Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut ihastunut johonkin saavuttamattomaan

Vierailija
19.10.2014 |

ihmiseen pitkiä aikoja? Miksi et pääse ihastumisesta lopullisesti eroon?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen... jo 14 vuotta. Tiedän, etten koskaan saa häntä. Molemmilla oma elämä. Yritän unohtaa, mutta aina jokin muistuttaa hänestä.

Vierailija
22/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että pitkään jatkunut ihastuminen saavuttamattomaan on peitetunne. Taustalla voi olla trauma, riippuvuus, arvottomuuden tunne. Arvottomaksi itsensä kokeva ihminen ihastuu kohteeseen, jota ei voi saada todistaakseen itselleen huonoutensa. Ihastuminen on turvallista, koska siitä ei synny suhdetta. Traumaa ei tarvitse käsitellä kun mieli kiinnittyy saavuttamattomaan ihastukseen. Kun on valmis kohtaamaan vaikean kokemuksen, ihastuskin hiipuu. Riippuvuus katoaa. Pitkä, vuosia jatkuva, ihastus ja sen taustalla piilevä toinen tunne on hyvä käsitellä terapiassa. Tätä mieltä minä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 21:59"]

No vittu kyllä. Niin paljon vituttaa, haluun lobotomian.

[/quote]

jos ikinä saisin kokea noin vahvoja tunteita, niin tekisin tasan kaikkeni ihastuksen eteen.

t. Tunnetyhjiössä elävä

[/quote]

Kohde on tukevasti varattu. Tunteita myös hänellä, mutta ei aio tehdä asialle mitään. Pakko vain niellä tappio. Siksi tää vitutus on niin kova, sillä en ihastu helposti, viimeksi 12 vuotta sitten. Katkera olo, tuntuu, et menee jotenkin hukkaan. :(

Vierailija
24/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:33"]

[/quote]

jos ikinä saisin kokea noin vahvoja tunteita, niin tekisin tasan kaikkeni ihastuksen eteen.

t. Tunnetyhjiössä elävä

[/quote]

Kohde on tukevasti varattu. Tunteita myös hänellä, mutta ei aio tehdä asialle mitään. Pakko vain niellä tappio. Siksi tää vitutus on niin kova, sillä en ihastu helposti, viimeksi 12 vuotta sitten. Katkera olo, tuntuu, et menee jotenkin hukkaan. :(

[/quote]

No jos yhtään lohduttaa niin saatat näin säästyä vielä pahemmilta sydänsuruilta. Yleensä varatut jotka vehtaavat muiden kanssa, tekevät niin kaikissa suhteissaan. Ymmärsin siis että teillä on ollut suhde hänen varattunaoloaikana. Nimim. Kokemusta on...

Vierailija
25/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:42"]

[/quote]

t. Tunnetyhjiössä elävä

[/quote]

[/quote]

No jos yhtään lohduttaa niin saatat näin säästyä vielä pahemmilta sydänsuruilta. Yleensä varatut jotka vehtaavat muiden kanssa, tekevät niin kaikissa suhteissaan. Ymmärsin siis että teillä on ollut suhde hänen varattunaoloaikana. Nimim. Kokemusta on...

[/quote]

Ei ole suhdetta, siis muuta kuin puhumista (sitä onkin sitten riittänyt). 

Vierailija
26/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 23, tuossa psykologisessa hömpötyksessä voi joissain tapauksessa olla perää, mutta itseni kohdalla kyseessä oli mies, jonka kanssa tunsin heti olevani samalla aaltopituudella. Hän oli mielestäni komea ja aina kuin näin hänet, tuntui, että maailma pysähtyi ja ketään muuta ei ollut enää olemassakaan... ajoitus vain epäonnistui :( mitään ei koskaan tapahtunut.

Vierailija
27/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:25"]

Väitän, että pitkään jatkunut ihastuminen saavuttamattomaan on peitetunne. Taustalla voi olla trauma, riippuvuus, arvottomuuden tunne. Arvottomaksi itsensä kokeva ihminen ihastuu kohteeseen, jota ei voi saada todistaakseen itselleen huonoutensa. Ihastuminen on turvallista, koska siitä ei synny suhdetta. Traumaa ei tarvitse käsitellä kun mieli kiinnittyy saavuttamattomaan ihastukseen. Kun on valmis kohtaamaan vaikean kokemuksen, ihastuskin hiipuu. Riippuvuus katoaa. Pitkä, vuosia jatkuva, ihastus ja sen taustalla piilevä toinen tunne on hyvä käsitellä terapiassa. Tätä mieltä minä olen.

[/quote]

Tässä on taas loistoesimerkki millaiselle mutuilulle psykologia perustuu. Ei linkkejä tutkimuksiin joissa näin todetaan tai tieteellisiin kokeisiin joilla on testattu hypoteesia. Yksinkertaisempi selitys ei jostain syystä kelpaa. Eli voisiko nyt olla niin, että rumat ihastuu kauniisiin mutta kauniit eivät ihastu rumiin. Sitä paitsi tuo keittiöpsykologiaselitys on naurettavan yksinkertainen eikä se ota huomioon monia ihmisten välisiin suhteisiin liittyviä seikkoja.

Vierailija
28/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vaikka kuinka monesti koskaan saamatta sitä oikeaa. Samaan aikaan suhteessa ihan kivan kanssa.

Vierailija
29/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:42"]

[/quote]

t. Tunnetyhjiössä elävä

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei ole suhdetta, siis muuta kuin puhumista (sitä onkin sitten riittänyt). 

[/quote]

no kyllä jatkuva hengailu ja juttelu ihastuksen kohteen kanssa on mielestäni pettämistä, etenkin jos puheenaiheena aina teidän keskinäinen suhde ja sen tulevaisuus. Säästyit petturimieheltä! 

Vierailija
30/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja mut laitettiin friend zonelle. Varmaan kaikille joskus käy näin.

Vierailija
31/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:25"]Väitän, että pitkään jatkunut ihastuminen saavuttamattomaan on peitetunne. Taustalla voi olla trauma, riippuvuus, arvottomuuden tunne. Arvottomaksi itsensä kokeva ihminen ihastuu kohteeseen, jota ei voi saada todistaakseen itselleen huonoutensa. Ihastuminen on turvallista, koska siitä ei synny suhdetta. Traumaa ei tarvitse käsitellä kun mieli kiinnittyy saavuttamattomaan ihastukseen. Kun on valmis kohtaamaan vaikean kokemuksen, ihastuskin hiipuu. Riippuvuus katoaa. Pitkä, vuosia jatkuva, ihastus ja sen taustalla piilevä toinen tunne on hyvä käsitellä terapiassa. Tätä mieltä minä olen.
[/quote]

Ihan järkeen käypää.
Katotaan kuinka kauan mun nykyinen haaveihastus kestää.
Aikasemmat jokusen vuoden. Päässyt yli ja kavereita olen kaikkien kanssa.
Itsellä ja näillä toisilla omat puolisot/perheet.

Vierailija
32/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:12"]

Olen ja mut laitettiin friend zonelle. Varmaan kaikille joskus käy näin.

[/quote]

Kerroitko sun tunteista ja sitten tyyppi laittoi sut friend zonelle? Vai miten päädyit sinne?

Vierailija
33/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:25"]Väitän, että pitkään jatkunut ihastuminen saavuttamattomaan on peitetunne. Taustalla voi olla trauma, riippuvuus, arvottomuuden tunne. Arvottomaksi itsensä kokeva ihminen ihastuu kohteeseen, jota ei voi saada todistaakseen itselleen huonoutensa. Ihastuminen on turvallista, koska siitä ei synny suhdetta. Traumaa ei tarvitse käsitellä kun mieli kiinnittyy saavuttamattomaan ihastukseen. Kun on valmis kohtaamaan vaikean kokemuksen, ihastuskin hiipuu. Riippuvuus katoaa. Pitkä, vuosia jatkuva, ihastus ja sen taustalla piilevä toinen tunne on hyvä käsitellä terapiassa. Tätä mieltä minä olen. [/quote] Ihan järkeen käypää. Katotaan kuinka kauan mun nykyinen haaveihastus kestää. Aikasemmat jokusen vuoden. Päässyt yli ja kavereita olen kaikkien kanssa. Itsellä ja näillä toisilla omat puolisot/perheet.

[/quote]

ootko koskaan seurustellut oikeesti kenenkään kanssa?

Vierailija
34/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monet kerrat ihastunut pitkäaikaisesti, useita vuosia, ja päässyt niistä yli vasta kun elämä on tavalla tai toisella vienyt niin eri suuntiin, ettei ole enää nähty lainkaan. Poissa silmistä ja lopulta poissa mielestä siis toimii minulla. 

En ole seurustellut koskaan ja ikää on jo noin 40. Kaikilta ihastuksilta, jotka ovat asiasta tienneet, on tullut pakit. Minuun ihastuneet taas eivät ole olleet sellaisia, että olisivat herättäneet itsessäni mitään kiinnostusta muuten kuin kaveritasolla. Tasan ei käy nallekarkit.

Vierailija
35/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 22:21"]

Olen... jo 14 vuotta. Tiedän, etten koskaan saa häntä. Molemmilla oma elämä. Yritän unohtaa, mutta aina jokin muistuttaa hänestä.

[/quote]

Onko ihastus mies vai nainen?

Vierailija
36/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies

Vierailija
37/81 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kakkossivulle ei pääse?

Vierailija
38/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin muutamia vuosia sitten mieheen. Itsetuntoni oli kuitenkin silloin niin huono, etten edes jaksanut ajatella asiaa sen enempää, annoin vain olla. Meillä oli yhteisiä tuttavia, minkä vuoksi näimme silloin tällöin.

Nyt kun olen löytänyt itsetuntoni ja olen oppinut arvostamaan itseäni, olen huomannut että hänkin oli minusta kiinnostunut ja meillä olisi todellakin ollut mahdollisuuksia. En vain nähnyt sitä mikä oli suoraa silmieni edessä, sillä silloisessa mielessäni kukaan niin mahtava ei olisi voinut olla minusta kiinnostunut.

No, hän on naimisissa, joten mitään ei ole enää tehtävissä. Edelleenkin tosin hieman kirpaisee kun asiaa ajattelen, mutta tällaista on elämä.

Vierailija
39/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäksi venähtävä ihastuminen voi olla seurausta myös siitä, että ei ole tähän toiseen henkilöön ollenkaan keskusteluyhteydessä tai sellaisissa väleissä, että voisi puhua tälle avoimesti ja kiertelemättä. Juttu siis junnaa paikoillaan, koska se ei saa ratkaisua.

Vierailija
40/81 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki. Haluaisin päästä yli, mutta ei vaan unohdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä