Nuorta kokoomuspomoa vaaditaan vangittavaksi Laajasalon murhasta
"Helsingin Laajasalossa viime sunnuntain vastaisena yönä tapahtuneen henkirikoksen on tunnustanut 28-vuotias Laajasalossa asuva mies. Hän on IS:n tietojen mukaan aktiivisesti mukana kokoomusnuorten toiminnassa.
Hän on mukaan Kokoomuksen Nuorten Helsingin piirin toiminnanjohtaja Jukka-Matti Johannes Romppainen. Poliisi ei ole kommentoinut henkilöllisyyttä.
Ennen nykyistä tehtäväänsä Romppainen työskenteli elokuusta 2012 lähtien Kokoomuksen Nuorten liiton viestintäpäällikkönä.
Nimityksen yhteydessä KNL kertoi Romppaisella olevan kattava kokemus politiikan parissa toimimisesta sekä vaalikampanjoista ja että hän oli opinnoissaan perehtynyt viestinnän merkitykseen poliittisessa vaikuttamisessa.
Poliisi otti Romppaisen kiinni torstaina iltapäivällä. Hän tunnusti jo samana iltana alustavassa kuulustelussa. Maanantaina häntä esitetään vangittavaksi epäiltynä murhasta.
Tutkinnanjohtajan, rikosylikomisario Juha Rautaheimon mukaan poliisi pääsi tekijän jäljille omilla tutkimuksillaan.
Romppainen asuu samassa kerrostalossa kuin uhri, 58-vuotias nainen, mutta eri portaassa.
Nainen asui yksin.
Rautaheimon mukaan väkivalta sai alkunsa kerrostalon edustalla.
- Sitten nainen kuljetettiin erilaisten vaiheiden jälkeen autolla meren rantaan ja vedettiin mereen, Rautaheimo kuvailee.
Ruumiin löysi Laajasalon hylätyn öljysataman kivikkoisesta poukamasta sunnuntaina aamukymmeneltä ohikulkija. Hän näki meressä noin kymmenen metrin päässä rannasta kelluvan ihmisen.
Surmapaikan ja löytöpaikan välinen etäisyys on muutamia kilometrejä.
Vainajalla oli yllään vaaleanpunaiset pyjamahousut, paita, vaaleanpunainen kevyttoppatakki ja mokkanahkaiset varsikengät. Rautaheimon mukaan poliisi tietää erikoisen asun syyn, mutta kommentoi asiaa myöhemmin.
Vainajan henkilöllisyys selvisi poliisille vasta maanantaina iltapäivällä, jolloin tutkinta pääsi alkamaan täydellä teholla.
Poliisi ehti vedota yleisön apuun ja julkaista surmatun kuvan. Sitä apua ei kuitenkaan lopulta tarvittu.
Rautaheimon mukaan naiseen kohdistunut väkivalta jatkui rannalla.
- Siitä voi päätellä, että hän on ehkä ollut vielä hengissä, Rautaheimo sanoo. Oikeuslääketieteelliset tutkimukset antavat valmistuttuaan lisää tietoa.
Poliisilla ei perjantaina ollut tietoa siitä, tunsivatko tekijä ja uhri toisensa entuudestaan. Romppainen oli asunut osoitteessa viime helmikuusta lähtien.
- Tässä on vielä paljon avoimia kysymyksiä, Rautaheimo totesi."
Kommentit (897)
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 13:55"]
"Vaikutti kiltiltä ja kunnolliselta."
On tainneet työnantajalta jäädä Jukan runoilut ja bloggailut lukematta...
[/quote]
Muistetaanpa, että työnhakijasta tietojen hankkiminen googlettamalla on kiellettyä! Tätä aina muistetaan palstalla painottaa. Itse olen eri mieltä ja googletan kaikki meille hakevat. Löydökset myös vaikuttavat hakijasta muodostamaani käsitykseen.
Työnantaja
Onko se talo kaupungin vai Saton vuokratalo, jossa uhri ja epäilty asuivat?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:35"]
[/quote]
Ohhoh, Kokoomuksen nuorten pomoporukkaa asumassa vuokrakerrostalossa? Voe voe, mihin tämä maailma onkaan menossa?! :O :O
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:36"]
Reino Nordin on kirjailija, joka on kirjoittanut eri salanimillä. Hänen teoksiaan ovat mm. Sota ja rauha, Tuulen viemää sekä Sadan vuoden yksinäisyys. Peppi Pitkätossu -kirjat perustuvat hänen ideaansa, joka hän sai Tukholman-risteilyllä kesällä 1964 ja jonka hän myi eräälle jugoslavialaiselle basistille samaisella risteilyllä tupakka-askin kanteen hahmoteltuna.
[/quote]
Ehkä vähän mautonta huumoria ketjun aiheen huomioon ottaen, mutta tämä viesti tähän väliin alkoi kyllä naurattaa.:D
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:35"]
[/quote]
Ohhoh, Kokoomuksen nuorten pomoporukkaa asumassa vuokrakerrostalossa? Voe voe, mihin tämä maailma onkaan menossa?! :O :O
[/quote]
Miksi kokoomuspoliitikko muuttaa heikomman aineksen taloon?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 02:35"]
Toivottavasti edes tässä vaiheess kaikki matalapalkkaiset sairaanhoitsut ja ingenjöärit - duunareista puhumattakaan - saavat silmänsä auki ja näkevät, mikä tämä "kykypuolue" on! Se on ideologialtaan niin moraaliton, että sen nuorimmatkin jäsenet kykenevät tällaiseen äärimmäiseen väkivaltaan. Kysykääs muuten kokoomuksen johtavilta miespoliitikoilta, kuinka moni on hakannut vaimoaan tai tyttöystäväänsä. Aika korkealla liikutaan. Siinä jotkut Iken tekstariskandaalit ovat pientä! Ja muukin syntilista on pitkä: Vapaavuori pahoinpiteli, Stubido koulukiusasi ja Tujunen varasti kaupasta...Kaiken huipuksi Katainen jätti uppoavan laivan! Kuinka hemmetin pahaksi tilanteen täytyy mennä, ennenkuin tämä puupää kansa näkee, että kokoomus ei tätä maata suosta nosta???
[/quote]
Sen lisäksi Kokoomus on Yhtenäisen Venäjän veljespuolue. Sen vuoksi se Rosatom-sopimuskin saatiin jyrättyä tuosta noin vaan! En liitä sanaa charmi millään tapaa tuollaisiin menettelytapoihin. Muutenkin mietin, että ymmärtävätkö kokoomukselaiset elokuvan Porvariston hillitty charmi ydinajatuksen?
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 23:50"]"Valtion saatanA" on häiriintyneintä lyriikkaa, jota olen hetkeen lukenut, etenkin kun sen kirjoittaja on kokoomuksen mukaan "tavallinen ja mukava, ei missään tapauksessa ääriajatteluun taipuvainen mies". [/quote] Miten niin kokoomuksen mukaan? Ei hitto mitä typeryksiä täällä pyörii! Käsittämättömiä päättelyketjuja ja tietämättömyyden juhlaa ja sit ollaan olevinaan niin vitun viisaita. On tuolla jokunen järjenkin ääni mutta lynkkaajathan ei semmosia kuuntele. Oli virhe tulla tsiigaamaan tätä keskustelua. Poistuttava on että hermot säilyy.
[/quote]
Koska päivällä uutisoitiin, että kokoomuslaisten puoluekavereiden mukaan kyseessä oli "tavallinen ja mukava ihminen, ei mikään ääriajattelija."
Mene sinä vaikka hetkeksi ulos röökille, jos hermot meinaa mennä. Mutta älä pura raivoasi naapuriin, jos sellainen sattuu tulemaan vastaan ;)
[/quote]
Kokoomuslainen puoluekaveri vaikka lätisisi yksinään mitä tahansa, niin se ei muuten ole sama asia kuin "kokoomuksen mukaan".
Urpot.
[/quote]
Joo, ei teille mikään muukaan ole ollut "kokoomuksen mukaan". Schubak ei puhunut kokoomuksen äänellä, eikä myöskään Räty tai Kauma. Jokainen on teille "oman onnensa seppä", ei ole mitään yhteneväisiä kokoomuslaisia mielipiteitä lopulta edes olemassakaan.
[/quote]
Kun tarpeeksi monta suuta toistelee samaa, niin ei se voi olla ihan sattumaa... Masentavaa puhetta.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 19:20"]
Kukaan ei ole muistanut kieltää Henri Heikkistä puhumasta, koska kokoomuksessa kukaan ei tunne nuorisojärjestöjen johtajia. Hänet toki tiedetään ulkonäöltä.
[/quote]
Eivätkö tunne Susanna Koskea? Uutta tietoa tämäkin? YLE laittaa tekstitv:n sivuilla, että" surma puhuttaa kokoomuslaisia" - onkohan näin? Nyt on menossa nimittäin "minä en tunne" kampanja ja YLEn uutisetkin välittivät vain tiedon, että Stubb ei ole kommentoinut tapausta. Eivät ole näemmä "puhetuulella".
Tämä tapaus on kyllä kertaslaagista vetänyt julki tiedotusvälineiden vahvan puoluesidoksisuuden. Ja tämä tapaus ilmiselvästi halutaan vaieta kuoliaaksi.
[/quote]
Hei, missä on nyt se kokoomuslainen avoimuus ja positiivinen me-henki?
Haloo, negatiivisuuteen ei vajota, kannustetaan ja autetaan kavereita ja nostatetaan henkeä!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:13"]
Kukaan ei ole muistanut kieltää Henri Heikkistä puhumasta, koska kokoomuksessa kukaan ei tunne nuorisojärjestöjen johtajia. Hänet toki tiedetään ulkonäöltä.
[/quote]
Eivätkö tunne Susanna Koskea? Uutta tietoa tämäkin? YLE laittaa tekstitv:n sivuilla, että" surma puhuttaa kokoomuslaisia" - onkohan näin? Nyt on menossa nimittäin "minä en tunne" kampanja ja YLEn uutisetkin välittivät vain tiedon, että Stubb ei ole kommentoinut tapausta. Eivät ole näemmä "puhetuulella".
Tämä tapaus on kyllä kertaslaagista vetänyt julki tiedotusvälineiden vahvan puoluesidoksisuuden. Ja tämä tapaus ilmiselvästi halutaan vaieta kuoliaaksi.
[/quote]
Haloo, negatiivisuuteen ei vajota, kannustetaan ja autetaan kavereita ja nostatetaan henkeä!
[/quote]
Niinpä. Etenkin jos tekijäksi epäilty on sairas ja tehnyt tekonsa esimerkiksi psykoosissa, on jotenkin alhaista, että hänet vain haihdutetaan epätoivottuna henkilönä. Kuka tahansa voi sairastua henkisestikin.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:26"]
Pienellä kirjoittava kokkariselittelijä vaahtoaa täällä edelleen, kuvitellen kai pystyvänsä vielä jotenkin puhdistamaan puolueen mainetta...
[/quote]
Ai taas täällä on näitä viisaita sherlockeja, jotka kuvittelee, että useammalla ihmisellä ei voi olla esimerkiksi samanlaista puhelinta, tai että samalta laitteelta ei muka voi kommentoida useampi ihminen. Tai ettei sama ihminen kommentoidessaan osaisi hämätä olevansa eri ihminen. Niin ja jotka kuvittelee, että vaikka heidän vastaväittelijänään olisikin vaan yksi ja sama tyyppi niin se todistaisi heidän olevan viisaampia ja älykkäämpiä ja oikeassa. Vaikka ollaan hei jollain anonyymillä keskustelupalstalla jolle oikeasti viisaat ja älykkäät ja oikeassa olevat eivät lotkauta korvaansakkaan eli sillon on enemmän oikeassa olemisen merkki just se jos joku yksinään taistelee tällasessa forumissa jotain joukkoa vastaan. Eikä mikään todista etteikö täällä olisi toisellakin puolella kaikkien kommenttien takana yksi ja sama henkilö. En ole itse yhtään viisaampi kun tämän nyt tähän kommentoin ja kun edes luen näitä täysin todellisuudesta vieraantuneita lätinöitä täällä. Mutta pakkohan teille on jonkun sanoa, että ette te kyllä nyt vaan oikeasti ota päättelyissänne huomioon kaikkea ihan sama mitä mieltä tässä ollaan Kokoomuksesta itse kukin.
[/quote]
Nyt on pakko astua mukaan keskusteluun tämän verran: se on se kokoomuksen hienous, että yksilöillä on sananvapaus ja joukossa on monenlaista tallaajaa. Puolueiden virallinen linja, jonka mukaisesti se politiikka tehdään ja se poliittinen valta ja mandaatti käytetään, on sitten ihan toinen asia. Puolueen linjavedot tulevat aina puolueen puheenjohtajalta. Kaikissa puolueissa. Opiskelkaas nuoret vähän politiikkaa.
Eipä muuta, jatkakaa. Tämä on kuin sirkusta seuraisi.
M41 - EI kokkari
[/quote]
Wau. Keksit esiintyä MIEHENÄ. Se lisäsi heti uskottavuutta. Anteeksi kaikki, mitä olen kirjoittanut kokoomuksesta. En tarkoittanut...oikeesti pahoillamme kaikest, anteeks et tajuttii tää vast täs vaihees.
[/quote]
Anteeksi mitä? Minun ei tarvitse esittää mitään. Muuta kuin vaimolleni, etten itse muka tule salaa urkkimaan näitä vauva.fi-keskusteluita aina silloin, kun hän näistä vaahtoaa.
Hän siis on se perheemme kokkari, itse olen keskustalainen. Ja vaikka meillä on molemmilla puolueidemme jäsenyys, emme ole niitä valtaapitäviä vaan ihan vain tavallisia äänestäjiä. Emmekä tunne puolueidemme edustajista henkilökohtaisesti ketään.
Sitäkin vielä, että kyllä täällä kuulkaa muutkin käy näitä keskusteluita urkkimassa kuin mammat.
Kyllä teillä nyt menee puurot ja vellit sekaisin ja pahasti, puhutte sitten politiikasta, puolueista tai täällä kommentoivista. No, sepä siitä, täällähän on ihan turhaa taistella tuulimyllyjä vastaan.
M41 - EI kokkari
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:26"]
Pienellä kirjoittava kokkariselittelijä vaahtoaa täällä edelleen, kuvitellen kai pystyvänsä vielä jotenkin puhdistamaan puolueen mainetta...
[/quote]
Ai taas täällä on näitä viisaita sherlockeja, jotka kuvittelee, että useammalla ihmisellä ei voi olla esimerkiksi samanlaista puhelinta, tai että samalta laitteelta ei muka voi kommentoida useampi ihminen. Tai ettei sama ihminen kommentoidessaan osaisi hämätä olevansa eri ihminen. Niin ja jotka kuvittelee, että vaikka heidän vastaväittelijänään olisikin vaan yksi ja sama tyyppi niin se todistaisi heidän olevan viisaampia ja älykkäämpiä ja oikeassa. Vaikka ollaan hei jollain anonyymillä keskustelupalstalla jolle oikeasti viisaat ja älykkäät ja oikeassa olevat eivät lotkauta korvaansakkaan eli sillon on enemmän oikeassa olemisen merkki just se jos joku yksinään taistelee tällasessa forumissa jotain joukkoa vastaan. Eikä mikään todista etteikö täällä olisi toisellakin puolella kaikkien kommenttien takana yksi ja sama henkilö. En ole itse yhtään viisaampi kun tämän nyt tähän kommentoin ja kun edes luen näitä täysin todellisuudesta vieraantuneita lätinöitä täällä. Mutta pakkohan teille on jonkun sanoa, että ette te kyllä nyt vaan oikeasti ota päättelyissänne huomioon kaikkea ihan sama mitä mieltä tässä ollaan Kokoomuksesta itse kukin.
[/quote]
Nyt on pakko astua mukaan keskusteluun tämän verran: se on se kokoomuksen hienous, että yksilöillä on sananvapaus ja joukossa on monenlaista tallaajaa. Puolueiden virallinen linja, jonka mukaisesti se politiikka tehdään ja se poliittinen valta ja mandaatti käytetään, on sitten ihan toinen asia. Puolueen linjavedot tulevat aina puolueen puheenjohtajalta. Kaikissa puolueissa. Opiskelkaas nuoret vähän politiikkaa.
Eipä muuta, jatkakaa. Tämä on kuin sirkusta seuraisi.
M41 - EI kokkari
[/quote]
Wau. Keksit esiintyä MIEHENÄ. Se lisäsi heti uskottavuutta. Anteeksi kaikki, mitä olen kirjoittanut kokoomuksesta. En tarkoittanut...oikeesti pahoillamme kaikest, anteeks et tajuttii tää vast täs vaihees.
[/quote]
Anteeksi mitä? Minun ei tarvitse esittää mitään. Muuta kuin vaimolleni, etten itse muka tule salaa urkkimaan näitä vauva.fi-keskusteluita aina silloin, kun hän näistä vaahtoaa.
Hän siis on se perheemme kokkari, itse olen keskustalainen. Ja vaikka meillä on molemmilla puolueidemme jäsenyys, emme ole niitä valtaapitäviä vaan ihan vain tavallisia äänestäjiä. Emmekä tunne puolueidemme edustajista henkilökohtaisesti ketään.
Sitäkin vielä, että kyllä täällä kuulkaa muutkin käy näitä keskusteluita urkkimassa kuin mammat.
Kyllä teillä nyt menee puurot ja vellit sekaisin ja pahasti, puhutte sitten politiikasta, puolueista tai täällä kommentoivista. No, sepä siitä, täällähän on ihan turhaa taistella tuulimyllyjä vastaan.
M41 - EI kokkari
[/quote]
Ihanaa M41, sulla meni niin hienosti yli ja ohi hilseen aiemman kommentoijan pointti....
Jotenkin niin hyvin kuvaa miehen itsekeskeistä ja tarkoitushakuista ajatuksenjuoksua. Siinä mielessä oman miessukupuolen merkkaaminen muka parantamaan kommenttinsa järeämpää uskottavuutta alkaakin olla jo oman uskottavuutensa menettämistä
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Etenkin jos tekijäksi epäilty on sairas ja tehnyt tekonsa esimerkiksi psykoosissa, on jotenkin alhaista, että hänet vain haihdutetaan epätoivottuna henkilönä. Kuka tahansa voi sairastua henkisestikin.
[/quote] Tuota hommaa ei ole tehty psykoosissa. Psykoosissa oleva ei ensin pahoinpitelisi pihalla ja sitten viimeistelisi "useiden vaiheiden jälkeen" tekoaan kahden kilometrin päässä rannalla. Psykoosipotilas ei jatkaisi normaalien viestien postittelua sosiaaliseen mediaan päiväkausia tekonsa jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:26"]
Täälläkin eräs setä neuvoo, että opiskelkaas nuoret vähän politiikkaa. Tämä alentuva suhtautuminen kanssakeskustelijoihin sopii kokoomuksen henkeen erinomaisesti. Pippeli on piste iin päälle:
M59
[/quote]
:D
Mikähän siinä muuten on, että aina kun näistä ajankohtaisista asioista keskustellaan VAUVA:lla, niin kohta joku hyökkää tuomitsemaan ja mitätöimään koko keskustelun ja tarjoamaan sen hillitsemiseksi tuota naurettavaa pippelikorttia.
Sen sijaan on ihan ok, että tyyliltään samanlainen kommentointi käydään Minfolla tai esim. Uusi Suomen sivustoilla (jossa aiheeseen liittyvä keskustelu käy aika kuumana). Iltalehdessä asiaa jauhetaan tuttuun alatyyliseen älämölötapaan, mutta siihenkään ei tarvitse puuttua, koska kyseessä eivät ole mammat.
[/quote]
Itse en kyllä vetänyt esiin mitään sukupuolielinkortteja. Halusin vain tuoda esiin, etten ole sitä sakkia joka täällä normaalisti kommentoi.
Ontuu tuokin, että kyse muka kokoomuksen linjasta, kun en ole edes kokkari, johan sen kerroin.
Samanlainen älämölö on yhtä naurettavaa palstalla kuin palstalla, eli ei siksi, että höpöttäjinä ovat mammat, vaan siksi että höpöttäjinä ovat höpöttäjät, en minä ainakaan teistä erota kuka on mamma ja kuka ei. Itse en ole ja sen toin vain esiin. Niin ja kas, kun satuin nyt tulemaan vain tänne katsomaan meininkiä, kun en vietä aikaani KAIKISSA vastaavissa chateissa. Kommentoisin siellä muualla ihan samalla tavoin vaikka olisivat minkälaisia pappoja siellä. Mutta kun en ole kommentoimassa siellä. Olen vain täällä.
Näissä perusteluissanne ei ole järkeä, koska niissä ei ole järkeä. Minulle on se ja sama onko perustelijana mamma vai pappa tai kokkari vai vassari. Pari järkevimmät lausahdukset täällä on tulleet vassarilta ja muutamat taas kokkareilta. Suurin osa täällä kuitenkin jankuttaa jankuttamistaan täysin tietämättömiä.
M41 - EI kokkari
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 02:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 01:26"]
Täälläkin eräs setä neuvoo, että opiskelkaas nuoret vähän politiikkaa. Tämä alentuva suhtautuminen kanssakeskustelijoihin sopii kokoomuksen henkeen erinomaisesti. Pippeli on piste iin päälle:
M59
[/quote]
:D
Mikähän siinä muuten on, että aina kun näistä ajankohtaisista asioista keskustellaan VAUVA:lla, niin kohta joku hyökkää tuomitsemaan ja mitätöimään koko keskustelun ja tarjoamaan sen hillitsemiseksi tuota naurettavaa pippelikorttia.
Sen sijaan on ihan ok, että tyyliltään samanlainen kommentointi käydään Minfolla tai esim. Uusi Suomen sivustoilla (jossa aiheeseen liittyvä keskustelu käy aika kuumana). Iltalehdessä asiaa jauhetaan tuttuun alatyyliseen älämölötapaan, mutta siihenkään ei tarvitse puuttua, koska kyseessä eivät ole mammat.
[/quote]
Eka kerta kun törmään "pippelikorttiin" tällä keskustelupalstalla, jolla sentään olen jonkun aikaa hengannut (koukutuin silloin Elisagaten aikoihin).
Täällä ei myöskään ole keskustelijoina pelkästään mammoja.
Ja vielä: taivutus kuuluu Uuden Suomen, ei "Uusi Suomen".
t. Ohis ;)
[/quote]
Dead on.
Tosin kun lehden nimi on erisnimi, niin voinee kai taivuttaa "Uusi Suomen" kuin myös "Uuden Suomen".
No niin, yritänpäs nyt taas antaa teidän jatkaa sirkusta keskenänne. Popcornit ovatkin kohta jo valmiita.
M41 - EI kokkari
Ja jokaista kokoomukselaista taposta epäiltyä kohti on 2000 ei kokoomukselaista tapoista epäiltyä. Niistä ei metelöidä, ellei jutussa ole jotain erityisen uteliaisuutta herättävää. Kouluampumisissa muistetaan mainita, että USAssahan niitä vasta onkin, vaikka unohdetaan, että rinnasteiset luvut saataisiin, kun kerrotaan Suomen kouluammuskelutapaukset 60:llä.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:29"]
Ja jokaista kokoomukselaista taposta epäiltyä kohti on 2000 ei kokoomukselaista tapoista epäiltyä.
[/quote]
Mutta muuttuvatko kaikki epäillyt omissa yhteisöissään heti epähenkilöiksi, joita kukaan ei tunne?
On se kumma miten täällä vääristellään! Ei kukaan Kokoomuslainen tai Kokoomusta puolustava ole täällä sanonut että puolueella ja nuorisojärjestöllä ei ole mitään tekemistä keskenään tai ettei Kokoomuksen nuorisojärjestön keskuudessa olisi ääriajattelua. Moni on vain yrittänyt vääntää rautalangasta, että:
1. Nuorisojärjestön sisäisellä ääriajattelulla ei ole mitään tekemistä puolueen politiikan kanssa. Emopuolue tekee ihan eri politiikkaa, nuorisojärjestö puuhastelee omiaan. Nuoret tulevat ja menevät ja saattavat vielä loikkia vaikka eri puolueisiin.
2. Kokoomuksen tapauksessa emopuolue on SANOUTUNUT IRTI nuorisojärjestön ääriajattelusta. Nuorisojärjestöstä ei siirrytä automaattisesti emopuolueen politiikkaan eikä edusteta automaattisesti puolueen päättäjiä, vaan emopuolue hyväksyy omiin vastuuasemiinsa henkilöitä, jotka sopivat sen linjaan (ja Kokoomuksen tapauksessa nuorisojärjestössä jotkut siihen sopivat mutta jotkut ääriajattelijat EIVÄT) ja muita poliittisia mandaatteja saavat sitten ainoastaan ne, jotka äänestäjät äänestävät itseään edustamaan.
3. Tietenkin Kokoomus neuvoo nuorisojärjestöläisiä että puolueen puolesta kommentoi vain puolueen johto. Nuorisjärjestön johto ei ole puolueen johtoa eikä se siksi voi lähteä kommentoimaan, koska tietyt tyypit (katsokaa peiliin) sen kuitenkin tulkitsevat automaattisesti puolueen linjaukseksi, koska media siihen lietsoo ilmaisullaan ja koska niin harva (katsokaa peiliin) ymmärtää politiikkaa. Sananvapaus on kaikilla, etenkin Kokoomuksessa, mutta Kokoomuksessakaan ei puolueen puolesta voi kommentoida muut kuin johto.
4. Toiminnanjohtaja tai muut palkkatyöläiset eivät myöskään ole puolueen johtoa, vaan toimiston johtoa. Toki he voivat olla puolueen jäseniä myös, mutta poliittista asemaa heillä ei ole työpaikkansa myötä, eikä työpaikkaa saada poliittisella kannatuksella vaan työtä hakemalla. Työtä tekee muuten moni tässä maailmassa sellaiselle puolueelle jota ei kannata, esim. mainostoimistossa vaalikampanjoissa tai puolueiden äänenkannattajalehdissä. Tietenkin poliittisen puolueen toimiston työntekijältä odotetaan puolueen jäsenyyttä mutta ei se ole sama kuin luottamustoimi eikä sama kuin poliittinen valta-asema!
5. Nuorisojärjestöstä ei siirrytä automaattisesti iän myötä poliittisiin valta-asemiin. Katso kohta 2.
6. Tietenkin toiminnanjohtajan yms yhteystiedot poistetaan netistä tällaisessa tilanteessa ettei kaiken maailman häiriköt ja skandaalilehdistöt pääse lähentelemään. Ei kai kukaan Kokoomuksessakaan niin tyhmä ole, että luulisi, ettei siitä jää kiinni.
7. Maailma se vaan on suurempi kuin siellä yksi sun toinen luulee. On täysin mahdollista, ettei suuressa tai pienessäkään puolueessa tunneta toisiaan. Kun ei se nyt vaan mene niin edelleenkään, että se nuorisosiiven piirijärjestön toimiston työntekijä olisi sama asia kuin puolueen edustajan valta-asema.
8. Kaikissa puolueissa on toisesta näkökulmasta katsottuna kyseenalaista arvomaailmaa. Kaikkien arvomaailmojen edustajissa on mukana ääriainesta. Yksittäisten ääriainesta edustavien arvomaailman vinksahtaminen ei tarkoita sitä, että sen suuren yläjoukon arvomaailma olisi yhtä äärimmäinen ja yhtä vinksahtanut.
9. Jokaisen puolueen kannattajissa on epämääräistä sakkia, väärintekijöitä ja rikollisia. Kuten Kokoomuksen PUOLUEPOLITIIKKAA tekevä VALTA-ASEMASSA oleva Zyskowicz jo totesi, ei murhaan syyllistynyt voi edustaa myöskään Kokoomuksen nuorisojärjestöä. Silti te vaan täällä intätte, että Kokoomus-puolue ja Kokoomus-politiikka sallivat tällaisen. Eivät salli. Kuten eivät ole sallineet nuorisojärjestönsä ääriajatteluakaan. Ovat nostaneet sieltä PUOLUEPOLITIIKAN valta-asemiin ainoastaan sellaisia, jotka EIVÄT edusta sitä ääriajattelijaporukkaa.
10. Kaikki edellä mainittu koskee ihan OIKEASTI kaikkia puolueita.
Ihan sama onko sitä MAMMA vai PIPPELIKORTIN peliin heittävä äijä, on syytä todella miettiä omaa lietsontaansa. Eivät mutkat todellakaan ole niin suoria, että voisitte syyttää Kokoomusta tästä järkyttävästä murhasta.
Vielä vähemmän voitte väittää että Kokoomus tekisi sellaista muiden puolueiden edustajille, työntekijöille ja kannattajille. Te ja teidän ajatusleikkinne! Mitä ihmettä kuvittelette AJATUSLEIKKIEN todistavan?
Ja miksi kuvittelette, että jossakin tällaisella palstalla kommentoivat olisivat jotakin Kokoomuksen politiikkaan vaikuttavia? Kyllä se vaikuttaminen tapaahtuu jossain ihan muualla kuin vauvachätissä.
Eikä ole pätkääkään uhria arvostavaa tai syylliselle ansionsa mukaan antavaa se, että tästä on tehty täällä tai missään poliittinen asia tai Kokoomuksen aiheuttama asia. Naurettavaa. Syyllinen pääsee vähällä, jos osoitatte sormella väärään suuntaan. Uhri taas ansaitsisi vähän enemmän kunnioitusta.
Kuinka vaikeaa tämä nyt on ymmärtää, hä?
Ilmeisesti täällä ei kannata myöskään mainita sukupuoltaan, koska sellaisesta avoimuudesta täällä piestään heti, mutta sanon nyt silti sen verran, että minä en ole Kokoomuslainen vaan Vihreä. Siitä huolimatta olen joskus tehnyt vaalityötä Keskustalle. Enkä kommentoi täällä minkään puolueen politiikkaa tekevänä vaan ihan vain äänestäjänä. Puolueen jäsen voi katsokaas olla ilmankin että edustaa mielipiteineen puoluetta, joten älkää vaan väittäkö tätä Vihreiden kannanotoksi, vaikka sen sanoikin henkilö (sukupuoleton tietysti), joka on kaiken muun ohella Vihreä.
Ugh.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:29"]
Ja jokaista kokoomukselaista taposta epäiltyä kohti on 2000 ei kokoomukselaista tapoista epäiltyä.
[/quote]
Mutta muuttuvatko kaikki epäillyt omissa yhteisöissään heti epähenkilöiksi, joita kukaan ei tunne?
[/quote]
Tätä perustelua mä en kyllä oo missään vaiheessa ymmärtänyt kun oon keskusteluanne seurannut. Luuletteko oikeasti että puolueissa kaikki tuntevat toisensa? Luuletteko oikeasti, että kansanedustaja tai poliittisessa luottamusasemassa oleva hengailee päivät pääksytysten nuorisojärjestön tyyppien kanssa, niidenkään, jotka työskentelevät toimistolla? Asia olisi pikkasen eri jos olisi edes Kokoomuksen piiritoimistosta, tosin silloinkaan eivät kaikki tunne kaikkia.
Oon monesta asiasta eri mieltä kuin moni kokkari täällä, mutta kyllä mäkin nyt sen tiedän, että nuorisojärjestöt ja emopuolueet ovat toisistaan sen verran erillisiä.
Ei tämä pointtine siis todista kyllä yhtään mitään vääryyttä Kokoomuksesta. Eihän ne nyt vois valehdellakaan tuntevansa, jos eivät kerran tunne. Siitähän vasta riemu repeisi jos lähtisivät valehtelemaan.
Jotenkin sapettaa että fiksut ihmiset taantuvat av-kommenteissa näin yksinkertaisiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 02:06"]Surmatun tunnistekuva löytyy edelleen netistä, kasvot hakattu muodottomiksi. Millainen on kolmekymppinen mies, joka hakkaa kuoliaaksi aran, pienikokoisen ja itselleen tuntemattoman kuusikymppisen naisen?! [/quote] Miksi uhrista on laitettu nettiin tuollaisia kuvia? kamalaa omaisille :/
[/quote]
Se kuva oli Helsingin poliisin Facebookissa ensin, koska ei pystytty tunnistamaan muuten. (Varmaankin kun yksin asunut ulkomaalainen nainen.) Poliisi poisti heti kun tuli tunnistus, mutta siinä vaiheessa joku oli jo ehtinyt tallentaa ja jakaa ilmeisestikin. Selvästihän tuosta näkee, että vainajaa on siistitty ennen kuvausta enkä usko, että ne omaisetkaan netistä suomenkielisiltä sivuilta häntä hakee. Kuva ei kuitenkaan löydy nimellä.
[/quote]
Riippuu muutenkin mahdollisen olemassaolevan suvun kulttuurista, kokevatko yhtään kummallisena. Ainakin ortodokseillahan on hautajaisissa arkku auki.