Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin pettynyt- minua ei hyväksytty laihdutusleikkaukseen :(

Vierailija
20.10.2014 |

Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä.

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:10"]

Kun lihot tarpeeksi niin lupa leikkaukseen heltiää. Itse lihotin itseäni 20kg päästäkseni leikkaukseen. Leikkauksesta jo aikaa ja olen edelleen normaalipainoinen ja onnellinen! Lääkärit eivät tajua laihduttamisen vaikeutta ellei ole omakohtaista kokemusta. Tsemppiä!

[/quote]

Harvoin minä kutsun ihmisiä idiooteiksi mutta sinä ja ap kuulutte tähän kategoriaan...

laihduttaminen on helvetin yksinkertaista ja helppoa kun vain sen oikeasti aloittaa. Ihmiset eivät vain halua myöntää, että laihdutusyritusten kaatuminen johtuu omasta itsestään ja etenkin siitä että oma tahdonvoima on liian heikko. Mutta oman itsensä kehittämisen sijaan mennään ja etsitään sitä oikotietä, vaikka se oikeakin tie on helppo. Se oikea tie vain vaatii omien käyttäytymismallien muutamista ja oman itsensä kohtaamista, mitta kun ei sitä haluta tehdä. 

Miksi kukaan tahtoo ehdointahdoin riskeerata terveytensä ja lihottaa itsensä että pääsee leikkaukseen, joka sekin on aina riski? Voi hyvä luoja tuota tyhjäpäisyyden määrää.

Ota ap itseäsi nyt niskasta kiinni ja muuta elämäntapasi, äläkä haikaile jonkun helvetin leikkauksen perään. Kasvata selkärankaasi niin onnistut siinä laihduttamisessa.

t: 50kg ihan perinteisellä menetelmällä laihduttanut. (Ja helppoa se oli kun vain tosissaan asiasta päätti)
[/quote]
Ja jos sä oot kerran niin pirun fiksu niin kerropa miten sitä pudotettavaa on 50kg kertynyt? En ole kommentoimasi kommentit hlö, mutta aattelinpa vaan. 50kg pudotettavaa ei ole fiksua nähnytkään!

Vierailija
182/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusleikkaus muuttaa ruuansulamista ja ruuan imeytymistä pysyvästi. Saattaa olla, että joudut loppuelämäsi nauttimaan naurettavan kokoisia aterioita koko ajan tai käyttämään lisäravinteita. Leikkauksesta voi seurata kaikenlaisia vaivoja eikä leikkausta voida tehdä lainkaan sellaisille, jotka eivät pysty noudattamaan tarkkoja ruokailuohjeita leikkauksen jälkeen. Eli, ap, jos sitoutudut noin huonosti laihduttamiseen, et selviä leikkauksen jälkeisellä ruokavaliolla. Että leikkaukseen kelpuutetaan, pitää pystyä pudottamaan painoaan merkittävästi (esim.n.50kg), jotta nähdään, että henkilö on kykenevä hallitsemaan syömistään.

Kyseessä on myös iso leikkaus ja ylipainoisten leikkaaminen on aina suuri riski. Tähän leikkaukseen on ihmisiä Suomessa kuollut.

Mietipä nyt, että olisiko aika lailla helpompaa ja turvallisempaa ihan vaan laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:59"] Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä. [/quote] kokeile nyt vittu vähän tahdonvoimaa!  syöt oikein ja liikut.   mitään ei haluttaisi tehdä itse mutta ongelma pitäisi ulkoistaa yhteiskunnalle joka joutuisi maksamaan tuhansien leikkauksen... sen sijaan että primadonna hoitaisi ongelmansa itse!   [/quote] Nyt tuli enemmän paha mieli. Olen kyllä yrittänyt hoitaa tätä ongelmaa itse, mutta se kaatuu aina viikonloppuihin. Ei kukaan, siis ei kukaan normaali ihminen voi voi olla viikonloppuna syömättä JOTAIN hyvää! Ja sitten kun syön vain vähän hyvää niin siitä tulee kierre että pitää saada lisää ja sitten koko vkl on pilalla. Onneksi paino ei ole nyt pariin viikkoon noussut, kun pystyn noudattamaan dieettiä viikolla. Miehelle ja muulle perheelle pitää kuitenkin vkl tehdä hyvää ruokaa ja ostaa herkkuja. Pitäisi olla pois kotoa ettei tulisi syötyä.     [/quote] Olisit nyt edes vaivautunut provoa varten kaivamaan oikean termin. Se on LIHAVUUSLEIKKAUS. T.operaatiossa käynyt

[/quote]

Kuka haluaa itsensä leikattavan lihavammaksi? Minä olen ainakin menossa laihdutusleikkaukseen.

t: se 90 kg ylipainoinen alkupäästä

Vierailija
184/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusleikkaus itse asiassa säästää yhteiskunnan kuluja. Painoa putoaa reippaasti, t2 diabetes yleensä paranee, verenpainetauti + muut verisuonisairaudet helpottuvat. Eli kaikki lihavuuden aiheuttamat komplikaatiot, joiden hoitaminen maksaisi tuhottomasti, poistuvat. Ei tarvitse kustantaa jatkuvia lääkärin ja sairaanhoitajan seurantakäyntejä, korvata lääkkeitä, vaihtaa niveliä, hoitaa säärihaavoja, amputoida varpaita ja raajoja...

Vierailija
185/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:59"] Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä. [/quote] kokeile nyt vittu vähän tahdonvoimaa!  syöt oikein ja liikut.   mitään ei haluttaisi tehdä itse mutta ongelma pitäisi ulkoistaa yhteiskunnalle joka joutuisi maksamaan tuhansien leikkauksen... sen sijaan että primadonna hoitaisi ongelmansa itse!   [/quote] Nyt tuli enemmän paha mieli. Olen kyllä yrittänyt hoitaa tätä ongelmaa itse, mutta se kaatuu aina viikonloppuihin. Ei kukaan, siis ei kukaan normaali ihminen voi voi olla viikonloppuna syömättä JOTAIN hyvää! Ja sitten kun syön vain vähän hyvää niin siitä tulee kierre että pitää saada lisää ja sitten koko vkl on pilalla. Onneksi paino ei ole nyt pariin viikkoon noussut, kun pystyn noudattamaan dieettiä viikolla. Miehelle ja muulle perheelle pitää kuitenkin vkl tehdä hyvää ruokaa ja ostaa herkkuja. Pitäisi olla pois kotoa ettei tulisi syötyä.     [/quote] Olisit nyt edes vaivautunut provoa varten kaivamaan oikean termin. Se on LIHAVUUSLEIKKAUS. T.operaatiossa käynyt

[/quote]

Miksi sinä olet käynyt tässä yhteiskunnan varoja tuhlaavassa leikkauksessa vaikka olisit voinut laihduttaa = päästä eroon ongelmasta ilmankin? Kun olisit vain ollut syömättä sitä ruokaa!

Kyllähän ihmiset useinkin puhuvat asioista väärillä termeillä, ei siitä tarvi silti silmille tulla!
[/quote]

Kävin yksityissektorilla maksaen operaationi itse.

Vierailija
186/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen leikkauksen virallinen nimi on lihavuusleikkaus. Tästä löytyy oikeata tietoa miten sen siihen pääsee ja mitä se oikein tarkoittaa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00845&p_haku=lihavuus

Vierailija
187/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:31"]

Laihdutusleikkaus itse asiassa säästää yhteiskunnan kuluja. Painoa putoaa reippaasti, t2 diabetes yleensä paranee, verenpainetauti + muut verisuonisairaudet helpottuvat. Eli kaikki lihavuuden aiheuttamat komplikaatiot, joiden hoitaminen maksaisi tuhottomasti, poistuvat. Ei tarvitse kustantaa jatkuvia lääkärin ja sairaanhoitajan seurantakäyntejä, korvata lääkkeitä, vaihtaa niveliä, hoitaa säärihaavoja, amputoida varpaita ja raajoja...

[/quote]

Onnistuu myös laihduttamalla ilman leikkausta.

Vierailija
188/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näinpä. Leikkaus tulee paljon halvemmaksi, kuin toimiva ja asiallinen lihavuuden konservatiivinen hoito (jota ei oikeastaan ole edes tarjolla). Ne, jotka eivät halua ottaa riskiä leikkauksesta, jäävät hoidotta.

Vierailija
189/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:56"]

Ap, en sano tätä pahoittaaksesi mieltäsi, mutta sinulla vika on oikeasti korvien välissä, luultavasti siinä että olet sokeriaddikti? Sinä pystyt laihduttamaan itse ilman leikkausta, ihan varmasti! Sun pitää vaan lopettaa kaikki sokerin syönti, niin radikaalilta kuin kuulostaakin. EI viikonloppuisin edes yhtä palaa suklaata, tai viineriä kylässä, ei mitään! Sun täytyy tehdä sun perheelle selväksi että jos he haluavat herkutella, heidän pitää hankkia herkkunsa itse ja valmistaakin ne, se ei saa tapahtua sun terveyden kustannuksella!

Sulle vain paljon kasviksia/vihanneksia/proteiinia ja vähän hiilareita hyvistä lähteistä, esim. kaurapuurosta aamuisin. Jos sulla on addiktio, sä et vaan voi syödä mitään sokeria, et ainakaan niin pitkään aikaan kunnes keho tottuu sokerittomaan ja opit ehkä hallitsemaan mielitekojasi. Lisäksi yksin ruokavaliolla laihdutus ei motivoi ketään vaan sun täytyy saada ne hyvänolon hormoonit jostakin ja se joku on liikunta. Ei mikään käveleskely vaan RANKKA liikunta, toki aluksi varovasti aloittaen. Liikuntaan myös kehittyy yleensä riippuvuus ja jossa sulla se kehittyi sokeriinkin, todennäköisesti jäät koukkuun myös liikunnasta saamiisi endorfiineihin kunhan teet sitä säännöllisesti. Salitreeniä, kunnon reippaita pitkiä lenkkejä ja myöhemmin jopa juoksua, uintia jne. Ja teet kaiken niin että sulle tulee kunnolla hiki ja salilla niin että viimeiset toistot saat väkisin pusertaa itsestäsi. Pian huomaat että suorituksen jälkeen sulle tulee mahtava olo ja että haluat sitä lisää! Tsemppiä ap, sä pystyt siihen! :)

Mä laihdutin nuorenpana 15 kg yhdessä kesässä näillä opeilla ja nyt alkoi pari pv sitten raskauskilojen karistaminen kun imetys loppui. :) 20 kg on liikaa täälläkin, mutta jouluun mennessä siitä on pudonnut puolet, tiedän sen! :)

[/quote]

No kävelyjä harrastan nytkin,lähes päivittäin ja pyöräilen. Tällä hetkellä ei ole mahdollisuus muuta harrastaa ennen kuin laihdun.Sellaista päivää ei tule että kehtaisin uimahalliin mennä, en vain voi. Kuntosali on siinä ja siinä, voisin ajatella sitten kun olen jo jonkun verran laihtunut.Siellä pitäisi olla joku koko ajan katsomassa perään että teen oikein. Jonkin verran selkäkipu ja polvikipu rajoittaa tekemisiä.

Niin noista kasviksista, kun ei voi syödä jotain niin ei voi syödä. Vähän sama asia kuin kaalikeitto. Vaikka joku kuinka sulle sanoisi että se on terveellistä ja laihduttaa niin sellainen joka ei voi sietää kaalikeittoa niin ei sitä syö. (Itse syön kyllä kaalta, mutta esim tomaattia,sipuleja,papuja, pähkinöitä en syö).

Tuo vhh jota kokeilin oli netistä otettua ohjetta. Itsellä rajoittaa jonkin verran lisäksi myös laktoosi-intoleranssi,ja jostain syystä kaikki laktoosittomatkaan tuotteet eivät käy, esim rahkoista.Mikään tuoremaitotuote ei myöskään sovi vaikka olisi laktoositonta.

Niin onhan se korvien välinen asia, en kyllä muuta ole väittänytkään. Mutta lihavuusleikkaus PAKOTTAISI syömään terveellisesti, koska ruoka määrät ovat vähäisiä ja huonoista valinnoista tulisi kipeäksi.

En muuten ole koskaan luullut,että lihavuusleikkaus tarkoittaa rasvan poistoa nk. rasvaimua.

Terveydelliset syyt olisivat syynä tähän operaatioon enimmäkseen, mutta myös se että saisi normaalikokoisia vaatteita normi kaupoista.

[/quote]

Haluaisin vielä kysyä, että oletteko te muut äidit todellakin sellaisia terveysnatseja, ettette anna lasten syödä viikonloppuna mitään hyvää koska se on epäterveellistä? Onko teillä lasten hyvän syönti pelkkää marjaa ja rahkaa? Eihän se ole enää normaalia että muu perhe joutuu kärsimään! Ei, ei ole oikein se että koskaan ei leivota pullaa tai piirakkaa edes jouluna kun äiti on laihiksella! 

Sitten kun sitä hyvää on talossa niin VÄKISIN tulee itsekin syötyä, sitä paitsi yritän opetella ravitsemusterapeutin mukaan kohtuullisuutta eikä totaalikieltämistä!!!!!!! Mutta karkaa käsistä..

[/quote]

Hei. Täällä yksi laihduttanut äiti. Kyllä, olen sellainen terveysnatsi varmaan monen mielestä. Kyllä annan lasten syödä joskus karkkia ja sipsejä, mutta EN SYÖ ITSE! Teen itse itselleni sallittuja herkkuja. Sipsit ja karkit eivät ole mielestäni edes kovin hyviä. 

Sinulla on monta tekosyytä olla laihduttamatta. Ok, ymmärrän, että jotkut ruoka-aineet ei vain maistu. Mutta aikuinen ihminen oppii kaikkeen, aivan varmasti. Leikkaus ei todellakaan ratkaise perimmäistä ongelmaasi, joka on nuiva suhtautuminen terveelliseen syömiseen. Olet uhri - kaikki muut laihtuu mutta minä en...

Maailmassa on muutakin "herkkua", kuin ruoka. Millä voisit korvata sitä syömistä? Voisiko se olla rentoutuminen, hemmottelu.. löytäisitkö jonkun muun herkun itsellesi, kuin mitä muu perhe syö? Netistä löytyy vaikka minkälaisia sokerittomia ja jauhottomia leivonnaisia tai smoothieita, jotka ovat todella hyviä ja sallittuja. Mielestäni lääkäri oli ihan oikeassa - laihdut kyllä ruokavaliolla, jos vain haluat. Nyt et halua.

Vierailija
190/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:37"]

Sen leikkauksen virallinen nimi on lihavuusleikkaus. Tästä löytyy oikeata tietoa miten sen siihen pääsee ja mitä se oikein tarkoittaa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00845&p_haku=lihavuus

[/quote]

Sillä on myös toinen virallinen nimi eli laihdutusleikkaus.

Vierailija
191/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]

Mutta gastric bypassilla tulokset ovat paljon nopeammat, ja normaalipainossa pysyminen helpompaa koska ruuan sulaminen ja imeytyminen muuttuvat sekä kylläisyyshormonien eritys muuttuu. Laihduttamisessa epäonnistuille sairaalloisen lihaville (sekä varsinkin niille, joilla on insuliinihoitoinen t2-diabetes) tää on aivan loistava leikkaus. Insuliinihoitoisista t2-diabeetikoista puolet voi jättää insuliinin pois jo heti leikkauksen jälkeen, ja jo pelkästään tämä säästö maksaa leikkauksen "takaisin" seitsemässä vuodessa. 

Vierailija
192/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen kysymys on siinä, etten pysty pitämään sitä saavutettua painoa.Olen kyllä useita kertoja saanut hurjastikin pois, mutta en ole pystynyt pitämään. Leikkauksen avulla pystyisin paremmin pysymään saavutetussa painossa. Ehkä nyt se on myös tuolla takana takaraivossa entten saa laihdutettua koska en pysty pitämään sitä. Se voi kyllä olla jonkinlainen henkinen este....

Ne ruoka-aineet jotka eivät maistu, niin olen kyllä yrittänyt. Ja toki pystyn niitä nielemään kun pidätän hengitystä samalla eli tavallaan nenästä kiinni ja alas. Mutta onko se sen väärti? Sipuleja en pysty syömään sen vuoksi että niistä tulee pahat vatsavaivat. 

Sanooko joku muu aikuiselle oikeasti jos ei vaikka syö kalaa että älä nyt viitsi kyllähän aikuisen pitää pystyä kalaa ja äyriäisiä syömään...(ellei ole kyse allergiasta). Kyllähän minäkin pystyn kasviksia syömään, mutta en kaikkia. Kukaan ihminen ei pysty ihan kaikkea syömään. 

Vierailija
193/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]

Mutta gastric bypassilla tulokset ovat paljon nopeammat, ja normaalipainossa pysyminen helpompaa koska ruuan sulaminen ja imeytyminen muuttuvat sekä kylläisyyshormonien eritys muuttuu. Laihduttamisessa epäonnistuille sairaalloisen lihaville (sekä varsinkin niille, joilla on insuliinihoitoinen t2-diabetes) tää on aivan loistava leikkaus. Insuliinihoitoisista t2-diabeetikoista puolet voi jättää insuliinin pois jo heti leikkauksen jälkeen, ja jo pelkästään tämä säästö maksaa leikkauksen "takaisin" seitsemässä vuodessa. 

[/quote]

Nopea laihtumien ei ole terveellistä. Oikealla ruokavaliolla 2diabeetikot voivat vähentää tai luopua apteekin insuliineista.

Vierailija
194/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimmäinen kysymys on siinä, etten pysty pitämään sitä saavutettua painoa.Olen kyllä useita kertoja saanut hurjastikin pois, mutta en ole pystynyt pitämään. Leikkauksen avulla pystyisin paremmin pysymään saavutetussa painossa. Ehkä nyt se on myös tuolla takana takaraivossa entten saa laihdutettua koska en pysty pitämään sitä. Se voi kyllä olla jonkinlainen henkinen este....

Ne ruoka-aineet jotka eivät maistu, niin olen kyllä yrittänyt. Ja toki pystyn niitä nielemään kun pidätän hengitystä samalla eli tavallaan nenästä kiinni ja alas. Mutta onko se sen väärti? Sipuleja en pysty syömään sen vuoksi että niistä tulee pahat vatsavaivat. 

Sanooko joku muu aikuiselle oikeasti jos ei vaikka syö kalaa että älä nyt viitsi kyllähän aikuisen pitää pystyä kalaa ja äyriäisiä syömään...(ellei ole kyse allergiasta). Kyllähän minäkin pystyn kasviksia syömään, mutta en kaikkia. Kukaan ihminen ei pysty ihan kaikkea syömään. 

[/quote]

Et pysty pitämään laihdutettua painoa, koska pidät laihdutuskuurin ja sen jälkeen palaat vanhaan. Ei leikkaus ole kyllä oikea ratkaisu sinulle.

