Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskomaton toi citymarket juttu

Vierailija
20.10.2014 |

Olikohan tästä jo juttua täällä palstalla? Minusta tuntuu, että vaihdan suurperheeni kulutuksen s-ryhmään... Muutenkin tämä maailman meno on nykyään niin lapsiperhe vastaista. Lapsilisät, työ tunnit ja palkat. Koita siinä sitten säilyttää vanhempana oma malttisi ja toimia esimerkillisenä vanhempana. Aika hulluksi menossa?

Entäs jos olet yksinhuoltaja, perjantai, ei lastenhoitoapua, lapsi flussassa ja väsynyt päivän jälkeen. Uskaltaako sitä kauppaan mennäkkään? Joku lapsi itkee kovempaa, kuin toinen. Joku lapsi on tempperamenttisempi, kuin toinen. Oma tahto taistelut ovat varmasti jokaiselle vanhemmalle tuttuja. Ne on vain käytävä läpi ja harmi jos se osuu sinne kauppaan. Harmi jos ei saa lasta rauhoittumaan, mutta ei siitä nyt ulos pitäisi heittää. :(

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työkaveri sai jokunen vuosi sitten tarpeekseen lastensa karkkiraivareista isossa marketissa (vaimonsa oli lellinyt näitä aina kaupassa karkin avulla joten lapset luulivat että sama pätee isään), niin jätti ne lapset sinne lattialle pyörimään ja kirkumaan, käveli ulos ja ajoi pois autollaan. Sanoi että hän lähtee nyt ja saatte jäädä tänne rääkymään. Palasi takaisin 15-20 min päästä ja siellä ne 3,5 ja 5-vuotiaat odottivat kaupan ulko-ovella nyyhkien. Lupasivat että ovat siitä lähtien kiltisti kaupassa, ja ovat olleetkin :D Tuo tyyppi ei ainakaan ole mikään nykyaikainen hipsteri-vellihousufaija vaan vanhan koulukunnan isäntä ja muutenkin reilu tyyppi.

Vierailija
122/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuria vaan pennuille, kerran jopa olen nähnyt miten vanhemmat koitti tukkia rääkyvän pennun suuta kädellä kaupassa, saisi muut ottaa mallia!

Lapsen rääkyminen on ihan HELVETIN rasittava ääni, korvia raastava ja kidutukseen verrattava ääni. Se ettei osaa kasvattaa pentuaan ei ole tekosyy kiduttaa muita kaupassa olevia, vai pitäisikö aikuisenkin saada huutaa esim megafonilla jonkun korvaan jos vähän kiukuttaa ettei ole rahaa uusimpaan peliin tms?

Ei, eikä lapsienkaan noin pidä suuremmissa määrin tehdä vaan vanhemman rooli on opettaa sille äpärälle että turpa tukkoon, huutamalla ei heru sympatiaa eikä lahjuksia. muuten on pentu siinä tilassa että rääkymällä tahto läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:07"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 09:58"] Kyllä mun tuntemat 4-vuotiaat osaa ihan sanoin sanoa asiansa, ei heillä ole tarvetta rääkyä. [/quote] Sinäpä vasta oletkin epeli. Taidat olla varsininen tarhatäti. Tuleppa ovelle juttelemaan niin katsotaan kuka rääkyy.   Isontalon isäntä [/quote] Sun ongelmas oli? Egonpönkitystä voit harrastaa jonkun muun kanssa, mua ei kato kiinnosta. Sanoin vaan että minun tuntemat 4-vuotiaat osaavat puhua. Siinä sun persettä kaiveli mikä?? [/quote]   Kirjootahan minulle asialliseen sävyyn. En pidä tuosta kielenkäytöstä. Onko tämä selvä? Todella asiatonta ja törkeää tekstiä teidän puolelta. Minusta asioista pitäisi voida keskustella kasvotusten eikä myyjän tai vartijoiden kautta.   ISÄNTÄ [/quote] Mietihän sinä ensin omia kirjoituksias. Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

isäntä voi imeä kasan paskaa siihen toiseen sieraimeen jossa ei ole hernettä. Todella aikuismaista uhata piestä? joku ovelle tuleva joka sitten rääkyy apua kun paskahousuinen isäntä pieksee? Jos et kusimulkku osaa kasvattaa lapsiasi, vaan ne eivät osaa edes puhua?? 4 vuotiaina niin säälittävää.

Vierailija
124/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdestä....

"Isä oli 4-vuotiaan ja kouluikäisen lapsensa kanssa kaupan leluosastolla torstaina puolen päivän aikaan, kun pienempi lapsista sai raivokohtauksen."

Jos oli tuolloin lapsen päiväuniaika, niin miksi lähdetään kauppaan ja mennään vielä leluosastolle ihmettelemään? Eli isällä oli todennäköisesti mahdollisuus mennä lasten kanssa kauppaan ihan milloin vaan, niin olisiko kannattanut valita hetki jolloin lapset ovat virkeitä tai ainakin pienempi? (nähtävästi isompi syyslomalla) Tässä siis EI OLLUT kyse mistään tarhapäivän jälkeisestä kauppakäynnistä jolloin lapsi olisi ollut levoton, kiukkuinen ja isäkin väsynyt työpäivän jälkeen, vaan KESKIPÄIVÄLLÄ tapahtuneesta käynnistä. Ja vielä oma oletukseni on, että heillä ei ollut kiirettä mihinkään, oltiin vaan ehkä katselemassa tarjontaa yms. (koska itse en kiireessä menisi leluosastolle), joten sekin teoria, että kiireessä pitää käydä, lapset väsyneitä (ellei ollut nyt se päiväunien tarve) jne. voidaan kuopata.

Ja todellakin isälle annettiin kaksi (2) vaihtoehtoa, lapsi hiljentyy tai sitten pitää lähteä pois. Eli isä näinollen valitsi poistumisen (omasta mielestään heitettiin ulos?).

Vierailija
125/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sattui lentokoneessa: kun kone oli lähdössä tytöltä hävisi pehmonalle. Alkoi hirveä huutaminen ja penkkien hakkaaminen, lisäksi hän aukoi turvavyön ja alkoi hyppiä kesken nousukiidon. Isä yritti hellästi sössöttäen ja poskea silitellen rauhoitella. Sitten heidän takanaan istuva nuori mies huusi: "Voisitko olla hiljaa!?" Tyttö katsoi häntä ja sanoi: "Mutku mä haluun yhyyyyyy!!!!!" Miehen vieressä istuva vanhempi nainen sanoi tytölle että "Ei me aikuisetkaan voida riehua lentokoneessa. Ymmärrän että lelu on sinulle tärkeä, kyllä se löytyy jos se oli sinullä äskenkin siinä. Odotetaan että turvavyövalo sammuu." Olin aika yllättynyt kun tyttö about 3-4 v. uskalsi katsoa miestä silmiin ja sanoa vastaan. Huutoa ja itkua jatkui vähän aikaa vielä, kunnes tuo nuori mies löysi tytön pehmolelun penkkinsä alta.

Juuri tuollaista puuttumista lisää! Jos lapsi ei hiljene, laittaisi se toivon mukaan vanhemman vähän häpeämään ja miettimään. Muuten silloin kun minä lapsena aloin huutaa julkisella paikalla, vanhemmat näyttivät auktoriteettinsa selvästi.

Vierailija
126/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:13"]

Jos menet ensin leluosastolle ja lapsi saa 15 minuutin raivarin. Mikä estää sinua viemästä sitä lasta pihalle siksi aikaa kunnes rauhoittuu? Et ole tehnyt niitä ruokaostoksia vielä, joten ne ei jää kärryyn pilaantumaan.

Tai

Jos teet ensin ruokaostokset ja menet sitten leluosastolle, niin miksi ihmeessä antaisit lapsesi huutaa 15 minuuttia ennen kuin lähdet pois kassalle? Ne ruuat lämpenee varmasti tällä aikaa.

Jos on kiire, niin miksi pitää mennä lapsen kanssa isoon kauppaan leluosastolle? Minusta lapsen äänet (hetkellinen kiljunta, itku, nauru, kitinä) kuuluvat normaaliin elämään, mutta pitkät huutoraivarit ovat häiriöksi muille ihmisille.

[/quote]

No meillä ainakin isossa marketissa on leluosasto pääväylän varrella ja siitä joko mennään kauppaan tai tullaan pois. Joissakin kaupoissa on karkitkin kätevästi ihan siinä kulkuporttia vastapäätä, että varmasti lapselle tulee mieliteko. Mielitekoahan pystyy aikuinenkin niin hyvin vastustamaan, kukaan ei syö karkkia sen jälkeen kun on laihiksen aloittanut, eihän? Eikä kukaan aikuinen osta hetken mieliteosta vaatteita tai jotain kivaa tavaraa? Koskaan. Rahat säästyy ja ylipainoa ei ole kellään, omataan niin hyvä itsekuri. Siltä tämä kuulostaa, kun lapselta vaaditaan jotain, mihin ei aikuinenkaan aina kykene. Aikuinen vaan käyttää rahansa tai ottaa vaikka vippiä jos tekee mieli jotain, mitä ei pitäisi ostaa. Lapsen mielipaha näkyy vain eri tavalla, he eivät ikinä saa päättää itse, heillä ei ole omaa rahaa. Eikä heillä ole aikuisen kykyä pidätellä itkua ja harmitusta.

Vierailija
127/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:32"]

ISÄNTÄ [/quote] No voi kyynel. T: ihan tavallinen mies

[/quote]

oliko tuo nyt asiallista? Enkö minä taannoin pyytänyt asiallisia kommentteja?

Mitähän sinä vastasit. Ei minusta tuo asialliselta kuulostanut. Annas olla viimeinen kerta.

Isäntä

Vierailija
128/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia mielipiteitä ja asioita tuli tässä ketjussa.

Hain tällä nyt lähinnä sitä, että eikö meidän perheellisten kannattaisi mieluummin pitää yhtä ja tukea toinen toisiamme? Vai annetaanko oravanpyörän jyrätä perheet jalkoihinsa?

Jos lapsi itkee kaupassa, niin eihän se kenestäkään mukavaa ole, mutta sen sijaan että juostaan myyjälle valittamaan voisihan sitä edes kokeilla sanoa suoraan lapselle tai vanhemmalle? Tai entäs jos vaikka koittaisi auttaa? Kasvatus tapoja ja tyylejä on monia ja jokainen varmasti kasvattaa lastaan omalle lapselle sopivimmalla tavalla, rakastaen, tekee parhaansa.

Lapsia on todella niin erilaisia... Monenlaisilla ongelmilla maustettuina... Mutta voisimmeko olla toinen toisillemme suvaitsevaisia? Inhimillisiä? Vanhemmat, lapset, kanssa kulkijat?

Rajat ja rakkaus. Olkaa läsnä lapselle. Ei se sen ihmeellisempää ole. Haasteita vanhemmuus on täynnä ja aina oppii uutta. Joka ilta palkitsee kuitenkin suukko tuolta ihanalta lapselta, kaikkine mausteineen.

T:AP

Vierailija
129/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen boikottireissu takana. Kävin prismassa ja panin oikein tarkoituksella merkille millaisia lapsiasiakkaita siellä oli. Myös kuuntelin yleistä hälinää. Melko kovalla on ilmastointi ja mainoksia tulee. Joka osastolla ääni toisesta osastosta vaimenee. Lapsen itkuakin kuului jostain muutaman kerran. Yhdessä olin lasta ensin ihan vieressä ja sitten siirryin hieman kauemmaksi. Ääni todella kaikkosi kun meni seuraavalle hyllyvälikölle, koska se tausahälinä peittoaa äänet melko lyhyelläkin matkalla. En aiemmin ole kiinnittänyt lasten itkuihin mitään huomiota, korvasta sisään ja toisesta ulos. Ainoa lapsen itku, mitä hieman olen huomioinut, on ihan vastasyntyneen hätääntynyt nälkäitku, se kun jotenkin säälittää niin paljon.

En siis pysty mitenkään ymmärtämään tätä kohua. Lasten äänet kuuluu elämään. Cittari ylireagoi, tai sanotaanko tuo myyjä. Eihän kaikki cittarit välttämättä samaa linjaa noudata. Silti aion vastaisuudessa asioida muissa kaupoissa ihan periaatteen vuoksi. Kyllä lapsillakin on oikeus olla olemassa juuri sellaisina mikä heille on luonteenomaista.

Vierailija
130/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:31"]

Älä siirry s-ryhmän asiakkaaksi, minä käyn siellä, enkä halua kaltaisiasi samaan kauppaan.

[/quote]

Nythän kaikki lapsia vihaavat voivat siirtyä Cittarin asiakkaiksi, kun taas lapsiperheelliset vaihtavat S-markettiin. Minä ainakin käyn lapsineni S-kaupassa enkä Cittariin päin enää pieraisekaan :) Tehdään selvä jako näiden kahden kaupan välille, niin kaikki ovat tyytyväisiä. Jos sinä et halua käydä samassa kaupassa missä on lapsia, niin mikä pakko sinun on mennä sinne S-markettiin? Painu Cittariin :)

Vierailija
131/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos lapsella on itku herkässä, kierrän vuosaaren citymarketin kaukaa :)

Vierailija
132/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun nykyajan vanhemmat jotenkin häpeilevät komentaa lapsiaan kaupassa. Ikäänkuin se olisi jotenkin paheksuttavaa. Lapsillehan täytyy asettaa rajat ja jos vanhemmat eivät saa lasta rauhoittumaan on ihan perusteltua, että henkilökunta käy ohjaamassa perheen toisaalle.

Jokaisella on oikeus rauhalliseen kaupassa asiointiin ja jos muut asiakkaat valittavat häiriötekijästä olisi naurettavaa ettei henkilökunta reagoisi. Jokainen voi halutessaan CityMarketeja boikotoida, mutta itse en näe sille mitään syytä tällaisen yksittäistapauksen vuoksi. Tohdin väittää, ettei kyseinen itkupotkuraivari ollut mikään perus-Einarin "Byääh nyyh nyyh mä haluun" vaan jotain melutasoltaan ja häiritsevyydeltään paljon pahempaa, kun muut asiakkaat siihen reagoivat.

Vierailija
133/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 08:35"]

Ja en todellakaan ollut se kaikista helpoin lapsi: kerrankin oli alkanut kiukuttelemaan bussissa niin äiti oli ottanut minut syliinsä ja kun huuto ei loppunut, lattoi käden suun eteen. Protestiksi olin nähtävästi kussut tahallani housuun ja kastellut omien vaatteideni lisäksi äitini turkin, mutta hän ei siitä lannistunut vaan piti huolen etten häirinnyt muita bussissaolijoita.

[/quote]

Kukin tyylillään. Minä lapsettomana ja hyvätuloisena kuuntelen mielumin huutoa kuin istun siisteillä vaatteillani pissalätäkköön. 

Vierailija
134/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 14:45"]

Mielenkiintoisia mielipiteitä ja asioita tuli tässä ketjussa.

Hain tällä nyt lähinnä sitä, että eikö meidän perheellisten kannattaisi mieluummin pitää yhtä ja tukea toinen toisiamme? Vai annetaanko oravanpyörän jyrätä perheet jalkoihinsa?

Jos lapsi itkee kaupassa, niin eihän se kenestäkään mukavaa ole, mutta sen sijaan että juostaan myyjälle valittamaan voisihan sitä edes kokeilla sanoa suoraan lapselle tai vanhemmalle? Tai entäs jos vaikka koittaisi auttaa? Kasvatus tapoja ja tyylejä on monia ja jokainen varmasti kasvattaa lastaan omalle lapselle sopivimmalla tavalla, rakastaen, tekee parhaansa.

Lapsia on todella niin erilaisia... Monenlaisilla ongelmilla maustettuina... Mutta voisimmeko olla toinen toisillemme suvaitsevaisia? Inhimillisiä? Vanhemmat, lapset, kanssa kulkijat?

Rajat ja rakkaus. Olkaa läsnä lapselle. Ei se sen ihmeellisempää ole. Haasteita vanhemmuus on täynnä ja aina oppii uutta. Joka ilta palkitsee kuitenkin suukko tuolta ihanalta lapselta, kaikkine mausteineen.

T:AP

[/quote]

Harvemmin sitä tulee sanottua suoraan jos jokin häiritsee. Minua häiritsee kaupassa liiat hajuvedet, mutta menen sitten vain kauemmaksi jos alkaa päässä tuntumaan pahalta. Tai joskus pelkään juoppoja ja arvaamattomasti käyttäytyviä resupekkoja, silloinkin siirryn vain sivummalle. Eli itse näkisin asian niin, että itse pystyy joustamaan jos olosuhteet ei ole parhaat mahdolliset. Ei kaikkia häiriötekijöitä vain pysty poistamaan ja silloin paras on kun itse kehittää itseään sietämään ja kohauttamaan harteitaan, vaihtamaan paikkaa. Ruuhkakaan ei minua ikinä haittaa, kun kuvittelen kaikkia ihmiset vain pois siitä, keskityn ihan muihin asioihin. En tietenkään törmäile kehenkään, en vain anna häiritä. Ajatuksiaan voi ohjailla. Kannattaa kokeilla, omaa pinnaa pystyy venyttämään ihan mielettömän paljon ja voitto se on kun pystyy olemaan hyvällä mielellä pahoissakin paikoissa.

Olen samaa mieltä siinä, että suvaitsevaisuutta pitäisi olla enemmän, lempeää mieltä ja ymmärrystä toisia kohtaan. Etenkin niitä, joilla on kaikista vaikeinta. 

Vierailija
135/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 kerkesi ensin. Minäkin kävin prismassa hakemassa tuoreelle äidille herkkuja. Kakkua leipoessani pohdin samaa, kuin 130. Äänet katoavat suureen halliin hyvin. Mikään ei erotu erikseen ellei oikein keskity kuuntelemaan.

Onkohan citymarket uutinen totta vai lehden oma provo? Jos tulevaisuudessa tulee yhtä älyttömiä (paska) uutisia, jotka keräävät paljon negatiivisia mielipiteitä niin epäilen lehteä enemmän.

Vierailija
136/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 17:14"]

130 kerkesi ensin. Minäkin kävin prismassa hakemassa tuoreelle äidille herkkuja. Kakkua leipoessani pohdin samaa, kuin 130. Äänet katoavat suureen halliin hyvin. Mikään ei erotu erikseen ellei oikein keskity kuuntelemaan.

Onkohan citymarket uutinen totta vai lehden oma provo? Jos tulevaisuudessa tulee yhtä älyttömiä (paska) uutisia, jotka keräävät paljon negatiivisia mielipiteitä niin epäilen lehteä enemmän.

[/quote]

Toivottavasti kakarasta tulee kuuromykkä!

Vierailija
137/137 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisotsikot ovat nykyään tissiä, persettä ja valhetta täynnä.

Ketään ei kiinnosta Putin, ebola tai ISIS.

Tärkeintä on että lapset eivät huuda kovaan ääneen ostoksilla, kun tulee pipi korvaan.

Saatanan vätykset, on siinä meillä isänmaalle toivoa kerrakseen. Hävetkää.

Veteraanin poika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme