Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitteko kassajonossa edellänne olevan 86 euron ostokset?

Vierailija
18.10.2014 |

Kassalla ei erään naisihmisen kortti toiminut (ei muistanut pin-koodia/oli lukkiutunut tjsp), eikä hänellä ollut henkkareita mukana jotta pinin olisi voinut ohittaa. Edelläni oleva henkilö tarjoutui maksamaan tämän naisen 86 euron (!) ostokset, eli lainaamaan tuikituntemattomalle rahat.

Tekisittekö näin? Mulle tuli vaan mieleen, että tällä joka olis lainannut on sitä rahaa sitä myös löytyy... Omalla tilillä en ikinä uskaltais lainata/maksaa kenenkään ostoksia :D

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, mutten kyllä myöskään suostuisi siihen, että joku tuntematon maksaisi minun ostokseni vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
42/43 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole yleensä edes noin paljoa rahaa. jos olisin rikas, saattaisin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:36"]

Pari vuotta sitten joulun alla jonotin Siwassa la-iltana kauppojen mentyä jo kiinni. Edessäni oli nainen, hänellä mukan jokseenkin oman poikani ikäinen noin 5-vuotias poika. Lueskentelin lööppilehtien otsikoita kun havahduin naisen itkuiseen parahdukseen "ja tämäkin vielä". Pankkikortti ei vaan suostunut toimimaan tms. Pieni poika katsoi vakavana äitiään ja kysyi "eikö me saada nyt ruokaa" ja äiti siinä yritti hyssytellä "on kotonakin..."

Minulla kävi niin sääliksi tuon pikkumiehen vakava ilme. Koska olin saanut muutamaa päivää aikaisemmin jumalattomat veronpalautukset, päätin maksaa heidän ostoksensa, vähän yli 40 euroa. Kyseinen nainen oli nolona mutta kiitollinen kuitenkin ja penäsi yhteystietojani. Sanoin homman menevän joulupukin piikkiin. Oikeastaan päätökseni maksaa oli yhdistelmä sääliä pikkupoikaa kohtaan ja hetken mielijohde, kun yleensä olen hyvin tarkka rahoistani eikä toisten asiat todellakaan kuulu minulle millään muotoa.    

Viime keväänä aloitin junnufutiskoutsina oman poikani joukkueelle. Yhden junnun äiti oli jotenkin tutun näköinen mutten vaan saanut mistään mieleeni miksi. Eräiden treenien jälkeen muiden mentyä kerätessäni treenikamoja nainen tuli juttusille ja kysyi muistanko hänet...sanoin että jostain on tuttu mutten vaan muista mistä. Sitten hän kertoi mistä oltiin "tuttuja" ja halusi maksaa takaisin korkojen kera viiskymppisen ojentaen. Kertoi että tuohon aikaan hän oli ollut pojan isän kanssa tilapäisessä asumiserossa, kaikki oli mennyt muutenkin persauksilleen (saanyt YT:n jälkeen duunista kenkää) ja sitten oli vielä rahakin ollut tiukassa. Vaikka olisivatkin saaneet lainaksi tutuilta ruokarahat, tuo pieni oikea-aikainen "sijoitukseni" pelasti hänet kuulemma todella synkästä kierteestä.

Maksaisinko uudestaan? No en välttämättä, mutta kuten sanoin sääli pikkumiestä kohtaan sai lompsan auki. Ja on muuten hyvä pelaamaan futista & poikani parhaita joukkuekavereita :)

[/quote]

olet ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan