Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirtyisikö lopullisesti nukkumapetin toiseen huoneeseen?

Vierailija
17.10.2014 |

ja syynä mieheni kuorsaus ja kuolan haju, välillä se haisee todella p...lle miehen syötyään töissä lounaalla tai päivällisellä kotona jotain sellaista, että silloin kuolansakin suoraan sanoen löyhkää ihan kaamealle.

Miten muut olette ratkaisseet em. ongelman?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Meillä on ollut omat huoneet ja ainakin sängyt jo parikymmentä vuotta. Olen itse yöihminen, mies aamuihminen. Saa lukea rauhassa ym, kun on yksityisyys. Kuninkaallisillakin on omat makkarit;))

Vierailija
2/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuorsaa vähän. Tönäsen häntä ja hän kääntyy unissaan kyljelleen ja kuorsaus loppuu. Kuorsaa siis vain selällään. Hänen hengityksensä ei haise, mutta en tykkää, että puhaltaa uloshengitysilmaa mun naamaan. Tässä tapauksessa vaihdan itse asentoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 16:29"]

Mun mies kuorsaa vähän. Tönäsen häntä ja hän kääntyy unissaan kyljelleen ja kuorsaus loppuu. Kuorsaa siis vain selällään. Hänen hengityksensä ei haise, mutta en tykkää, että puhaltaa uloshengitysilmaa mun naamaan. Tässä tapauksessa vaihdan itse asentoa.

[/quote] Ole onnekas, ettei sun miehesi henkitysilma haise, mutta kun mun mieheni haisee kuolineen päivineen:)että rasittaa välistä. Itsekin kuorsaan välillä, jos nukun selälläni, mut en mä sentäs kuolaa valuta suunpielistä. Jos nyt joskus flunssaisena pikkasen on lirahtanut, niin ei mun tyynyliinassa ja tyynyssä ole nähtävissä mitään kellertäviä lönttejä, joskus enemmän tai vähemmän näkyvissä, kun on liinavaatteiden vaihtopäivä.  Olen vakaasti harkinnut siirtymistä eri huoneeseen ja sänkyyn nukkumaan, mut sitten kuitenkin en ole vielä sitä vaihdosta tehnyt, kun on niin mukavaa toisaalta nukkua vieretysten ja kaipaan mieheni läheisyyttä.  Miehelläni on kuntoilua harrastavana niin ihanan lämpimät pohkeet ja reidet, että on ihanaa työntää välillä kylmät  jalkateräni mieheni jalkojen väliin. Ne ovat kuin patterit:)

Vierailija
4/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumapeti?

Vierailija
5/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulospuhallusilman takia on meillä kova tuuny pystyssä patjojen välissä päiden kohdalla.

Vierailija
6/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:46"]

Nukkumapeti?

[/quote] :D Nukkumapeti = vuode, sänky, sija, punkka jne., mitä niitä nyt onkaan???:);)

Vierailija
7/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jo reilut kymmenen vuotta nukuttu eri huoneissa. Siis kummallakin kunnon sängyt, eikä kumpikaan nuku jossain sohvalla. Kummatkin kuorsataan niin että toista häiritsee, siinä syy. Meidän lapsi nukkuu miehen vieressä parisängyssä. 

Vierailija
8/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:46"]

Nukkumapeti?

[/quote] :D Nukkumapeti = vuode, sänky, sija, punkka jne., mitä niitä nyt onkaan???:);)
[/quote]

Kulkemapiili, syöminkitaso, istumatooli, paskomispytty

Vierailija
9/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nukkunut nyt omassa huoneessa muutaman kuukauden, enkä voi kyllin ylistää sitä kuinka paljon tämä on elämänlaatuani parantanut!

Olen huono nukkuja alunperinkin, ja nyt harmittaa että kärvistelin viimeiset kymmenen vuotta huonoilla unilla mieheni vieressä nukkuessani. Kuorsaus oli ykkösongelma, mutta ei se muutenkaan herkkua ollut. Haaveilin todella paljon yksin nukkumisesta ja olin ihan fiiliksissä kun mies oli joskus harvoin jossain reissussa. Pelkäsin että mies loukkaantuisi halustani nukkua eri huoneessa, varsinkin kun meillä on muutenkin ongelmia avioliittomme kanssa. Ja kyllä hän loukkaantuikin, siitä seurasi muutama katkera ja riitaisa päivä. Mutta nyt kun hän on tajunnut että ongelmia tai ei, tämä nukkumisasia ei johdu siitä vaan on ihan vain kyse paremmin NUKKUMISESTA, iso kivi on vierähtänyt sydämeltä. Edelleen meillä on avio-ongelmia, mutta en ole niistä yhtä ahdistunut kuin ennen. Elämäni on parempaa.

