Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomaatinpuristelijat kaupoissa

Vierailija
18.10.2014 |

Tuli mieleen noista kaupoissa kiukuttelevista lapsista, jotka eivät minua häiritse sitten mitenkään. Enkä siksi varmaan koskaan niihin törmääkään.

Sen sijaan minua ärsyttää suunnattomasti tomaattien puristelijat. Tässä jokin aika sitten ostin irtotomaatteja ja samaan aikaan tomaattikeon luona oli keski-ikäinen mies, joka valikoi tomaatteja siten, että kelpuutti ehkä yhden neljästä. Valikointi tapahtui siten, että hän otti tomaatin kouraansa ja puristi kunnolla. Meinasi omat tomaatit jäädä ostamatta.

Nämä tomaattien puristelijat pitäisi saada kuriin. Ehdotan vaikka kaupasta poistamista, elleivät he muuten usko. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ne on valmiina rasioissa. Osta sieltä.

Vierailija
2/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetää tunnustaa, mutta viime viikolla kaupassa kaivoin sormella korvaa ja sen jälkeen valikoin tomaatteja pussiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:09"]

Hävetää tunnustaa, mutta viime viikolla kaupassa kaivoin sormella korvaa ja sen jälkeen valikoin tomaatteja pussiin :(

[/quote]

Haha, voisi olla tottakin. Ja ei korva vielä mitään, mutta ajatelkaan kuinka moni on juuri ennen tomaattia kaivanut pyllyä, käynyt wc:ssä pesemättä käsiään, kaivanut nenäänsä, niistänyt käsiinsä jne. jne. Tomaattikeko on bakteeripesä vailla vertaa. 

Ehdotan seuraavaa: Tomaatteja otetaan pussiin samalla tavalla kuin irtoperunoita eli käsi muovipussiin ja sitten tällä pussikädellä valitaan tomaatteja. 

Vierailija
4/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti on niitä harvoja kohteita, joita heteroseksuaalinen lihansyöjämies saa vielä rankaisematta puristella, joten totta mooses sen teen.

Lisäksi ovat talvella niin peevelin kalliita, että ei ole varaa ottaa pussiin yhtään ylikypsää miinaa tai raakaa kokkaretta, milläs muuten käyttökelpoisuuden määrität.

Vierailija
5/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin huuhtelen hedelmät ja vihannekset kunnolla ennen syöntiä..

Vierailija
6/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:16"]

Tomaatti on niitä harvoja kohteita, joita heteroseksuaalinen lihansyöjämies saa vielä rankaisematta puristella, joten totta mooses sen teen.

Lisäksi ovat talvella niin peevelin kalliita, että ei ole varaa ottaa pussiin yhtään ylikypsää miinaa tai raakaa kokkaretta, milläs muuten käyttökelpoisuuden määrität.

[/quote]

Mihin laitat ne tomaatit, joita olet puristanut? Miten ajattelet muiden niitä huolivan, jollet itsekään? Järkevintä olisi laittaa ne johonkin sivuun. 

Vierailija
7/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut isoja tomaatteja, ostan aina kirsikka/miniluumutomaatteja rasiassa. Suosittelen myös ap:lle.

Vierailija
8/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:17"]

[/quote]

Tottakai minäkin niin teen. Mutta en usko, että pehmeäkuorisesta tomaatista saa pois bakteereja ym. taudinaiheuttajia huuhtelemalla. Mitään kovakouraista pesua ne eivät kestä, josko sekään auttaisi. 

Vierailija
9/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:20"]

En ole ikinä ostanut isoja tomaatteja, ostan aina kirsikka/miniluumutomaatteja rasiassa. Suosittelen myös ap:lle.

[/quote]

Niitä minäkin enimmäkseen ostan. Kesällä olisi kuitenkin kiva ostaa suomalaisia isoja tomaatteja, ovat hyviä ja edullisia. 

Vierailija
10/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tomaatinpuristelu ei saa väkeä ollenkaan yhtä kuumaksi kuin lasten kiukuttelu kaupoissa.

Onko todella niin, että väki ärsyyntyy lasten kiukuttelusta enemmän kuin terveydelle oikeasti vaarallisesta tomaattien puristelusta? Aivan käsittämätöntä.

Vierailija
11/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:03"]

Tuli mieleen noista kaupoissa kiukuttelevista lapsista, jotka eivät minua häiritse sitten mitenkään. Enkä siksi varmaan koskaan niihin törmääkään.

Sen sijaan minua ärsyttää suunnattomasti tomaattien puristelijat. Tässä jokin aika sitten ostin irtotomaatteja ja samaan aikaan tomaattikeon luona oli keski-ikäinen mies, joka valikoi tomaatteja siten, että kelpuutti ehkä yhden neljästä. Valikointi tapahtui siten, että hän otti tomaatin kouraansa ja puristi kunnolla. Meinasi omat tomaatit jäädä ostamatta.

Nämä tomaattien puristelijat pitäisi saada kuriin. Ehdotan vaikka kaupasta poistamista, elleivät he muuten usko. 

[/quote]

Tämäkin välikohtaus tapahtui Cittarissa. Olisi pitänyt hakea myyjä, joka olisi taluttanut puristelijan ulos. 

Mitä muuten kertoo ihmisestä se, että se häpeämättömästi sotkee tomaatit, joita sitten joku muu ostaa? Sen täytyy kertoa todella röyhkeästä minä-minä-ihmisestä. Siis samasta ihmistyypistä, joita hekin ovat, jotka ärsyyntyvät lasten kiukuttelusta. 

Vierailija
12/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika hygienia on epäterveellistä.

Vierailija
13/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koskethan niihin itsekin! Et siis ikinä saa täysin bakteerivapaata tomaattia pussiisi. Vaikka olisit desinfioinut kätesi, on joku naapuritomaattia ottaessaan osunut kätensä selkämyksellä omaan tomaattiisi.

Minä en puristele tomaatteja mutta en kelpuuta ylikypsiä pussiini. Jos käteen osuu se ylikypsä laitan sen takaisin laatikkoon. Joku pitää kypsemmistä tomaateista kuin minä ja voi kyseisen tomaatin vielä mukaansa poimia.

Mitä jos ehdottaisit kauppiaalle, että laittaa desinfiointiaineen siihen tomaattihyllyn viereen ja ison kyltin, jossa on käden ja tomaatin kuva ja iso ruksi päälle. Ehkä menisi sitten meille vähän vähemmän hygieniasta huolestuneille oppi perille.

Vierailija
14/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tomaatit maksavat nytkin 4 euroa kilo, niin kyllä taatusti koittelen, mitkä niistä on kiinteitä, enkä maksa ylikypsistä mitään.

Vierailija
15/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä rasioissa oleviakin joku on puristellut? Ei taida yksikään tomaatti säästyä puristelian sormilla. Pesuun vaan.

Vierailija
16/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti puristelen tomaatteja. En raahaa turhaan kotiin pussillista, josta puolet on syömäkelvottomia kahden päivän kuluttua. Mies ei puristele, vaan kelpuuttaa kaikki tomaatit. Niitä sitten heitellään roskiin seuraavien päivien kuluessa. Mun valikoimat kiinteät tomaatit säilyvät todella pitkään. Ja en tietenkään puristele voimalla, kyllä se kypsyysaste selviää ihan hellälläkin kokeilulla.

Sitäpaitsi, kun järjellä ajattelee, niitä kiinteitä tomaatteja ei ole kukaan vielä puristellut, eli ovat puhtaimmat laarissa. Pehmeitä taas ovat ties kuinka monet kähmineet.

Vierailija
17/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli inhottava kakara irtokarkkihyllyillä! Heitti pussin punnitsemisen jälkeen kauhan lattialle...

Vierailija
18/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 00:17"]

[/quote]

Tottakai minäkin niin teen. Mutta en usko, että pehmeäkuorisesta tomaatista saa pois bakteereja ym. taudinaiheuttajia huuhtelemalla. Mitään kovakouraista pesua ne eivät kestä, josko sekään auttaisi. 

[/quote]

Nyt saatat järkyttyä, mutta... ne tomaatit on muuten poimittukin käsin. 

Vierailija
19/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta näkee, ettei ihmiset tiedä oikeista tomaateista mitään. Ne kiinteät (raa´at) tomaatit jotka säilyvät viikkotolkulla ovat täysin mauttomia ja syömäkelvottomia.

Jos itse ostan joskus harvoin kaupasta tomaatteja, ostan vain kypsiä ja päivän tarvetta vastaavan määrän. Harmi vain, että erittäin harvoin kaupassa on kypsiä tomaatteja, talvella ei ollenkaan. Tietysti kaikki irtotavara pestään ennen käyttöä. Tosin myydään sitä leipääkin irtona, eikä sitä voi pestä, mutta ei siihen myöskään kuole tai edes sairastu.

Tomaatin kasvattaja.

Vierailija
20/34 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatinkasvattaja jatkaa vielä sen verran, että tomaatin kypsyyden näkee melko hyvin päältä, ei sitä tarvii ainakaan kovin lujaa puristella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi