Olen niin pettynyt- minua ei hyväksytty laihdutusleikkaukseen :(
Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut noin tylyä lääkäriä.
Kommentit (224)
Kotonakin voi liikkua, esim. zumbat ja kaikki muut tanssit, jumpat ym. Ja vaikka hommaa kuntopyörän niin voi polkea kotona sisällä ja vahtia lapsia samalla.
Tekosyiltä kuulostaa sun selitykset ja siltä ettet ole halunnutkaan ottaa asioista selvää.
Ap, vaikka perheesi on nyt hoikka, niin lapsesi varmasti lihovat aikuisena, kun pituuskasvu pysähtyy. Usein lapsena ei ole ongelmaa huonoista syömistavoista, mutta ne kyllä näkyvät sitten aikuisena. Varsinkin jos opetat lapsillesi tuon viikonloppumässäilyn. Meillä on viikonloppuna vain karkkipäivä, mutta muuta sen erikoisempaa herkkua ei ole eikä kukaan sitä osaa kaivatakkaan, kun eivät ole sellaiseen oppineet. Muinakaan päivinä ei ole herkkua, ei edes satunaisesti karkkia. En silti itseäni natsiksi kutsuisi, ei meidän lapset kärsi. Kaikki on kiinni siitä millaiseksi on oppinut, joten elä pliis näytä lapsillesi mallia mässäilystä.
Joku sanoi, että unohda terapeutin neuvo, että saat syödä pullaa. Olen samaa mieltä, sinulla se ei toimi, koska repsahdat. Et siis pysy kohtuudessa, joten sinulla paras olisi totaalikieltäytyminen.
Ja mitä tulee niihin kasviksiin joista et tykkää. Jos opettelisit tekemään niistä maukkaita? En minäkään tykkää jos on vain kypsennetty. Mutta kun on mausteita ja kokeilee eri tapoja valmistaa, niin johan maistuu.
Olen lääkärisi kannalla, leikkaus ei sovi sinulle. Toivoisit, että se olisi oikotie onneen, mutta ei se mene niin. Sinusta täytyy sisältä löytyä se halu muuttaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:40"]Sen laihdutusleikkauksen jälkeenkin muiuten voi lihoa takaisin... Äidilleni kävi niin. Hän painoi 150 kg ja pääsi leikkaukseen. Paino laski hyvin ekan vuoden, mutta vähitellen hän ilmeisesti onnistui venyttämään mahalaukkuaan niin että nykyisin pystyy syömään taas ihan kunnon määriä, ja painoakin on taas 130 kg kun alimmillaan oli vähän päälle 70...
Nuo tahdonvoimajutut on siitä tylsiä, että niin, tahdonvoima auttaisi, mutta MISTÄ SITÄ SAA? Itse en ole niin ylipainoinen että leikkaus olisi vaihtoehto, mutta jonkin verran kuitenkin. Ja tiedän tasan tarkkaan että ongelma on tahdonvoiman puute. En vaan pysty aina joka mielentilassa ja tilanteessa kieltäytymään kaloripitoisesta syömisestä, ja nuo syömiset tuo sen verran kaloreita etten laihdu vaikka enimmäkseen syön terveellisesti ja kevyesti. Minulla ainakin tulee vaikka stresasantuneena tai väsyneenä fiilis, että ihan sama koko laihdutus, en minä edes niin kovin lihava ole, ja sitten syödään taas. Ja jonain päivänä "krapula" siitä että mitä tuli tehtyä, olen taas lihonut...
Mutta mulla siis ei ole oikeastaan koskaan niin että olisi joku sisäinen tahdon taistelu saanko syödä vai en, vaan se tahtotila itse vaihtelee, välillä haluan kovastikin laihtua ja välillä taas ajattelen etten halua.
[/quote]
Samoja kokemuksia täälläkin. Ei se leikkauskaan auta kuin hetkellisesti, jos ruokatottumukset eivät muutu. Anoppi laihtui leikkauksen jälkeen 30 kg ja sittemmin lihoi 40kg. Nykyään on lihavampi kuin koskaan.
Epäilen että ap on toivoton tapaus. Hän änkyröi kuin lapsi: pakko saada tota, ei voi syödä tätä, mitä mä sit teen viikonloppuna jos mä en syö?
Syömällä liikaa ja huonosti - mm. paljon rasvaa, sokeria ja suolaa - hän on tuhonnut makuaistinsa eikä mikään muu enää maistu kuin rasva, sokeri ja suola. Makuaisti kuitenkin paranee jos alkaa syödä kunnolla. Hän ei tiedä mitä nälkä ja kylläisyys ovat, koska hän sallii itsensä aina repsahtaa ja syö aina liikaa ja ilman nälkää.
Tässä ketjussa ap on saanut niin paljon hyviä neuvoja, kommentteja ja näkökulmia tilanteeseensa, mutta hän torjuu joka ikisen. Tietysti voi olla, että hän menee itseensä myöhemmin ja alkaa ajatella omaa parastaan. En kuitenkaan ihan usko siihen, koska hän ilmaisee itseään kuin lapsi ("lääkäri oli tyly", "paha mieli tuli" yms.), vaikka ilmeisesti on aikuinen perheenäiti.
Olen itse laihtunut 30 kg elämäntaparemontilla. Tunnen kaksi lihavuusleikkauksessa ollutta. Toinen vähän jojottelee, toinen on pysynyt "kurissa". Molempien terveys ja elämänlaatu on parantunut valtavasti. Molemmilla leikkaus oli perusteltu ja he olivat valmiit tekemään kaiken vaaditun sekä ennen että jälkeen leikkauksen. En usko että olisin itse pystynyt samaan, elämäntapojen muutos oli mulle helpompi ratkaisu. Olen iloinen heidän puolestaan enkä katso että verorahani ovat menneet heidän tapauksissaan haaskuuseen.
Jos on vakavasti ylipainoinen on ensin tajuttava se, että painon pudottaminen on aluksi työlästä ja vaativaa. Mitään oikotoietä ei ole, ei edes leikkauspöydän kautta.
Mutta tämä nyt tästä minun puolestani.
53
Vali vali ja ruiku ruiku. Ap sun on tajuttava jotain ihan helvetin yksinkertaista- joko päätät olla lihava tai päätät olla läski. Siitä ei ole vastuussa kukaan muu kuin sinä. Yhteiskunnan ei kuulu maksaa tuhottomia summia sen takia että olet laiska. Ja lopeta se tekosyiden keksiminen.
Jos et pysty laihduttamaan normaaleilla keinoilla niin sitten olet läski ja pysyt sellaisena. Jos haluat jotain elämässä, sun täytyy taistella sen eteen. Ei sulle muutkaan asiat tule nokan eteen. Vai meinaatko että tässä maailmassa pitäisi kaikille jakaa ilman koulutusta vaikka maisterin tutkinto ettei kellekään vaan tulis paha mieli?
Ihan vaan mielenkiinnosta, jos lihavuus on tahdonvoiman puutetta, niin miten se laihdutusleikkaus sinusta sen tahdonvoimattomuuden poistaa? Jos kerran vika on korvien välissä, niin eikös silloin mennä päälääkärille, eikä vatsalaukkua silpomaan?
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:21"]
Vali vali ja ruiku ruiku. Ap sun on tajuttava jotain ihan helvetin yksinkertaista- joko päätät olla lihava tai päätät olla läski. Siitä ei ole vastuussa kukaan muu kuin sinä. Yhteiskunnan ei kuulu maksaa tuhottomia summia sen takia että olet laiska. Ja lopeta se tekosyiden keksiminen.
Jos et pysty laihduttamaan normaaleilla keinoilla niin sitten olet läski ja pysyt sellaisena. Jos haluat jotain elämässä, sun täytyy taistella sen eteen. Ei sulle muutkaan asiat tule nokan eteen. Vai meinaatko että tässä maailmassa pitäisi kaikille jakaa ilman koulutusta vaikka maisterin tutkinto ettei kellekään vaan tulis paha mieli?
[/quote]
*päätät olla laiha tai läski siis.
Sun pitää käydä ensin painonhallinta ryhmässä ja pudottaa ENE dietillä paljon. Ennenkuin edes harkitsevat sitä. Jos olet ahmia sinä et pääse leikkaukseen. 130 kg ja menossa leikkaukseen piakkoin. Laihdutin 20 kg ene dietillä 10 viikossa kaikki tuli 7 kk takas :(
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:41"]Ja siitä ehdottamastani salista, niin pyydä niitä ohjaajia tekemään sulle ohjelma ja ohjaamaan se pari kolme kertaa että opit liikkeet. Sali on hyvin palkitsevaa, sillä siinä oman kehityksen erityisesti huomaa ja saa rasvan tilalle lihasta! Ja uimaan sä voit aivan hyvin mennä, siellä on muitakin ylipainoisia! Mene vaikka sellaiseen aikaan ettei ole paljon muita, esim. viimeinen tunti ennen sulkemista tai aamulla heti kun aukeaa. Mä en ainakaan kiinnitä mitään huomiota toisten läskeihin (omissakin tarpeeksi huomioitavaa) vaan keskityn omaan suoritukseeni. [/quote] Voi kun toi mullekin ois noin yksinkertaista. Salilla ei ole ohjaajia, sinne haetaa avain vaan viereisestä liikkeestä ja mennään ite. Uimaan pääsee pari tuntia viikossa, sillonki mummelit vetää ohjatusti samaan aikaan. Allas on pieni ja tuskin sekaan mahtuis. Klooriallergia vaikuttaa vielä enemmän asiaan. Kävely saa riittää mulle.
[/quote]
Ei kai klooria enää käytetä veden puhdistamiseen?
[/quote]
Kyllä täällä ainakin..
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:16"]Hassua miten jotkut puolustelee "kyllä saan lihoa kymmeniä kiloja, pääsen sitten leikkaukseen ja laihdun!!" Hienoa logiikkaa. [/quote] Kukaan tuskin lihoo sen takia että pääsis leikkaukseen. Pässi!
[/quote]
lue nro 2 vastaus ennenkuin pässittelet.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:00"]
Olin läski ruikuttaja ennen, kunnes luin kirjan Ruokavallankumous, kirjoittaja Andreas Eenfeldt, joka on ammatiltaan lääkäri. Kirjan avulla pääsin eroon makeanhimosta, josta luulin kärsiväni ikuisesti. Kirjan ohjeita tarkasti noudattamalla pääsin eroon läskeistäni hitaasti mutta varmasti eikä ole läskit tulleet takaisin. Niin aluksi en edes uskonut, että voi laihtua pysyvästi tai että makeanhimosta pääsee eroon pysyvästi. Kunnes tajusin kirjan ytimen ja jutun juonen, miten keho toimii ja miten keho tarvitsee hyviä rasvoja laihtuakseen, ei teollista kenkälankkirasvaa vaan hyviä luonnollisia rasvoja. Niin ja kirjoittaja on ruotsalainen lääkäri, kirja on suomennettu ja Ruotsissa on jo ajat sitten lihominen kääntynyt laskuun. Siellä on tajuttu, missä mentiin vikaan ja mitä pitää tehdä toisin. Sokeri toimii kehossa kuin huume ja tekee riippuvaiseksi. Vieroitusoireet on kärsittävä, mutta kun sen on tehnyt, koittaa mahtava vapauden tunne ja laihtuminen alkaa. Kirja auttaa näissä kysymyksissä. Tämä oma kokemukseni.
[/quote]
Mä melkein jo innostuin tästä, mutta mun kohdalla lihavuus ei johdu makean syönnistä. Voin helposti olla ilman sokeria ja makeaa. Suolaisten ruokien aiheuttama on minun lihavuus:(. En ole ap.
Tuttavani maksoi itse lihavuusleikkauksensa. Laihtui aluksi mutta niin on kuuden vuoden jälkeen samat läskit tulleet takaisin. Vatsalaukku venynyt pikkuhiljaa. Sinne meni ne rahat kuin kankkulan kaivoon. Joten ei se leikkaus ylipainoa poista, jos ei muuta ruokailutottumuksiaan pysyvästi.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:00"]
Olin läski ruikuttaja ennen, kunnes luin kirjan Ruokavallankumous, kirjoittaja Andreas Eenfeldt, joka on ammatiltaan lääkäri. Kirjan avulla pääsin eroon makeanhimosta, josta luulin kärsiväni ikuisesti. Kirjan ohjeita tarkasti noudattamalla pääsin eroon läskeistäni hitaasti mutta varmasti eikä ole läskit tulleet takaisin. Niin aluksi en edes uskonut, että voi laihtua pysyvästi tai että makeanhimosta pääsee eroon pysyvästi. Kunnes tajusin kirjan ytimen ja jutun juonen, miten keho toimii ja miten keho tarvitsee hyviä rasvoja laihtuakseen, ei teollista kenkälankkirasvaa vaan hyviä luonnollisia rasvoja. Niin ja kirjoittaja on ruotsalainen lääkäri, kirja on suomennettu ja Ruotsissa on jo ajat sitten lihominen kääntynyt laskuun. Siellä on tajuttu, missä mentiin vikaan ja mitä pitää tehdä toisin. Sokeri toimii kehossa kuin huume ja tekee riippuvaiseksi. Vieroitusoireet on kärsittävä, mutta kun sen on tehnyt, koittaa mahtava vapauden tunne ja laihtuminen alkaa. Kirja auttaa näissä kysymyksissä. Tämä oma kokemukseni.
[/quote]
Mä melkein jo innostuin tästä, mutta mun kohdalla lihavuus ei johdu makean syönnistä. Voin helposti olla ilman sokeria ja makeaa. Suolaisten ruokien aiheuttama on minun lihavuus:(. En ole ap.
[/quote]
Sama minulla. Kaikkialta tuli ohjeeksi lopettaa makean syömisen, ja ei vaan ymmärretty että en voi lopettaa kun en syö sokerituotteita.
T. Entinen läski joka inhoaa makeita syötäviä
No on se nyt helvetti, että tämä rakas Suomi on vararikossa ja sitten pitäisi JULKISILLA VAROILLA maksaa tuhansien eurojen laihdutusleikkaus joillekin vitun läskiluusereille, jotka ei osaa olla syömättä??!!! Siis mitä vittua? Monta SAIRAUTTA, mitä ei julkisin verovaroin ole varaa hoitaa, mutta ne läskit pitäisi sitten leikata? Jos olet itsesi yli satakiloiseksi mammutiksi SYÖNYT, niin kanan ne ihrasi ihan itse!
What the hell did I just read... Ihan oikeasti. Itket täällä kun mikään ruokavalio ei tehoa, vaikka sitä noudattaa ihan viisi päivää? Sitten viikonloppuna on hanat auki ja vedetään pullaa ja olutta palkinnoksi, kun on VIISI PÄIVÄÄ ollut dieetillä? Ja leikkaukseen pitäis päästä kun ei muuten opi olemaan? Jumalauta!
terveisin 128 kg -> 78 kg 8 kuukaudessa, ihan ruokaa syömällä.
(joskin projektin alussa soitin systerille, että siltä lainaamani crosstrainer on varmaan rikki, kun en laihtunut yhtään vaikka ajoin viisi päivää se auton takakontissa).
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
Tiedon puutetta. Leipäkin on sokeria.
Pitäisiköhän ottaa itseä niskasta kiinni? Ruveta elämään terveellisesti? Tai kysyä toiselta lääkäriltä? Heilläkin mielipiteet omat.
On viitteitä myös siitä, että se diabetes II tekee joidenkin kohdalla paluun jonkin ajan kuluttua leikkauksesta. Monet joutuvat hakemaan tk:sta säännöllisesti b12-piikin persuuksiin ja syömään lisäravinteita, että eipä se leikkaus mikään lottovoitto ole.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"]Kyllä minä onnistunkin aina joskus laihduttamaan ruokavalion avulla, mutta se tulee AINA takaisin :(
ap
[/quote]
Pitää lihavuusleikkauksenkin jälkeen noudattaa ruokavaliota tai paino tulee takaisin. Ei se ole oikotie onneen.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:41"]Ja siitä ehdottamastani salista, niin pyydä niitä ohjaajia tekemään sulle ohjelma ja ohjaamaan se pari kolme kertaa että opit liikkeet. Sali on hyvin palkitsevaa, sillä siinä oman kehityksen erityisesti huomaa ja saa rasvan tilalle lihasta! Ja uimaan sä voit aivan hyvin mennä, siellä on muitakin ylipainoisia! Mene vaikka sellaiseen aikaan ettei ole paljon muita, esim. viimeinen tunti ennen sulkemista tai aamulla heti kun aukeaa. Mä en ainakaan kiinnitä mitään huomiota toisten läskeihin (omissakin tarpeeksi huomioitavaa) vaan keskityn omaan suoritukseeni. [/quote] Voi kun toi mullekin ois noin yksinkertaista. Salilla ei ole ohjaajia, sinne haetaa avain vaan viereisestä liikkeestä ja mennään ite. Uimaan pääsee pari tuntia viikossa, sillonki mummelit vetää ohjatusti samaan aikaan. Allas on pieni ja tuskin sekaan mahtuis. Klooriallergia vaikuttaa vielä enemmän asiaan. Kävely saa riittää mulle.
[/quote]
Ei kai klooria enää käytetä veden puhdistamiseen?