Enkä tee tässä mitään poikkeuksia: vaikka olisi ollut ihana ilta yhdessä ja seksiäkin, menen aina lopulta omaan sänkyyni nukkumaan - en halua että mies kuvittelee että tämä erillään nukkuminen liittyisi millään lailla siihen, miten kiva tai kurja päivä on ollut. Nukkuminen on nukkumista.

Vierailija
10/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:49"]

Ulospuhallusilman takia on meillä kova tuuny pystyssä patjojen välissä päiden kohdalla.

[/quote] ap. : Mä laitan myös välillä tyynyjemme kohdalla välilemme tyynyt poikittain pystyy, mutta eihän se siinä aina pysy pystyssä, ja sitten ärsyttänyt muutaman kerran, kun ja jos oman tyynyni olen siihen pykännyt pystyyn väliin, niin yön aikana se kuitenkin on jossain vaiheessa eksynyt mieheni pään alle, ja sitten sekin on kuolassa tai hyvällä säkällä ei ole, jos mieheni on uinunut suu kiinni, mutta kyllä se useimmin tuppaa olemaan silleen kivasti huulet töttöröllään ja hieman auki, ja auta armias sitä kuorsauksen äänen voimakkuutta. Äänitin kerran kännykälläni sitä yöllistä "poraamista".

Vierailija
11/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestä yhdessä nukkuminen on kyllä todella tärkeä osa parisuhdetta. Itse ainakin nukun paljon paremmin mieheni kainolossa kuin yksin. Hänkin kuorsaa välillä mutta ei kyllä niin kovaa että heräisin siihen. Ja nukumme kyljellään lusikassa joten kuorsausta ei yleensä ilmene :)

Tiesittekö että sellaisia nenään laitettavia pieniä laitteitakin myydään jotka estävät kuorsauksen. Etkö mieluummin kokeilisi ensin muita keinoja kuin suoraan eri huoneisiin muuttaminen? 

Itse en henkilökohtaisesti usko että erillään nukkuminen tekee hyvää parisuhteelle. Ensin muutetaan eri makuuhuoneisiin ja sitten muutetaankin seuraavaksi jo eri osoitteisiin.

Vierailija
12/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:49"]

[/quote] ap. : Mä laitan myös välillä tyynyjemme kohdalla välilemme tyynyt poikittain pystyy, mutta eihän se siinä aina pysy pystyssä, ja sitten ärsyttänyt muutaman kerran, kun ja jos oman tyynyni olen siihen pykännyt pystyyn väliin, niin yön aikana se kuitenkin on jossain vaiheessa eksynyt mieheni pään alle, ja sitten sekin on kuolassa tai hyvällä säkällä ei ole, jos mieheni on uinunut suu kiinni, mutta kyllä se useimmin tuppaa olemaan silleen kivasti huulet töttöröllään ja hieman auki, ja auta armias sitä kuorsauksen äänen voimakkuutta. Äänitin kerran kännykälläni sitä yöllistä "poraamista".

[/quote]ap. korjaa sanat edellisestä oikeinkirjoituksen vahtaajia varten:  ...välillemme...pystyyn...

Vierailija
13/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:58"]No minun mielestä yhdessä nukkuminen on kyllä todella tärkeä osa parisuhdetta. Itse ainakin nukun paljon paremmin mieheni kainolossa kuin yksin. Hänkin kuorsaa välillä mutta ei kyllä niin kovaa että heräisin siihen. Ja nukumme kyljellään lusikassa joten kuorsausta ei yleensä ilmene :)

Tiesittekö että sellaisia nenään laitettavia pieniä laitteitakin myydään jotka estävät kuorsauksen. Etkö mieluummin kokeilisi ensin muita keinoja kuin suoraan eri huoneisiin muuttaminen? 

Itse en henkilökohtaisesti usko että erillään nukkuminen tekee hyvää parisuhteelle. Ensin muutetaan eri makuuhuoneisiin ja sitten muutetaankin seuraavaksi jo eri osoitteisiin.
[/quote]

Niin niin. Kun sinä et usko niin eihän se tietenkään voi olla niin. Tiedätkö että ajatuksesi oikeastaan kumoaa itse itsensä. Jos sinulla yksilönä on ajatus, niin on kaikilla muillakin.

Vierailija
14/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löyhkä on tajuton, ehkä voisitte käydä lääkärillä? Kyse voisi olla jostain infektiosta.

Vierailija
15/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:58"]

No minun mielestä yhdessä nukkuminen on kyllä todella tärkeä osa parisuhdetta. Itse ainakin nukun paljon paremmin mieheni kainolossa kuin yksin. Hänkin kuorsaa välillä mutta ei kyllä niin kovaa että heräisin siihen. Ja nukumme kyljellään lusikassa joten kuorsausta ei yleensä ilmene :)

[/quote] ap. kuittaa ja kiittää tuosta vinkistä nenuun laitettavista laitteista.  Täytyykin mainita miehelleni, että kysäisee srv:lla työterveyslääkärissään piipahtaessa tai sitten korva-, nenä -kurkkulääkärillä..., joka ei kovin tehokasta droppia antanut aikoinaan, ei mielestäni auttanut kunnolla, ja eikä niitä lääkkeitä saa pitkiä jaksoja käyttää, joten eihän ne autakkaan kuin sen ajan, kun niitä käyttää.

Vierailija
16/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko miehen pestä hampaat paremmin, käyttämällä hammaslankaa myös .

Itellä olin hampaidenpesusta huolimatta aamulla pahanhajuinen hengitys, mutta kun aloin iltaisin käyttämään hammaslankaa lisäksi, hengitys on aamulla melkein raikas entiseen verrattuna :D takahampaiden väliin jää ties mitä pahaa hajua aiheuttavaa, vaikkei mitään näykään.

Jos tavallinen hammaslanka on "vaikea" niin kannattaa kokeilla sellaista kuin hammaslankain.

Vierailija
17/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 17:58"]Itse en henkilökohtaisesti usko että erillään nukkuminen tekee hyvää parisuhteelle. Ensin muutetaan eri makuuhuoneisiin ja sitten muutetaankin seuraavaksi jo eri osoitteisiin.[/quote]

Jatkuva univelkako sitten tekee? Mutta helppohan sun on olla tuota mieltä, jos kerran nukut paremmin toisen kainalossa:D

Jos yhdessä nukkuminen on molemmille/toiselle hankalaa, eikä saa unta tai heräilee jatkuvasti toisen takia, niin ehdottomasti eri huoneisiin nukkumaan. AInakin meillä on vain parantanut parisuhteen laatua, kun kumpikin saa nukkua yönsä hyvin :-)

Vierailija
18/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:03"]

Jos löyhkä on tajuton, ehkä voisitte käydä lääkärillä? Kyse voisi olla jostain infektiosta.

[/quote] ap. kuittaa: Ei se ulospuhallusilma aina haise niin pahalle riippuen, mitä hän on syönyt. Toisekseen hän on käynyt erikoislääkärillään, mutta ei löytänyt mitään nenäontelostakaan polyypia kummoisempaa, ja sitäkin erik.lääkäri kuulemani mukaan vähätteli, ja kertoi, että niitä on joka kolmannella kadulla vastaan tulevalla nenissään, että ei niitä aleta repimään, jos eivät ihan julmettoman isoja, ja tukkea koko nenäonteloa estäen ilman kulun, mutta kun jonkin asteinen ilman kulun estohan tuolla ukkokullallani on, kun suu silleen kivasti auki nukkua nusuttaa ja välleen kuorsata rumistaa:)

Vierailija
19/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vierashuoneessa "oma" sänky eli sinne hiippailen keskellä yötä, jos miehen kuorsaus häiritsee. Kun lapset asuivat vielä kotona-eikä siis ollut viershuonetta- nukuin välillä sohvalla. Tämä nykyinen järjestely on mielestäni sopiva; mennään useimmiten yhdessä nukkumaan yhteiseen sänkyyn, mutta tarvittaessa on mulla oma.  Jos mies on iltaa istumassa jossakin, menen heti illalla sinne toiseen huoneeseen. Olen huono nukahtamaan uudelleen, jos herään kunnolla keskellä yötä.  Herään, jos mies tulee viereen.  Mielestäni on kuitenkin tärkeätä, että on myös se yhteinen sänky.

Vierailija
20/23 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:08"]

Kannattaisiko miehen pestä hampaat paremmin, käyttämällä hammaslankaa myös . Itellä olin hampaidenpesusta huolimatta aamulla pahanhajuinen hengitys, mutta kun aloin iltaisin käyttämään hammaslankaa lisäksi, hengitys on aamulla melkein raikas entiseen verrattuna :D takahampaiden väliin jää ties mitä pahaa hajua aiheuttavaa, vaikkei mitään näykään. Jos tavallinen hammaslanka on "vaikea" niin kannattaa kokeilla sellaista kuin hammaslankain.

[/quote]ap. : Mieheni käyttää hammaslankaa, ja kaivelee hammastikuilla enemmän hampaittensa välejä kuin minä aterioinnin jälkeen, ja välillä sohvalle nukahdettuaan kylvää niitä tikkuja sohvan tyynyjen väliin, ja siivotessa niitä sieltä sitten löydänkin:)  Hampaiden pesusta hän myös huolehtii aamuin illoin, ja käyttää  hammaslääkärin määräämää suuvettäkin, mutta silti kuolaa vaan, ja kuorsaa välillä enemmän välillä vähemmän. Kerroinkin, että joskus haju on pahempaa, ei aina. Ja kainet tässä jokainen haisee silloin tällöin, eikä niin ihanalle suustaan. Ja suuhan on melkoinen bakteeripesäke limoineen ja syljenerityksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi