Kuinka nopeasti dry socket paranee?
Kommentit (8)
Vaihtelee muutamasta päivästä viikkoon tai ylikin. Lääkkeen olisi hyvä pysyä kuopassa pari päivää jos kyseessä on sinne jätettävä sienimäinen kollageenipala joka on lääkkeellä kyllästetty. Jos sideharsonpala, se pitäisi poistattaa hammashoitolassa, mutta näitä harvemmin enää laitetaan kun niistä ei ole juurikaan mitään hyötyä.
Vältä kovaa purskuttelua ja alueelle koskemista kielellä, hammasharjalla tai millään muullakaan. Klooriheksidiinisuuvettä voi lillutella siinä kuopan tienoilla, mutta ei kovaa purskutusta senkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:52"]
Miten onnistuit irrottamaan verihyytymän sieltä?? Itselläni on poistettu nyt kuukauden sisällä kaikki neljä viisaudenhammasta vetämällä, eikä ollut mitään ongelmaa paranemisen suhteen.
[/quote]
No se on ihan helppoa, kurlaamalla, syljeskelemällä jne. Joskus ne irtoaa vaikka et tekisi mitään. Yleensä laitetaan ommel poistokohtaan, ihan vaan sen vuoksi, että saadaan poistokuopan suuta pienemmälle ja verihyytymä pysyy paremmin siellä missä pitää. Kaikki ei laita ommelta ja silloin on aika hyvä mahdolisuus hyytymän pullahtaa kuopasta ulos.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:52"]Miten onnistuit irrottamaan verihyytymän sieltä?? Itselläni on poistettu nyt kuukauden sisällä kaikki neljä viisaudenhammasta vetämällä, eikä ollut mitään ongelmaa paranemisen suhteen.
[/quote]
Mitään verihyytymää ei ikinä ollutkaan. En tiedä syytä.. Olin syömättä ja juomatta vrk leikkauksen jälkeen, enkä tupakoi tms. mutta hyytymää ei vaan tullut. ap
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 13:52"]Miten onnistuit irrottamaan verihyytymän sieltä?? Itselläni on poistettu nyt kuukauden sisällä kaikki neljä viisaudenhammasta vetämällä, eikä ollut mitään ongelmaa paranemisen suhteen.
[/quote]
Mitään verihyytymää ei ikinä ollutkaan. En tiedä syytä.. Olin syömättä ja juomatta vrk leikkauksen jälkeen, enkä tupakoi tms. mutta hyytymää ei vaan tullut. ap
[/quote]
Ja siis leikattiin isosti, kun oli vaikea. ap
Mulla oli kanssa ongelma alaviisurin leikkauksen jälkeen, kun itse kuoppa oli niin laaja ja tyhjää täynnä, ompeleet siinä pinnalla eivät edes auttaneet, kun kuoppaan tuli ja meni sylkeä ja ilmaa aina suuta avatessa ja puhuessa. Rauhoittui vasta kun avattiin osa ompeleista, huuhdeltiin ja työnnettiin lääkesieniä kuoppa täyteen. Loppui se jatkuva liikenne kuopasta ulos ja sisään. Selvää parantumista parin päivän kuluttua siitä.
T: 3 (hammashoitoalalla itsekin)
Minulle ei pistetty julkisella mitään ommelta, vaan sideharsotuppo. Menin vastaamaan puhelimeen kotimatkalla hammaslääkäristä, ja hyytymä irtosi. Siellä on vieläkin aikamoinen kuoppa, ohut ihokerros päällä muistona melkein vuoden takaisesta operaatiosta. Olisikohan mennyt pari viikkoa, että se siihen muodostui.
Miten onnistuit irrottamaan verihyytymän sieltä?? Itselläni on poistettu nyt kuukauden sisällä kaikki neljä viisaudenhammasta vetämällä, eikä ollut mitään ongelmaa paranemisen suhteen.