin " valmistautunut" että joudutaan " rankempiin" hoitoihin... aika näyttää) Oli " hieno" huomata että täällä on muitakin jotka eivät ole " saaneet" lasta " helpolla" .

FLUNSSAsta meillä oli mies siinä, oli saikullakin ti-to, mutta eipä tarttunut muhun eikä ONNEKSI Eetuunkaan. No, ensi viikolla ollaan kuitenkin molemmat.

KIINTEISTÄ Mä aloin antamaan Eetulle pottua herran ollessa 4,5kk (LUULIN että auttaa yöheräilyihin joita oli viisi noin kahden viikon ajan joka yö!) ja alussa todellakin vaan maisteltiin, ympäristössä tais olla enemmän pottua kuin herran mahassa! Mutta nyt ollaan sitten jo aloitettu viideskin ateria päivässä. Meillä päivärytmi on tällainen klo 8-8.30 herätys+tissiä, 8.30-9 aamupuuro+tissiä(noin puolen tunnin päästä) sitten seurustelua, leikkiä, puistoilua ja mitä ikinä keksitään, klo 11 lounas kasvislihasose ja nukkumaan klo 11.30 tissin kera (nukkuu ehkä n 2h) sitten klo 14 välipala hedelmäsose+tissiä ja taas seurustelua yms klo 17 iltaruoka kasvislihasose+tissiä ja nukkumaan (n ½-1h) sitten leikkiä ulkoilu tms ja klo 19-20 iltapuuro ja iltapesujen jälkeen nukkumaan tissin kera... yöllä Eetu herää n kaksi kertaa syömään.

Meillä oli tänään koirien kanssa agilitykisat ja meidän vanhempi koira voitti!!! Vaikka luulin että meni mun alkukömmähdyksien takia pyllylleen koko kisa, mutta niinpä se neiti vaan yllätti!!!

Olikohan jotain muuta mitä piti kommentoida, no palaan myöh tai siis huomenna tai joskus...

ÖITÄ!!!

Napero ja Eetu, kohta jo 7kk, nyyh!!!

Vierailija
10/125 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan jotain raapustettua.. Meidän neiti nyt melkein 7vkoa. Keskiviikkona käytiin neuvolassa väliaikapunnituksessa ja hyvin oli noussut (nyt 4.3kg). Napasienikin sieltä löytyi vaikka olen muka sitä niin hyvin putsannut..:( Nyt on sitten meillä alkanu ne iltahuudot oikein tosissaan!! Eilen itki ennätyksen 2tuntia putkeen..:´( Maha on selvästi kipeä mut enpä osaa sanoa mistä johtuu kun korviketta syö. Olen jo kerran vaihtanut merkkiä. Röyhtäyksetkin tulee hienostu syönnin jälkeen.. On se kyllä niin ihmeellisen kiltti ollutkin tähän asti. KAikista eniten se ärsyttää kun ei voi itse tehdä mitään! Olen hoitoalalla itse ja tottunut siihen että kun potilaalla jokin huonosti niin asialle tehdään jotain! Mut nyt kaikki keinot kokeiltu.. Vatsallaan helpottaa vähäksiaikaa ja autolla ajelu..:) Eilen käytiin noin 50km autoajelulla..Tuntuu että on niin huono äiti vaikka tiedän kyllä ettei se minusta johdu.. Itkettiin eilenkin sitte neidin kans yhdessä. Jospa tämä olis ohimenevää..

Onneksi minäkin olen päässyt salille ja jumpalle virkistäytymään.. Kyllä sitä erilain jaksaa sitten taas..Ja aivan uskomattomiin mittoihin on mun kärsivällisyys venynyt!!:) Se on kuitenkin oma rakas lapsi ja kun se hymyili illallakin väsyneenä äitille ja isälle, niin unohtu ne itkut!:´)

Meillä olis ristiäiset viikon päästä.. On vielä hommaa vaikka olen äitini kanssa pakkaseen jo leiponut suurimman osan. Pitäisi vielä käydä ostamassa pari valkoista pöytäliinaa kun en vielä sellaisia omista..:)

Mä niin tykkään tästä syksystä! Ihana alkaa polttaan kynttilöitä..:) JOten hyvää syksyn alkua kaikille!!

Ninni ja neiti

Vierailija
11/125 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässytkkään eilen kirjottelemaan, kun oli niin kiirusta. Meni muuten toi pe-la yö ihan harakoille. Joona heräs siinä justiinsa, kun me oltiin menossa nukkumaan. Söi vähän ja sit alko kauhee kiukuttelu ja vänkääminen. Meni varmaan puolistoista tuntia ennen kun saatiin poika rauhottumaan. Sitten J heräs aamulla kuudelta ja piti samanlaista kiukuttelua. Kyllä oltiin eilen väsyneitä. Onneksi viime yö meni ihan hyvin.

Joona on taas tihentänyt yösyömisiään. Aikasemmin mentiin pääsääntöisesti 1-2:lla syötöllä. Nyt on kolme rukailuhetkeä yössä. Saas nähä, että onko vaan kausiluontoista vai joko alkaa tarviimaan vaan enempi ruokaa.

Joona kääntyy jo tosi vikkelästi masulleen. Vaipan vaihdosta on vaan tullut aika taiteilua, kun ei kissaa ehdi sanoa ja poika on väärin päin. Yhtä selälleen laittamista koko touhu. Oli se vauvan hoito helpompaa sillon, kun Joona oli vastasyntynyt. Tai no, toiset asiat oli ja toiset on nyt helpompia.

Siitä vauvakuumeesta vielä (taitaa olla ihan mun lempiaiheita ). Se siis edelleen tulee ja menee. Toisinaan haluaisin lapset pienellä ikäerolla, toisinaan taas en. Järjellä oon yrittäny itselleni perustella, että on kiva nyt nauttia esikoisesta ja sitten on helpompi nauttia pikkukakkosesta, kun esikoinen on isompi. Varmaan paras ikäero olisi kolme vuotta. Silloin olisi pahin uhmaikä ohitettu ja esikoinen olisi muutenkin omatoimisempi. Mulla on pikkuveli, joka on mua 3,5 vuotta nuorempi ja silti me leikittiin paljon yhdessä. Jostain oon lukenu, että äidin kropalle on parasta, että lapset syntis kahden vuoden ikäerolla. En sitten tiedä pitääkö paikkansa. Enkä muista mistä ton jutun luin.

Joo... ehkä tää riittää taas tällä erää vauvakuumeesta. Enkä halunnut noilla mietteilläni loukata ketään tai muutenkaan arvostella muiden valintoja. Tää on vaan mukava paikka selvitellä omia ajatuksiaan, kun te kaikkista parhaiten varmaan ymmärrätte mitä mä tarkoitan. Mun ystäville on turha näistä asioista puhua, kun ei ne ymmärrä. Oon puhunut heille vauvakuumeesta ja saanut vain tuomitsevia katseita. Yksi ystäväni vertasi vauvakuumettani siihen, kun eräs tuttavamme on hankkimassa uutta koiranpentua, kun edellinenkään ei vielä ole täysi-ikäinen. Eihän vauvakuume tai koirakuume ole mitenkään verrattavissa keskenään. Vauvakuume on enemmän hormonaalista ja luonnollista. Huomaahan sen jo tältä palstalta, kun näin moni jolla on vauva, on silti vauvakuumeessa.

Tulipas taas paasattua :)

pesukarhu ja Joona

Vierailija
12/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mä laitan tähän sen mun messenger -osoitteen. Eli mut saa lisätä, jos haluaa, nimellä: jutta1983@hotmail.com. Jäi ne teijän osoitteet siihen vanhaan pinoon ja en jaksa käydä ettimässä.

Täytyypä tästä mennä siivoamaan, kun anoppi on tulossa kylään.

pesukarhu ja Joona

Vierailija
13/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ei vaan hellitä, tympii kun ei mihinkään pääse...ja tyttöparkakin vaan räkäisemmän oloinen koko ajan=/

Mulla tuli tuossa mieleen, että toivottavasti en loukannut ketään tuolla masennusmamma- kommentilla. Tarkoitus ei ollut! Jotenki vaan tuntuu etten voi tätä omalle kohdalle käsittää todeksi, että asiat ois näin huonosti...jännä, miten sitä on itteään kohtaan niin paljon kriittisempi kuin muita. Ketään muuta ei tulisi mieleenkään " tuomita" , varsinkin kun tietää miten rankkaa voi pahimmillaan olla...mutta itselle ei oikein anna anteeksi kun olo on näin huono, varsinkin kun vauva ei edes ole vaikeimmasta päästä=( Tuntui hurjalta, suorastaan käsittämättömältä kuulla ammatti-ihmisen suusta että taidan tarvita apua! Ja kuitenkin, onneksi näin...

Pitänee mennä parantelemaan itseä tuonne sohvan pohjalle..Pesukarhun lisäsin meseen, by the way=)

Jaksamista kaikille!!!

-Ankka & Alisa tänään 5kk-

Vierailija
14/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi vauvauinnit lauantaina! Oli oikein onnistunut reissu, koko perhe tykkäsi siitä. Ainoa huono puoli oli aikainen herätys, sillä tietty sinä nimenomaisena aamuna myös M olisi nukkunut " pitkään" , eli pitempään kuin 7.30. Jouduttiin herättämään kesken uniensa, mutta onneksi oli muuten nukkunut yön hyvin, eikä ollut väsynyt enää altaalle päästyämme. Kummissaan vain katseli, että mihin ihmeeseen häntä tähän aikaan aamusta raahataan???

Hymy levisi huulille heti, kun varpaat alkoivat koskea vettä. Ja oikein oli onnellinen hymy huulilla koko touhun ajan. Poika ilmiselvästi nauttii vedessä polskimisesta. Erilaisia otteita harjoiteltiin nyt ekalla kerralla ja liu' uteltiin veden pinnalla vauvaa. Uima-altaalla hulahti hetkessä ensikertalaisen maksimi 20 min, eikä M ollut vielä ollenkaan väsynyt. Lähdettiin kuitenkin suihkuun ja höyrysaunaan, jossa tankkailtiin vähän lisäpuhtia.

Koko operaatiosta jäi siis vain positiivinen ja mukava fiilis. Kiva mennä uudelleenkin.

M kasvaa ihan kohisten, tällä viikolla on neuvola, jännää kuulla, mitkä ovat uudet mitat! Osa 68 cm vaatteista on jo pieniä tai ainakin kinttanoita, 70 cm vaatteet ovat parhaita tällä hetkellä. Pitäisi vissiin kohta lähteä ostoksille hakemaan vähän suurempia vaatteita, 74 cm vaatteita kun pojalla ei ole vielä lainkaan.

Oli aika hauskaa, kun vauvauinnissa oli toinenkin Matias, hän oli 6,5 kk, eli 1,5 kk vanhempi kuin meidän poika. Silti meidän Matias oli isompi kuin tämä vanhempi poika... On siis todella iso. No, meidän molempien suvuissa on kyllä todella pitkiä miehiä, joten on tainnut saada pitkät geenit tämä poika.

Minä sain vihdoin hoitopaikkahakemuksen tehtyä. Nyt sitten jännätään, saadaanko toivomamme hoitopaikka vai ei. Paljon ei kyllä ole vaihtoehtoja, sillä meidän on saatava iltahoitoakin järjestävä paikka. Minulla on siis tarkoitus palata töihin tammikuussa, vaikka kamalaltahan tuo tuntuu viedä M hoitoon niin pienenä. Perheen taloudellinen tilanne ei kuitenkaan taida antaa myöten minun jäädä kotiin.

Vauvakuumeesta: Minullakin se tulee ja menee, välillä tuntuu, että täytyisi saada uusi vauvamaha ja heti, välillä voi rauhassa odotella ja nauttia esikoisesta. Itse olen ajatellut, että 2-3 vuotta ikäeroa olisi ihanteellinen, mutta eihän näitä asioita voi välttämättä itse päättää. Meillä kyllä eka tärppäsi helposti, mutta nähtäväksi jää toisen kohtalo. Itse olen ajatellut, että aikaisintaan ensi kesänä alettaisiin oikeasti harkitsemaan pikkukakkosta. Silloin ikäerokin olisi toivottua luokkaa, jos kohtuuajassa tärppäisi...

Ihaninta on, että myös mies on jo nyt lämmennyt ajatukselle toisesta vauvasta, tosin samoilla linjoilla minun kanssa, että jonkin ajan kuluttua, ei ihan heti.

Mitenkäs olisi oululaisten tapaaminen viikolla 37 tai 38 (ensi tai sitä seuraavalla viikolla)? Minulle sopii parhaiten arkisin päivällä. Olisiko esimerkiksi jompikumpi torstai passeli päivä, to 14.9. tai to 21.9? Stockan Vintillä on lienee oululaisista kahviloista eniten tilaa, jos meistä suurin osa tulee vaunujen kanssa. Minulla kyllä kalenteri on melko tyhjä, joten jokin muukin päivä sopii kyllä.

Nyt syömään, kun M vielä vähän nukkuu!

Kissankello ja Matias huomenna 5 kk

Vierailija
15/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikulle nousi viime yönä kuume, viikon verran onkin poika flunssassa ollut, mutta nyt vasta kunnolla.Kuumetta oli aamulla 39,1 sitten laski 38,4 ja viimeksi kun mittasin niin oli taas noussut 40,1:een.Huh!Jonkin verran oon saanu ruokaa syömään ja juomaanki, mutta nestettä pitäis kyllä jollain konstilla saada menemään enmmän, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa.Jospa tämä kuitenkin tästä...

Tapaamis ajankohtaa tulin alunperin kommentoimaan, eli mulle sopii ihan kumpi viikko/päivä tahansa.Mielellään tullaan ja Vintti sopii paikaksi.

Nyt täytyy mennä.Pakko yrittää ehtiä syödä jotain kun Riku nukkuu nyt.Tuskin kovin kauaa kuitenkaan.En oo ite vielä ehtiny syödä koko päivänä yhtään mitään.Nälkä!

Mutta kertokaahan muutkin oululaiset mielipiteitä tuohon tapaamiseen.Ois kiva jos mahd moni pääsis.

Moikka!

Vierailija
16/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, uusimmat mitat: 7205g ja 68cm. Äitin pikku kirppu.

Tyttö liikkuu kuulemma ikäisekseen todella paljon, nousee konttausasentoon, ryömii jne. Saa olla kyllä koko ajan pitämässä silmällä! Ja alas on ilmestynyt hammas, toista ei vielä näy.

Keskiviikkona tapaaminen!

NapNap + tyttö 6kk

Vierailija
17/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa kauheesti kommentoida tai mitään. Kuhan nyt kirjottelen jotain hömppää. Kauhee väsykin iskee. Onneks kerrankin ajoissa, mut saas nähdä tuleeko uni. Huomenna Alisan ja Ankan luokse. Saas nähdä puhkeaako meidän neitosen hammas viimein reissulla.

On tää elämä raskasta. Niin paljon tulee kaikkea telkkarista ja pitäs lastakin hoitaa välillä ;) Jep jep.

Hitsit, ku ois ollu se Oululaisten (ja lähellä asuvien) tapaaminen tällä viikolla niin mäkin olisin päässy kuokkimaan. Pidettäiskö me turkulaisetkin oma tapaaminen (meitä taitaa olla kaikki kaks =)).

I ja K, 5,5kk

Vierailija
18/125 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mä en oo tainnu tähän pinoon viel löytääkään. Oltiin mummulassa tossa käymässä ja neiti viihtyi hienosti, mitä nyt heräili öisin hiukan liian usein! Mut mitäpä siitä kun muuten oli aurinkoinen.

NAPNAP: joo meitin neiti ei viel ryömi, eikä nouse kontgtausasentoon. Meillä kieritään ja vauhdilla! Ja ihan tosissaan juri sinne minne halutaan. Eli enpä tiedä oppiiko neiti ryömimään ollenkaan.

Els aoli neuvolassakin käymässä. Oli sit ottanu taas painospurtin, eli ei ole meillä enää hoikkaa ja pitkää tyttöä, kuten ennen kiinteiden aloitusta. Eli mitat oli 8,440g ja 68cm ja pää 44cm... Eli ihan pyöreä pakkaus. =)

Mut nyt ei juttu enää luista, huomenna vauvauintiin aamusta... jää nyt kommentoimatta kaikki jutut...

Minna ja Elsa

Vierailija
19/125 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vielä muistutuksena tähän, eli ; huomenna 6.9. PK -seutulaisten ensikoiden tapaaminen Vantaan Jumbon Fazerin kahvilan edustalla.

Me tullaan sit autolla. Eli meidät tunnistaa tummansinisistä Gracon matkarattaista, joissa saman merkkinen turvakaukalo ja turvakaukalossa tietty Joona :). Mä oon sitten keskimittainen ponihäntäinen äippä. Hiuksissa vaaleita raitoja ja törkeä juurikasvu.

Kiva, kun olin saanut mesekavereita. En vaan oikein kaikkia tunnista sillä nimellä, mikä näkyy. Kissankellon ja ankan taisin tunnistaa. Muista en oo ihan varma.

Kissankello: Ehkä me sit vuoden päästä päästään yhdessä kuumilemaan pikkukakkosta tonne vauvakuumepuolelle :). Meillä kans mies jo ihan valmis uudelle vauvalle. Samoilla linjoilla tosin myös minun kanssani tässä asiassa. Tosi kivalta kuulosti toi teidän vauvauinti. Olis ollut kiva, jos mekin oltais voitu Joona viedä. En kyllä tiedä, että olisko Joona tykännyt, kun on hiukan varautuneen oloinen aina kylvyssä.

En muista mitä muuta piti kommentoida.

pesukarhu ja Joona 4,5kk

Vierailija
20/125 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme tulossa!

Tullaan todennäköisesti bussilla, meillä on kelta-sininet emmaljungan rattaat. Mulla on ruskea tukka ja silmälasit varmaankin päässä.

Lisään kohta pesukarhun meseen... mulla keskustelukuvakkeena meidän tyttö, päässään violetit kuulosuojaimet.

NapNap + tyttö 6kk