Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskomaton toi citymarket juttu

Vierailija
20.10.2014 |

Olikohan tästä jo juttua täällä palstalla? Minusta tuntuu, että vaihdan suurperheeni kulutuksen s-ryhmään... Muutenkin tämä maailman meno on nykyään niin lapsiperhe vastaista. Lapsilisät, työ tunnit ja palkat. Koita siinä sitten säilyttää vanhempana oma malttisi ja toimia esimerkillisenä vanhempana. Aika hulluksi menossa?

Entäs jos olet yksinhuoltaja, perjantai, ei lastenhoitoapua, lapsi flussassa ja väsynyt päivän jälkeen. Uskaltaako sitä kauppaan mennäkkään? Joku lapsi itkee kovempaa, kuin toinen. Joku lapsi on tempperamenttisempi, kuin toinen. Oma tahto taistelut ovat varmasti jokaiselle vanhemmalle tuttuja. Ne on vain käytävä läpi ja harmi jos se osuu sinne kauppaan. Harmi jos ei saa lasta rauhoittumaan, mutta ei siitä nyt ulos pitäisi heittää. :(

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:50"]

Ja ps. sosialismi ei ole ainakaan minun mielestäni hyvä juttu. Sen toimintaan käytännössä voi tarkemmin tutustua Kuubassa tai Pohjois-Koreassa.

[/quote]

Suosittelen tutustumaan Pohjois-Koreaan ja heidän politiikkaansa. Ei nimittäin ole sosialismia vaikka sosialismin juuret sieltä löytyykin. Kuuba on oikeasti hieno paikka suosittelen matkustamaan. Ihmisetkin ymmärtävät lapsia ja heidän murheitaan hymyissä suin :)

[/quote]

Ja Internetkin siellä onnelassa sallittiin jo vuonna 2007...

Kannattaa tutustua todellakin myös Pohjois-Koreaan, valtion kotisivujen mukaan siellä on kyllä Juche-aatteen mukainen sosialismi: http://korea-dpr.com/e_library.html

Käytännössähän sosialismi on parhaimmillaankin sitä, että jokaisella on oikeus samanväriseen sinkkiämpäriin...

Vierailija
42/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:06"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:33"] Nyt saan ilkeän ryöpyn niskaani mutta ei se mitään. Minusta myyjä teki fiksusti kun kävi keskustelemassa ja kehotti poistumaan kun isä ei sitä itse tajunnut. Ja kyllä olen äiti,uusiosuurperheen äiti ja meillä toinen vanhempi poistuu huutava/mesovan lapsen kanssa kaupasta jos puhe ei tehoa. Tai jos olen yksin tämän medovan lapsen kanssa ostamme tärkeimmät tuotteet pikkukaupasta ja kokeilemma vaikka seuraavana päivänä uudestaan kauppareissua. Ei ole montaa kertaa tarvinnut tuota poistumista tehdä ku lapset jo osaavat hiljentyä kaupassa. Kotona voi sitten riehua ja väsyneen lapsen kanssa ei kannata kauppaan edes yrittää mennä. [/quote]   niin, siis eli teillekin on näitä oppimistilanteita sattunut? Onneksi teitä ei ole silloin heitetty ulos, joku lyhyempi pinnainen olisi voinut heittääkin. Lisäksi kiva että toinen teistä voi poistua lapsen kanssa ulos. Yh-vanhempiakin on paljon ja silloin jää leipä/ruoka jne ostamatta. tähän tämä yhteiskunta menee, ei siedetä enää mitään häiriötekijää siinä omassa kuplassaan, jossa kaiken kuuluu mennä oman mielen mukaan. Hirveitä lisäpaineita vanhemmalle aiheuttaa tuollainen uhmaikäisten syrjintä, kaikki on muutenkin jo niin kontrolloitua. Miettikää kuitenkin kuka teidän peput pyyhkii ja eläkkeet maksaa vanhempina.  [/quote] Mitäpä luulet, miten aikaisempina vuosikymmeninä tai vaikka sata vuotta sitten olisi suhtauduttu lapseen, joka olisi saanut vartin kestävän itkupotkuraivarin?  [/quote] Ei tarvi mennä kuin 32 vuotta taaksepäin. Meillä ainakin remmi lauloi ja tukka pöllysi kauppakiukutteluista. Pari kertaa jouduin "parkkiin" koirien kanssa kun porukat oli kaupassa. Olihan se itsellekin niin nöyryyttävää että tapa kiukutella kaupassa karsiutui aika nopeasti. Nykyaikanahan toki ei saa luvalla kurittaa joten esim lapsuuden minäni kaltaisen lapsen kuriinsaaminen on kokolailla vaikeampaa. Kun on älykkyyttä käännellä nappuloista eikä vielä mitãän pidäkkeitä...

[/quote]

Kuulosuojaimista mieleen tuli muisto lapsuudesta, kun isä aiheutti minulle kuulovamman kaupassa lyömällä avokämmenellä poskelle. Lyönti osui korvaan ja se tuhosi tärykalvon+muutakin :/

Kävin huutamalla neuvottelua karamelleistä. Isä taisi olla väsynyt työpäivän jälkeen ja kohotti kätensä. Tapahtuman jälkeen ja sairaalamaksujen jälkeen isä kuitenkin muutti mieltään siitä mitä tulee lasten fyysiseen kurittamiseen. Hän on edelleen pahoillaan ettei jälkikasvu kuule mitään vasemmalla korvallaan.

Onneksi tämä cittarin isä oli pitkähermoinen eikä kurittanut lastaan. Myös lapsen poistaminen kaupasta voi aiheuttaa paljon vaaratilanteita, jos lapsi rimpuilee. Rauhoittukaa ensin ennenkuin alatte toimimaan. Kaikkea voi sattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:35"]

lattoi käden suun eteen. Protestiksi olin nähtävästi kussut tahallani housuun ja kastellut omien vaatteideni lisäksi äitini turkin, mutta hän ei siitä lannistunut vaan piti huolen etten häirinnyt muita bussissaolijoita.

[/quote]

Miehenä bussissa olisin puuttunut tilanteeseen ja ottanut käden suun edestä pois että lapsi saa happea. Soittanut lastensuojeluviranomaiset paikalle ja pidellyt kahjoa äitiä takinliepeestä ettei katoa rikospaikalta.

Puuttukaa hyvät ihmiset vanhempien väkivaltaan heti!

[/quote]

Näkisin että tuossakin tilanteessa lapsi voi vaikka tukehtua, jos itkee ja huutaa vastaan. Sitten äiti vielä pitää suusta kiinni...

Älkää nyt lapsianne tappako muiden takia vitun kahjot :D

Jos muilla on niin paha olla niin kuulosuojaimet päähän ( kädet korville). Aika helppo ja primitiivinen keksintö. Tulee melkein itsestään, jos tulee meteliä.

Sitten voi poistua julkisesta liikenteestä, jos ei halua suojata kuuloaan.

Vierailija
44/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:56"]

Hei, 15 minuuttia kirkumista leluhyllyllä eikä isä siinä ajassa saa hommaa etenemään...

[/quote]

Minustakin tosi järkyttävää! Eniten minua ihmetyttää ettei isukilla ollut keinoja/taitoja AUTTAA lasta pääsemään yli tuosta harmista. Minusta se on tunneperäistä pienen lapsen ´´hylkäämistä´´ jos häntä ei auteta pitkän itkun lopettamisessa. Pieni lapsi ei välttämättä osaa väsyneenä lopettaa harmi-itkuaan, koska hänellä on iso syy:) itkuunsa.

Yksi hyvä keino on kiinnittää innostuneella äänellä lapsen huomio vaikkapa -onkohan namihyllyssä niitä pieniä punaisia nameja...jos siis saa nameja ja sitten kiireellä katsomaan tai jotain vastaavaa toimintaa.

Vierailija
45/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:39"]

Ymmärtääkseni kyseeessä ei ollut mikään perinteinen väsyneenä sattuva kiukuttelu, vaan yli vartin jatkunut itkupotkuraivari, jota vanhemmat eivät saaneet kuriin. Eli lasta ei niinkään rankaistu, vaan kykenemättömiä vanhempia.

[/quote]

Tiedätkö mikä on itkupotkuraivari? Väsynyt itku tai pieni harmistus nyt on helppo saada kuriin, vaikka sanomalla lapselle jotian piristävää tai tekemällä jostain ärsyttävästä jutusta vitsin, mutta jos lapsi saa raivarin, se saa raivarin, eikä se raivari lopu vaikka mitä tekisit vaan lapsi lopettaa kun rauhoittuu ja saa itsensä kasaan. Toki vanhempi voi sitä helpottaa ottamalla lapsi syliin, mutta se raivari voi silti kestää vaikka puoli tuntia. Isä saattoi myös tuntea lapsensa sen verran hyvin, että tiesi raivarin loppuvan pian. Vartissa kun, et välttämättä ehdi edes ulos kaupasta. Vai jätätkö maidot, muut kylmät tuotteet siihen? Eikös se ole kaupankin kannalta huono juttu? Kassalla jonottamiseenkin olisi mennyt aikaa. Kaiken kannalta olisi ollut parempi antaa lapsen kiukutella kiukkunsa, jollei se sitten tosiaan jatku jatkumistaan eikä lopu. Isä olisi voinut vaikka lähteä siitä heti kassalle eikä niin, että häntä hätyytellään heti ulos kaupasta.

Mieti tilanne, jos itse hermostun todella pahasti jostain. Tietysti aikuisena tiedän, ettei huudot tai kiukuttelut auta, mutta päässä kiehuu ja pahasti ja se kiehuminen ei lähde sillä, että joku sanoo sinulle "rauhoitu" tai eiköhän tästä selvitä tai mitä tahansa ikinä. Aikuinenkin tarvitsee sen tietyn ajan rauhoittumiseen, jos oikein pahasti hermostuu. Tietysti sillon poistuu vaikka yksin toiseen huoneeseen ja palaa takaisin kun on hermot tasaantuneet. Lapsi ei vielä osaa käsitellä näitä tunteita ja purkaa sen ulos huutona. Se on täysin normaali reaktio lapselle. Ei siinä auta mitkään rauhoittelut. Toki periksi antaminen auttaa aina, mutta ei todellakaan ole pidemmän päälle hyvä. Vähän sama kun aikuinen olisi raivostunut palkanlaskijalle, joka ei ole maksanut palkkaa ajoissa. Nainen hermostuu kun pitäisi lähteä ostamaan ruokaa kaupasta. Nainen rauhoittuu samantien jos palkka tippuu tilille, mutta jos ei tipu, kestää käsitellä hetki asia, miettiä tarkemmin, ajatella, että pärjätään kyllä nyt ilmankin ja odotellaan nyt rauhassa jos se huomenna tulisi. 

Kaupassa on myös kestettävä muiden ihmisten hajuja, jopa sitä juoppoa kassajonossa ja vahvasti hajuvedeltä haisevaa naista. Yliherkkä voi sitten itse poistua, eikä mennä sanomaan asiakaspalveluun, että poistaisivat häiritsevän asiakaan. Jos ei itse kestä vieraan lapsen itkua, poistuu sitten paikalta. Olen monesti törmännyt itkeviin lapsiin ja pitänyt sitä ihan normaalina. 

Vierailija
46/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:18"]

Ihan yhtä lailla seksi kuuluu elämään kuin kiljuvat lapsetkin!

[/quote]

öö, o_o onko tuo mielestäsi älykäs argumentti vai teetkö vain pilaa kaikista niistä, joiden mielestä huutavat lapset eivät kuulu kauppaan?

Vierailija
48/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattoi käden suun eteen. Protestiksi olin nähtävästi kussut tahallani housuun ja kastellut omien vaatteideni lisäksi äitini turkin, mutta hän ei siitä lannistunut vaan piti huolen etten häirinnyt muita bussissaolijoita.

[/quote]

Miehenä bussissa olisin puuttunut tilanteeseen ja ottanut käden suun edestä pois että lapsi saa happea. Soittanut lastensuojeluviranomaiset paikalle ja pidellyt kahjoa äitiä takinliepeestä ettei katoa rikospaikalta.

Puuttukaa hyvät ihmiset vanhempien väkivaltaan heti!

[/quote]

Näitä elämästä vieraantuneiden ihmisten kommentteja on aina niin hauska lukea, kun ei voi olla varma onko kyseessä trolli vai ei. :D

Ensinnäkään lapsuudessani kukaan ei olisi pitänyt tuota kummallisena asiana, tuo järkyttyminen joka asiasta on 2000-luvun alussa ilmestynyt ilmiö.

Toiseksi, onko sinulla mitään käsitystä ihmisen anatomiasta? Minä kun luulin, että ihminen hengittää pääasiassa nenän eikä suun kautta. Pahin fyysinen vamma mitä tuosta voi seurata on se, että käsi on liian löysällä ja lapsi puraisee siihen.

Vierailija
49/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:04"]

niin saa ihmiset kulkea ihan ilman miyään vitun kuulosuojaimia.

[/quote]

Saahan sitä kulkea ilman miyään kuulosuojaimia. Omasta halustaan se on kiinni. Kuulosuojaimet helpottavat kovasti kuuloherkkien elämää. Ei minun tulisi mieleenkään kieltää autoilua vaikka se käykin herkille aisteilleni.

Terveisin kuulosuojaimet kaupungilla matkassa.
[/quote]
Ei tarvitse olla kuuloherkkä että lapsen kiljuminen vituttaa. Ihan täysin siedän normaaleja ääniä kuten vaikka sitä liikennettä. Kiljuminen ei ole normaalia ääntä.

Vierailija
50/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin!!! Meillä on hyvin voimakastahtoinen 2v, jolla kaiken lisäksi on tuttivieroitus päällä. Nykyään kauppareissulla onkin tavallista, että lapsi ulvoo rattaissa tuttia, syliä, vettä. . Siinä vain pitää leikkiä kuuroa ja koettaa tehdä ostokset nopeasti. Kyllä olisin tyrmistynyt ja vihainen, jos siinä tilanteessa tulisin heitetyksi ulos kaupasta! :O

Vierailija
51/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:39"]

Ymmärtääkseni kyseeessä ei ollut mikään perinteinen väsyneenä sattuva kiukuttelu, vaan yli vartin jatkunut itkupotkuraivari, jota vanhemmat eivät saaneet kuriin. Eli lasta ei niinkään rankaistu, vaan kykenemättömiä vanhempia.

[/quote]

Tiedätkö mikä on itkupotkuraivari? Väsynyt itku tai pieni harmistus nyt on helppo saada kuriin, vaikka sanomalla lapselle jotian piristävää tai tekemällä jostain ärsyttävästä jutusta vitsin, mutta jos lapsi saa raivarin, se saa raivarin, eikä se raivari lopu vaikka mitä tekisit vaan lapsi lopettaa kun rauhoittuu ja saa itsensä kasaan. Toki vanhempi voi sitä helpottaa ottamalla lapsi syliin, mutta se raivari voi silti kestää vaikka puoli tuntia. Isä saattoi myös tuntea lapsensa sen verran hyvin, että tiesi raivarin loppuvan pian. Vartissa kun, et välttämättä ehdi edes ulos kaupasta. Vai jätätkö maidot, muut kylmät tuotteet siihen? Eikös se ole kaupankin kannalta huono juttu? Kassalla jonottamiseenkin olisi mennyt aikaa. Kaiken kannalta olisi ollut parempi antaa lapsen kiukutella kiukkunsa, jollei se sitten tosiaan jatku jatkumistaan eikä lopu. Isä olisi voinut vaikka lähteä siitä heti kassalle eikä niin, että häntä hätyytellään heti ulos kaupasta.

Mieti tilanne, jos itse hermostun todella pahasti jostain. Tietysti aikuisena tiedän, ettei huudot tai kiukuttelut auta, mutta päässä kiehuu ja pahasti ja se kiehuminen ei lähde sillä, että joku sanoo sinulle "rauhoitu" tai eiköhän tästä selvitä tai mitä tahansa ikinä. Aikuinenkin tarvitsee sen tietyn ajan rauhoittumiseen, jos oikein pahasti hermostuu. Tietysti sillon poistuu vaikka yksin toiseen huoneeseen ja palaa takaisin kun on hermot tasaantuneet. Lapsi ei vielä osaa käsitellä näitä tunteita ja purkaa sen ulos huutona. Se on täysin normaali reaktio lapselle. Ei siinä auta mitkään rauhoittelut. Toki periksi antaminen auttaa aina, mutta ei todellakaan ole pidemmän päälle hyvä. Vähän sama kun aikuinen olisi raivostunut palkanlaskijalle, joka ei ole maksanut palkkaa ajoissa. Nainen hermostuu kun pitäisi lähteä ostamaan ruokaa kaupasta. Nainen rauhoittuu samantien jos palkka tippuu tilille, mutta jos ei tipu, kestää käsitellä hetki asia, miettiä tarkemmin, ajatella, että pärjätään kyllä nyt ilmankin ja odotellaan nyt rauhassa jos se huomenna tulisi. 

Kaupassa on myös kestettävä muiden ihmisten hajuja, jopa sitä juoppoa kassajonossa ja vahvasti hajuvedeltä haisevaa naista. Yliherkkä voi sitten itse poistua, eikä mennä sanomaan asiakaspalveluun, että poistaisivat häiritsevän asiakaan. Jos ei itse kestä vieraan lapsen itkua, poistuu sitten paikalta. Olen monesti törmännyt itkeviin lapsiin ja pitänyt sitä ihan normaalina. 
[/quote]
Meinaatko että tuo toteutuu ikinä? Että yks lapsi vanhempineen saa jäädä kiljumaan sinne ja muut poistuu? Salli mun nauraa!

Vierailija
52/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yksinhuoltaja, eikä meitä silti ollut tarvetta koskaan heittää kaupasta pois, kun äitini oli kasvattanut minut kunnioittamaan muita ihmisiä.

Ja en todellakaan ollut se kaikista helpoin lapsi: kerrankin oli alkanut kiukuttelemaan bussissa niin äiti oli ottanut minut syliinsä ja kun huuto ei loppunut, lattoi käden suun eteen. Protestiksi olin nähtävästi kussut tahallani housuun ja kastellut omien vaatteideni lisäksi äitini turkin, mutta hän ei siitä lannistunut vaan piti huolen etten häirinnyt muita bussissaolijoita.

Joku curling-mamma olisi varmasti antanut tässä tilanteessa sen lapsen ensin huutaa rauhassa ja kun joku olisi siitä huomauttanut, niin bussiyhtiölle olisi mennyt katkeraa palautetta...

[/quote]

Hyi millainen äiti sinulla on ollut. Hädissäsi olet pissinyt allesi vielä? Noin lapsi toimii paniikissa. Ei voi olla niin tärkeää joku bussimatkarauha, että lapselle aiheuttaa tuollaista paniikkia. Aikuinenhan selviää lapsen itkusta juuri yhtä nopeasti kuin se loppuu, mutta lapselle tuollainen äitisi toiminta jättää alitajuiset traumat. Tukehtumispelko ja hätä pienellä ollut :(

Vierailija
53/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
54/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yksinhuoltaja, eikä meitä silti ollut tarvetta koskaan heittää kaupasta pois, kun äitini oli kasvattanut minut kunnioittamaan muita ihmisiä.

Ja en todellakaan ollut se kaikista helpoin lapsi: kerrankin oli alkanut kiukuttelemaan bussissa niin äiti oli ottanut minut syliinsä ja kun huuto ei loppunut, lattoi käden suun eteen. Protestiksi olin nähtävästi kussut tahallani housuun ja kastellut omien vaatteideni lisäksi äitini turkin, mutta hän ei siitä lannistunut vaan piti huolen etten häirinnyt muita bussissaolijoita.

Joku curling-mamma olisi varmasti antanut tässä tilanteessa sen lapsen ensin huutaa rauhassa ja kun joku olisi siitä huomauttanut, niin bussiyhtiölle olisi mennyt katkeraa palautetta...

[/quote]

Meillä mies välillä julkisilla paikoilla laittaa käden lapsen suun eteen, jos tämä oikein huutaa ja raivoaa. Minä aina käsken häntä ottamaan sen pois, kun pelkään, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen pahoinpitelystä. Joskus ovat nimittäin mummot mulkoilleet pahasti, kun on pidetty kättä lapsen suun edessä. En tiedä, onko tuollainen lapsen hillitseminen sallittua vai onko se jo väkivaltaa? Samoinhan on niitä juttuja, kuinka on tehty lastensuojeluilmoituksia siitä, kun lasta on väkisin vedetty kädestä pitäen. Mitä sitä enää uskaltaa tehdä...

Vierailija
55/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:18"]

Ihan yhtä lailla seksi kuuluu elämään kuin kiljuvat lapsetkin!

[/quote]

öö, o_o onko tuo mielestäsi älykäs argumentti vai teetkö vain pilaa kaikista niistä, joiden mielestä huutavat lapset eivät kuulu kauppaan?

[/quote]

- Miksi minun pitäisi katsella nussivia pariskuntia tai itsensäpaljastajia kaupassa?

- Miksi minun pitäisi kuunnella riehuvia ihmisiä, olivat ne sitten lapsia tai puliukkoja, kaupassa?

Argumentin pointtina oli se, että jotkut asiat voi hoitaa kotona eikä kaupassa.

Vierailija
56/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:56"]

Hei, 15 minuuttia kirkumista leluhyllyllä eikä isä siinä ajassa saa hommaa etenemään...

[/quote]

Minustakin tosi järkyttävää! Eniten minua ihmetyttää ettei isukilla ollut keinoja/taitoja AUTTAA lasta pääsemään yli tuosta harmista. Minusta se on tunneperäistä pienen lapsen ´´hylkäämistä´´ jos häntä ei auteta pitkän itkun lopettamisessa. Pieni lapsi ei välttämättä osaa väsyneenä lopettaa harmi-itkuaan, koska hänellä on iso syy:) itkuunsa.

Yksi hyvä keino on kiinnittää innostuneella äänellä lapsen huomio vaikkapa -onkohan namihyllyssä niitä pieniä punaisia nameja...jos siis saa nameja ja sitten kiireellä katsomaan tai jotain vastaavaa toimintaa.

[/quote]

Et ole tainnut kunnolla raivoavaa lasta koskaan nähdäkään, jos ajattelet, että tuolla saat silmittömän raivon vallassa olevan lapsen lopettamaan. Lapsia on erilaisia ja eri temperamentilla varustettuina. Itselläni tuollainen hyvin tulinen lapsi ja jos raivokohtaus alkaa se alkaa ja siinä ei auta, vaikka miten juonittelisi ja keksisi kivempaa tekemistä. Muistan istuneeni hyppivä rimpuileva raivoava lapsi sylissä keskellä katua, kun toiselle ei kelpaa yhtään mikään. Ei edes se kiva trippi äidin laukusta, joka aina ennen on ollut tosi kiva juttu. Tätä kesti sellainen puol tuntia. Kumpikin oltiin sen jälkeen hyvin loppu. Lapsi ei ole adhd, vaan hyvin tulinen ja joustamaton. Olisi mukavaa, jos myös meitä ymmärrettäisiin näissä tilanteissa. Tosin itse lähdin kaupasta pois, jos lapsi sai raivokohtauksen, mutta kaikille se ei ole mahdollista.

Vierailija
57/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:34"]

Samaa mietin!!! Meillä on hyvin voimakastahtoinen 2v, jolla kaiken lisäksi on tuttivieroitus päällä. Nykyään kauppareissulla onkin tavallista, että lapsi ulvoo rattaissa tuttia, syliä, vettä. . Siinä vain pitää leikkiä kuuroa ja koettaa tehdä ostokset nopeasti. Kyllä olisin tyrmistynyt ja vihainen, jos siinä tilanteessa tulisin heitetyksi ulos kaupasta! :O

[/quote]

Miksi sitten kiusaat sitä lastasi viemällä hänet paikkaan, jossa hän ei viihdy?!

Vierailija
58/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:32"]

Näitä elämästä vieraantuneiden ihmisten kommentteja on aina niin hauska lukea, kun ei voi olla varma onko kyseessä trolli vai ei. :D

Ensinnäkään lapsuudessani kukaan ei olisi pitänyt tuota kummallisena asiana, tuo järkyttyminen joka asiasta on 2000-luvun alussa ilmestynyt ilmiö.

Toiseksi, onko sinulla mitään käsitystä ihmisen anatomiasta? Minä kun luulin, että ihminen hengittää pääasiassa nenän eikä suun kautta. Pahin fyysinen vamma mitä tuosta voi seurata on se, että käsi on liian löysällä ja lapsi puraisee siihen.

[/quote]

Ihmisen saa kuristettua pitämällä kättä suun edessä ja peukalon hangalla saa myös nenän tukkoon. Nenä menee tukkoon helposti, koska lapsella on pienempi naamataulu.

Kuulo menee myös todella herkästi, kun vetää avarilla korville.

Minusta sinä olet vieraantunut vahvasti ihmisen fysiikasta. Ei sellaista kontrollia olekaan etteikö toiselle voi sattua pahaa. Tunnen oman poikani niin hyvin etten ala häntä kantamaan (painaa 20kg) raivareiden aikana, kun rimpuilee ja saattaa pudota pahasti ja lyödä päänsä.

Taidat olla lapseton?

Vierailija
59/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:39"] Ymmärtääkseni kyseeessä ei ollut mikään perinteinen väsyneenä sattuva kiukuttelu, vaan yli vartin jatkunut itkupotkuraivari, jota vanhemmat eivät saaneet kuriin. Eli lasta ei niinkään rankaistu, vaan kykenemättömiä vanhempia. [/quote]   Tiedätkö mikä on itkupotkuraivari? Väsynyt itku tai pieni harmistus nyt on helppo saada kuriin, vaikka sanomalla lapselle jotian piristävää tai tekemällä jostain ärsyttävästä jutusta vitsin, mutta jos lapsi saa raivarin, se saa raivarin, eikä se raivari lopu vaikka mitä tekisit vaan lapsi lopettaa kun rauhoittuu ja saa itsensä kasaan. Toki vanhempi voi sitä helpottaa ottamalla lapsi syliin, mutta se raivari voi silti kestää vaikka puoli tuntia. Isä saattoi myös tuntea lapsensa sen verran hyvin, että tiesi raivarin loppuvan pian. Vartissa kun, et välttämättä ehdi edes ulos kaupasta. Vai jätätkö maidot, muut kylmät tuotteet siihen? Eikös se ole kaupankin kannalta huono juttu? Kassalla jonottamiseenkin olisi mennyt aikaa. Kaiken kannalta olisi ollut parempi antaa lapsen kiukutella kiukkunsa, jollei se sitten tosiaan jatku jatkumistaan eikä lopu. Isä olisi voinut vaikka lähteä siitä heti kassalle eikä niin, että häntä hätyytellään heti ulos kaupasta. Mieti tilanne, jos itse hermostun todella pahasti jostain. Tietysti aikuisena tiedän, ettei huudot tai kiukuttelut auta, mutta päässä kiehuu ja pahasti ja se kiehuminen ei lähde sillä, että joku sanoo sinulle "rauhoitu" tai eiköhän tästä selvitä tai mitä tahansa ikinä. Aikuinenkin tarvitsee sen tietyn ajan rauhoittumiseen, jos oikein pahasti hermostuu. Tietysti sillon poistuu vaikka yksin toiseen huoneeseen ja palaa takaisin kun on hermot tasaantuneet. Lapsi ei vielä osaa käsitellä näitä tunteita ja purkaa sen ulos huutona. Se on täysin normaali reaktio lapselle. Ei siinä auta mitkään rauhoittelut. Toki periksi antaminen auttaa aina, mutta ei todellakaan ole pidemmän päälle hyvä. Vähän sama kun aikuinen olisi raivostunut palkanlaskijalle, joka ei ole maksanut palkkaa ajoissa. Nainen hermostuu kun pitäisi lähteä ostamaan ruokaa kaupasta. Nainen rauhoittuu samantien jos palkka tippuu tilille, mutta jos ei tipu, kestää käsitellä hetki asia, miettiä tarkemmin, ajatella, että pärjätään kyllä nyt ilmankin ja odotellaan nyt rauhassa jos se huomenna tulisi.  Kaupassa on myös kestettävä muiden ihmisten hajuja, jopa sitä juoppoa kassajonossa ja vahvasti hajuvedeltä haisevaa naista. Yliherkkä voi sitten itse poistua, eikä mennä sanomaan asiakaspalveluun, että poistaisivat häiritsevän asiakaan. Jos ei itse kestä vieraan lapsen itkua, poistuu sitten paikalta. Olen monesti törmännyt itkeviin lapsiin ja pitänyt sitä ihan normaalina.  [/quote] Meinaatko että tuo toteutuu ikinä? Että yks lapsi vanhempineen saa jäädä kiljumaan sinne ja muut poistuu? Salli mun nauraa!

[/quote]

En ole ikinä nähnyt, että yksikään lapsi osaisi huutaa niin kovaa, että koko kauppa tyhjenisi. Iso cittari...en vaan nyt pysty ymmärtämään miten yksi lapsi voi saada äänensä kuuluviin niin häiritsevästi koko kauppaan, että muiden tarvii poist lähteä. Kyseessä vielä leluhylly, ei ruokaosasto, jossa suurinosa ihmisistä on.

Vierailija
60/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:34"]

[/quote]

Miksi sitten kiusaat sitä lastasi viemällä hänet paikkaan, jossa hän ei viihdy?!
[/quote]

Sinäkö sitten ostat meille ruuat ja vaipat?