Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uskomaton toi citymarket juttu

Vierailija
20.10.2014 |

Olikohan tästä jo juttua täällä palstalla? Minusta tuntuu, että vaihdan suurperheeni kulutuksen s-ryhmään... Muutenkin tämä maailman meno on nykyään niin lapsiperhe vastaista. Lapsilisät, työ tunnit ja palkat. Koita siinä sitten säilyttää vanhempana oma malttisi ja toimia esimerkillisenä vanhempana. Aika hulluksi menossa?

Entäs jos olet yksinhuoltaja, perjantai, ei lastenhoitoapua, lapsi flussassa ja väsynyt päivän jälkeen. Uskaltaako sitä kauppaan mennäkkään? Joku lapsi itkee kovempaa, kuin toinen. Joku lapsi on tempperamenttisempi, kuin toinen. Oma tahto taistelut ovat varmasti jokaiselle vanhemmalle tuttuja. Ne on vain käytävä läpi ja harmi jos se osuu sinne kauppaan. Harmi jos ei saa lasta rauhoittumaan, mutta ei siitä nyt ulos pitäisi heittää. :(

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:10"]

Minkä takia monet tässä jutussa viittaa siihen että se on lapsivastaisuutta, lapsiperheiden syrjimistä jne jne. Jos minä menen kauppaan ja alan huutaa, on ihan satavarma että en saa sitä varttia tehdä ennen ku lennän pihalle. Aikuisvastaisuutta?

[/quote]

Huomaa, että joillakin täällä puuttuu täysin kyky ymmärtää lapsen ja aikuisen eroa. Ei lapset ole toiminnaltaan, älykkyydeltään tai henkisiltä kyvyiltään lähelläkään aikuista, kai sen tajuat? Tietenkin aikuinen pitäisi poistaa, koska häneltä pitää voida odottaa aikuismaista ja fiksua käyttäytymistä. Lapsi on vielä lapsi, eikä voi edes olettaa hänen olevan kuin pieni aikuinen. 

[/quote]

Mistä se lapsi oppii mikä on oikein ja mikä väärin jossei asioita opeteta sille!?

On yleisesti hyväksytty asia, että kaupassa riehuva ihminen poistetaan kaupasta. Lapsille ei tule opettaa, että juuri sinä olet jotenkin poikkeus vaan poistaa lapsi kaupasta ja tämän rauhoituttua kertoa rauhallisesti mikö meni vikaan ja miksi kaupassa ei saa riehua. Seuraavalla kerralla kaupassa lapsi muistaa opetuksen, eikä rajoja tarvitse testata toista kertaa tässä asiassa.

[/quote]

Musta suurin tappelun aihe on tässä se, että nämä cittarin puolestapuhujat ovat sitä mieltä, että lapsen raivo on epäluonnollista ja se pitäisi samantien saada loppumaan. Suurinosa cittarin toiminnan vastustajista poistuisi kyllä kaupasta, mutta yrittää kertoa, miten raivoavaa lasta ei aina noin vaan saada hiljaiseksi ja se ei ole mitenkään vanhempien syy. Lapsi lopettaa raivonsa kun tottuu ettei saa sillä tahtoaan periksi. Aina tahtonta periksi saava lapsi on varmasti hiljaa eikä ikinä raivoa, mutta oppii että saa kaiken minkä haluaa, eikä kestä pettymyksiä tai kieltoja.

Vierailija
82/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:06"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:33"] Nyt saan ilkeän ryöpyn niskaani mutta ei se mitään. Minusta myyjä teki fiksusti kun kävi keskustelemassa ja kehotti poistumaan kun isä ei sitä itse tajunnut. Ja kyllä olen äiti,uusiosuurperheen äiti ja meillä toinen vanhempi poistuu huutava/mesovan lapsen kanssa kaupasta jos puhe ei tehoa. Tai jos olen yksin tämän medovan lapsen kanssa ostamme tärkeimmät tuotteet pikkukaupasta ja kokeilemma vaikka seuraavana päivänä uudestaan kauppareissua. Ei ole montaa kertaa tarvinnut tuota poistumista tehdä ku lapset jo osaavat hiljentyä kaupassa. Kotona voi sitten riehua ja väsyneen lapsen kanssa ei kannata kauppaan edes yrittää mennä. [/quote]   niin, siis eli teillekin on näitä oppimistilanteita sattunut? Onneksi teitä ei ole silloin heitetty ulos, joku lyhyempi pinnainen olisi voinut heittääkin. Lisäksi kiva että toinen teistä voi poistua lapsen kanssa ulos. Yh-vanhempiakin on paljon ja silloin jää leipä/ruoka jne ostamatta. tähän tämä yhteiskunta menee, ei siedetä enää mitään häiriötekijää siinä omassa kuplassaan, jossa kaiken kuuluu mennä oman mielen mukaan. Hirveitä lisäpaineita vanhemmalle aiheuttaa tuollainen uhmaikäisten syrjintä, kaikki on muutenkin jo niin kontrolloitua. Miettikää kuitenkin kuka teidän peput pyyhkii ja eläkkeet maksaa vanhempina.  [/quote] Mitäpä luulet, miten aikaisempina vuosikymmeninä tai vaikka sata vuotta sitten olisi suhtauduttu lapseen, joka olisi saanut vartin kestävän itkupotkuraivarin?  [/quote] Ei tarvi mennä kuin 32 vuotta taaksepäin. Meillä ainakin remmi lauloi ja tukka pöllysi kauppakiukutteluista. Pari kertaa jouduin "parkkiin" koirien kanssa kun porukat oli kaupassa. Olihan se itsellekin niin nöyryyttävää että tapa kiukutella kaupassa karsiutui aika nopeasti. Nykyaikanahan toki ei saa luvalla kurittaa joten esim lapsuuden minäni kaltaisen lapsen kuriinsaaminen on kokolailla vaikeampaa. Kun on älykkyyttä käännellä nappuloista eikä vielä mitãän pidäkkeitä...

[/quote]

Kuulosuojaimista mieleen tuli muisto lapsuudesta, kun isä aiheutti minulle kuulovamman kaupassa lyömällä avokämmenellä poskelle. Lyönti osui korvaan ja se tuhosi tärykalvon+muutakin :/

Kävin huutamalla neuvottelua karamelleistä. Isä taisi olla väsynyt työpäivän jälkeen ja kohotti kätensä. Tapahtuman jälkeen ja sairaalamaksujen jälkeen isä kuitenkin muutti mieltään siitä mitä tulee lasten fyysiseen kurittamiseen. Hän on edelleen pahoillaan ettei jälkikasvu kuule mitään vasemmalla korvallaan.

Onneksi tämä cittarin isä oli pitkähermoinen eikä kurittanut lastaan. Myös lapsen poistaminen kaupasta voi aiheuttaa paljon vaaratilanteita, jos lapsi rimpuilee. Rauhoittukaa ensin ennenkuin alatte toimimaan. Kaikkea voi sattua.

[/quote]

Hirveätä, olen pahoillani :(

Väkivaltaahan nämä ihmiset täällä enimmäkseen toivovat. Useimmalla ei ole tietoa lapsen kehityksestä ja normaaleista vaiheista ollenkaan. Toivotaan jesaria lapselle ja niskapersotetta, ja kättä suun eteen. Varmaan ne perheelliset jotka ovat sitä mieltä, että cittari toimi oikein on niitä, jotka kasvattavat lapsiaan väkivallalla. Vaikka laki on muuttunut, niin yhä on paljon (ihan liikaakin) niitä, jotka pakolla ja pelolla kasvattavat lapsiaan. Ehkä tilanne on toinen vaikka 20 vuoden päästä. Vielä on hirveästi masentuneita ongelmanuoria, jotka kantavat suruna sydämessään vanhempien kurituskasvatusta. Loput cittaria puolustavat väkivaltaiset ovat lapsettomia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:48"]

Uskomatonta tosiaan, että Suomi on niin sosialistinen valtio että täällä pohditaan onko yksityisellä liikkeenharjoittajalla oikeus pois omistamastaan liikkeestä.

Ja tämähän olisi voitu välttää, jos isä olisi edes yrittänyt kasvattaa lapsiaan. Muutaman kerran asiallinen huomautus, miksi huutaminen julkisella paikalla ei ole OK, ja sen jälkeen käsi suun eteen jos ei muu auta.

[/quote]

Sosialismi on hyvä juttu. Eikö sinusta?

Onko täälä kokoomuslaisia paikalla, joiden mielestä vähempiosaiset eivät saa lisääntyä? Ns. heikompi aines eli rikkaruohot..

[/quote]

Olet niin täynnä kokoomusvihaa, että pakko sinun yrittää joka asia kääntää kokoomuksen syyksi. Hohoijaa, et taida olla ihan terävin tapaus...

Vierailija
84/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:32"]   Näitä elämästä vieraantuneiden ihmisten kommentteja on aina niin hauska lukea, kun ei voi olla varma onko kyseessä trolli vai ei. :D Ensinnäkään lapsuudessani kukaan ei olisi pitänyt tuota kummallisena asiana, tuo järkyttyminen joka asiasta on 2000-luvun alussa ilmestynyt ilmiö. Toiseksi, onko sinulla mitään käsitystä ihmisen anatomiasta? Minä kun luulin, että ihminen hengittää pääasiassa nenän eikä suun kautta. Pahin fyysinen vamma mitä tuosta voi seurata on se, että käsi on liian löysällä ja lapsi puraisee siihen. [/quote] Ihmisen saa kuristettua pitämällä kättä suun edessä ja peukalon hangalla saa myös nenän tukkoon. Nenä menee tukkoon helposti, koska lapsella on pienempi naamataulu. Kuulo menee myös todella herkästi, kun vetää avarilla korville. Minusta sinä olet vieraantunut vahvasti ihmisen fysiikasta. Ei sellaista kontrollia olekaan etteikö toiselle voi sattua pahaa. Tunnen oman poikani niin hyvin etten ala häntä kantamaan (painaa 20kg) raivareiden aikana, kun rimpuilee ja saattaa pudota pahasti ja lyödä päänsä. Taidat olla lapseton? [/quote] Ei kai sitä potkivaa lasta kukaan syliinsä otakaan? Siitähän voi tulla mustelmia yms. omaankin kroppaan. Kyllähän sen voi kädestäkin taluttaa pois kaupasta. Ja jos sen lapsen ilmatiet todellakin on tukossa niin kyllä sen naama alkaa sinertää ennen kuin taju lähtee tai tukehtuu. Tarkoitushan tässä on hellävaraisesti peittää suu ettei lapsi häiritse muita, eikä painaa koko kämmentä naaman päälle täydellä voimalla! [/quote]   Mitä jos miehesi laittaisi käden sinun suusi eteen, kun ei jaksa kuunnella nalkutustasi. Ottaisi käden pois, kun olet rauhoittunut ja hiljaa. Miltä se tuntuisi? Samalta se tuntuu lapsesta. Lapsen pitää saada antaa purkaa raivonsa ulos. Pieni lapsi ei osaa sitä sanoin sanoa, joten purkaa sen raivona tai itkuna. Vähän sama kun vauva itkee aina kun kaipaa jotain. 2 vuotiaskin voi kiukutella ja parkua, kun kenkä ei mene jalkaan, kun ei saa suusta niitä sanoja "auta äiti". Jos lapsi ei saa purkaa raivoaan sanoin/huutamalla, voi raivo alkaa purkautumaan fyysisellä väkivallalla, potkimalla muita, lyömällä. Jos aikuisella menee tosi huonosti, pää räjähtää, on hänestä hyvin vapauttavaa mennä yksin metsään ja karjua koko maailmalle ja lähteä pois. Tai itkeä kotona yksin peiton alla. Tulee tosi helpottava olo. Mitä jos ei saisi koskaan huutaa/itkeä? Mihin purat raivosi. Nyrkkeilysäkkiinkö? jos ei sellaista ole, niin mihin sitten, seinään? Niin moni purkaa raivonsa väkivallalla, on paljon parempi purkaa se huutamalla kurkkunsa tyhjäksi tai itkemällä ja lopettaa. Kukaan ei vahingoitu, paitsi ehkä jonkun korvat. Onneksi aikuinen osaa valita siihen yleensä sellaisen paikan, ettei muut häiriinny, enintään se oma puoliso. [/quote] Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä.

[/quote]

Voi helvetti sentään :D "kyllä minun neljävuotias"...niinpä, sinun neljävuotiaasi onkin tottakai ihan samanlainen kuin kaikki muut neljävuotiaat. 

Vierailija
85/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:54"]

tuliko sieltä lopuksi ulos istukka vai aivot!

[/quote]Tämä!

Vierailija
86/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä.

[/quote]

Sinäpä vasta oletkin epeli. Taidat olla varsininen tarhatäti.

Tuleppa ovelle juttelemaan niin katsotaan kuka rääkyy.

Isontalon isäntä

Vierailija
87/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:59"]

Muistattehan, että niillä vartijoilla on myös oikeus poistaa häiriköivä lapsi kaupasta, jos vanhemmat eivät tähän pysty.

[/quote]

Heitteillejättöhän se on

Vierailija
88/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"]

Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä.

[/quote]

Isontalon isäntä
[/quote]

Sun ongelmas oli? Egonpönkitystä voit harrastaa jonkun muun kanssa, mua ei kato kiinnosta. Sanoin vaan että minun tuntemat 4-vuotiaat osaavat puhua. Siinä sun persettä kaiveli mikä??

Vierailija
89/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:32"]   Näitä elämästä vieraantuneiden ihmisten kommentteja on aina niin hauska lukea, kun ei voi olla varma onko kyseessä trolli vai ei. :D Ensinnäkään lapsuudessani kukaan ei olisi pitänyt tuota kummallisena asiana, tuo järkyttyminen joka asiasta on 2000-luvun alussa ilmestynyt ilmiö. Toiseksi, onko sinulla mitään käsitystä ihmisen anatomiasta? Minä kun luulin, että ihminen hengittää pääasiassa nenän eikä suun kautta. Pahin fyysinen vamma mitä tuosta voi seurata on se, että käsi on liian löysällä ja lapsi puraisee siihen. [/quote] Ihmisen saa kuristettua pitämällä kättä suun edessä ja peukalon hangalla saa myös nenän tukkoon. Nenä menee tukkoon helposti, koska lapsella on pienempi naamataulu. Kuulo menee myös todella herkästi, kun vetää avarilla korville. Minusta sinä olet vieraantunut vahvasti ihmisen fysiikasta. Ei sellaista kontrollia olekaan etteikö toiselle voi sattua pahaa. Tunnen oman poikani niin hyvin etten ala häntä kantamaan (painaa 20kg) raivareiden aikana, kun rimpuilee ja saattaa pudota pahasti ja lyödä päänsä. Taidat olla lapseton? [/quote] Ei kai sitä potkivaa lasta kukaan syliinsä otakaan? Siitähän voi tulla mustelmia yms. omaankin kroppaan. Kyllähän sen voi kädestäkin taluttaa pois kaupasta. Ja jos sen lapsen ilmatiet todellakin on tukossa niin kyllä sen naama alkaa sinertää ennen kuin taju lähtee tai tukehtuu. Tarkoitushan tässä on hellävaraisesti peittää suu ettei lapsi häiritse muita, eikä painaa koko kämmentä naaman päälle täydellä voimalla! [/quote]   Mitä jos miehesi laittaisi käden sinun suusi eteen, kun ei jaksa kuunnella nalkutustasi. Ottaisi käden pois, kun olet rauhoittunut ja hiljaa. Miltä se tuntuisi? Samalta se tuntuu lapsesta. Lapsen pitää saada antaa purkaa raivonsa ulos. Pieni lapsi ei osaa sitä sanoin sanoa, joten purkaa sen raivona tai itkuna. Vähän sama kun vauva itkee aina kun kaipaa jotain. 2 vuotiaskin voi kiukutella ja parkua, kun kenkä ei mene jalkaan, kun ei saa suusta niitä sanoja "auta äiti". Jos lapsi ei saa purkaa raivoaan sanoin/huutamalla, voi raivo alkaa purkautumaan fyysisellä väkivallalla, potkimalla muita, lyömällä. Jos aikuisella menee tosi huonosti, pää räjähtää, on hänestä hyvin vapauttavaa mennä yksin metsään ja karjua koko maailmalle ja lähteä pois. Tai itkeä kotona yksin peiton alla. Tulee tosi helpottava olo. Mitä jos ei saisi koskaan huutaa/itkeä? Mihin purat raivosi. Nyrkkeilysäkkiinkö? jos ei sellaista ole, niin mihin sitten, seinään? Niin moni purkaa raivonsa väkivallalla, on paljon parempi purkaa se huutamalla kurkkunsa tyhjäksi tai itkemällä ja lopettaa. Kukaan ei vahingoitu, paitsi ehkä jonkun korvat. Onneksi aikuinen osaa valita siihen yleensä sellaisen paikan, ettei muut häiriinny, enintään se oma puoliso. [/quote] Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä.

[/quote]

Voi helvetti sentään :D "kyllä minun neljävuotias"...niinpä, sinun neljävuotiaasi onkin tottakai ihan samanlainen kuin kaikki muut neljävuotiaat. 
[/quote]
Niin siis lukutaitoa kannattaa opetella. MINULLA EI ole neljävuotiasta, en puhunut MINUN neljävuotiaasta!!! Tuntemani 4-vuotiaat osaavat puhua, ja useamman tunnen.

Vierailija
90/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"] Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä. [/quote] Sinäpä vasta oletkin epeli. Taidat olla varsininen tarhatäti. Tuleppa ovelle juttelemaan niin katsotaan kuka rääkyy.   Isontalon isäntä [/quote] Sun ongelmas oli? Egonpönkitystä voit harrastaa jonkun muun kanssa, mua ei kato kiinnosta. Sanoin vaan että minun tuntemat 4-vuotiaat osaavat puhua. Siinä sun persettä kaiveli mikä??

[/quote]

Kirjootahan minulle asialliseen sävyyn. En pidä tuosta kielenkäytöstä. Onko tämä selvä?

Todella asiatonta ja törkeää tekstiä teidän puolelta. Minusta asioista pitäisi voida keskustella kasvotusten eikä myyjän tai vartijoiden kautta.

ISÄNTÄ

Vierailija
91/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:06"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:33"] Nyt saan ilkeän ryöpyn niskaani mutta ei se mitään. Minusta myyjä teki fiksusti kun kävi keskustelemassa ja kehotti poistumaan kun isä ei sitä itse tajunnut. Ja kyllä olen äiti,uusiosuurperheen äiti ja meillä toinen vanhempi poistuu huutava/mesovan lapsen kanssa kaupasta jos puhe ei tehoa. Tai jos olen yksin tämän medovan lapsen kanssa ostamme tärkeimmät tuotteet pikkukaupasta ja kokeilemma vaikka seuraavana päivänä uudestaan kauppareissua. Ei ole montaa kertaa tarvinnut tuota poistumista tehdä ku lapset jo osaavat hiljentyä kaupassa. Kotona voi sitten riehua ja väsyneen lapsen kanssa ei kannata kauppaan edes yrittää mennä. [/quote]   niin, siis eli teillekin on näitä oppimistilanteita sattunut? Onneksi teitä ei ole silloin heitetty ulos, joku lyhyempi pinnainen olisi voinut heittääkin. Lisäksi kiva että toinen teistä voi poistua lapsen kanssa ulos. Yh-vanhempiakin on paljon ja silloin jää leipä/ruoka jne ostamatta. tähän tämä yhteiskunta menee, ei siedetä enää mitään häiriötekijää siinä omassa kuplassaan, jossa kaiken kuuluu mennä oman mielen mukaan. Hirveitä lisäpaineita vanhemmalle aiheuttaa tuollainen uhmaikäisten syrjintä, kaikki on muutenkin jo niin kontrolloitua. Miettikää kuitenkin kuka teidän peput pyyhkii ja eläkkeet maksaa vanhempina.  [/quote] Mitäpä luulet, miten aikaisempina vuosikymmeninä tai vaikka sata vuotta sitten olisi suhtauduttu lapseen, joka olisi saanut vartin kestävän itkupotkuraivarin?  [/quote] Ei tarvi mennä kuin 32 vuotta taaksepäin. Meillä ainakin remmi lauloi ja tukka pöllysi kauppakiukutteluista. Pari kertaa jouduin "parkkiin" koirien kanssa kun porukat oli kaupassa. Olihan se itsellekin niin nöyryyttävää että tapa kiukutella kaupassa karsiutui aika nopeasti. Nykyaikanahan toki ei saa luvalla kurittaa joten esim lapsuuden minäni kaltaisen lapsen kuriinsaaminen on kokolailla vaikeampaa. Kun on älykkyyttä käännellä nappuloista eikä vielä mitãän pidäkkeitä...

[/quote]

Kuulosuojaimista mieleen tuli muisto lapsuudesta, kun isä aiheutti minulle kuulovamman kaupassa lyömällä avokämmenellä poskelle. Lyönti osui korvaan ja se tuhosi tärykalvon+muutakin :/

Kävin huutamalla neuvottelua karamelleistä. Isä taisi olla väsynyt työpäivän jälkeen ja kohotti kätensä. Tapahtuman jälkeen ja sairaalamaksujen jälkeen isä kuitenkin muutti mieltään siitä mitä tulee lasten fyysiseen kurittamiseen. Hän on edelleen pahoillaan ettei jälkikasvu kuule mitään vasemmalla korvallaan.

Onneksi tämä cittarin isä oli pitkähermoinen eikä kurittanut lastaan. Myös lapsen poistaminen kaupasta voi aiheuttaa paljon vaaratilanteita, jos lapsi rimpuilee. Rauhoittukaa ensin ennenkuin alatte toimimaan. Kaikkea voi sattua.

[/quote]

Väkivaltaahan nämä ihmiset täällä enimmäkseen toivovat. Useimmalla ei ole tietoa lapsen kehityksestä ja normaaleista vaiheista ollenkaan. Toivotaan jesaria lapselle ja niskapersotetta, ja kättä suun eteen. Varmaan ne perheelliset jotka ovat sitä mieltä, että cittari toimi oikein on niitä, jotka kasvattavat lapsiaan väkivallalla. Vaikka laki on muuttunut, niin yhä on paljon (ihan liikaakin) niitä, jotka pakolla ja pelolla kasvattavat lapsiaan. Ehkä tilanne on toinen vaikka 20 vuoden päästä. Vielä on hirveästi masentuneita ongelmanuoria, jotka kantavat suruna sydämessään vanhempien kurituskasvatusta. Loput cittaria puolustavat väkivaltaiset ovat lapsettomia. 

[/quote]

Niitä ongelmanuoria tulee juuri tuolla sinun tavallasi. Eräs sukulaiseni kasvatti lapsensa 50- ja 60-luvuilla vapaan kasvauksen mukaisesti, vain neuvottelemalla asioista. Kieltoja ei käytetty.

Neljästä lapsesta nuorinkin täyttää kohta 50. 2 perheen lapsista on alkoholisoitunut, yksi ollut vankilassa tapon yrityksestä, ja yhdellä on hermojen kanssa ongelmia ja heikko itsetunto.

Tällaisia lapsia sinäkin mahdollisesti kasvatat lempeydelläsi. Lapsen huuto on hälytys joka ilmoittaa siitä, että lapsi tarvitsee turvallista auktoriteettiä, ei kaiken ymmärtävää kaveria.

Vierailija
92/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:09"]

Niin siis lukutaitoa kannattaa opetella. MINULLA EI ole neljävuotiasta, en puhunut MINUN neljävuotiaasta!!! Tuntemani 4-vuotiaat osaavat puhua, ja useamman tunnen.

[/quote]

Saat tulla minunkin ovelleni näkemään meidän neljävuotiaan, joka raivokohtauksen saadessaan rääkyy helposti tunninkin, jos ei saa haluamaansa. Voit mennä huoneeseen hänen kanssaan "jäähylle" ihmettelemään että neljävuotiaskin on vielä sen ikäinen ettei hillitse tunteitaan.

yh-Emäntä

Vierailija
93/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko hiukan vauhko. Kukaan ei varmasti kannata/ihannoi lasten fyysistä kurittamista tänä päivänä, mutta kyllähän lapsen sentään voi kaupasta pois viedä, jos hän aiheuttaa häiriötä. Sinun ratkaisu olisi varmaan ollut ostaa lapselle tavara, niinkö? On melkoista tilannetajun puutetta, jos vanhempi ei itse omaehtoisesti vie lasta pois, jos näkee, ettei saa tilannetta tuossa ajassa hallintaan. Yhteiskunnassa ei voi toimia vain "minä" asenteella, missä kaikki muut joutuvat olemaan joustavia ja sietämään, mutt itse ei tarvitse lainkaan toimia vastavuoroisesti.

Vierailija
94/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:04"]

[/quote]

Isontalon isäntä

[/quote]

Meille saa myös tulla katsomaan temperamenttista tapausta, joka kyllä huutaa, kun on poistettu ruokapöydästä huonojen tapojen vuoksi. Saattaa huutaa pettymystään ja nälkäänsä tunninkin omassa huoneessa ja sekös saattaa myös naapureita häiritä tässä rivarissa.

Toivottavasti käyttävät kuulosuojaimia.

Vierailija
95/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on tässä uskomatonta on asian saamat mittasuhteet! Tulkitaan tapahtuneen, jotain sellaista jota ei ole edes tapahtunut.  Ketään ei ole poisettu mistään ainostaan kehoitettu hoitamaan tilanne parhaalla vanhemman näkemällä tavalla.

Vierailija
96/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi tässäkin keskustelussa yleinen oletus on että se on vain kiellettyä ja ei saa tehdä, koska muiden mielestä se on väärin.

Tulee mieleen kannabiskeskustelu, jossa laillistajat perustelevat neuvokkaasti sen miksi olisi hyvä laillistaa ja vastapuoli vain vänkää takaisin, koska se on laitonta.

Lasten huutoa ymmärtävät ovat esittäneet parhaimmat kantansa. Toivottavasti moni heidän vastustajistaan edes myöntää hiljaisuudessaan tämän, jos ei tässä keskustelussa kehtaa.

Vierailija
97/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:48"]

Sosialismi on hyvä juttu. Eikö sinusta?

Onko täälä kokoomuslaisia paikalla, joiden mielestä vähempiosaiset eivät saa lisääntyä? Ns. heikompi aines eli rikkaruohot..

[/quote]

Olen hyvää ja vakaata ostovoimaa edustava kapitalisti-perussuomalainen ja minä haluan viedä rahani sellaiseen paikkaan ja ympäristöön jossa saan hyvän ostoskokemuksen. En sellaiseen jossa vellihousuvanhempien kasvattamattomat lellipenskat huutaa kuin syötävät.

Sossujen, kuten vihreidenkin suvaitsevaisuus moneen asiaan menee ehkä hieman yli! Ei kaikkia ongelmaisia ja äänekkäitä tapauksia ole vaan pakko ymmärtää ja ymmärtää, jotain on tehtäväkin jotta tämä maa pysyy edes jonkinlaisessa kuosissa!

Vierailija
98/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:25"]

Olikohan tästä jo juttua täällä palstalla? Minusta tuntuu, että vaihdan suurperheeni kulutuksen s-ryhmään... Muutenkin tämä maailman meno on nykyään niin lapsiperhe vastaista. Lapsilisät, työ tunnit ja palkat. Koita siinä sitten säilyttää vanhempana oma malttisi ja toimia esimerkillisenä vanhempana. Aika hulluksi menossa?

Entäs jos olet yksinhuoltaja, perjantai, ei lastenhoitoapua, lapsi flussassa ja väsynyt päivän jälkeen. Uskaltaako sitä kauppaan mennäkkään? Joku lapsi itkee kovempaa, kuin toinen. Joku lapsi on tempperamenttisempi, kuin toinen. Oma tahto taistelut ovat varmasti jokaiselle vanhemmalle tuttuja. Ne on vain käytävä läpi ja harmi jos se osuu sinne kauppaan. Harmi jos ei saa lasta rauhoittumaan, mutta ei siitä nyt ulos pitäisi heittää. :(

[/quote]

Tästä on ollut jo niin monta aloitusta, että ei jaksa lukea kaikkea. Mutta minä suurperheellisenä tulen käymään jatkossa cittarissa. En jaksa kuunnella lasten kirkumista ja mölinää. Jos on itse saanut lapset kasvattetua hyvin,en jaksa katsoa huonostikäyttäytyviä pentuja ja heidän avuttomia vanhempiaan.

Vierailija
99/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kamalaa villieläinmeininkiä tuo mistä kerroitte!

Ainakaan täällä Kauniaisissa lapset eivät huuda eikä riehu yleisillä paikoilla ja juttelevat normaalilla äänellä vanhemmilleen kaupassa ja auttavat näitä keräämään tavaroita ja punnitsemaan ja sen verran mitä ruotsia ymmärrän niin kertovat samalla päivän tapahtumista. Ehkä syynä saattaisi on se että nuo suomenruotsalaiset ovat sivistyneempiä kasvattajia ja perheet ovat paljon ehjempiä ja heillä on enemmän yhteenkuuluvuuden tunnetta?

Muistan kun kävin marketissa Vantaan puolella jossa puhuttiin vain suomea, lapset makasivat kaupan lattioilla ja saivat raivareita kun vanhempi ajoi kärryillä karkki- ja leluosastojen ohi, ja kerrankin eräs heittäytyi ostoskärryistä lattiaan kun halusi hakea muumikarkkeja! Vanhemmat yrittivät saada lapset rauhoittumaan sanomalla että he saavat päättää mitä syödään, että miten olisi ranskalaiset, hampurilaiset tai joku muu herkku, vielä keskellä viikkoa. Kaikki lasten puhe oli kiljumista tai karjumista, yhtään normaalia puheääntä en kuullut!

Miten voi siis olla noin räikeä ero kahden kunnan välillä?

t: lapseton suomenkielinen Kauniaisista

Vierailija
100/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"] Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä. [/quote] Sinäpä vasta oletkin epeli. Taidat olla varsininen tarhatäti. Tuleppa ovelle juttelemaan niin katsotaan kuka rääkyy.   Isontalon isäntä [/quote] Sun ongelmas oli? Egonpönkitystä voit harrastaa jonkun muun kanssa, mua ei kato kiinnosta. Sanoin vaan että minun tuntemat 4-vuotiaat osaavat puhua. Siinä sun persettä kaiveli mikä??

[/quote]

Kirjootahan minulle asialliseen sävyyn. En pidä tuosta kielenkäytöstä. Onko tämä selvä?

Todella asiatonta ja törkeää tekstiä teidän puolelta. Minusta asioista pitäisi voida keskustella kasvotusten eikä myyjän tai vartijoiden kautta.

ISÄNTÄ
[/quote]
No voi kyynel.

T: ihan tavallinen mies