Tyttöystävä tekee liian tulisia ruokia ja nauraa minulle kun en pysty niitä syömään
Hän saattaa esim. kommentoida "ei se nyt noin tulista oo, miehisty vähän" ja sitten nauraa päälle. Olen ehdottanut, että eikö hän voisi lisätä niitä tulisia ainesosia vasta sitten omalle lautaselleen, mutta se ei kuulemma ole sama asia ja ei käy.
Ja huom. myös minä teen vuorollani ruokaa. Silloin tosin tyttöystävä kommentoi, että eihän tämä maistu millekään ja sitten suurieleisesti hakee jonkun Poppamies -pullon ja tursottaa sitä ruokaansa.
Mikä tässä voisi olla avuksi? Pitääkö molempien vaan alkaa tekemään omat ruokansa?
Kommentit (38)
Tyttöystäväsi on ilkeä ja ajattelematon. Älä sellaiseen tuhlaa aikaasi.
Laita sen ämmän ruokaan bensiiniä, joko alkais olla riittävän tulista.
mä voin ottaa tyttöystäväsi, oonkin miettinyt tilata vaimon Intiasta tai Nepalista kun SUomessa on niin paskaa ruokaa
Tehkää se ruoka yhdessä. Miksi toisen vaan on raadettava vuorollaan köökissä?
No joko olet miehistynyt vai jatkuuko neitilinja?
Vierailija kirjoitti:
No joko olet miehistynyt vai jatkuuko neitilinja?
Kyseessä ei ole heteropari. Tommoista vässykkämiestä ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on juuri noin, että minä rakastan tosi tulista ruokaa mutta mieheni ei (tai tykkäisi hänkin muuten, mutta vatsa ei kestä).
Chilit ei vatsaan vaikuta. Polttava aine kapsaisiini vaikuttaa tuntohermoihin ja saa aikaan tulisen aistimuksen, mutta tulinen ruoka ei muuten ole 'väkevää' tai syövyttävää tai polttavaa. Ei aiheuta mitään reaktiota muihin kudoksiin kuin tuntohermoihin.
Miehesi valehtelee koska on nössö.
Tykkään tulisistakin ruoasta, mutta minusta ihan jokainen ruoka ei vaan pidä edes olla tulinen. Tiettyihin ruokiin tavallaan kuuluu pieni tulisuus ja chili, mutta sitä roiskii ihan kaikkialle, niin se ei kerro kyllä kovin hyvistä kokkikyvyistä tai makuaistista.
Ja minulla vähän sama juttu kotona, että haluan tiettyihin ruokiin pientä potkua, mutta muut eivät, joten erotellaan sitten ruoat siten, että se minun osuus vain maustetaan räväkämmin. Tykkään esim. kovasti mustapippurisesta kanapadasta, mutta muut eivät joten sitten tehdään kahdenlaista, eli erotan sitten maustamisvaiheessa omiin astioihin ja siihen minun sitten runsaasti mustapippuria muille muuta. Mutta en todellakaan halua, että kaikki ruoka on tulista, jos ko. ruokaa ei vai kuulu sellainen.
Ikävä tyyppi, miettisin eroa. Jos noin typerästi käyttäytyy tällaisessa asiassa niin voin kuvitella ettei muissakaan asioissa ymmärrystä löydy.
Tulinen ruoka on addiktio. AP:n tyttöystävä on koukussa endorfiineihin.
Taudin kuvaan kuuluu, että pitää saada aina vain tulisempaa.
Jos chiliä laitetaan ruokaan, niin opin thaimaalaiselta kokilta että säästäkseen ihmisten vatsoja hän liottaa paloitellut chilit väljästi kylmässä vedessä muutaman minuutin. Kaataa veden pois ja lisää sitten chilit ruokaan kypsymään. Osaako tyttöystäväsi edes tätä?
Chilin idea ei ole tulisuus, vaan maustaminen. Jos on pakko nauttia ruuassa voimakkaasti tulista chiliä se pitäisi lisätä silloin itse. vain omaan annokseensa.
Asioista täytyy osata neuvotella ja huomioida myös toista. Kiusaako tyttöystäväsi sinua ja kohtelee alentuvasti? Vaikuttaa ihan sellaiselta
Vierailija kirjoitti:
Tykkään tulisistakin ruoasta, mutta minusta ihan jokainen ruoka ei vaan pidä edes olla tulinen. Tiettyihin ruokiin tavallaan kuuluu pieni tulisuus ja chili, mutta sitä roiskii ihan kaikkialle, niin se ei kerro kyllä kovin hyvistä kokkikyvyistä tai makuaistista.
Ja minulla vähän sama juttu kotona, että haluan tiettyihin ruokiin pientä potkua, mutta muut eivät, joten erotellaan sitten ruoat siten, että se minun osuus vain maustetaan räväkämmin. Tykkään esim. kovasti mustapippurisesta kanapadasta, mutta muut eivät joten sitten tehdään kahdenlaista, eli erotan sitten maustamisvaiheessa omiin astioihin ja siihen minun sitten runsaasti mustapippuria muille muuta. Mutta en todellakaan halua, että kaikki ruoka on tulista, jos ko. ruokaa ei vai kuulu sellainen.
Totta. En minäkään mitään hernekeittoa mausta tuliseksi vaan syön sen normaalina, vaikka muuten tulisten ruokien ystävä olenkin.
Poltteleeko koskaan kun duunailet tyttistä suoleen?
Vierailija kirjoitti:
Jos chiliä laitetaan ruokaan, niin opin thaimaalaiselta kokilta että säästäkseen ihmisten vatsoja hän liottaa paloitellut chilit väljästi kylmässä vedessä muutaman minuutin. Kaataa veden pois ja lisää sitten chilit ruokaan kypsymään.
Ei taida kyseisellä kokilla olla liiaksi asiakkaita.
Ainakaan paikallisia.
nagamoorits kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. En minäkään mitään hernekeittoa mausta tuliseksi vaan syön sen normaalina, vaikka muuten tulisten ruokien ystävä olenkin.
Chilihernekeitto? Menee kokeiluun!
Hiero vähän chiliä kortsuun ja sano, ettei se nyt niin tulista ole.