Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin pettynyt- minua ei hyväksytty laihdutusleikkaukseen :(

Vierailija
20.10.2014 |

Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä.

Kommentit (224)

Vierailija
41/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:37"]tuollaisen typerän leikkauksen jälkeen lihoo uudestaan koska ei muuta elintapojaan... voiko vittu turhempaan tunkea julkisia varoja 
[/quote]
No enpä mä ainakaan ole lihonut leikkauksen jälkeen grammaakaan.

Vierailija
42/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:59"]

Alkaa konstit olemaan lopussa. Kavin perjantaina lääkärissä lihomisen vuoksi ja koitin saada lääkäriä ymmärtämään että vatsalaukun pienennysleikkaus olisi minulle välttämätön ja paras ratkaisu, mutta lääkäri oli tosi tyly.Sanoi vain että minulle pitäisi riittää ruokavalion noudattaminen :'( .Enpä ole ikinä tavannut  noin tylyä lääkäriä.

[/quote]

kokeile nyt vittu vähän tahdonvoimaa!  syöt oikein ja liikut.  

mitään ei haluttaisi tehdä itse mutta ongelma pitäisi ulkoistaa yhteiskunnalle joka joutuisi maksamaan tuhansien leikkauksen... sen sijaan että primadonna hoitaisi ongelmansa itse!

[/quote]

Nyt tuli enemmän paha mieli. Olen kyllä yrittänyt hoitaa tätä ongelmaa itse, mutta se kaatuu aina viikonloppuihin. Ei kukaan, siis ei kukaan normaali ihminen voi voi olla viikonloppuna syömättä JOTAIN hyvää! Ja sitten kun syön vain vähän hyvää niin siitä tulee kierre että pitää saada lisää ja sitten koko vkl on pilalla. Onneksi paino ei ole nyt pariin viikkoon noussut, kun pystyn noudattamaan dieettiä viikolla. Miehelle ja muulle perheelle pitää kuitenkin vkl tehdä hyvää ruokaa ja ostaa herkkuja. Pitäisi olla pois kotoa ettei tulisi syötyä.

[/quote]

Mitä ihmettä oikein selität? Ei minulla ainakaan ole tarvetta syödä viikonloppuna mitenkään eri tavalla kuin arkisin. Tuo on täysin saamattomuutta ja tahdonvoiman puutetta. Läskiys on oma valinta. Miksi niitä herkkuja pitäisi miehelle ja lapsille tehdä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyhmät pitäis viedä jonnekin autiolle saarella ja jättää sinne.

Vierailija
44/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:40"]

Nuo tahdonvoimajutut on siitä tylsiä, että niin, tahdonvoima auttaisi, mutta MISTÄ SITÄ SAA?

[/quote]

Tätä komppaan. Minullakaan ei ole painoasioiden suhteen mitään itsekuria eikä tahdonvoimaa, joten näillä kiloilla tässä sitten vaan mennään. Välillä paremmin, välillä huonommin :)

Vierailija
46/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kauan yrittänyt? Ja oletko ylipäätään "tarpeeksi" lihava että voisitkaan leikkaukseen päästä?

Vierailija
47/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:40"]

Nuo tahdonvoimajutut on siitä tylsiä, että niin, tahdonvoima auttaisi, mutta MISTÄ SITÄ SAA?

[/quote]

Tätä komppaan. Minullakaan ei ole painoasioiden suhteen mitään itsekuria eikä tahdonvoimaa, joten näillä kiloilla tässä sitten vaan mennään. Välillä paremmin, välillä huonommin :)

[/quote]

Siinä tapauksessa ei ole mitään oikeutta sanoa, että laihduttaminen on vaikeaa, hankalaa, mahdotonta jne. Se on silloin oma päätöksesi olla laihtumatta, sillä et tahdo sitä tarpeeksi. Yleensä ihmisille on tärkeämpää terveys ja ulkonäkö kuin ylenmääräinen syöminen, ja tällöin heillä on tarpeeksi tahdonvoimaa pysyä hoikkana.

Vierailija
48/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:11"]

Niin ne aina aluksi sanovat. Käy useamman kerran ja osoita kaikki(siis kaikki!) haitat mitä ylipaino sinulle ja perheellesi aiheuttaa.

[/quote]

jos ja kun tlipainosta on niin jumalattomasti haittaa olisiko sellainen ratkaisu ihan mahdoton, että lopettaa sen mättämisen?

Vierailija
49/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:41"]

En ole ilmeisesti normaali kun osaan olla syömättä "jotain hyvää" , joka ilmeisesti tässä tapauksessa on karkit, sipsiä ja muu paska. 

Jos olet Noin pahasti addiktoitunut niihin herkkuihisi, niin sitten vain kasvatat munat ja olet syömättä niitä herkkuja. Yksinkertaista.

[/quote]

Addiktiot eivät valitettavasti ole noin yksinkertainen asia päästä eroon. Toki alkoholistille tai heroinistillekin voi sanoa että helppo homma lopettaa, sen kun et enää ota sitä ainetta! Yksinkertaista! Mutta se ei ole niin yksinkertaista lopulta kumminkaan, kun aivot ovat ohjelmoituneet saamaan tärkeimmän mielialansa siitä riippuvuustoiminnastas ja ilman sitä tulee usein ihan jumalattoman huono olo, jonka kourissa ei välitä mistään mitään paitsi siitä että saisi taas helpotettua oloaan. Ruoan kanssa voi olla ihan samanlaisia kuvioita, että elämä alkaa tuntua ahdistavalta ja merkityksettömältä ellei saa lohturuokiaan.

Vierailija
50/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/224 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksissa on aina myös riskejä. Entä jos saatkin seurauksena loppuelämän kivut ja vatsavaivat. On se sitten hienoa olla laiha.

Vierailija
52/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on hyvänä tukena laihdutuksessa, mutta lihavan laihdutukseen siitä ei ole. Ruokavalio on tärkeämpi, koska harva lihava kykenee niin tehokkaaseen liikuntaan että sillä olisi käytännössä merkitystä laihtumisen kannalta. Jos on kyse muutamasta ylikilosta, niistä pääsee lisäämällä liikuntaa, mutta kymmenien kilojen ylipainoa ei liikkumalla laihduteta.

On myös sellainen seikka kuin lihavan lihaskunto ja nivelet, jotka ovat yleensä lihavilla huonossa jamassa ja jos niitä sitten aletaan liikaa rasittaa, menee into koko hommaan kun alkaa tulla rasitusvaivoja. Monella myös liikunta lisää ruokahalua, jolloin liikunnan jälkeinen mässytys nollaa tehokkaasti koko liikunnan. Ja taas on "epäonnistuttu" laihdutuksessa.

Vierailija
53/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:00"] Olin läski ruikuttaja ennen, kunnes luin kirjan Ruokavallankumous, kirjoittaja Andreas Eenfeldt, joka on ammatiltaan lääkäri. Kirjan avulla pääsin eroon makeanhimosta, josta luulin kärsiväni ikuisesti. Kirjan ohjeita tarkasti noudattamalla pääsin eroon läskeistäni hitaasti mutta varmasti eikä ole läskit tulleet takaisin. Niin aluksi en edes uskonut, että voi laihtua pysyvästi tai että makeanhimosta pääsee eroon pysyvästi. Kunnes tajusin kirjan ytimen ja jutun juonen, miten keho toimii ja miten keho tarvitsee hyviä rasvoja laihtuakseen, ei teollista kenkälankkirasvaa vaan hyviä luonnollisia rasvoja. Niin ja kirjoittaja on ruotsalainen lääkäri, kirja on suomennettu ja Ruotsissa on jo ajat sitten lihominen kääntynyt laskuun. Siellä on tajuttu, missä mentiin vikaan ja mitä pitää tehdä toisin. Sokeri toimii kehossa kuin huume ja tekee riippuvaiseksi. Vieroitusoireet on kärsittävä, mutta kun sen on tehnyt, koittaa mahtava vapauden tunne ja laihtuminen alkaa. Kirja auttaa näissä kysymyksissä. Tämä oma kokemukseni. [/quote] Mä melkein jo innostuin tästä, mutta mun kohdalla lihavuus ei johdu makean syönnistä. Voin helposti olla ilman sokeria ja makeaa. Suolaisten ruokien aiheuttama on minun lihavuus:(. En ole ap. [/quote] Sama minulla. Kaikkialta tuli ohjeeksi lopettaa makean syömisen, ja ei vaan ymmärretty että en voi lopettaa kun en syö sokerituotteita. T. Entinen läski joka inhoaa makeita syötäviä

[/quote]

En oikein usko tuohon, ettet syö sokeria. Siinä tapauksessa syöt vain lihaa ja rasvaa.

Vierailija
54/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:41"]

En ole ilmeisesti normaali kun osaan olla syömättä "jotain hyvää" , joka ilmeisesti tässä tapauksessa on karkit, sipsiä ja muu paska. 

Jos olet Noin pahasti addiktoitunut niihin herkkuihisi, niin sitten vain kasvatat munat ja olet syömättä niitä herkkuja. Yksinkertaista.

[/quote]

Addiktiot eivät valitettavasti ole noin yksinkertainen asia päästä eroon. Toki alkoholistille tai heroinistillekin voi sanoa että helppo homma lopettaa, sen kun et enää ota sitä ainetta! Yksinkertaista! Mutta se ei ole niin yksinkertaista lopulta kumminkaan, kun aivot ovat ohjelmoituneet saamaan tärkeimmän mielialansa siitä riippuvuustoiminnastas ja ilman sitä tulee usein ihan jumalattoman huono olo, jonka kourissa ei välitä mistään mitään paitsi siitä että saisi taas helpotettua oloaan. Ruoan kanssa voi olla ihan samanlaisia kuvioita, että elämä alkaa tuntua ahdistavalta ja merkityksettömältä ellei saa lohturuokiaan.

[/quote]

Moro. Periaate on silti sama, oli kyseessä mikä addiktio tahansa. Halu parantaa oma elämänsä täytyy löytyä, että muutos onnistuisi. Olen itse entinen narkkari, eikä narkkaamisen lopettaminen onnistunut ajattelemalla " jos mä nyt vedän vaan vähän tätä ainetta". Juu. Kylmä kalkkuna ja muut vieroitusoireet on helvettiä, mutta ne on pakko kärsiä ennemmin tai myöhemmin. Samoin ne syyt sen addiktiot takana. Joku sanoi aika hyvin että se oma itsensä pitää kohdata, että se tahdonvoima löytyisi ja sama pätee addiktioon kuin addiktioon. Hyvin usein käy niin että sen edellisen addiktion tilalle tulee toinen, omalla kohdallani se oli ruoka, ja vasta laihduttamisen alussa tajusin että ne tunteet niiden käyttäytymismallien takana pitää myös kohdata. Siinähän se vaikeus vain onkin, kun sitä todellista minäänsä ei haluta nähdä, eikä niitä ongelmia haluta selvittää. 

Mutta lähtökohtaisesti se "pallien kasvattaminen" on tärkeää jokaiselle addiktille.

Vierailija
55/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:43"]

Ei en ole kertonut mittoja, enkä kerrokaan.Piste.

En ole ollut Atkinsilla enkä aio ollakaan vaan normi vhh:lla johon kuuluu terveelliset rasvat ja proteiinit kalasta ja vaaleasta lihasta enimmäkseen ja nekin laskettiin. Atkinsia en aio enkä uskalla kokeilla. Ensiksikin sellaista määrää rasvaa en ninn kuin kermaa voita tai pekonia en edes uskalla lähtä kokeilemaan, koska jos meetvursti närästää, niin kuinka paljon nuo närästäisivät? Ja en voisi maunkaan takia kuvitella syöväni noin paljon rasvaa ja kolmannekseen minulla on kolesterolit koholla. Lääkäri on kieltänyt nuo rasvaiset ruuat.

En ole lihonut rasvaisilla ruuilla, no ehkä piilorasvaa jonkin verran. Lihon jauhoilla ja sokerilla. Ja alkoholia käytän jonkin verran, esim pari lasia viinia pe-la tai pari isoa tölkkiä olutta.Siideriä en juo koskaan enkä limuja. Karkkia tulee vedettyä ja pullaa.

[/quote]

Alkoholi ei kuulu laihduttajan elämään. Se sekoittaa aineenvaihdunnan viikoiksi. Luultavasti et edes juo vettä tarpeeksi. 

Näh. Olet vain laiska. Tai provo. Jos joku oikeasti maksaa siitä että saa ruokavalion, niin ei silloin olla asenteella "hyi, yök, siis en mä niinq voi näit kasviksii syyö kun ne on niin yäk". 

Karkeissa ja pullassa ei ole rasvaa? Jeah, right....

Vierailija
56/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:10"] Kun lihot tarpeeksi niin lupa leikkaukseen heltiää. Itse lihotin itseäni 20kg päästäkseni leikkaukseen. Leikkauksesta jo aikaa ja olen edelleen normaalipainoinen ja onnellinen! Lääkärit eivät tajua laihduttamisen vaikeutta ellei ole omakohtaista kokemusta. Tsemppiä! [/quote] Harvoin minä kutsun ihmisiä idiooteiksi mutta sinä ja ap kuulutte tähän kategoriaan... laihduttaminen on helvetin yksinkertaista ja helppoa kun vain sen oikeasti aloittaa. Ihmiset eivät vain halua myöntää, että laihdutusyritusten kaatuminen johtuu omasta itsestään ja etenkin siitä että oma tahdonvoima on liian heikko. Mutta oman itsensä kehittämisen sijaan mennään ja etsitään sitä oikotietä, vaikka se oikeakin tie on helppo. Se oikea tie vain vaatii omien käyttäytymismallien muutamista ja oman itsensä kohtaamista, mitta kun ei sitä haluta tehdä.  Miksi kukaan tahtoo ehdointahdoin riskeerata terveytensä ja lihottaa itsensä että pääsee leikkaukseen, joka sekin on aina riski? Voi hyvä luoja tuota tyhjäpäisyyden määrää. Ota ap itseäsi nyt niskasta kiinni ja muuta elämäntapasi, äläkä haikaile jonkun helvetin leikkauksen perään. Kasvata selkärankaasi niin onnistut siinä laihduttamisessa. t: 50kg ihan perinteisellä menetelmällä laihduttanut. (Ja helppoa se oli kun vain tosissaan asiasta päätti) [/quote] Ja jos sä oot kerran niin pirun fiksu niin kerropa miten sitä pudotettavaa on 50kg kertynyt? En ole kommentoimasi kommentit hlö, mutta aattelinpa vaan. 50kg pudotettavaa ei ole fiksua nähnytkään!

[/quote]

Sanoinko että oli fiksua paisua niin paljon? Ja miksikö paistin niin isoksi? No koska söin edelleen niinkuin silloin kun kilpailin ja treenasin miltei joka päivä. Eli söin enemmän kuin kulutin. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen tuon lihoamisen matematiikan.

Noista viidestäkymmenestä kilosta oli 25kg varsinaista ylipainoa ja loput 25kg laihdutin normaalipainon sisällä. 

Vierailija
57/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten esim. mainonta vaikuttaa syömistottumuksiin: palkitse itsesi tällä siiderillä, nauti elämästäsi meidän suklaakonvehdeilla, osta halvampi perhepakkaus sipsejä, olet cool kun vedät cocista... Ei sitä välttämättäitekään tajua millaiseen aivopesuun voi joutua jos vähänkään kattelee tai seuraa mainoksia.

Vierailija
58/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 18:59"]

Miettikää miten esim. mainonta vaikuttaa syömistottumuksiin: palkitse itsesi tällä siiderillä, nauti elämästäsi meidän suklaakonvehdeilla, osta halvampi perhepakkaus sipsejä, olet cool kun vedät cocista... Ei sitä välttämättäitekään tajua millaiseen aivopesuun voi joutua jos vähänkään kattelee tai seuraa mainoksia.

[/quote]

Niin, typerät lankeavat näihin mainoksiin ja fiksut puolestaan osaavat tarkastella niitä kriittisesti. 

Vierailija
59/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hp höpö, jo lapset näkevät niitä, ennen kuin mitään kriittisyyttä on ehtinyt harjoitella tai kehittää.

Vierailija
60/224 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:41"]Ja siitä ehdottamastani salista, niin pyydä niitä ohjaajia tekemään sulle ohjelma ja ohjaamaan se pari kolme kertaa että opit liikkeet. Sali on hyvin palkitsevaa, sillä siinä oman kehityksen erityisesti huomaa ja saa rasvan tilalle lihasta! Ja uimaan sä voit aivan hyvin mennä, siellä on muitakin ylipainoisia! Mene vaikka sellaiseen aikaan ettei ole paljon muita, esim. viimeinen tunti ennen sulkemista tai aamulla heti kun aukeaa. Mä en ainakaan kiinnitä mitään huomiota toisten läskeihin (omissakin tarpeeksi huomioitavaa) vaan keskityn omaan suoritukseeni.
[/quote]
Voi kun toi mullekin ois noin yksinkertaista. Salilla ei ole ohjaajia, sinne haetaa avain vaan viereisestä liikkeestä ja mennään ite. Uimaan pääsee pari tuntia viikossa, sillonki mummelit vetää ohjatusti samaan aikaan. Allas on pieni ja tuskin sekaan mahtuis. Klooriallergia vaikuttaa vielä enemmän asiaan. Kävely saa riittää mulle.
[/quote]
Siinäpä se pointti. Kuluttaa pitää enemmän kuin syödä. Pelkällä ruokavaliolla ei laihdu!
[/quote]
Kyllä laihtuu. Nimittäin kun se lihava ihminen kuluttaa ilman sitä mainostettua salia ja lenkkeilyäkin. En minä liikkunut normaalia hyötyliikuntaa enempää ja -50kg lähti. Käytännössä työmatkat ja kauppareissut siis tein vaan.