Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin pettynyt- minua ei hyväksytty laihdutusleikkaukseen :(

Vierailija
20.10.2014 |

Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä.

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen liikunta ja ruokarytmi yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon josta ei lipsuta. Siinä sulle avain laihuuteen. Tää on valintojen maailma, joko noudatat ohjeita ja laihdut tai sitten et noudata etkä laihdu. Se on kuule just niin yksinkertaista. Himoja ja mielitekoja on varmasti kaikilla, se on oma valinta antaako niille periksi.

Vierailija
62/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:55"]Kiitos 192. Meinasin, että en enää kommentoi mitään, mutta kiitän kannustuksesta. Olen kyllä lukenut kaikki vastaukset, vaikka en olekaan väliin kommannut mtn. En ole murheissani repsahtanut, en koskaan repsahda viikolla. Nyt on nämä kommentit vaikuttaneet sen verran että ehkä yritän itsekseni vähän lujemmin, ja harkitsen uutta ravitsemusterapeuttia jolla olisi vähän paremmin silmää asioille sekä suunnitelmissä olisi kokeilla hypnoosia, kun en usko että siitä vahinkoakaan olisi. Sitten mietin myös johonkin ryhmään liittymistä, ehkä fit farmia. 

Mulla on vielä pitkä matka siihen että uskaltaisin lähteä uimahalliin, kun en ole varmaan viiteen vuoteen käynyt, ja samoin mietin että salille menen kun bmi on pysyvästi alle 40 jo ihan terveydellisistä syistä, ettei tule vahinkoa. Muuten koitan jatkaa lenkkeilyjä voinnin mukaan.

Soitin tänään sille lääkärille, oli muuten vaikeaa saada puhelimeen. Syy epäämiseen oli mun suolisto-ongelmat. Mun ylipaino lähti juuri 5 vuotta sitten kun jouduin CU:n pahisten takia syömään monta pitkää ja rankkaa prednisolon kuuria muiden lääkkeiden lisäksi. Siitä se syöminen jäi päälle. Nyt tauti on ollut pitkään remissiossa ja vähillä ei lihottavilla lääkkeillä mutta en ole saanut painoa alas. Aluksi paino toki tippuikin kun kortisonit lopetin, mutta tuli takaisin. Luulen että söin alakulooni aluksi ja sitten muuten vain.

Kiitän (lähes kaikista)kaikista perseelle potkimisista ja myös myötäelävistä kommenteista, molemmista on ollut hyötyä. En ole luovuttanut vielä. Ehkäpä jo seuraava vkl on erilainen. Pitää koittaa välttää tietoisesti noita ruokia jotka laukaisee tuon syömishimon ja voisi kokeilla jotain hömppäjuttuja niin kuin mietiskely, rentoutuminen ja piikkimatto.

ap
[/quote]

Oli kyllä kiva lukea tämä viesti kun nyt sain sen kuvan että oikeasti ymmärät mistä me puhutaan ja jaksat vielä yrittää. Ja että kerroit noista sairaus jutuista niin ymmärtää paremmin. :) Ei muuta kuin tsemppiä! Ja kokeile ihmeessä hypnoosia ym. Eihän sitä tiedä jos auttaa. Muistan hyvin selvästi kun aloitin laihduttamisen, sen miten vaikeets oli just sanoa ei herkuille ja jaksaa liikkua enemmän. Mutta voi sitä onnea kun paino rupesi putoamaan ja vaatekoko senku pieneni.

Ja kun näin valokuvan itsestäni, en ollut uskoa että se olin minä, kun kasvot oli kapeat ja leuka esim. oli "normaali". Ja siitä sitä intoa sitten vasta saikin! Toivon sulle kaikkea hyvää älälä masennu ilkeistä kommenteista. P.S. En itsekkään ennen kehdannut uimahalliin lähteä. :) Ja ens kesänä bikineissä rannalle. Jee! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:11"]

Hp höpö, jo lapset näkevät niitä, ennen kuin mitään kriittisyyttä on ehtinyt harjoitella tai kehittää.

[/quote]

Höpö höpö. Lapsetkin osavaat suhtautua kriittisesti mainoksiin, jos kotona on syöty terveellisesti ja selitetty, miksi pitää syödä terveellisesti.

Vierailija
64/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:55"]Kiitos 192. Meinasin, että en enää kommentoi mitään, mutta kiitän kannustuksesta. Olen kyllä lukenut kaikki vastaukset, vaikka en olekaan väliin kommannut mtn. En ole murheissani repsahtanut, en koskaan repsahda viikolla. Nyt on nämä kommentit vaikuttaneet sen verran että ehkä yritän itsekseni vähän lujemmin, ja harkitsen uutta ravitsemusterapeuttia jolla olisi vähän paremmin silmää asioille sekä suunnitelmissä olisi kokeilla hypnoosia, kun en usko että siitä vahinkoakaan olisi. Sitten mietin myös johonkin ryhmään liittymistä, ehkä fit farmia. 

Mulla on vielä pitkä matka siihen että uskaltaisin lähteä uimahalliin, kun en ole varmaan viiteen vuoteen käynyt, ja samoin mietin että salille menen kun bmi on pysyvästi alle 40 jo ihan terveydellisistä syistä, ettei tule vahinkoa. Muuten koitan jatkaa lenkkeilyjä voinnin mukaan.

Soitin tänään sille lääkärille, oli muuten vaikeaa saada puhelimeen. Syy epäämiseen oli mun suolisto-ongelmat. Mun ylipaino lähti juuri 5 vuotta sitten kun jouduin CU:n pahisten takia syömään monta pitkää ja rankkaa prednisolon kuuria muiden lääkkeiden lisäksi. Siitä se syöminen jäi päälle. Nyt tauti on ollut pitkään remissiossa ja vähillä ei lihottavilla lääkkeillä mutta en ole saanut painoa alas. Aluksi paino toki tippuikin kun kortisonit lopetin, mutta tuli takaisin. Luulen että söin alakulooni aluksi ja sitten muuten vain.

Kiitän (lähes kaikista)kaikista perseelle potkimisista ja myös myötäelävistä kommenteista, molemmista on ollut hyötyä. En ole luovuttanut vielä. Ehkäpä jo seuraava vkl on erilainen. Pitää koittaa välttää tietoisesti noita ruokia jotka laukaisee tuon syömishimon ja voisi kokeilla jotain hömppäjuttuja niin kuin mietiskely, rentoutuminen ja piikkimatto.

ap
[/quote]

Oli kyllä kiva lukea tämä viesti kun nyt sain sen kuvan että oikeasti ymmärät mistä me puhutaan ja jaksat vielä yrittää. Ja että kerroit noista sairaus jutuista niin ymmärtää paremmin. :) Ei muuta kuin tsemppiä! Ja kokeile ihmeessä hypnoosia ym. Eihän sitä tiedä jos auttaa. Muistan hyvin selvästi kun aloitin laihduttamisen, sen miten vaikeets oli just sanoa ei herkuille ja jaksaa liikkua enemmän. Mutta voi sitä onnea kun paino rupesi putoamaan ja vaatekoko senku pieneni.

Ja kun näin valokuvan itsestäni, en ollut uskoa että se olin minä, kun kasvot oli kapeat ja leuka esim. oli "normaali". Ja siitä sitä intoa sitten vasta saikin! Toivon sulle kaikkea hyvää älälä masennu ilkeistä kommenteista. P.S. En itsekkään ennen kehdannut uimahalliin lähteä. :) Ja ens kesänä bikineissä rannalle. Jee! :D
[/quote]

Ainiin. Ja muista juoda PALJON vettä. Se oikesti auttaa!

Vierailija
65/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:11"]

Hp höpö, jo lapset näkevät niitä, ennen kuin mitään kriittisyyttä on ehtinyt harjoitella tai kehittää.

[/quote]

Eiku sori Hv höpö.

Höpö höpö. Lapsetkin osavaat suhtautua kriittisesti mainoksiin, jos kotona on syöty terveellisesti ja selitetty, miksi pitää syödä terveellisesti.

[/quote]

Vierailija
66/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:16"]Hassua miten jotkut puolustelee "kyllä saan lihoa kymmeniä kiloja, pääsen sitten leikkaukseen ja laihdun!!" Hienoa logiikkaa. [/quote] Kukaan tuskin lihoo sen takia että pääsis leikkaukseen. Pässi!

[/quote]

Noinhan tuo numero kaksi kirjoitti! Lihotti 20 kg, että pääsi leikkaukseen.

Vierailija
67/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"]

Kyllä minä onnistunkin aina joskus laihduttamaan ruokavalion avulla, mutta se tulee AINA takaisin :(

ap

[/quote]

Sen leikkauksen jälkeen sun pitää olla tosi kurinalainen syömisissäsi. Mites se sulta onnistuu? Sulla ei tosiaan taida olla edellytyksiä leikkaukseen. Voi olla jopa vaarallista sen leikkauksen jälkeen vetää sitä ruokaa vanhaan malliin. Ja niinhän sä tekisit. Se leikkaus ei tosiaan ole mikään ratkaisu siihen ettet osaa hillitä syömisiäsi. Sun pitäis ensin saada se pää kuntoon.

Vierailija
68/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 05:43"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:00"] Olin läski ruikuttaja ennen, kunnes luin kirjan Ruokavallankumous, kirjoittaja Andreas Eenfeldt, joka on ammatiltaan lääkäri. Kirjan avulla pääsin eroon makeanhimosta, josta luulin kärsiväni ikuisesti. Kirjan ohjeita tarkasti noudattamalla pääsin eroon läskeistäni hitaasti mutta varmasti eikä ole läskit tulleet takaisin. Niin aluksi en edes uskonut, että voi laihtua pysyvästi tai että makeanhimosta pääsee eroon pysyvästi. Kunnes tajusin kirjan ytimen ja jutun juonen, miten keho toimii ja miten keho tarvitsee hyviä rasvoja laihtuakseen, ei teollista kenkälankkirasvaa vaan hyviä luonnollisia rasvoja. Niin ja kirjoittaja on ruotsalainen lääkäri, kirja on suomennettu ja Ruotsissa on jo ajat sitten lihominen kääntynyt laskuun. Siellä on tajuttu, missä mentiin vikaan ja mitä pitää tehdä toisin. Sokeri toimii kehossa kuin huume ja tekee riippuvaiseksi. Vieroitusoireet on kärsittävä, mutta kun sen on tehnyt, koittaa mahtava vapauden tunne ja laihtuminen alkaa. Kirja auttaa näissä kysymyksissä. Tämä oma kokemukseni. [/quote] Mä melkein jo innostuin tästä, mutta mun kohdalla lihavuus ei johdu makean syönnistä. Voin helposti olla ilman sokeria ja makeaa. Suolaisten ruokien aiheuttama on minun lihavuus:(. En ole ap. [/quote] Sama minulla. Kaikkialta tuli ohjeeksi lopettaa makean syömisen, ja ei vaan ymmärretty että en voi lopettaa kun en syö sokerituotteita. T. Entinen läski joka inhoaa makeita syötäviä

[/quote]

En oikein usko tuohon, ettet syö sokeria. Siinä tapauksessa syöt vain lihaa ja rasvaa.
[/quote]
Ja jos sinä hetken olisit vaivautunut ajattelemaan niin olisit saattanut tajuta sen tarkoittavan makeita syötäviä kuten siinä luki. Ja vielä pahempi aivotyö niin olisit tajunnu ehkä sen tarkoittavan vaikkapa pullia, karkkeja jne. Näitähän kaikkien läskien kuvitellaan vetävän.

Vierailija
69/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:47"]Säännöllinen liikunta ja ruokarytmi yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon josta ei lipsuta. Siinä sulle avain laihuuteen. Tää on valintojen maailma, joko noudatat ohjeita ja laihdut tai sitten et noudata etkä laihdu. Se on kuule just niin yksinkertaista. Himoja ja mielitekoja on varmasti kaikilla, se on oma valinta antaako niille periksi.
[/quote]
Mä kerron sulle uutisen: Se ruokavalio riittää ilman sitä liikuntaakin.

Vierailija
70/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:54"]What the hell did I just read... Ihan oikeasti. Itket täällä kun mikään ruokavalio ei tehoa, vaikka sitä noudattaa ihan viisi päivää? Sitten viikonloppuna on hanat auki ja vedetään pullaa ja olutta palkinnoksi, kun on VIISI PÄIVÄÄ ollut dieetillä? Ja leikkaukseen pitäis päästä kun ei muuten opi olemaan? Jumalauta!

terveisin 128 kg -> 78 kg 8 kuukaudessa, ihan ruokaa syömällä.

(joskin projektin alussa soitin systerille, että siltä lainaamani crosstrainer on varmaan rikki, kun en laihtunut yhtään vaikka ajoin viisi päivää se auton takakontissa).
[/quote]
Viiden vuoden päästä oot läski taas.

Vierailija
71/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eli haluat leikkaukseen, mutta et halua luopua syömistottumuksistasi ?

Vierailija
72/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:17"]

Haluaisin vielä kysyä, että oletteko te muut äidit todellakin sellaisia terveysnatseja, ettette anna lasten syödä viikonloppuna mitään hyvää koska se on epäterveellistä? Onko teillä lasten hyvän syönti pelkkää marjaa ja rahkaa? Eihän se ole enää normaalia että muu perhe joutuu kärsimään! Ei, ei ole oikein se että koskaan ei leivota pullaa tai piirakkaa edes jouluna kun äiti on laihiksella! 

[/quote]

Huih, mitä tekstiä! Ymmärrän ap apahan mielesi etenkin kun olet saanut varsin tylyäkin kommenttia mässäilyn lopettamisesta. Mutta meillä rahka-marjat olisi oikeasti herkkua. Rahka ja pakastemarjat on kalliita... Meillä ei ole koskaan mitään jälkiruokia pelkän laiskuuden takia.Tuollaiset jälkiruuat eivät ole kärsimyksen aiheuttamista muulle perheelle.

Jos karkkia on kaapissa, se häviää todella nopeasti - siksi emme voi ostaa karkkia usein. Piilottaminen olisi musta aika kipeetä, tosin lapsilta olen piilottanut jonkin oman karkkipussini.

Millä ap teidän perhe ja muutkin keskustelijat herkuttelette viikonloppuisin? Ei meillä v-loppuina sydä sen kummemmin kuin arkenakaan, paitsi että lapset saavat max. 100g karkkia kukin.

En ole koskaan ollut laihiksella. Mynnän että mulla on helppo asema: en tykkää sipseistä, suklaasta (paitsi hyvin tummasta ja sitäkin vähän kerrallaan), limusta, rasvaisista piirakoista tms, pullasta... Pullaa voin syödä yhden, sitten tulee jo olo ettei enempää halua. No ok kaupasta saa pikkupullia joita voi mennä useampi ennen öklötystä, mutta jos meillä on pullaa, se on melkein aina itse tehtyä. Ja ei edes joka kuukausi...

Miksi v-loppuna pitää syödä eri tavalla kuin viikolla? Onko se jokin rentoutumis- tai palkitsemiskeino?

Vierailija
73/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:15"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:13"]Laihduta ruokavalion avulla. Ei ole mitään järkeä noissa leikkauksissa. [/quote] Miks luulet että niitä tehdään? No just siks että jotkut EIVÄT ONNISTU laihduttamaan sen ruokavalion avulla. Sillon se leikkaus on parempi kuin pysyminen lihavana. [/quote] Varmasti onnistuu, jos on oikea ruokavalio. Leikkauksen jälkeen syöminen on kovin rajoitettua. [/quote] Kun ei aina onnistu. Ei vaikka pilkulleen noudattais saatua ruokavaliota. Usko asian kokenutta niin ei tartte jankata.

[/quote]

Siis joku on sinulle laatinut ruokavalion, jolla et laihtunut? Silloinhan vika on ruokavaliossa eikä siitä, ettet sinä onnistu laihduttamaan. Olisko aihetta kokeilla jotain muuta ruokavaliota? Voit ihan itsekin miettiä syömisiäsi.
[/quote]
Kyllä siinä kuuden vuoden aikana kuule kokeiltiin jos vaikka minkälaista ruokavaliota ja ihan omilla aivoillakin kuule ajattelin. Kyllä sitä muutama kilo lähti mutta ei siitä mitään vaikutusta ollut. Kuusi vuotta ravaamista ja laskemista ja noudattamista ja muutama vitun kilo. Ei ihan mieltä ylentävää.
[/quote]

Jos sinulle tehdään leikkaus, joudut noudattamaan ruokavaliota loppuelämäsi

Vierailija
74/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:51"]

No on se nyt helvetti, että tämä rakas Suomi on vararikossa ja sitten pitäisi JULKISILLA VAROILLA maksaa tuhansien eurojen laihdutusleikkaus joillekin vitun läskiluusereille, jotka ei osaa olla syömättä??!!! Siis mitä vittua? Monta SAIRAUTTA, mitä ei julkisin verovaroin ole varaa hoitaa, mutta ne läskit pitäisi sitten leikata? Jos olet itsesi yli satakiloiseksi mammutiksi SYÖNYT, niin kanan ne ihrasi ihan itse!

[/quote]

Täällä kuule kustannetaan verovaroilla vaikka mitä. Kolarin ajaneet kursitaan kasaan sairaalassa, vaikka olisi ollut syypää kolariin, hoidetaan urheilijoita jotka ovat koko ajan rikki tai base-hypyssä jalkansa katkaisseita, on päihdekuntoutusta, you name it. Mutta jos ihmisellä on syömiseen liittyvä sairaus, olipa kyse sitten anoreksiasta, bulimiasta tai BEDistä, häntä ei saisi hoitaa?

Kaiken tämän tarkoitushan on kuntouttaa ihminen siten, että hänestä olisi veronmaksajana hyötyä yhteiskunnalle. Laihdutusleikkauskin on iso juttu, ei sitä ole huvin vuoksi keksitty (eikä myönnetä kevein perustein). Kyllä varmaan tämän useimmat tajuavatkin, mutta silti tullaan haukkumaan, miksi? Itsetunto ja minäkuva kohoavat kun pääsee asettumaan toisen yläpuolelle ja sanomaan pahasti? Surullista.

Vierailija
75/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt unohdat ensalkuun pussikeitot, leikkaukset, ravintoterapeutin käskyt syödä pullaa. Ja sen luulon että perhettä satuttaa psyykkisesti olla ilman herkkuja!

Ota ITSE selvää siitä miten keho toimii ja mikä on sille hyväksi, älä turvaudu johonkin ulkoa opeteltuun tai annettuun kaavaan joka ei sinua auta.

Perhettäsi vahingoittaa PALJON enemmän se että sinä kärsit ylipainosta, ahnimisesta ja niiden seurauksista ja murehdit asiaa kuin se että eivät saa lauantaisin karkkia!! En edes ymmärrä miten joku kehtaa mussuttaa vieressä karkkia jos tietää että elämänkumppani on käynyt jo lääkäriltä pyytämässä vatsalaukkunsa avaamista ja leikkelyä koska niin paljon haluaa että kumppani saa syödä lauantaikarkkinsa. :O Jos kumppanisi ei ymmärrä tilanteen vakavuutta tai salaat sen häneltä niin nyt olisi aika kertoa mikä niiden mässyjen hinta on sinulle terveydessä ja paljonko se on yhteiskunnalle euroissa.

Uskon ihan todella että suolistosi on epäkunnossa ja osaltaan siksi himoitset sokeria ja jauhoja. Siihen EI auta ravintoterapeutin kätkemä pilalle antautuminen.

Suosittelen lämpimästi tarkastamaan / tankkaamaan vitamiini ja mineraalivarastot kuten B, D, sinkki, magnesium jne. Jo se ettei vitamiinit imeydy tai niitä ei saa tarpeeksi voi aiheuttaa järjetöntä makeanhimoa, tunnetiloja jotka altistaa ahmimiselle, väsyttää niin että yrittää piristyä sokerin avulla yms yms.

Suosittelen myös että alat syödä maitohappobakteereita ja ylipäänsä mitä tahansa mikä tasapainottaa vatsan toimintaa. Suolisto on ihmisen toiset aivot ja esimerkiksi väärien bakteerien liikakasvu saattaa aiheuttaa itsessään jo monia oireita.

Näiden lisäksi suosittelen kokonaan maidotonta ja gluteenitonta ruokavaliota. Ongelmasi maitotuotteiden kanssa viittaa siihen että suolistosi tosiaan on epätasapainossa ja sille sopimattomat aineet vain pahentaa tilannetta, vaikuttaa muun muass aineenvaihdunnan ja hormonitoimintaan epäedullisesti.

Esimerkiksi vhh:n ja kevyen liikunnan pointti ei siis edes ole syödyt kalorit ja niiden kulutus vaan kehon tasapainottaminen. Jokainen kasviksista, proteiinista ja hyvistä rasvoista saatu hyvä ainesosa ja liikunnasta saatu. Hyöty ohjaa kehosi toimintaa oikeaan suuntaan ja korjaamaan itseään. Jokainen pullapitko ja sohvalla maattu päivä taas heikentää ja kuormittaa entisestään kehosi toimintaa sekä ruokkii väärää bakteerikantaa, tulehdustilaa kiihdyttäviä rasvasoluja jne.

Tsemppiä oikeasti, toivottavasti alat ottaa terveytesi vakavasti ja perheesikin ymmärtää tilanteesi vakavuuden.

On välittämistä olla rehellinen itselleen ja muille niin vaikeaa kuin se joskus onkin.

Vierailija
76/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"]Kyllä minä onnistunkin aina joskus laihduttamaan ruokavalion avulla, mutta se tulee AINA takaisin :(

ap
[/quote]
Tarvitset siis todennäköisesti kipeämmin psykologia kuin leikkausta. Miten ajattelit pitää painon poissa leikkauksen jälkeen.

Vierailija
77/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:15"]

kyllästyin jatkuvaan salaatin ja muun kasvisten syöntiin että se alkoi tulla korvista ulos. Mulla on myös se vika että en voi syödä kuin tiettyjä kasviksia, en vaan pysty väkisin syömään kun maistuvat niin pahalta. Tuolla vhh:lla ruokavalio meni todella yksipuoliseksi kun ei saanut syödä hedelmiäkään vapaasti.

.Siihen kuuluu MYÖS herkkuhetket viikonloppuna.Sääntö on se että EI saa kieltää itseltä kaikkia herkkuja.

Ongelmaksi tulee se että jos otan sitä pullaa niin siitä tulee se kierre jota en pysty katkaisemaan. Eli kohtuus on vaikeaa. Lisäksi minusta on typerää punnitä kaikki ruoka. En jaksa punnita läheskään aina. Voi olla että otan sitten liikaa jotain. Niin ja ne kasvikset. En todellakaan ala oksennuksen maku suussa väkisin syömään KAIKKEA. Jätän ruokaohjeista pois ne joita en syö.

[/quote]

Tässähän sun ongelma tulikin. Mitä sä luulet että se leikkaus auttaa noihin ongelmiin? Edelleenkään sä et halua syödä terveellisesti, haluat syödä herkkuja, et pysty kontrolloimaan pullan mussutusta. Sä et aiokaan muuttaa elintapojasi, koska et tykkää etkä halua etkä viitsi, ja pidät punnitsemista typeränä ja kasvikset oksettaa. Miten se leikkaus tuon muka muuttaa? Ei siinä leikkauksessa poisteta sun aivoista sitä mässäyshalua, ja mahalaukku venyy kyllä takaisin leikatuiltakin.
[/quote]
Usko tai älä, leikkaus kyllä muuttaa noita elintapoja. Sokeri ja rasva saa niin pahan olon tuon leikkauksen jälkeen että ei niitä pysty enää syömään. Joten älä selitä faktana asioita joita et tiedä!

Vierailija
78/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et laita kaikkia elämäntapoja remonttiin, ei ne kilot pysy poissa leikkauksenkaan jälkeen. Ja tämä on fakta :D

Vierailija
79/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:29"]Jos et laita kaikkia elämäntapoja remonttiin, ei ne kilot pysy poissa leikkauksenkaan jälkeen. Ja tämä on fakta :D
[/quote]
Sekin on fakta että jotkut vaan tarttee pakkotilanteen ennen ku saa aikaseks tehdä asialle jotain. Se leikkaus voi jollekin olla se pakko.

Vierailija
80/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:29"]

Jos et laita kaikkia elämäntapoja remonttiin, ei ne kilot pysy poissa leikkauksenkaan jälkeen. Ja tämä on fakta :D

[/quote]

Kyllä, mutta ne uudet elämäntavat oppii paljon helpommin, kun ei ole koko ajan kiljuva nälkä, minkä vatsalaukun pienennys saa aikaan. Kaikki lihavat eivät ole sipsinmässyttäjiä vaan moni syö ihan tavallista ruokaa, annokset vain ovat isompia.