Vierailija
195/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä leikkauksesta sen verran, että olethan ottanut huomioon muuttuvat ruokarytmit. Käsittääkseni leikkauksen jälkeen syödään muutaman tunnin välein pieniä määriä.. Itelleni olisi kamalaa syödä jatkuvasti:o
Ja vielä riippuvuuksista, itselleni kehittyy aina johonkin ruokaan jonkun sortin riippuvuus (suklaa, leipä yms) ja saatan syödä päivittäis kuukausien ajan silloista riippuvuusruokaa normaalin ruoan päälle. Sit ku huomaan että kappas, nyt tekee luonnottoman paljon mieli jotain tiettyä ruokaa, niin jätän kyseisen ruoan pois tietoisesti kuukausien ajaksi :D ruoka on ihmisen jaksamista varten, ei nautintoa on elämänmottoni :D tosin paino pysynyt samassa viim. 8v. 172/ 62. Ei muuta kun tietoista ajattelun muutosta ja selitykset pois (ei ole pakko tiettyjä inhokkiruokia syödä, muttei ole pakko niitä superherkkujakaan )!

Vierailija
196/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Et pysty pitämään laihdutettua painoa, koska pidät laihdutuskuurin ja sen jälkeen palaat vanhaan. Ei leikkaus ole kyllä oikea ratkaisu sinulle.

[/quote]

No helvetti kenelle se on oikea ratkaisu? Niille, jotka onnistuvat laihduttamaan ja pysymään saavutetussa painossa?

Vierailija
197/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:13"]Laihduta ruokavalion avulla. Ei ole mitään järkeä noissa leikkauksissa. [/quote] Miks luulet että niitä tehdään? No just siks että jotkut EIVÄT ONNISTU laihduttamaan sen ruokavalion avulla. Sillon se leikkaus on parempi kuin pysyminen lihavana.

[/quote]

Miksi ei onnistu? Ihan samalla tavalla pientä ruokavaliota noudattaen se laihtuminen siinäkin käy. Vain pakon edessä, se on ainoa ero. 

Vierailija
198/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen oppii tykkäämään terveellisestä ruuasta. Aikuiselle toimii kuten lapsellekin maistattaminen. Kolmesta kymmeneen maistamiskertaa ja olet tottunut esim. superterveellisen parsakaalin makuun. Tekosyitä kaikki muu. Opeta ainakin lapsesi syömään vihanneksia.

Vierailija
199/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:29"]

lihavat tahdonvoimattomat pitäisi lukita jonnekin hoitolaan. rankalla kuurilla kuntoon.  

vettä niin paljon kuin haluaa (kunhan ei kuole yliannostukseen).  

ruoka säännöstellysti ettei voi syödä liikaa...  

2h polkemisesta palkkioksi 1 pala suklaata tms.. :)   

[/quote]

Ja eikö nämä läskipäät ole katselleet esim. TV:n ohjelmia jossa ylipainoiset laihduttaa tosi isoja määriä nopeastikin? Sen, että jos on sairaus kuten jakomielitauti jossa pakonomaisesti ryöstää suklaakauppoja yms leipomoita yöllä suden tapaan niin sitten voisi päästä hoitolaan ja leikkaukseen. Mutta sellainen joka on laihtunut vähän ja taas repsahtanut niin miksi sellaisten hoitoa pitäisi muiden maksaa?

Vierailija
200/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon sitä mieltä ap että unohdat sen ravitsemusterapeutin neuvon siitä yhdestä pullasta. Se ei toimi hiilari- ja sokeriaddikteilla noin. Sen kirjan lukenut ja laihduttanut sanoi ihan oikein että voit syödä sen pullan vasta kun olet ollut riittävän kauan täysin ilman! Usko nyt meitä ap, sun terapeutti ei tajunnut että sulla on addiktio. Kyse on muutenkin siitä että laihtumisen jälkeen sun pitää muuttaa elämäntavat pysyvästi. Herkkuja voi sitten ottaakin silloin tällöin, vaikka kerran viikossa mutta vasta sitten kun pystyy kohtuuteen. T: Se äiti joka aloitti 20 kg pudottamisen